Citat:
Ursprungligen postat av
aniani
Har ikke satt meg inn i noen detaljer rundt det, men det er ikke noe i veien for sende en annen forsvarer hvis feks Holden var opptatt med noe annet etter aksept fra Hagen, hvis det kun var til gjennomlesning. Synes imidlertid det hres snodig ut i en slik sak.
Etter den informasjonen tenker jeg at
1. Hagen ble ukomfortabel med en ny forsvarer han ikke stoler p like mye som Holden og fikk kalde ftter eller
2. Holden fikk beskjed av politiet om tilleggssprsml og informerte om dette, og at avhret br/m utsettes til han selv kan bli med og de har kontroll. Hres bedre ut skylde p pjuskhet til media ved et slikt tilfelle.
Alternativet at han faktisk ble drlig kan jo ogs hende, men man vil jo helst bli ferdig med gjennomlesning slik at man slipper returnere p et senere tidspunkt og ikke har det hengende over seg. Hvis han droppet det av helsemessige grunner m han ha vrt rimelig ute, og ny gjennomlesning ville blitt avtalt kort tid etter. S tenker at det er sannsynlig at det er en annen grunn.
N er det jo opplyst at TH ikke hadde vrt i kontakt med noen av sine forsvarere i forkant av det avtalte mtet hos Kripos, for gjennomlesning av det korte avhret som ble foretatt etter pgripelsen av han.
Da m vi ogs anta at oppmte fra bde TH, og denne Mikkel, i advokatformaet Hjort, var de som var planlagt stille til denne gjennomlesningen og godkjenningen.
Jeg har forresten ogs lagt merke til at datteren ogs har nektet godkjenne avhret av henne selv, hun som skrev brevet.
Uansett, Holden var ikke med, eller hadde ikke planlagt vre med, p dette mtet. Det skulle jo nrmest vre en ren formalitetssak.
Men s dukket jo TH opp, og en ansatt hos Kripos bemerket at han ikke virket helt i form, dette ble formidlet denne Mikkel, som heller ikke hadde snakket med TH denne dagen, og nr de to (endelig) kom i kontakt med hverandre formidlet advokaten at det ikke var forsvarlig gjennomfre gjennomgang avhr, p grunn av TH's helsetilstand.
Fr de faktiske etterforskerne i saken i det hele tatt rakk hilse p han, og gjre sine egne vurderinger.