2020-05-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Stort tack!

Men detta mste d ocks betyda att misstnkta grningsmn inte fr ta del av frunderskningen innan rttegngen heller?
Takk :-) Jeg forstr det slik ja. Edit: Jeg tok kanskje feil.Tiltalte fr g gjennom dokumentene fr retten settes i hovedforhandlingen, hvis jeg n har forsttt riktig.

"I Norge fr forsvareren saksdokumentene samtidig med at tiltalen forkynnes
for tiltalte, jf. strpl 264 frste ledd. Forsvarer og tiltale vil som oftest ha
gjennomgtt politiforklaringene fr hovedforhandlingen. Tiltaltes mulighet til
tilpasse sin rettslige forklaring vil derfor vre omtrent den samme i Sverige
og Norge. "
(fra side 25 i dokumentet i linken)
https://www.domstol.no/globalassets/...domstolene.pdf

I punkt 5 i Hovedforhandlingen:
"5. Gjennomgang av andre bevis
Alle bevis som aktor og forsvarer mener er relevant for rettens avgjrelse m legges fram og gs gjennom under hovedforhandlingen. Bevis som bilder, dokumenter og gjenstander kalles for realbevis.
Typiske realbevis er bilder fra stedet, DNA analyser, analyse fra rettsmedisinsk institutt, loggutskrifter fra mobiltelefoner, politirapporter som beskriver ransaking og beslag og legeerklringer som beskriver skader p fornrmede og tiltalte. "
https://www.domstol.no/meddommere/ve...edforhandling/

Jeg vet ikke om tiltalte har ftt se alt dette fr Hovedforhandlingen starter. Noen andre her som vet og som kan komme med informasjon?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-30 kl. 23:10.
Citera
2020-05-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, du fr ikke folk som ikke er med p hele plottet til juge om telefonsamtaler. Hun snakket med flere, og det er utenkelig at disse var med p et drapskomplott.

Neivel. S dette vet du? Kjenner du til alle telefonsamtalene, nr, hvem hun snakket med, hvor lenge? Jeg nsker gjerne en oversikt.
Citera
2020-05-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Essa skal ha byttet ut inholdet i en kalsiumpille-kapsel med cyanid. "
"Essas kone dde etter ha tatt det hun trodde var en kalsiumpille. Hun krasjet sportsbilen sin inn i en mtende bil tte kilomter fra hjemmet sitt 24. februar 2005"

Var den cyanidpillen i en gelatinkapsel? Hvor raskt vil en slik gelatinkapsel kunne lse seg opp i magesekken slik at innholdet kommer ut i kroppen?

Vet ikke, men de selger kalsium i gelatin i helsekostbutikker
Citera
2020-05-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det finnes flere typer cyanid om jeg ikke tar feil, men jeg tror ikke cyanid alene er brukt.
Hvorfor ikke?
Citera
2020-05-30, 22:57
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Bruker du riktig mengde cynanid intreffer dden innen 30 sekunder. Det som skjer er at cyanid binder seg til hemoglobinet dermed et det slutt p alt oksygen. TV2 omtalte i 2010 rettssaken mot en lege, som byttet ut en kalsiumpille med en cyanidpille som hans kone tok. https://www.tv2.no/a/3152887

Finnes virkelig Cyanid piller? hva brukes det til i medisin og helse verden?
Citera
2020-05-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror noen lyver, og har gitt han alibi. Kanskje har han ftt hjelp til bortfrakting ogs. For meg er det en rar detalj med telefonen til AE som l i entreen, men TH ringte til den fra fasttelefonen og hrte den ikke. Jeg tror den l et annet sted, og ankom etter kl 14. Kan man se om en telefon har vrt avsltt p et tidspunkt? Spore det.

Ja, og samtidig gjenstr det se hva som virkelig var realiteten i all elektronisk kommunikasjon den morgenen og den dagen.

Mener du her at telefonen eller TH ankom etter kl 14? Bare en detalj jeg ikke forsto.

Jeg tror man br kunne se om en telefon har vrt umulig spore i et gitt tidsrom. Ihvertfall at den har vrt helt uten aktivitet. Tror du flere har ringt henne og kommet rett til telefonsvar?

Jeg har tenkt p en relatert mulighet, som jeg tror har vrt lansert her i trden tidligere: kan det faktisk vre at AEFH ble forgiftet gjennom utbytting av insulin? I s fall kan det vre TH, men uten at han var tilstede. Kan giftmord utlse spor p samme mte som kvelning?
Citera
2020-05-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Finnes virkelig Cyanid piller? hva brukes det til i medisin og helse verden?

https://www.youtube.com/watch?v=KN-O_RH1HhA
Citera
2020-05-30, 23:13
Medlem
Rart at snnen har drevet og leid leilighet bo i....fikk leie billig osv str det....hres jo helt vanvittig ut. Ser at han skrev om det p fb i 2013.
Citera
2020-05-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Rart at snnen har drevet og leid leilighet bo i....fikk leie billig osv str det....hres jo helt vanvittig ut. Ser at han skrev om det p fb i 2013.

Ja det er helt vilt at barna ikke har ftt en pen slant til kjpe seg hus etc.
Citera
2020-05-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det er helt vilt at barna ikke har ftt en pen slant til kjpe seg hus etc.

Men det som er interessant i denne sammenheng er generelt at snne ting kan potensielt skape veldig sterke og vonde flelser av urettferdighet og svik fra foreldre da. Slike ting skal man ikke kimse av tenker jeg. Hvis sstrene bor i velstende boliger og alt er topp og han m slite i gjrma med sm hybel-leiligheter og kanskje fler livet ikke er bra hverken p ene eller andre mten. Lett kunne fle p svik fra foreldre og. Mange har jo snakket om at det var turbulens i hjemmet. Uten at jeg vet hva det innebrer akkurat i denne familien isfall.

Per Orderud mente vel og at far og mor neglisjerte han og ga ham ikke den rett han fortjente ifht grden osv, men heller favoriserte sster osv. Vi vet hvordan det endte.

Jeg bare tenker hyt.
Citera
2020-05-30, 23:26
Medlem
Citat:
Hva skrev han mer presist? Edit: ser du skrev at han fikk leie billig osv, blingset : )

Jeg var inne p fb og stalket litt p profilen til TI, han som vel kjenner kryptomannen.
S han kjente noen ganske hardcore gjengmedlemmer hvorav en var fra Lrenskog, og de var penbart gode venner den dag i dag.

Tror for s vidt ikke at han er involvert, men var litt kurist. Han er ogs utpreget tech geek og han bor i Oslo, der Monero-kontoen kan spores til. Han er veldig opptatt av personvern og informatikk, han er tidl. drapsmann og flasher mye cash p instagram. Det er klokker og sedler som ikke ligner grisen.
Citera
2020-05-30, 23:29
Medlem
Citat:
Men det som er interessant i denne sammenheng er generelt at snne ting kan potensielt skape veldig sterke og vonde flelser av urettferdighet og svik fra foreldre da. Slike ting skal man ikke kimse av tenker jeg. Hvis sstrene bor i velstende boliger og alt er topp og han m slite i gjrma med sm hybel-leiligheter og kanskje fler livet ikke er bra hverken p ene eller andre mten. Lett kunne fle p svik fra foreldre og. Mange har jo snakket om at det var turbulens i hjemmet. Uten at jeg vet hva det innebrer akkurat i denne familien isfall.

Per Orderud mente vel og at far og mor neglisjerte han og ga ham ikke den rett han fortjente ifht grden osv, men heller favoriserte sster osv. Vi vet hvordan det endte.

Jeg bare tenker hyt.

Tror ikke Jr har noe med saken gjre, det var TH som kom til tape hvis AE utfordret ektepakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in