2020-06-05, 03:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Er godt mulig Holden ble informert om nye sprsml fra politiet og etter konferering med klient kom frem til at dette m utsettes. Naturlig bde skylde p pjuskhet og at faktisk pjuskhet fant sted.

Da er det jo snodig at han (Holden) ikke var tilstede selv.
Citera
2020-06-05, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er enkelte som vil kalle det stille oppflgingssprsml bde "manipulasjon" og "konfrontering".

Ja, det kan man nok kalle hva man vil. Et naturlig tidspunkt for politiet informere om at de har enkelte tilleggssprsml vil nok vre kort tid i forkant av gjennomlesning, s det virker logisk at det er det som skjedde.
Citera
2020-06-05, 03:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det kan man nok kalle hva man vil. Et naturlig tidspunkt for politiet informere om at de har enkelte tilleggssprsml vil nok vre kort tid i forkant av gjennomlesning, s det virker logisk at det er det som skjedde.

Men hvem skulle ha blitt informert frst, og eventuelt informert TH, som allerede var der, om dette?

Husk at dette ble avbrutt av forsvarerne allede fr etterforskerne i det hele tatt fikk se TH.
Citera
2020-06-05, 03:17
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Hvis det er kommet frem noen ny informasjon i det siste s er i hvert fall ikke Hagen blitt informert/konfrontert om dette.

Eventuelt ny informasjon, fra de nye stedssunderskelsene, eller nye avhr, eller lignende, er jo ikke, kan jo ikke, ha blitt fremlagt for han, den tid han/de ikke vil snakke med politiet.

For, som jeg sa, s rakk han aldri engang treffe etterforskerne i gr, han ble kjrt hjem til jobben fr de engang rakk se ham, fordi forsvarene vurderte hans helsetilstand til ikke vre god nok til gjennomfre opplesning og godkjenning av dette tidligere avhret.

Jeg har ikke sagt at noe har blitt formellt fremlagt for ham, Herregud, du var tungrodd i dag. Man kan g ut i fra at TH sitt akutte anfall av pjuskhet kom tilfeldig eller at han p en eller annen mte har forstelsen av en utvikling i saken. Jeg sa bare hva jeg tror.
Citera
2020-06-05, 03:18
Medlem
Citat:
Da er det jo snodig at han (Holden) ikke var tilstede selv.
Vet ikke om han ikke var der eller ikke p tidspunktet Hagen dro derfra, men det er helt sikkert at han skulle vre med p gjennomlesningen.
Citera
2020-06-05, 03:19
Medlem
Citat:
Men hvem skulle ha blitt informert frst, og eventuelt informert TH, som allerede var der, om dette?

Husk at dette ble avbrutt av forsvarerne allede fr etterforskerne i det hele tatt fikk se TH.

Forsvarer fr selvflgelig beskjed om det frst.
Citera
2020-06-05, 03:20
Medlem
En teori fra en detektiv fra et annet forum der det skisseres 5 medsammensvorne, 1 observatr, 2 sjfrer og 2 til utfre handlingen i huset. i spoiler under.
Hva tror dere om den teorien?

Hva er minimum antall personer som m ha vrt involvert i en slik forbrytelse?
Er det egentlig mulig at en mann alene har planlagt og utfrt alle leddene i forbrytelsen uten hjelp fra noen?

(Mitt forslag til persongalleri for teorien i spoileren er de 2 futurummennene (som ble fanget p kameraovervkningen) + de 3 mennene som ble observert sammen ved Langvannet med fiskestang og telelinse).

Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 03:24.
Citera
2020-06-05, 03:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Vet ikke om han ikke var der eller ikke p tidspunktet Hagen dro derfra, men det er helt sikkert at han skulle vre med p gjennomlesningen.

Citat:
Forsvarer fr selvflgelig beskjed om det frst.

S hvorfor sendte advokatselskapet Hjort denne M*kkel ett eller annet, til gjennomlesningen av avhret fra pgripelsen, og ikke Holden selv, hvis det var s viktig.

Og hvis TH selv tenkte stille.

Det er nesten litt for mye hpe p, men kan man se en slags distansering fra Holden...?
Citera
2020-06-05, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
En teori fra en detektiv fra et annet forum der det skisseres 5 medsammensvorne, 1 observatr, 2 sjfrer og 2 til utfre handlingen i huset. i spoiler under.
Hva tror dere om den teorien?

Hva er minimum antall personer som m ha vrt involvert i en slik forbrytelse?
Er det egentlig mulig at en mann alene har planlagt og utfrt alle leddene i forbrytelsen uten hjelp fra noen?

(Mitt forslag til persongalleri for teorien i spoileren er de 2 futurummennene (som ble fanget p kameraovervkningen) + de 3 mennene som ble observert sammen ved Langvannet med fiskestang og telelinse).

Interessant teori. Sprsmlet blir vel hva slags reellt innsyn man har til huset ved hjelp av en telelinse fra bryggen. Antar at politiet har underskt det.
Citera
2020-06-05, 03:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg har ikke sagt at noe har blitt formellt fremlagt for ham, Herregud, du var tungrodd i dag. Man kan g ut i fra at TH sitt akutte anfall av pjuskhet kom tilfeldig eller at han p en eller annen mte har forstelsen av en utvikling i saken. Jeg sa bare hva jeg tror.

Jeg tror ikke det "anfallet av pjuskhet" var s plutselig, det er liksom det jeg vil frem til.

Jeg tror TH sliter for tiden, og at han dermed har vanskeligheter for ta seg sammen, selv i korte perioder, og at han prvde gjennomfre avhret hos Kripos allikevel, men at han ble sett, og stoppet, av forsvarerne sine.

Men ikke av Holden, som hverken hadde sett han eller snakket med han akkurat den dagen.

Edit: Litt tillit m man jo gi voksne mennesker, at de skal vre i stand til mte opp til avtalt tid, rene og pene i tyet, og vre i stand til gjre rede for seg.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 03:33.
Citera
2020-06-05, 03:36
Medlem
Citat:
S hvorfor sendte advokatselskapet Hjort denne M*kkel ett eller annet, til gjennomlesningen av avhret fra pgripelsen, og ikke Holden selv, hvis det var s viktig.

Og hvis TH selv tenkte stille.

Det er nesten litt for mye hpe p, men kan man se en slags distansering fra Holden...?

Har ikke satt meg inn i noen detaljer rundt det, men det er ikke noe i veien for sende en annen forsvarer hvis feks Holden var opptatt med noe annet etter aksept fra Hagen, hvis det kun var til gjennomlesning. Synes imidlertid det hres snodig ut i en slik sak.

Etter den informasjonen tenker jeg at
1. Hagen ble ukomfortabel med en ny forsvarer han ikke stoler p like mye som Holden og fikk kalde ftter eller
2. Holden fikk beskjed av politiet om tilleggssprsml og informerte om dette, og at avhret br/m utsettes til han selv kan bli med og de har kontroll. Hres bedre ut skylde p pjuskhet til media ved et slikt tilfelle.

Alternativet at han faktisk ble drlig kan jo ogs hende, men man vil jo helst bli ferdig med gjennomlesning slik at man slipper returnere p et senere tidspunkt og ikke har det hengende over seg. Hvis han droppet det av helsemessige grunner m han ha vrt rimelig ute, og ny gjennomlesning ville blitt avtalt kort tid etter. S tenker at det er sannsynlig at det er en annen grunn.
Citera
2020-06-05, 03:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Har ikke satt meg inn i noen detaljer rundt det, men det er ikke noe i veien for sende en annen forsvarer hvis feks Holden var opptatt med noe annet etter aksept fra Hagen, hvis det kun var til gjennomlesning. Synes imidlertid det hres snodig ut i en slik sak.

Etter den informasjonen tenker jeg at
1. Hagen ble ukomfortabel med en ny forsvarer han ikke stoler p like mye som Holden og fikk kalde ftter eller
2. Holden fikk beskjed av politiet om tilleggssprsml og informerte om dette, og at avhret br/m utsettes til han selv kan bli med og de har kontroll. Hres bedre ut skylde p pjuskhet til media ved et slikt tilfelle.

Alternativet at han faktisk ble drlig kan jo ogs hende, men man vil jo helst bli ferdig med gjennomlesning slik at man slipper returnere p et senere tidspunkt og ikke har det hengende over seg. Hvis han droppet det av helsemessige grunner m han ha vrt rimelig ute, og ny gjennomlesning ville blitt avtalt kort tid etter. S tenker at det er sannsynlig at det er en annen grunn.

N er det jo opplyst at TH ikke hadde vrt i kontakt med noen av sine forsvarere i forkant av det avtalte mtet hos Kripos, for gjennomlesning av det korte avhret som ble foretatt etter pgripelsen av han.

Da m vi ogs anta at oppmte fra bde TH, og denne Mikkel, i advokatformaet Hjort, var de som var planlagt stille til denne gjennomlesningen og godkjenningen.
Jeg har forresten ogs lagt merke til at datteren ogs har nektet godkjenne avhret av henne selv, hun som skrev brevet.

Uansett, Holden var ikke med, eller hadde ikke planlagt vre med, p dette mtet. Det skulle jo nrmest vre en ren formalitetssak.

Men s dukket jo TH opp, og en ansatt hos Kripos bemerket at han ikke virket helt i form, dette ble formidlet denne Mikkel, som heller ikke hadde snakket med TH denne dagen, og nr de to (endelig) kom i kontakt med hverandre formidlet advokaten at det ikke var forsvarlig gjennomfre gjennomgang avhr, p grunn av TH's helsetilstand.

Fr de faktiske etterforskerne i saken i det hele tatt rakk hilse p han, og gjre sine egne vurderinger.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 03:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in