Citat:
Ursprungligen postat av
poitre
Jeg synes ogs dette er merkelig at de tar snn p vei for. Vanskelig sette seg inn i en snn situasjon, men jeg tror at dersom min mamma var kidnappet, s hadde jeg sterkt nsket at politiet skulle avlytte bde min og alle i familiens telefoner. Tenk om det skulle komme inn en samtale av noe slag fra kidnapperne? Eller fra AEH selv? Det tror jeg ville vre naturlig ta hyde for at kunne skje. Jeg synes det virker som at de ikke nsket dette, i frykt for at noe kunne bli avslrt p denne mten. Det med at prestessteren hadde konfidensielle samtaler p sin telefon i forbindelse med jobben...vel, det hres ut som en usedvanlig drlig unnskyldning for bli sur p politiet i en snn situasjon. Mammaen deres er kidnappet!! Det vil jo vre en krise av dimensjoner for alle som opplever noe snt. Hvem bryr seg om en snn bagatell da?! Hvor mange konfidensielle telefonsamtaler har n egentlig en prest n til dags? Var det viktigere ivareta hennes taushetsplikt (politiet har uansett ingen interesse av plapre til uvedkommende om denne typen samtaler) enn gjennomfre et ndvendig etterforskingssteg som dette? Det gir ingen mening.
Nei. Det gir virkelig ingen mening.
De voksne barna hadde selv godkjent og skrevet under p at politiet kunne gjre opptak av all aktivitet p telefonene deres.
Men avtalen var alts iflg HHB2 at politiet ikke skulle lytte igjennom alle samtalene. Det var kun hvis det kom henvendelser fra DenAntatteMotparten at politiet skulle g igjennom samtalene.
Men hvordan skulle politiet kunne vite hvem DenAntatteMotparten var? Det var jo hovedhensikten med avlyttingen, politiets jakt etter identiteten til DenAntatteMotpart.
Og s lenge politiet ikke finner DenAntatteMotparten, m jo politiet sjekke ut kreti og pleti nrmest, i familiens omgangskrets ogs. Det er eneste mte skape noe fremdrift i en s vanskelig etterforskning, f sjekket ut alle som skal utelukkes.