2020-05-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Jeg har tilfeldigvis adgang til en annen lokalavis som gjengir RB artikkelen slik:

Her fant politiet TH blod

Politiet fant drper av THs blod p to steder i huset og p en gjenstand som tilhrer AEH.

Funnene ble gjort under de krimtekniske underskelsene i S*loraveien 4 og danner deler av politiets siktelsesgrunnlag mot den drapssiktede milliardren, men ble avfeid av lagmannsretten.
Det fr RB opplyst.

Den 29. april mtte TH med sin forsvarer SH i Nedre Romerike tingrett. Dagen i forveien hadde politiet pgrepet TH og siktet ham for drap eller medvirkning til drap p AEH.

N ville de varetektsfengsle ham i fire uker.

I det flere timer lange fengslingsmtet la politiet fram sin indisierekke som de mener konstaterer skjellig grunn til mistanke mot TH.

Iflge RBs opplysninger, var en sentral del av bevisbildet politiet presenterte for retten funn av biologiske spor i S*loraveien 4 som av politiet betegnes som stedet for et drap.

Blant annet mente politiet at blod fra TH kan knytte ham til forbrytelsen.

Blod p gjenstand
I lpet av de 19 mnedene som politiet har etterforsket L*renskog-saken, har krimteknikere ved flere anledninger saumfart eneboligen innerst i S*loraveien etter spor som kan belyse hva som skjedde med AEH den 31. oktober i 2018.

Etter det RB fr opplyst, er det gjort ulike funn av TH blod p steder som politiet har ment er interessante:

P badet.
Ved ytterdra.
P en gjenstand som tilhrer AEH.

Det skal iflge RBs opplysninger ikke vre snakk om store mengder blod kun noen f drper p badet og enda frre ved ytterdra. Det var heller ikke mye blod p gjenstanden som tilhrer AEH, fr RB opplyst.

Iflge RBs opplysninger har TH og hans forsvarer, SH, argumentert sterkt mot at blodsporene er relevante. Blant annet fordi TH skal ha alibi for tidspunktet politiet mener at kona hans ble drept.

Som VG tidligere har omtalt, viser et videoopptak fra F*uturum at TH ankom arbeidsplassen sin mellom 09.10 og 09.15, og at han derfor ikke var i S*loraveien da AEH ble utsatt for en straffbar handling.

Ogs Eidsivating lagmannsrett s bort fra blodsporene da de behandlet ankesaken etter kjennelsen fra Nedre Romerike tingrett. Lagmannsretten konkluderte som kjent med at det ikke foreligger skjellig grunn til mistanke mot TH, og 70-ringen ble dermed besluttet lslatt.

RB har forelagt denne sakens opplysninger overfor TH forsvarer, SH. Han nsker ikke kommentere saken.

Slepespor
I tillegg til bloddrpene som stammer fra TH, er det ogs funnet andre biologiske spor i S*loraveien 4 som politiet mener er med p kaste lys over saken.

Blant annet er det, etter det RB fr opplyst, funnet slepespor inne p et av badene i huset. Disse sporene inneholder AEHs DNA. Det var VG som frst omtalte slepesporene.

RB har fredag stilt etterforskningsledelsen sprsml om de biologiske sporene og blodet som stammer fra TH. Politiet opplyser at de ikke kommer til besvare sprsml fr neste uke.

TH er fortsatt siktet for drap eller medvirkning til drap, men nekter straffskyld. Han har etter at han ble lslatt fra varetekt 8. mai ikke vrt inne til nye avhr.

SH opplyser imidlertid at hans klient kommer til mte i nytt politiavhr neste uke.

Jeg forstr ikke dette som noe annet enn at politiet mener TH har sttt for drapet selv. Men han har alibi.
Citera
2020-05-30, 11:30
Medlem
Treskors avatar
Har inte fljt med s jttebra i trden, men vet man nr en eventuell FUP kommer ut? Och r det offentlig handling ven i Norge?
Senast redigerad av Treskor 2020-05-30 kl. 11:54. Anledning: Stavfel
Citera
2020-05-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Typisk denne manipulatoren skulle ha det til at man er en slags forrder hvis man deler sin bekymring og er i familien, eller har tilknytning til saken forvrig.. Han har ogs rettet anklager mot oss som skriver om "rykter" , mener vi lper de psttte kidnappernes rend. Stygt gjort. Derfor har jeg blokkert vedkommende.
I en s stor familie, der det er 10 gjenlevende ssken, med ektefeller, barn og barnebarn, ogs med sine ektefeller, venner osv s er det klart at det lekker ut. Det var forventninger om nyheter fra dette sskentreffet, som ble holdt for frste gang etter at denne grusomme saken sprakk, og etter at politiet hadde endret hovedhypotese, samt avhrt folk om familiesituasjonen, der det fremgikk ganske klart hvilken retning de s i. Ogs blir ikke saken eller AE nevnt nr de mtes! Bare trykkende stillhet. Alle som kom fra det treffet fikk sprsml fra sine venner og kjre, som selvsagt tenkte at hele poenget med treffet var f snakket ut om hva som hadde skjedd, og veien videre. Absurd er et fint ord her. Og det viser dynamikken i Hagen-familien. Fortielse.

Oi. Jeg blir mlls selv.

Dette forklarer mye av hvordan vi opplever familien i det offentlige rom.

Det letteste i verden er la vre snakke om ting. Men fortielse eller fortengning er det siste menneskesinnet trenger for leve et godt liv.
Citera
2020-05-30, 11:34
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Personlig tror jeg at det dummeste barna kan gjre er benekte tingenes tilstand for hva har vel venner av AEH igjen for lyve om dette. Du har helt rett i venner er nok mer troverdig ang.dette fordi de ikke har noe som helst igjen for lyve om slikt
Jeg vet ikke helt hva som fr av barns, men skjnner at de prver beskytte faren men isteden vil deres uttalelser virke mistenkelig s der er nok like greit og fortelle det de vet. Jeg tror ikke det gagner TH sin sak at de benekter opplysninger som kommer fra venner av AEH, tvertimot
For det er et faktum at bde vi her og politi sklart skjnner at venner hun har fortalt dette til sklart ikke lyver. Hvorfor skulle de vel det, de har ingenting og vinne p fortelle usannheter.

Takk for tilbakemelding her!
det du skriver her er jeg helt enig i! Det gagner ingen om barna nekter for det de vet eller forstr n,at de burde ha visst og forsttt.
Mistanken vil bare henge ved TH og kanskje andre familiemedlemmer ogs,for resten av deres levetid.Dette gr jo selvflgelig ogs utover barnebarna,og det er jo s blodig urettferdig.
Jeg m si,etter ha lest Dagbladets innlegg om saken i dag,at jeg har mistet helt troen p oppklaring.Det kan samtidig vre det politiet nsker at de fleste gjr n,for kanskje de har en skjult strategi...at da alt roer seg,vil noen avslre seg i hverdagen.
Det ser ut som at etterforskere er totalt avhengige av at noen tyster.
Fatter ikke at ikke TH utlover en stor dusr n? Eller det er jo bare avslrende at han ikke gjr dette.Det er ogs mistenkelig at han ikke engasjererte en privat etterforsker i tillegg til politiet,siden hele familien er s misfornyd med politiets arbeid?
Jeg kjenner ogs stor skuffelse over politiets arbeid i startfasen,da de viktigste sporene var finne.At det ikke ble funnet noe spor rundt huset og p eiendommen,virker nesten utrolig.
Citera
2020-05-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,det virker mer normalt -men han har jo fortalt at AEH mente han er en iskald mann,s da er han vel kanskje det? Om en ekstrem stolthet og kaldhet i pressede situasjoner,s var han kanskje mer redd for at fasaden skulle sprekke? Men i tilfelle s var strategien psykologisk fel.

Ja, han brukar inte demonstrera sina knslor verkar det som.
Men borde ju kanske frgat runt litet mer hos grannar om de sett ngot.
De grannar som yttrat sig har inte sagt s mycket mer n "inte skyldig frrn
han r dmd", om inte ngot nytt tillkommit frn dem.
Men "kidnapparna" ville ju inte ha publicitet ...
Mycket att tnka p. Men r man i chock kan man ju inte styra sitt beteende
helt och hllet ...
Jass, han har sagt att AEH kallat honom iskall. Det var modigt!
Citera
2020-05-30, 11:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg forstr ikke dette som noe annet enn at politiet mener TH har sttt for drapet selv. Men han har alibi.
Ja, det er det mest trolige. Alibiet er der, men selve drapet er forsinket som ved en lunte, ved hjelp av inntak av gift.

Hvis AE gikk p insulin eller andre faste medisiner, kan det ha vrt timet perfekt mellom 0916-0948.
Citera
2020-05-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Huff Den berrer veldig mange,for tror det er et iboende behov i oss mennesker at rettferdighet skal gjelde.Hun er p en mte vr alles medsster som vi nsker skal f sitt siste verdige hvilested,og det er noe naturstridig at barn og barnebarn ikke finner henne.

Glemte nevne ektemannen ups! normalt ville en ektemann sagt han srget og sagt offentlig at han savner henne sterkt via advokat.Normalt ville en ektemann hatt en appell til kidnapperene med en bnn om bringe AnneE tilbake.Det har ikke skjedd,det er underlig om han er uskyldig.

Han kan inte ens fejka att han saknar henne och vdjar till "kidnapparna"-
Citera
2020-05-30, 11:42
Medlem
Citat:

Jeg tolker det likedan, og har litt vanskelig for se at TH skal ha nsket medhjelper(e).

Samtidig er jeg spent p hva som kommer fram om elektronisk kommunikasjon. Skal ikke legge skjul p at jeg tror AEFH ble drept tidligere enn 9:15-9:45. Enten p natten eller kvelden fr. Jeg beholder denne mistanken til vi vet mer om hvor vanntett alibiet er.

Var det virkelig snn at de samtalene som etter sigende foregikk p morgenen 31. oktover var reelle livstegn? Hvorfor sto det tidlig i media at det var TH selv som var familiemedlemmet det ble ringt til kl 9:14? Kan det vre at samtalen p to minutter var til en telefonsvarer evt, og at beskjeden er slettet fordi det ikke ble underskt raskt nok? Jeg er rimelig sikker p at det er noe kluss med elektronisk kommunikasjon p forsvinningsdagen generelt, men hva det er fr vi enda ikke vite fullt ut. Det har vrt nevnt flere hull hvor TH ikke kan gjre rede for seg.
Citera
2020-05-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg tolker det likedan, og har litt vanskelig for se at TH skal ha nsket medhjelper(e).

Samtidig er jeg spent p hva som kommer fram om elektronisk kommunikasjon. Skal ikke legge skjul p at jeg tror AEFH ble drept tidligere enn 9:15-9:45. Enten p natten eller kvelden fr. Jeg beholder denne mistanken til vi vet mer om hvor vanntett alibiet er.

Var det virkelig snn at de samtalene som etter sigende foregikk p morgenen 31. oktover var reelle livstegn? Hvorfor sto det tidlig i media at det var TH selv som var familiemedlemmet det ble ringt til kl 9:14? Kan det vre at samtalen p to minutter var til en telefonsvarer evt, og at beskjeden er slettet fordi det ikke ble underskt raskt nok? Jeg er rimelig sikker p at det er noe kluss med elektronisk kommunikasjon p forsvinningsdagen generelt, men hva det er fr vi enda ikke vite fullt ut. Det har vrt nevnt flere hull hvor TH ikke kan gjre rede for seg.

Nei.
Citera
2020-05-30, 12:06
Medlem
Citat:

Jeg tror noen lyver, og har gitt han alibi. Kanskje har han ftt hjelp til bortfrakting ogs. For meg er det en rar detalj med telefonen til AE som l i entreen, men TH ringte til den fra fasttelefonen og hrte den ikke. Jeg tror den l et annet sted, og ankom etter kl 14. Kan man se om en telefon har vrt avsltt p et tidspunkt? Spore det.
Citera
2020-05-30, 12:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Nei, du fr ikke folk som ikke er med p hele plottet til juge om telefonsamtaler. Hun snakket med flere, og det er utenkelig at disse var med p et drapskomplott.
Citera
2020-05-30, 12:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg tror noen lyver, og har gitt han alibi. Kanskje har han ftt hjelp til bortfrakting ogs. For meg er det en rar detalj med telefonen til AE som l i entreen, men TH ringte til den fra fasttelefonen og hrte den ikke. Jeg tror den l et annet sted, og ankom etter kl 14. Kan man se om en telefon har vrt avsltt p et tidspunkt? Spore det.
Hvis noen bare er med p alibidelen vil TH vre i lomma p disse resten av livet, det nekter jeg tro en som TH er villig til. Han er jo direkte motsatsen til vre avhengig av andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in