2020-06-09, 08:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 r siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt s stor at TH har ftt barna til vende seg vekk fra sin mor, og kenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen fr dette heller, men det gikk fra drlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om ville skilles, og attptil krevde mer penger av TH, inns han og de andre at noe mtte gjres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de mtte selge unna store deler av livsverket for f rd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom rene, tror jeg har ftt en samlet familie til st bak en slik plan.

Det hres utrolig ut, men hvis man ser p tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.
Familiens mesterplan slr sprekker, s for fortsatt ha mulighet til strafferabatt og redde bittelitt av ren, vil jeg rde de impliserte til fortelle hva som skjedde.
Citera
2020-06-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det stemmer. Det str mye om denne vennen, forretningspartneren og "rdgiveren" her :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-aa-finne-svar
Jeg tror at denne personen er Bj*rnar B*rlaug fra Drbak, ektemannen til den kjente operasangerinnen S*lveig K. Han er styreleder hos TH, og han og kona har aksjer i flere av THs foretak. Jeg tror at det er han som var med p mtet med Green, men jeg kan ikke garantere det 100%.

"Han er styreleder hos TH, og han og kona har aksjer i flere av THs foretak."
Jeg antydet tidligere i trden at VE kunne ha aksjer i Hagen-imperiet. Dette ble avvist med at TH sitter p alle aksjene.
Hva er riktig?
Citera
2020-06-09, 08:34
Medlem
Citat:
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 r siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt s stor at TH har ftt barna til vende seg vekk fra sin mor, og kenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen fr dette heller, men det gikk fra drlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om ville skilles, og attptil krevde mer penger av TH, inns han og de andre at noe mtte gjres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de mtte selge unna store deler av livsverket for f rd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom rene, tror jeg har ftt en samlet familie til st bak en slik plan.

Det hres utrolig ut, men hvis man ser p tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.

"hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne"
Jeg har tenkt litt p dette. Kan det vre at AEH ikke var utro med Hagens bror, men ex-svogeren? Ex-svogeren som stod frem i VG-podkasten "Krimpodden"? Han hadde lite melde i denne podden, men jeg syntes han fremstod som veldig hevngjerrig.
Jeg har en sterk flelse av at sistnevnte flger/deltar i denne trden.
Citera
2020-06-09, 08:41
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg holder fortsatt fast ved min teori jeg har hatt siden i fjor sommer. I motsetning til veldig mange andre, tror jeg AEH ble drept i affekt. Enten kvelden/natten etter teaterbesket, eller tidlig p morgenen den 31 oktober. Teorien min er at TH har blitt forbannet p AEH (muligens med alkohol innabords) og tatt kvelertak p henne. Holdt litt for lenge og s har det gtt fryktelig galt. Alternativt har snnen vrt i huset nr de kom hjem fra teateret og passet valpen, en konflikt/brk har oppsttt og det har resultert i at AEH omkom. Sammen har far og snn kommet opp med kidnappingsplanen. Videre tror jeg VE har blitt involvert. Jeg tror det er han som snakket med TH fra AEH's tlf som den lnnsansvarlige. Deretter har TEH tatt seg av SMS til HHB1 og ringt seg selv. Liket av AEH har enten blitt fjernet under natten eller p morgenen den 31. TH ringte disse "bekymringstelefonene" i 11-tiden. Deretter er det ett opphold i 12-tiden, fr han begynner ringe igjen i 13-tiden. Hva gjorde han denne timen i mellom? Skrev trusselbrevet sammen med VE? Eller fjernet de liket i dette tidsrommet? Politiet har sagt de ikke har kontroll p TH p denne tiden. Jeg har en liten mistanke om at GHH er involvert ogs, men litt usikker der. Intervjuet han har gitt til VG tidligere var veldig merkelig i mine rer.

Har lagt merke noe litt spesielle kommentarer fra TEH p sosiale medier. Den ene har jeg kommentert her fr. P ett av sine bilder p Facebook, har han skrevet at han p bildet har konemishandlerbart. Med tanke p at faren har gitt moren hans juling flere ganger, vrenger det seg litt i magen min. P ett bilde p hans instagramkonto skriver han #some of us kill.

Interessant at du synes intervjuet var merkelig. Er det noe spesielt du tenker p og som du kan beskrive?
Citera
2020-06-09, 08:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
"hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne"
Jeg har tenkt litt p dette. Kan det vre at AEH ikke var utro med Hagens bror, men ex-svogeren? Ex-svogeren som stod frem i VG-podkasten "Krimpodden"? Han hadde lite melde i denne podden, men jeg syntes han fremstod som veldig hevngjerrig.
Jeg har en sterk flelse av at sistnevnte flger/deltar i denne trden.
Mulig, men han passer ikke inn i tidslinjen, og ville neppe ftt hjelp av barna til dette.
Citera
2020-06-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan inte heller direkt tnka mig att TH:s familj mrdat AE!
Jag har svrt att tro att TH har gjort det ocks!
Med gott arbete som han skter, en huvudsakligen bra relation med TH
och barnen ... Om hon ville skiljas ..tycker inte han r en sorts man som mrdar
i s fall. Han r inte den kriminella typen, mjligen litet "feg" (tvrtom allts) ...
och som skrivits om, har en lg profil ..mjligen blyg. Men inte hjrtlig.
Ngot knslohmmad?
Detta med ktenskapsfrordet borde han ha ndrat p .. frstr det inte.

Gjorde en rttelse hr (Skrev AE istllet fr TH, ovan)

Och passar p att tillgga:
Vldigt noga med "mitt och ditt".
Varfr har AE inte varit ansluten till TH:s arbete ngon gng, s hon kunde ftt dela lnen
med T**m och ldsta dottern (gasavdelningen)?
Senast redigerad av Moschata 2020-06-09 kl. 09:33.
Citera
2020-06-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Jag frstr inte att han r mer samarbetsvillig och stller upp p polisens frhr. Om han nu r oskyldig.

Att han inte stller upp p fler frhr beror nog bara p att han tycker att han gjort det tillrckligt
och inte har mer att framfra, att fortsatta frhr gr att han knner sig krnkt.

Han har ju aldrig gillat att st i centrum, skert avskyr han mediabevakning kring varje frhr,
utom den krnkning det innebr.

Inte ltt fr honom att flytta efter detta, han r s rotad i samhllet dr han r.
Men det borde bli att hela familjen flyttar!
Senast redigerad av Moschata 2020-06-09 kl. 09:31.
Citera
2020-06-09, 09:24
Medlem
Citat:
Mulig, men han passer ikke inn i tidslinjen, og ville neppe ftt hjelp av barna til dette.

Min tanke var hans evt rolle som bakmann. Ville gitt ham masse cash. Og TH ville ftt skylda. Ikke det mest logiske scenarioet, men hva har vrt logisk i denne saken?
Citera
2020-06-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Hun har vel taushetsplikt i jobben som prest

Vi pratade vl om den andra dottern, hon som varit i kriminell milj tidigare i sitt liv?
Citera
2020-06-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon som skrev brevet, som inte belv sickat. Har jag misstankar om har en inblandnig. Framfr allt att hon skrivit brevet.
Brevet gr att lsa hr:
https://www.tv2.no/a/11480054/

Hr letar hon efter en syndabock fr komunikasionen som polisen gjort med GM. Skerligen inte med en feltagelse utan fr att se om det fans nogon att kommunisera med verhuvudtaget.

Hon ifrgastter hon Polisens metoder vid avlyssning av telefonerna. Rknar med att det vill vara naturligt att polisen avlyssnar allt som sker nr dom stter in avlyssning. D kan man ju antingen vlja att samarbeta med polisen och avst frn att snacka skit i telefon under tiden avlusningen pgr.

Hon vrkar inte vara s sammarbets villig. Det fr mig att misstnka hennes inblandning.

Jeg synes ogs dette er merkelig at de tar snn p vei for. Vanskelig sette seg inn i en snn situasjon, men jeg tror at dersom min mamma var kidnappet, s hadde jeg sterkt nsket at politiet skulle avlytte bde min og alle i familiens telefoner. Tenk om det skulle komme inn en samtale av noe slag fra kidnapperne? Eller fra AEH selv? Det tror jeg ville vre naturlig ta hyde for at kunne skje. Jeg synes det virker som at de ikke nsket dette, i frykt for at noe kunne bli avslrt p denne mten. Det med at prestessteren hadde konfidensielle samtaler p sin telefon i forbindelse med jobben...vel, det hres ut som en usedvanlig drlig unnskyldning for bli sur p politiet i en snn situasjon. Mammaen deres er kidnappet!! Det vil jo vre en krise av dimensjoner for alle som opplever noe snt. Hvem bryr seg om en snn bagatell da?! Hvor mange konfidensielle telefonsamtaler har n egentlig en prest n til dags? Var det viktigere ivareta hennes taushetsplikt (politiet har uansett ingen interesse av plapre til uvedkommende om denne typen samtaler) enn gjennomfre et ndvendig etterforskingssteg som dette? Det gir ingen mening. Moren er kidnappet p dramatisk vis, og hva skjer? Faren drar p jobb som normalt og datter tar taushetsbelagte jobbtelefoner fra folk i sorg som normalt? Jeg hadde ligget som et eneste stort vrak i fosterstilling i samme situasjon, noe jeg tror de fleste normale folk ville gjort. Utrolig merkelig.
Senast redigerad av poitre 2020-06-09 kl. 09:38.
Citera
2020-06-09, 09:34
Medlem
Dagens Nringsliv gjenga i gr, 08. juni 2020, en NTB-artikkel.

Hagen-saken: Politiet har gjort relevante funn

Her er en formulering jeg ikke har sett fr.
"Etter at Eidsivating lagmannsrett 3. juni ga politiet tillatelse til fortsette arbeidet med ransake Tom Hagens bolig i Sloraveien i Lrenskog, har det blitt gjort relevante funn. Det opplyser ptaleansvarlig i Hagen-saken Haris Hrenovica til VG mandag."
Etter 3. juni alts. Har det blitt gjort relevante funn.
Citera
2020-06-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg synes ogs dette er merkelig at de tar snn p vei for. Vanskelig sette seg inn i en snn situasjon, men jeg tror at dersom min mamma var kidnappet, s hadde jeg sterkt nsket at politiet skulle avlytte bde min og alle i familiens telefoner. Tenk om det skulle komme inn en samtale av noe slag fra kidnapperne? Eller fra AEH selv? Det tror jeg ville vre naturlig ta hyde for at kunne skje. Jeg synes det virker som at de ikke nsket dette, i frykt for at noe kunne bli avslrt p denne mten. Det med at prestessteren hadde konfidensielle samtaler p sin telefon i forbindelse med jobben...vel, det hres ut som en usedvanlig drlig unnskyldning for bli sur p politiet i en snn situasjon. Mammaen deres er kidnappet!! Det vil jo vre en krise av dimensjoner for alle som opplever noe snt. Hvem bryr seg om en snn bagatell da?! Hvor mange konfidensielle telefonsamtaler har n egentlig en prest n til dags? Var det viktigere ivareta hennes taushetsplikt (politiet har uansett ingen interesse av plapre til uvedkommende om denne typen samtaler) enn gjennomfre et ndvendig etterforskingssteg som dette? Det gir ingen mening.

Nei. Det gir virkelig ingen mening.

De voksne barna hadde selv godkjent og skrevet under p at politiet kunne gjre opptak av all aktivitet p telefonene deres.

Men avtalen var alts iflg HHB2 at politiet ikke skulle lytte igjennom alle samtalene. Det var kun hvis det kom henvendelser fra DenAntatteMotparten at politiet skulle g igjennom samtalene.

Men hvordan skulle politiet kunne vite hvem DenAntatteMotparten var? Det var jo hovedhensikten med avlyttingen, politiets jakt etter identiteten til DenAntatteMotpart.

Og s lenge politiet ikke finner DenAntatteMotparten, m jo politiet sjekke ut kreti og pleti nrmest, i familiens omgangskrets ogs. Det er eneste mte skape noe fremdrift i en s vanskelig etterforskning, f sjekket ut alle som skal utelukkes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in