2020-06-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
S da sitter vi igjen med video av Hagens bil som ankommer Futurum, som alibi? Og evt. en innloging p Hagens iPad 09.08?

Ja, det stemmer. Det er de kjente opplysningene angende ankomsten.

Innlogging p iPad var imidlertid ikke 09:08, men senere.
Bilen skal fremkomme p overvkingsvideon 09:10-09:15.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-05 kl. 01:57.
Citera
2020-06-05, 01:54
Medlem
Citat:
Jeg er nesten litt flau over ikke ha reagert p dette tidligere.

Hvis han pleide legge fra seg telefonen p jobb, s er det ikke s rart om den l der ogs p forsvinningsdagen, hele dagen, fra kvelden fr.

Men det har vi egentlig ikke hrt noe om... At den l der fra kvelden i forveien, og dermed ogs l der p forsvinningstidspunktet.

Gremmm....

Logisk brist, minuspoeng til meg...

S hvis man skal legge forsvarets pstand til grunn, at TH pleide legge igjen mobilen p jobb, s har det alts ikke s mye si at den ble registrert p Futurum p tidspunktet drapet er antatt ha skjedd...

S da sitter vi igjen med video av Hagens bil som ankommer Futurum, som alibi? Og evt. en innloging p Hagens iPad 09.08?

Edit: Jeg tror egentlig ikke s veldig mye p at TH konsekvent la igjen sin eneste mobil p jobb, det var vel derfor jeg ikke tilla akkurat det utsagnet s mye vekt.

Hagen ankom Futurum 09:10 - 09:15. Eller i hvert fall bilen hans.

Hadde han med seg Ipad'en i bilen og logget p 2 minutter fr han kjrte inn i kamerasonen?
Citera
2020-06-05, 01:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hagen ankom Futurum 09:10 - 09:15. Eller i hvert fall bilen hans.

Hadde han med seg Ipad'en i bilen og logget p 2 minutter fr han kjrte inn i kamerasonen?

Det er mulig jeg var litt rask, jeg har ikke sjekket det, men jeg mener huske at det er blitt opplyst at innloggingen p iPaden skjedde 09.08.
Citera
2020-06-05, 01:57
Medlem
Citat:
Jeg er nesten litt flau over ikke ha reagert p dette tidligere.

Hvis han pleide legge fra seg telefonen p jobb, s er det ikke s rart om den l der ogs p forsvinningsdagen, hele dagen, fra kvelden fr.

Men det har vi egentlig ikke hrt noe om... At den l der fra kvelden i forveien, og dermed ogs l der p forsvinningstidspunktet.

Gremmm....

Logisk brist, minuspoeng til meg...

S hvis man skal legge forsvarets pstand til grunn, at TH pleide legge igjen mobilen p jobb, s har det alts ikke s mye si at den ble registrert p Futurum p tidspunktet drapet er antatt ha skjedd...

Edit: Jeg tror egentlig ikke s veldig mye p at TH konsekvent la igjen sin eneste mobil p jobb, det var vel derfor jeg ikke tilla akkurat det utsagnet s mye vekt.
Ja, kanskje han har en jobbtelefon som ligger for det meste p jobb og en annen telefon som han bruker p fritiden? Han hadde en telefon som han snakket i fr han skulle inn til avhr sist. https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-v...iet-1.15041017

Man vet ikke om det er jobbtelefonen eller en annen telefon politiet mente angende "Elektroniske spor fra basestasjoner gjr at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon p arbeidsplassen."
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...vnet/tidslinje
Citera
2020-06-05, 02:00
Medlem
Citat:
Det er mulig jeg var litt rask, jeg har ikke sjekket det, men jeg mener huske at det er blitt opplyst at innloggingen p iPaden skjedde 09.08.

Det er bilens ankomst som er tidligere opplyst til 09:08, men senere endret til 09:10-09:15.
Citera
2020-06-05, 02:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, kanskje han har en jobbtelefon som ligger for det meste p jobb og en annen telefon som han bruker p fritiden? Han hadde en telefon som han snakket i fr han skulle inn til avhr sist. https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-v...iet-1.15041017

Man vet ikke om det er jobbtelefonen eller en annen telefon politiet mente angende "Elektroniske spor fra basestasjoner gjr at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon p arbeidsplassen."
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...vnet/tidslinje

Hadde han hatt flere telefoner ville det kommet frem,

I hvert fall for etterforskerne.

Ikke ndvendigvis for oss.
Citera
2020-06-05, 02:01
Medlem
Citat:
Jo, det str det her. Men i andre artikler str det noe med THs bil i forbindelse med kameraovervkning p Futurum kl 9.10-9.15.
"Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Iflge VGs opplysninger logger han seg dernest p iPad-en sin og leser e-poster."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 02:04.
Citera
2020-06-05, 02:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er bilens ankomst som er tidligere opplyst til 09:08, men senere endret til 09:10-09:15.

Det er blitt sagt noe om tidspunktet for innlogging p iPad ogs, i forbindelse med tidslinjen.

Det er i hvert fall blitt trukket frem som et poeng for at TH ikke var hjemme, og logget inn p sin iPad p jobb, nr det som skjedde med AEH mest sannsynlig fant sted.
Citera
2020-06-05, 02:06
Medlem
Citat:
Det er blitt sagt noe om tidspunktet for innlogging p iPad ogs, i forbindelse med tidslinjen.

Det er i hvert fall blitt trukket frem som et poeng for at TH ikke var hjemme, og logget inn p sin iPad p jobb, nr det som skjedde med AEH mest sannsynlig fant sted.

Ja innlogging p iPad er omtalt ogs, men ikke tidfestet utover at det skal ha vrt like etter ankomst.
Citera
2020-06-05, 02:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jo, det str det her. Men i andre artikler str det noe med THs bil i forbindelse med kameraovervkning p Futurum kl 9.10-9.15.
"Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Iflge VGs opplysninger logger han seg dernest p iPad-en sin og leser e-poster."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen

Videoovervkning kan jeg i hvert fall litt om, og i og med at dette i stor grad dreier seg om lukkede systemer s kan klokka p systemet avvike en del fra ekte tid, sekunder, minutter.

Edit: Nr jeg skal avgi rapporter p jobb ift. ting som har skjedd m jeg angi bde nr det faktisk skjedde, og nr/hvor det kan finnes p videoopptak, som avviker noe enormt fra faktisk tid.

Vi bruker begrepene "reell tid" og "videotid".
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 02:11.
Citera
2020-06-05, 02:16
Medlem
Citat:
Videoovervkning kan jeg i hvert fall litt om, og i og med at dette i stor grad dreier seg om lukkede systemer s kan klokka p systemet avvike en del fra ekte tid, sekunder, minutter.

Edit: Nr jeg skal avgi rapporter p jobb ift. ting som har skjedd m jeg angi bde nr det faktisk skjedde, og nr/hvor det kan finnes p videoopptak, som avviker noe enormt fra faktisk tid.

Vi bruker begrepene "reell tid" og "videotid".
Jeg forstr. Takk! :-) Se nederste sitat angende at flere vitner bekreftet THs ankomst p Futurum.

Citat:

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjrende inn p Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjrende bevis i drapssaken mot ham n.
Etter det VG fr opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjrer bilen, er han ikke til stede i Sloraveien nr den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi

9:14.samtalen varte i 2 minutter:

Citat:
"Hagen var ogs beviselig p jobb fra omkring klokka 09.10, dette har flere vitner bekreftet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731
Citera
2020-06-05, 02:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg forstr. Takk! :-) Se nederste sitat angende at flere vitner bekreftet THs ankomst p Futurum.

Jeg liker hvordan du fremhever at det ikke ndvendigvis m ha vrt TH som kjrte bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in