2020-06-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vi vet at det er "biologiske spor" fra AE som er satt i sammenheng med slepesporet og klrne, og at de har konkludert med at de tror at hun er kvalt.

Referanse til at de tror hun er kvalt? Hvordan kan de ha konkludert med det uten ha funnet henne?
Citera
2020-06-09, 01:47
Medlem
Meget pussig...
http://www.waterkloofwines.co.za/wp-...1406271015.pdf

Artikkel om TH fra Kapital p et vin selskap i sr Afrika...
Hadde sin forklaring, men temmelig pussig...
Citera
2020-06-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Barna tror jeg klamrer seg til et hp, men jeg tror heller ikke at AEH lever lenger.
Jeg har vanskelig for tro at politiet kan g ut med at hun etter all sannsynlighet er drept/kvalt i Slora*eien 4 uten belegg for dette.
Atferden til ektemannen TH vil vel kanskje de fleste anse for merkelig. g p jobb 01.11.2018 - som om intet har skjedd, vil vel de frreste vre i stand til. Men TH er som han beskrev seg selv ; iskald dersom AEH skulle ha beskrevet ham og slett ikke en som ville betale noe.

Legger man sammen alle opplysninger, s tyder det p at ekteskapet s fjernt fra var en rosenrd hage.
AEH var nok p svrt mange mter fanget konomisk allerede ut fra ektepakten i 1993, selv om den i dag ville blitt sett p som det glade vanvidd.

Enn vet ingen hva som har skjedd, men sannsynligheten for at hun ble drept i nr 4 er hy. Det politiet har sagt om at dette er et planlagt og svrt godt iscenesatt drap/bortfring er det vel ikke tvil om.

Noen har hevdet at TH m ha blitt preget at en haug med ssken som kom p rekke og rad der mor dde da han var ganske ung. Mange har opplevd miste en av sine foreldre i ung alder bare s det er sagt. S for enhver tenke hva man vil.
At AEH kan ha hatt et lett liv med TH har jeg vanskelig for tro. Dette ut fra hva jeg har lest her. Srskilt viktig er ex-svoger som umiddelbart tenkte og kontaktet politiet med mistanke om konedrap.
Det fjerne gifteringen fra AEH er ogs s uvanlig at mye i denne saken kan linkes til nre relasjoner.
Jeg har null tro p kidnapping.
Noen vet og de vet s veldig mye i denne saken her. Hvordan de klarer " leve videre " er for meg ufattelig.

Det med ringen r ju intressant. Speciellt hur den blev hittad och var. Lg den p golvet, lngt inne i ett hrn, p bnken eller lg ringen p en plats som AEH kunnat lagt ifrn sig ringen p. Som hon kanske gr till vanlig.

Spekulation:
Om det nu hade varit en utomstende GM har jag liten tro p att han/dom skulle ta sig tid till att ta av ringen och s stuckit ivg med AEH under armen. Det blev funnet ett brev som sger att AEH r borta, s varfr skulle dom ta av ringen? Som ett bevis p det kanske?

Om inte AEH sjlv tagit av sig ringen och kastat/lagt ifrn sig den framfr gonen p TH, som det svartnat fr och... Det r ju inte s genom tnkt. Men om det nu skulle vara tillflle. Finns det tidsrum som kan stta TH i huset vid mordtillfllet? r telefonsamtalen konstruerade som alibi som gr att TH inte kan bindas till den tidpunkten grningen utfrdes. Under tiden p kontoret, diktat ihop brevet.

Kan ett mord ha skett kvllen innan? Och under natten haft tid att konstruerat ett scenario och alibi?

Vad r motsgande i den hr spekulationen?
Citera
2020-06-09, 02:04
Medlem
date
2020-05-29 17:43:16

received/sent
+0.001 BTC

Fremdeles ingen nye bevegelser p kontoen etter at TH sendte signalet "JEG BEKREFT JEG VILL BETALA".

Spent p om politiet kan dokumentere at RU kan linkes til krypto-kommunikasjonen.

Jeg har forresten tipset politiet om at utenforstende har funnet frem til Bitcoin-lommeboka, i tilfelle noen skulle begynne "kommunisere" p bll.
Citera
2020-06-09, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja, det r mycket naivt och en del egocentrerat att inte vilja samarbeta, att ta det personligt
om polisen avlyssnar samtal, vilket ingr i deras arbete.

Att de pstod att de inte skulle avlyssna var vl fr att lugna henne bara.
Kanske de menade att de inte avlyssnar av personliga skl men av fr deras arbete ndvndiga.

Om ngon av hennes gamla bekanta r involverad s r det inte skert att hon r helt klar
med det sjlv - eller inte vill veta, eller knnas vid sina egna tankar.
I s fall.
Men tydligt r att hon str litet utanfr de vriga.

Hun har vel taushetsplikt i jobben som prest
Citera
2020-06-09, 02:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Hun har vel taushetsplikt i jobben som prest

Det er eldste datter som er prest, ikke hun som har forfattet brevet.

Men prestens taushetsplikt er trukket frem i brevet, som et poeng for hvorfor de ikke ville la seg avlytte.

Ikke det at jeg ser hvordan det er relevant, da de som gjennomgr materialet selvflgelig selv ogs har taushetsplikt, s....

Hvordan mener egentlig "barna" at politiet skal vite hva som er relevant for etterforskningen og ikke, uten faktisk gjennomg samtalene?
Senast redigerad av Niffy 2020-06-09 kl. 02:58.
Citera
2020-06-09, 03:00
Medlem
storebror11s avatar
Jeg holder fortsatt fast ved min teori jeg har hatt siden i fjor sommer. I motsetning til veldig mange andre, tror jeg AEH ble drept i affekt. Enten kvelden/natten etter teaterbesket, eller tidlig p morgenen den 31 oktober. Teorien min er at TH har blitt forbannet p AEH (muligens med alkohol innabords) og tatt kvelertak p henne. Holdt litt for lenge og s har det gtt fryktelig galt. Alternativt har snnen vrt i huset nr de kom hjem fra teateret og passet valpen, en konflikt/brk har oppsttt og det har resultert i at AEH omkom. Sammen har far og snn kommet opp med kidnappingsplanen. Videre tror jeg VE har blitt involvert. Jeg tror det er han som snakket med TH fra AEH's tlf som den lnnsansvarlige. Deretter har TEH tatt seg av SMS til HHB1 og ringt seg selv. Liket av AEH har enten blitt fjernet under natten eller p morgenen den 31. TH ringte disse "bekymringstelefonene" i 11-tiden. Deretter er det ett opphold i 12-tiden, fr han begynner ringe igjen i 13-tiden. Hva gjorde han denne timen i mellom? Skrev trusselbrevet sammen med VE? Eller fjernet de liket i dette tidsrommet? Politiet har sagt de ikke har kontroll p TH p denne tiden. Jeg har en liten mistanke om at GHH er involvert ogs, men litt usikker der. Intervjuet han har gitt til VG tidligere var veldig merkelig i mine rer.

Har lagt merke noe litt spesielle kommentarer fra TEH p sosiale medier. Den ene har jeg kommentert her fr. P ett av sine bilder p Facebook, har han skrevet at han p bildet har konemishandlerbart. Med tanke p at faren har gitt moren hans juling flere ganger, vrenger det seg litt i magen min. P ett bilde p hans instagramkonto skriver han #some of us kill.
Citera
2020-06-09, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Fremdeles ingen nye bevegelser p kontoen etter at TH sendte signalet "JEG BEKREFT JEG VILL BETALA".
Spent p om politiet kan dokumentere at RU kan linkes til krypto-kommunikasjonen.
Jeg har forresten tipset politiet om at utenforstende har funnet frem til Bitcoin-lommeboka, i tilfelle noen skulle begynne "kommunisere" p bll.

Fuglen er for lengst borte med 10 mill nok i xmr

Har n sjekket btc adressene som ble brukt 10.11/13.11, 10.12 og 14.12, alle er koblet til hverandre og alle til slutt til kryptobrsen Binance. Det er politiet som str bak adressene. Jeg skal finne korteste forbindelse mellom alle, og dele det etterhvert.

Nr det gjelder RU og kryptoadresse 1DAgY*** s lurer jeg virkelig hvordan politiet har klart koble btc adressen til en epostadresse p srlandet. Kanskje de har samarbeidet med myndighetene ved kiniske Huobi, vanskelig si. Men uansett s stoppet sporet der. De har jo gjennomskt bosted til RU, men hvem vet p hvilke 'hemmelige steder' han holder p med sine kryptogreier.
Citera
2020-06-09, 03:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg holder fortsatt fast ved min teori jeg har hatt siden i fjor sommer. I motsetning til veldig mange andre, tror jeg AEH ble drept i affekt. Enten kvelden/natten etter teaterbesket, eller tidlig p morgenen den 31 oktober. Teorien min er at TH har blitt forbannet p AEH (muligens med alkohol innabords) og tatt kvelertak p henne. Holdt litt for lenge og s har det gtt fryktelig galt. Alternativt har snnen vrt i huset nr de kom hjem fra teateret og passet valpen, en konflikt/brk har oppsttt og det har resultert i at AEH omkom. Sammen har far og snn kommet opp med kidnappingsplanen. Videre tror jeg VE har blitt involvert. Jeg tror det er han som snakket med TH fra AEH's tlf som den lnnsansvarlige. Deretter har TEH tatt seg av SMS til HHB1 og ringt seg selv. Liket av AEH har enten blitt fjernet under natten eller p morgenen den 31. TH ringte disse "bekymringstelefonene" i 11-tiden. Deretter er det ett opphold i 12-tiden, fr han begynner ringe igjen i 13-tiden. Hva gjorde han denne timen i mellom? Skrev trusselbrevet sammen med VE? Eller fjernet de liket i dette tidsrommet? Politiet har sagt de ikke har kontroll p TH p denne tiden. Jeg har en liten mistanke om at GHH er involvert ogs, men litt usikker der. Intervjuet han har gitt til VG tidligere var veldig merkelig i mine rer.

Har lagt merke noe litt spesielle kommentarer fra TEH p sosiale medier. Den ene har jeg kommentert her fr. P ett av sine bilder p Facebook, har han skrevet at han p bildet har konemishandlerbart. Med tanke p at faren har gitt moren hans juling flere ganger, vrenger det seg litt i magen min. P ett bilde p hans instagramkonto skriver han #some of us kill.

Lnningsansvarlig p Futurum er en dame, og det var hun som ringte TIL mobiltelefonen til AEH..
Citera
2020-06-09, 03:28
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Lnningsansvarlig p Futurum er en dame, og det var hun som ringte TIL mobiltelefonen til AEH..

Jeg har ogs lest dette ett sted, men tror det er noe som ikke stemmer her. Har kun lest ett sted at det var kontordamen. De andre stedene har det sttt lnnsansvarlig. VE har tidligere hatt stilling som konomisjef i Polaris.
Citera
2020-06-09, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Sant, men risikoen kte vel ikke for GM dersom hun allerede var drept som dem hevde kan vre tilfelle, s da hastet det vel ikke med kontakt?
Det ville hastet da ogs, for dess lenger og mer omfattende man har kontakt med prrende til den man kidnapper, dess strre sjanse for bli tatt. Drap er ogs mer alvorlig enn kidnapping s man har en enda bedre grunn til bli ferdig med det og fordufte raskt
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Da mtte TH vre i stand til hjernevaske alle barna sine til drepe sin egen mor.
Mener du TH var en slags sekt-leder i familien? Eller hva er teorien din?
Ikke meg du siterer, men narsissist/psykopat blir som en sektleder for familien ja. Jeg kjenner (kjente) personlig en slik familie, og alle der er hjernevasket i strre eller mindre grad.
Men jeg tror ikke barna er involvert, i alle fall ikke med deres vitende og vilje, men jeg tror at de vet eller mistenker mer enn de sier og at det er flere ting som gjr at de ikke kommer ut med dette. Som det at de vil tro det beste, de tenker p arven, de fler seg truet av TH og hans flygende aper om han faktisk er en psykopat/narssisist. Om man skal eksponere en psykopat s m man bryte alle bnd med dem og den delen av familien som er p deres side. De trenger ikke drepe deg, men de kan virkelig delegge livet ditt om du gr imot dem.Og her har jo vedkommende antagelig allerede drept, s...
Citat:
=Minnimus|71881818]Jeg fr signaler p at kryptosporet er hett. Kan de klare f en link der, s er mye gjort. For eksempel hvor de 10 mill tok veien.
Interessant, det hadde vrt fantastisk om de klarte noe snt.
Citera
2020-06-09, 07:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har ikke sett noen lignende saker der far sammen med alle barna sine bestemmer seg for drepe sin kone, mor og bestemor til sine barn.
Synes det fortsatt hres ekstremt ut.
Hva mener du er deres samlede motiv? Det de alle enes om slik at de kan utfre dette?
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 r siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bror er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt s stor at TH har ftt barna til vende seg vekk fra sin mor, og kenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen fr dette heller, men det gikk fra drlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om ville skilles, og attptil krevde mer penger av TH, inns han og de andre at noe mtte gjres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de mtte selge unna store deler av livsverket for f rd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom rene, tror jeg har ftt en samlet familie til st bak en slik plan.

Det hres utrolig ut, men hvis man ser p tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 08:42. Anledning: Skrivefeil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in