2020-05-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Et 5. Scenario: 30 ringen + en venn eller 2 str bak og Hagen er uskyldig. At de ville ha penger.
Ja selvflgelig. Det var scenarioene jeg kom p dersom han er involvert.

6. Scenario han er uskyldig og kidnapping er reell. Noen helt andre enn de mistenkte har tjent penger.
Citera
2020-05-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Du har sikkert rett.
Jeg legger sikkert for mye i det, ettersom Brske plutselig begynte omtale det som det siste kjente livstegnet i fjor hst.

Ja, jeg behver ikke ha rett.

De kan jo ha endret teori, at hun er drept tidligere, i lpet av natten. Samtalen er fake. Passer bra med tv2 artikkelen ogs der de skriver hvis, trolig osv. Er de n usikre p om der skjedde den morgenen? Skjedde det natten?
Hres lite sannsynlig ut, men alt er mulig.
Citera
2020-05-10, 23:48
Medlem
Citat:
Takk!
Dette er en vanskelig sak, nr det er ting det er usikkerhet rundt.

VG skrev dette om AEs 9:14-samtale: "Samtalen er betegnet som det siste sikre livstegnet etter henne.".
Link:
Da er de plutselig sikre p at det er et sikkert livstegn? En stund ble den samtalen omtalt som det siste kjente livstegnet.

Hvis snnen sier at han snakket med mamma 9:14, s er det jo sikkert livstegn? Mtp at han ikke er mistenkt.. enda
Citera
2020-05-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Komplisert? Drye tiden enda mer ved skrive frem og tilbake en sjelden gang over flere mneder?
Tar vel politiet enda lenger tid oppfatte at det er for villede som gjr at GM for lengst har gtt videre i livet. Bevis gr tapt. Vitner gr tapt.
Et gammeldags brev hadde vel blitt avgjort p stedet om var reelt eller ikke.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tnker tv saker om avsikten bakom krypto-upplgget:

- att det skulle kunna f alla att tro att man hade att gra med en diffus/internationell/professionell liga som ligger i framkant i kidnappningsbranschen.

- att det var enda sttet att betala de lejda mrdarna utan att betalningen skulle kunna spras och utan att det skulle se misstnksamt ut att Hagen pltsligt skickar ivg en massa miljoner.
Takk for svar og gode forslag Idasma og allegrageller! Dere har mange gode poeng!
Citera
2020-05-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Hvis snnen sier at han snakket med mamma 9:14, s er det jo sikkert livstegn? Mtp at han ikke er mistenkt.. enda
Er det offentlig at det er han da?

Kan det vre derfor de endrer omformulering og? Dersom han ogs er mistenkt (kanskje?)
Citera
2020-05-11, 00:01
Medlem
I og med at siktelsen mot RU ble endret, kan dette tyde p at politiet har ftt informasjon som kan utelukke vedkommende fra opprinnelig siktelse.
Siktelsen mot TH er opprettholdt.
Dette kan tyde p at det er spor i huset eller annen indikasjon som kobler TH mot at AEH kan ha blitt drept i hjemmet.
At TH har hatt hyppige mter vedrrende kryptovaluta samt at tte eller ni sider med instrukser side opp og side ned i kidnappingsbrevet tilsier vel at politiet sjekker dette. Det at all kontakt vedr krypto ( iht til hva som er skrevet her ) opphrte den 31.10.2018 +++ at TH fortsatte sin virksomhet som om intet har skjedd......vel, enhver fr tenke sitt.
At TH er nesten for en idiot regne vedrrende data fremstr vanskelig for meg forst.
Det at han ikke er i stand til besvare en sms virker p meg som " plantet " i et forsk p at han nesten ikke aner hva en mobiltelefon er for noe.
Det er for meg uvirkelig at noen kan " late som intet har skjedd ". Da tenker jeg ut fra dersom min ektefelle hadde blitt "kidnappet " midt p lyse formiddagen.
Det er vel ogs gjort kjent at TH har skrevet side opp og side ned med antagelser til politiet.
Dersom dette skjedde rett etter kl 09:14, tyder vel mye p at hun kan ha visst hvem hun slapp inn i huset. Dersom ikke : noe kan tyde p at hun ikke levde klokka 09:14. Og....dra kan ha vrt ulst. Eller : gjerningsperson kan allerede ha vrt i huset.
At politiet ikke kan si mer til pressen er nok forstelig.
Personlig tror jeg AEH ble drept i sitt eget hjem.
Bevisene som politiet har vil jeg tro er tungtveiende.
Citera
2020-05-11, 00:08
Medlem
SigersonHolmess avatar
Ngon som funderat p problematiken i att betala fr mordet, givet att det nu r ett bestllningsmord.
Det r ju svrt att betala en stor summa pengar utan att det syns p banktransaktionerna. Och en knd person som vill ta bort sin fru lr ju f betala ett ganska hgt belopp fr en sdan tjnst.

r det ngon som funderat p om frsket att f livstecken och betalningen fr det, i sjlva verket var en betalning fr likvideringen?

Annars har vi ju tv betalningar, givet att han r skyldig. En fr likvideringen och en fr att f livstecken.

Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Sprsml;

Dersom det er sant og stemmer at 32-ringen og TH kun hadde forretningsmter ang. krypto, s m han jo ha vrt litt interessert i hre om det i og med at det var 10 stk +?
Dette foregikk fr AE ble borte, og stopper deretter. Det kan vre av naturlig rsaker som at han har vrt opptatt med andre ting.
Burde det ikke ringt en bjelle for TH at han kunne ta kontakt med han igjen hre hva han tror om brevene og kontoene? F hjelp av han til underske, vite mer, og finne ut av hvor kona er?
Burde ikke TH ha nevnt dette for politiet, og sagt at han hadde forretningsmter tidligere, og at han kanskje kan hjelpe dem?

(Jeg vet jo ikke om han faktisk har nevnt dette til politiet, og at det er det som gjr at de hadde han som vitne i 2018, men da m det vre noe annet som har dukket opp slik at de har siktet han n? De kan vel ikke sikte han bare p grunn av noen innlegg p et forum, de m vel ha mer p han?)

Hvorfor har ikke Holden kommentert siktelsen enda, og deres relasjon og forretningsforbindelser?
Hvordan skal han forsvare over ti samtaler om krypto nr han har presisert at han ikke en gang kan svare p sms? Ja, han har sagt at han avviste forretningsideen og ikke var interessert, men det henger ikke p greip for ti mter? Han m ha vrt noe interessert?
Citera
2020-05-11, 00:28
Medlem
https://svpvodps-vh.akamaized.net/20...96_540_613.mp4

Kanskje det er denne videoen det er snakk om? Fra shell/mcDonald's Skrer.
Citera
2020-05-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
https://svpvodps-vh.akamaized.net/20...96_540_613.mp4

Kanskje det er denne videoen det er snakk om? Fra shell/mcDonald's Skrer.
Ser du ngot intressant p bilden? Mycket smidig
Citera
2020-05-11, 00:31
Medlem
"Mannen i 30-rene skal flere ganger ha mtt opp p Futurum, arbeidsplassen til Hagen, men kun et ftall ganger skal det ha funnet sted mter mellom dem.

Utgangspunktet for mtene var at mannen i 30-rene nsket lansere en forretningsid med milliardren, fr TV 2 opplyst. Ideen skal ha handlet om investere i kryptovaluta.

TV 2 fr opplyst at Tom Hagen stilte seg avvisende til den medsiktede mannens forretningsplaner."
https://www.tv2.no/nyheter/11438923/

Hvorfor fortsatte ev 32-ringen med mte opp mange ganger p Futurum (hvis det var slik), nr TH stilte seg avvisende til den mannens forretningsplaner og det var kun et ftall mter mellom de to?

Var det eventuelt noen som hadde oppfordret 32-ringen til kontakte TH angende forretningsiden for at det skulle bli laget en slags "link" mellom TH og krypto slik at TH skulle bli mistenkt?
(Jeg tenker her at TH er uskyldig og at han ikke hadde noe med forbrytelsen mot AE gjre).

Noen (en eller flere) hadde nske om utfre denne forbrytelsen, og eventuelt ble bde 32-ringen og TH brukt av den/de som str bak, ved at det ble skapt "mistenkeligheter" ved oppfordre 32-ringen til kontakte TH? Det kan ha vrt slik!
Citera
2020-05-11, 00:36
Medlem
Citat:
"Mannen i 30-rene skal flere ganger ha mtt opp p Futurum, arbeidsplassen til Hagen, men kun et ftall ganger skal det ha funnet sted mter mellom dem.

Utgangspunktet for mtene var at mannen i 30-rene nsket lansere en forretningsid med milliardren, fr TV 2 opplyst. Ideen skal ha handlet om investere i kryptovaluta.

TV 2 fr opplyst at Tom Hagen stilte seg avvisende til den medsiktede mannens forretningsplaner."
https://www.tv2.no/nyheter/11438923/

Hvorfor fortsatte ev 32-ringen med mte opp mange ganger p Futurum (hvis det var slik), nr TH stilte seg avvisende til den mannens forretningsplaner og det var kun et ftall mter mellom de to?

Var det eventuelt noen som hadde oppfordret 32-ringen til kontakte TH angende forretningsiden for at det skulle bli laget en slags "link" mellom TH og krypto slik at TH skulle bli mistenkt?
(Jeg tenker her at TH er uskyldig og at han ikke hadde noe med forbrytelsen mot AE gjre).

Noen (en eller flere) hadde nske om utfre denne forbrytelsen, og eventuelt ble bde 32-ringen og TH brukt av den/de som str bak, ved at det ble skapt "mistenkeligheter" ved oppfordre 32-ringen til kontakte TH? Det kan ha vrt slik!

Hvorfor tror du at TH er uskyldig ? Kom med en saklig begrunnelse.
Citera
2020-05-11, 00:46
Medlem
Tidligere politietterforsker tror politiet kan ha ftt bekreftet sin teori.

Han sier flgende til VG i mandagens avis:

Citat:
Siktelsen mot mannen i 30-rene i Lrenskogsaken ble endret to dager etter pgripelsen. Tidligere politietterforsker (...) tror dette er positivt for politiet i jakten p oppklaring.
Citat:
- Jeg tolker endringen av siktelsen av mannen i 30-rene som en positiv bevegelse for politiets del. Det kan bety at de har ftt bekreftet en teori.
Citat:
(...) man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten vre klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanver (...)
Citat:
(en) endring av siktelse er normalt nr man i avhr forklarer seg ut av den opprinnelige siktelsen, men inn i et annet straffbart forhold. Det skjer nr forklaringen regnes som troverdig og samsvarer med andre objektive funn i saken.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-11 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in