2020-05-31, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg trekker ikke slutninger om deg, jeg spr deg om hvorfor du mistenker TEH
Dette blir bare for dumt. Du trekker jo slutninger om meg nr du bare fastslr at jeg mistenker han. For hva da? Du m gjerne opplyse meg for jeg aner ikke selv. Jeg har absolutt ingen teorier om denne personen, det er ikke jeg p forumet som har fremsatt noe slikt. Kanskje du forveksler meg med noen andre.
Eneste jeg mistenker er at en eller flere av barna vet mer enn de har fortalt.
Citera
2020-05-31, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, og samtidig gjenstr det se hva som virkelig var realiteten i all elektronisk kommunikasjon den morgenen og den dagen.

Mener du her at telefonen eller TH ankom etter kl 14? Bare en detalj jeg ikke forsto.

Jeg tror man br kunne se om en telefon har vrt umulig spore i et gitt tidsrom. Ihvertfall at den har vrt helt uten aktivitet. Tror du flere har ringt henne og kommet rett til telefonsvar?

Jeg har tenkt p en relatert mulighet, som jeg tror har vrt lansert her i trden tidligere: kan det faktisk vre at AEFH ble forgiftet gjennom utbytting av insulin? I s fall kan det vre TH, men uten at han var tilstede. Kan giftmord utlse spor p samme mte som kvelning?

Jeg lurer p om ikke telefonen til AE kan ha kommet p plass etter kl 14, ja, og at TH i frste forklaring har gjort en feil ved si at han ikke hrte telefonen. Men usikker. De har brukt mye tid p lydunderskelsene. Vi vet n at det har med telefonen gjre, men vi vet ogs at den kanskje har dreid seg om mer. En bil som kjrer inn p plassen, samt en dr som lses opp og igjen. Dette m peke mot den som ankom rundt 14.10 da han var i 112-samtalen. Kan brevet ha ankommet sammen med denne personen ogs? Tidslinjen fra TH ankommer hjemmet og til han ringer politiet er litt kort. Dette brevet var omfattende. Nesten s han ikke kan ha hatt tid til lese gjennom det fr han tok avgjrelsen om ringe.
Jeg har ikke hrt noe om at AE har diabetes. Men jeg har hrt at snnen har diabetes.
Jeg tror ikke hun ble forgiftet, jeg tror hun ble kvalt. Jeg tror de ville kunne funnet spor etter forgiftning i det biologiske materiale p stedet(slepesporet).
Citera
2020-05-31, 08:32
Medlem
Det har vrt skrevet het tidligere at TEH var i Tyrkia nr moren ble borte.
Noen som kan bekrefte/avkrefte om det stemmer?

Jeg syns ogs profilen hans er rar, med tanke p alt som har skjedd. Og da fremstr en del av bildene upassende, i lys av situasjonen familien har havnet i.
Men folk er forskjellige, han ser sikkert ikke parallellene.
Citera
2020-05-31, 08:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, vi tenker ofte likt, - og s liker vi litt alternative hypoteser ;-)

Jeg vet ikke det der med gassen, det blir nok et problem i forhold til hunden - tror det var noen andre som diskuterte om det kunne vre gass.

Angende den plankebiten, tror du den kan ha en symbolsk betydning?
Jeg tenker p n GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM nsker forklare hevnmotivet.

Jeg fant litt referanser til en "skigard".
- "Ein skigard kan ikkje vara evig veit du", den sangen er visstnok en protestsang.
- "Skigard" blir mye brukt i sprket som et symbolsk virkemiddel.

Jeg vet det er skt, men syntes det var litt intressant at "ein skigard" en symbolsk betydning :-)

https://psykologtidsskriftet.no/komm...nkje-vara-evig

Et gjerde: Mangel p empati er p en mte et gjerde, drlig kommunikasjon mellom parter, p ene eller andre mten, kan ogs vre det.

Et uttrykk som vi ofte bruker i det norske sprket i konfliktsituasjoner "Er du helt p jordet"
https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Skigardsvise

Kan "Ein skigard" vre et symbol p ekteskapet?

Moralen i visa er at man kan "klive ein skigard"
Kan det vre symbol p en skillsmisse?

Skigardvise:
https://www.musixmatch.com/lyrics/St...en/Skigardvise

Jeg skal passe meg litt n, for jeg flger ikke trden hele tiden lenger s risken for drite seg ut er stor.. Men en bit av et gjerde kan vel ogs symbolisere en tomtetvist. Krangel, uvennskap om en eiendomsforretning ( som kanskje gikk galt?)

Den kan ogs ha havnet der tilfeldig, eller plassert der for villede etterforskningen sklart.
Citera
2020-05-31, 08:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Det har vrt skrevet het tidligere at TEH var i Tyrkia nr moren ble borte.
Noen som kan bekrefte/avkrefte om det stemmer?

Jeg syns ogs profilen hans er rar, med tanke p alt som har skjedd. Og da fremstr en del av bildene upassende, i lys av situasjonen familien har havnet i.
Men folk er forskjellige, han ser sikkert ikke parallellene.
TEH var ikke i Tyrkia da AE forsvant.
Citera
2020-05-31, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg lurer p om ikke telefonen til AE kan ha kommet p plass etter kl 14, ja, og at TH i frste forklaring har gjort en feil ved si at han ikke hrte telefonen. Men usikker. De har brukt mye tid p lydunderskelsene. Vi vet n at det har med telefonen gjre, men vi vet ogs at den kanskje har dreid seg om mer. En bil som kjrer inn p plassen, samt en dr som lses opp og igjen. Dette m peke mot den som ankom rundt 14.10 da han var i 112-samtalen. Kan brevet ha ankommet sammen med denne personen ogs? Tidslinjen fra TH ankommer hjemmet og til han ringer politiet er litt kort. Dette brevet var omfattende. Nesten s han ikke kan ha hatt tid til lese gjennom det fr han tok avgjrelsen om ringe.
Jeg har ikke hrt noe om at AE har diabetes. Men jeg har hrt at snnen har diabetes.
Jeg tror ikke hun ble forgiftet, jeg tror hun ble kvalt. Jeg tror de ville kunne funnet spor etter forgiftning i det biologiske materiale p stedet(slepesporet).

Kan nogle af lydundersgelserne ikke vre forbundet med den hemmelige aflytning af TH fra sommeren 19 og frem til anholdelsen?
Citera
2020-05-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Kan nogle af lydundersgelserne ikke vre forbundet med den hemmelige aflytning af TH fra sommeren 19 og frem til anholdelsen?

Vil tro det kun har med vitneforklaringer rundt 31.10.18 gjre. Men skal aldri si aldri. En mann som TH tror jeg er lettere paranoid. At han ikke snakket om saken eller sin kone er nok gjennomtenkt. Spent p avhret onsdag. Etter hva jeg har lest om det han har sagt i tidligere avhr trekker jeg slutningen at det ikke er hans sterke side. Derfor tror jeg han vil foretrekke korte svar, enstavelsesord, gjennom sin advokat. Han har allerede sagt altfor mye. lyve er krevende. Lett tr feil.
Citera
2020-05-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anmsu
Hvor er ADMINISTRATOR?

Er det noen mulighet for luke ut disse to som delegger en ellers s spennende trd?
Kan ikke du Havhest og Poirot ta dette PM istedetfor delegge trden med denne bullshitten?
Du Poirot kan diskutere dette med de andre brukerne p den institusjonen du mtte komme ifra.
Poirot er profilen som er mest deleggende for denne trden. Antakelig er vedkommende skribent diagnstisert med noe hjerneskade som foreksempel ADHD eller downsyndrom.

HELT Enige med deg!
Citera
2020-05-31, 10:21
Medlem
[quote=Minnimus|71778042]TEH var ikke i Tyrkia da AE forsvant.]

Vi sitter her i et vakuum av info. Jeg tenker ogs at det er mulig bli manipulert til dekke over andre, gi falskt alibi, vre delaktig i, bevisst eller helt ubevisst, eller til og med beg selve udden (jamfr Baneheia saken). Eller hvis man har andre interesser i saken. Det er sikkert mange flere muligheter og mulige personer i et slikt scenario.
Jeg synes fremdeles det er alarmerende lese (har ikke klart i finne bevis p det) at AEH hadde lagt ut p FB at hun ikke hadde rd til bli med p en hyttetur. Det er en av mange alarmerende ting i denne saken.
Personlig er jeg skeptisk til hvordan TH ville reagere hvis han ble forespeilet at han kunne mtte gi slipp p en stor slump penger og mtte realisert flere investeringer i forbindelse med en skilsmissesak. Jeg tror ikke det hadde skjedd at han mtte gitt fra seg p langt nr 50%, men hvis man ikke unner kona et par tusenlapper til en hyttetur en gang, for det frste hvordan ville han reagere p utsikten til mtte gi henne for eks nytt hus/ leilighet, og 3 millioner kr i ret livet ut? (Hvilket er klart i underkant av hva hun reelt sett ville blitt tilkjent, dersom hun hadde hatt advokat.)
Og hva slags lnn har hun egentlig ftt, nr hun ikke har rd til en hyttetur? Da tenker jeg lnn i form av knapper og glansbilder.
Hvis hun i tillegg har sittet p informasjon om hvitvask av penger, selvmord i forbindelse med en liten tue som kunne velte stort lass angende enorme investeringer p Gardermoen (der det er flere som kunne blitt hardt rammet, det var rett fr siste hring p Stortinget og aller siste mulighet til f stoppet Gardermoen - prosjektet, selv om spaden var stukket i jorden p Gardermoen), ja, s gir jo det grobunn til ettertanke.
Jeg har sjelden sett s mange usympatiske trekk hos noen som hos TH. Hun hadde jo lnn har han uttalt. Man tror jo knapt at det er mulig komme med en slik uttalelse. Som om hun bare var en liten innleid hjelpegutt.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-05-31 kl. 10:30.
Citera
2020-05-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Kan du fortelle hvordan en mann kan ta fra sin kone alt nr hun uansett ikke opplever noen glede eller fr noe penger rutte med ved vre gift med en mann som har vrt rik i mange, mange r? Mener du en rik mann kan ta fra en ekskone barna bare fordi han er rik i Norge? Hvis han i tillegg mishandlet henne ville han vel ha en svakere sjanse for klare det? Hvordan forklarer du det? Det er kvinnen som pleier f hovedomsorg for barna, og AEH var ikke prostituert eller narkoman for si det slik. Hun var heller ikke voldelig eller truende slik TH beskrives. Hun var usedvanlig god, varm, raus med venninner og snill. En svrt god og trygg mor vil jeg tro. Hun var utdannet. Hvorfor skulle hun g fra han etter 49 rs ekteskap nr barna er s voksne? Hun kunne vel gtt fra han da minstemann var 18 r for da hadde hun antagelig kunne mtt barna s mye hun ville i og med at de da var over myndighetsalderen, og kanskje 2 av 3 bodde for seg selv med sin familie.

Jeg la merke til flere poster fra AEH p Facebook, og de l ute i mange mneder etter forsvinningen. Hun skrev rett ut at hun ikke hadde rd til dra p helgeturer osv., i 2 av de postene handlet det om at hun ikke hadde rd til ting. Det var helt tragisk lese, og m ha vrt rart for vennene hennes hre. Det er slike ting som bekrefter at TH ikke var en god ektemann. Jeg forstr ikke hvordan man kan behandle en som har fdt ens 3 barn p denne mten. ikke unne andre 1 kr mer enn ndvendig. Det er ekstremt sykt og smlig. Og TH er overrasket over at hun ville skilles? ...

Jeg tror ikke TH hadde ftt medhold i retten hvis AE hadde villet skilles den gangen tidlig 90-tall. Han kunne ikke ribbet henne for alt og tatt barna. Hvorfor hun ble er vanskelig forst.
Jeg tror AE fant mye glede i livet ogs. Barnebarna, hunden, matlaging og sikkert andre interesser. Hun arvet noen penger etter sin mor, og brukte visstnok disse pengene p reiser og opplevelser med de hun var glad i.
Hun var bundet i ekteskapet, bundet til sin mann, p en mte som er vanskelig forst, men i lys av hva som har skjedd n, s skjnner vi at det ikke var tomme trusler han kom med, og det gir oss en indikasjon p hvorfor hun ble. Personen bak denne forbrytelsen er ikke en frisk person. Kornblomst har nok absolutt rett i sine antagelser om at dette trolig ikke er frste forbrytelse. Han m ha kommet unna med mye/noe i fortid som gjr at han opparbeidet selvtilliten/overmotet som m til for gjennomfre dette.
Senast redigerad av Adrtrt 2020-05-31 kl. 10:32.
Citera
2020-05-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anmsu
Hvor er ADMINISTRATOR?

Er det noen mulighet for luke ut disse to som delegger en ellers s spennende trd?
Kan ikke du Havhest og Poirot ta dette PM istedetfor delegge trden med denne bullshitten?
Du Poirot kan diskutere dette med de andre brukerne p den institusjonen du mtte komme ifra.
Poirot er profilen som er mest deleggende for denne trden. Antakelig er vedkommende skribent diagnstisert med noe hjerneskade som foreksempel ADHD eller downsyndrom.

Jeg har forsttt det slik at man selv melder fra til administrator, fremfor komme med personangrep og injurierende uttalelser. S tar administrator avgjrelsen.
Bortsett fra det, synes jeg mange av Poirots innlegg gir en positiv kulr til en trd med ofte aggressive holdninger. Noen ganger er han direkte festlig. Han har dessuten bidratt med mange opplysninger som lesere har spurt etter.
Citera
2020-05-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg har forsttt det slik at man selv melder fra til administrator, fremfor komme med personangrep og injurierende uttalelser. S tar administrator avgjrelsen.
Bortsett fra det, synes jeg mange av Poirots innlegg gir en positiv kulr til en trd med ofte aggressive holdninger. Noen ganger er han direkte festlig. Han har dessuten bidratt med mange opplysninger som lesere har spurt etter.

Enig i det siste. For dem som ikke gidder google eller lete i denne meget lange trden, som inneholder det meste av opplysninger, s er Poirot en grei lsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in