2020-06-05, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg liker hvordan du fremhever at det ikke ndvendigvis m ha vrt TH som kjrte bilen.
Takk! :-) Det var ikke min fremheving. Det var rettens fremheving tror jeg. Jeg siterte det fra en avisartikkel.

N forsto jeg Jeg hadde fetad deler av setningen i forbindelse med et sprsml jeg hadde i det opprinnelige sitatet.
Citera
2020-06-05, 02:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! :-) Det var ikke min fremheving. Det var rettens fremheving tror jeg. Jeg siterte det fra en avisartikkel.

Det var du som fetade det om bilen.
Citera
2020-06-05, 02:24
Medlem
Citat:
Det var du som fetade det om bilen.
Ja, plutselig forsto jeg hva du mente

Citat:

N forsto jeg Jeg hadde fetad deler av setningen i forbindelse med et sprsml jeg hadde i det opprinnelige sitatet.
Citat:
Takk for svar! Arbeidsrelasjon er et godt forslag

Takk for svar! Jeg er enig med deg i det du skrev her, bortsett fra det at jeg ikke tror at det var snnen de mente. Jeg tror at det kan vre en annen person som TH kjenner.

Jeg har et sprsml om dette:

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjrende inn p Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjrende bevis i drapssaken mot ham n.
Etter det VG fr opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjrer bilen, er han ikke til stede i Sloraveien nr den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi
Hva betyr dette? Betyr det at de ikke er sikre p at det var TH som kjrte bilen?

9:14.samtalen varte i 2 minutter:
Citera
2020-06-05, 02:31
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk og lov for det.

Det m jo vre en pkjenning for resten av familien ogs. Politiet har funnet nye beviser, og ingen av de har rett til vite hva disse bevisene bestr av rent konkret.

TH kunne ha ftt vite noen detaljer, eller kanskje alle detaljer, om han ville mte i avhr.

Men det har han alts takket nei til.

Han har muligens en anelse om hva politiet har funnet i Sloraveien. Og er redd for bli satt i varetekt igjen.
Mulig noen har kommentert p det allerede, jeg har ikke rukket lese alt. Olav Rnneberg skrev i gr i NRK at "Muligens vil politiet lette p slret over helgen (..) Jeg er fremdeles overbevisst at det er hint om detaljer TH fikk i lpet av de 45 minuttene han var i et "mislykket mte" med politiet. Jeg ser ikke annen grunn til den utviklingen faktisk.
Citera
2020-06-05, 02:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Mulig noen har kommentert p det allerede, jeg har ikke rukket lese alt. Olav Rnneberg skrev i gr i NRK at "Muligens vil politiet lette p slret over helgen (..) Jeg er fremdeles overbevisst at det er hint om detaljer TH fikk i lpet av de 45 minuttene han var i et "mislykket mte" med politiet. Jeg ser ikke annen grunn til den utviklingen faktisk.

Han rakk aldri engang treffe etterforskerne, forsvarerne hans avbrt mtet fr de engang fikk se, eller lukte, ham.
Citera
2020-06-05, 02:45
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Han rakk aldri engang treffe etterforskerne, forsvarerne hans avbrt mtet fr de engang fikk se, eller lukte, ham.
NRK: "Det ble tydelig for alle etter onsdagens mte p Kripos. Det endte med at ektemannen forlot stedet etter bare tre kvarter." Advokater og TH var fra fr av kjent med siktelsen og politiets teori. Det er ny informasjon som frer til en spass sterk reaksjon.
Citera
2020-06-05, 02:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
NRK: "Det ble tydelig for alle etter onsdagens mte p Kripos. Det endte med at ektemannen forlot stedet etter bare tre kvarter." Advokater og TH var fra fr av kjent med siktelsen og politiets teori. Det er ny informasjon som frer til en spass sterk reaksjon.

N tror jeg du blander litt, og tar noe ut av kontekst.

Gjennomgangen av avhret ble aldri noe av.

Han skulle dit for gjennomlese og eventuelt signere/godkjenne det han hadde sagt i det korte avhret etter pgripelsen.

Dette skjedde derimot aldri, fordi hans advokater stoppet avhret, nr de fikk informasjon fra andre ansatte hos Kripos at Hagen virket "litt pjusk", og nr de snakket med han selv s vurderte det slik at THs helsetilstand ikke var slik at de kunne gjennomfre det som var avtalt.

De faktiske etterforskerne i saken, som skulle gjennomg avhret, fikk ikke engang treffe ham.
Citera
2020-06-05, 02:57
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:

Han skulle dit for gjennomlese og eventuelt signere/godkjenne det han hadde sagt i det korte avhret etter pgripelsen.

Dette skjedde derimot aldri, fordi hans advokater stoppet avhret, nr de fikk informasjon fra andre ansatte hos Kripos at Hagen virket "litt pjusk", og nr de snakket med han selv s vurderte det slik at THs helsetilstand ikke var slik at de kunne gjennomfre det som var avtalt.

De faktiske etterforskerne i saken, som skulle gjennomg avhret, fikk ikke engang treffe ham.
Jeg vet at det ikke var et nytt avhr. Jeg mener bare at ham trolig har blitt konfrontert med ny informasjon p det tidspunktet han ble syk. P det tidspunktet var han p et mte. Om det har skjedd via advokater eller hvisking i ret har jeg ingen mening om.
Citera
2020-06-05, 03:04
Medlem
Citat:

Citat:
Jeg vet at det ikke var et nytt avhr. Jeg mener bare at ham trolig har blitt konfrontert med ny informasjon p det tidspunktet han ble syk. P det tidspunktet var han p et mte. Om det har skjedd via advokater eller hvisking i ret har jeg ingen mening om.

Ved gjennomlesning av avhr er det ikke noe i veien for at det blir stilt noen oppflgingssprsml.
Citera
2020-06-05, 03:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Hvis det er kommet frem noen ny informasjon i det siste s er i hvert fall ikke Hagen blitt informert/konfrontert om dette.

Eventuelt ny informasjon, fra de nye stedssunderskelsene, eller nye avhr, eller lignende, er jo ikke, kan jo ikke, ha blitt fremlagt for han, den tid han/de ikke vil snakke med politiet.

For, som jeg sa, s rakk han aldri engang treffe etterforskerne i gr, han ble kjrt hjem til jobben fr de engang rakk se ham, fordi forsvarene vurderte hans helsetilstand til ikke vre god nok til gjennomfre opplesning og godkjenning av dette tidligere avhret.
Citera
2020-06-05, 03:07
Medlem
Citat:
Hvis det er kommet frem noen ny informasjon i det siste s er i hvert fall ikke Hagen blitt informert/konfrontert om dette.

Eventuelt ny informasjon, fra de nye stedssunderskelsene, eller nye avhr, eller lignende, er jo ikke, kan jo ikke, ha blitt fremlagt for han, den tid han/de ikke vil snakke med politiet.

For, som jeg sa, s rakk han aldri engang treffe etterforskerne i gr, han ble kjrt hjem til jobben fr de engang rakk se ham, fordi forsvarene vurderte hans helsetilstand til ikke vre god nok til gjennomfre opplesning og godkjenning av dette tidligere avhret.

Er godt mulig Holden ble informert om nye sprsml fra politiet og etter konferering med klient kom frem til at dette m utsettes. Naturlig bde skylde p pjuskhet og at faktisk pjuskhet fant sted.
Citera
2020-06-05, 03:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Ved gjennomlesning av avhr er det ikke noe i veien for at det blir stilt noen oppflgingssprsml.

Det er enkelte som vil kalle det stille oppflgingssprsml bde "manipulasjon" og "konfrontering".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in