2020-06-15, 20:35
Bannlyst
Oppland Arbeiderblad i dag:
I slutten av mai henvendte Kripos seg til Arkivverket for f tilgang p vaktjournaler skrevet av politiet p Gjvik i 1970.
En hendelse p Gjvik i mars 1970 har 50 r senere vakt interesse hos voldsseksjonen hos Kripos.

Kripos henvendte seg i slutten av mai til Arkivverket med sprsml om f oversendt politiets innfringer i vaktjournalene fra mars mned for 50 r siden. Dokumentene er unntatt offentlighet.

Hvorfor de er interessert i en s gammel hendelse, og hvilken hendelse det er snakk om, er ikke kjent.

Informasjonsinnhenting
Kripos kaller det for informasjonsinnehenting og mener offentligheten ikke br f tilgang til informasjon om hva de etterforsker.

Skal lure p om dette kan vre relevant.......
Citera
2020-06-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Oppland Arbeiderblad i dag:
I slutten av mai henvendte Kripos seg til Arkivverket for f tilgang p vaktjournaler skrevet av politiet p Gjvik i 1970.
En hendelse p Gjvik i mars 1970 har 50 r senere vakt interesse hos voldsseksjonen hos Kripos.

Kripos henvendte seg i slutten av mai til Arkivverket med sprsml om f oversendt politiets innfringer i vaktjournalene fra mars mned for 50 r siden. Dokumentene er unntatt offentlighet.

Hvorfor de er interessert i en s gammel hendelse, og hvilken hendelse det er snakk om, er ikke kjent.

Informasjonsinnhenting
Kripos kaller det for informasjonsinnehenting og mener offentligheten ikke br f tilgang til informasjon om hva de etterforsker.

Skal lure p om dette kan vre relevant.......

Nr studerte TH p Gjvik da ?
Citera
2020-06-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Ang lakking og farging av bilen.. Den kunne jo hatt p mtk/gr plastidipp, og vre rd under som orginalfarge. Tar vel ikke lang tid fjerne plastidipp?

Tror du er inne p noe viktig der! Det er nok rsaken til at bilen skiftet farge fra rd til gr og at hun s det var spor av metallfarging. Litt sloppy med fjerne plastdippen? For det ville vrt for risikabelt legge igjen en BMW en eller annen plass (og for dyrt). Kan nesten ta det for gitt at skiltene ogs var falske da de ankom Sloraveien og at de ble byttet etter at bilen skiftet farge til rd.
Citera
2020-06-15, 20:42
Medlem
En veldig viktig observasjon av Irene.
For henne m det ha vrt en svrt ubehagelig opplevelse.
Fra hun ser dette til media opplyser om at AEH er blitt bortfrt gikk mange verdifulle uke " tapt ".
Mulige kamera hadde etter den tid allerede slettet sine opptak.
Hvor lenge bomveiselskap oppbevarer opptak vet jeg ikke.

Det som for meg var tydelig, var at vedkommende kvinne i baksetet tydeligvis ikke hadde mulighet til lfte opp armene sine. Armene kunne ha vrt bundet fast til leggene eller til noe i bilen. Vitnet tyder p hy grad av bde troverdighet og observasjonsevne.
sitte inne i en ganske varm bil med hettegenser og lue, mens kvinnen i baksetet sitter med en tynn bluse og ser desperat ut....hmmm.
Betviler at de i hastverk var p vei til s demenssenter eller Moer Sykehjem som ligger like i nrheten.

Ptaleleder sier Haris Hrenovica flgende:
Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppflging.

Denne uttalelsen er i seg selv syltynn. Hadde dette tipset vrt grundig etterforsket kunne Haris gitt noen ledetrder der han f.eks. hadde sagt ; " Kvinnens opplysninger ble grundig etterforsket. Vi fikk identifisert bilen med de som befant seg der. Hendelsen har sine helt naturlige forklaringer, uten at vi kan g mer inn p dette. Men impliserte parter er forlengst sjekket ut av denne saken ".

Jeg har i bakhodet hva M. Winger har fortalt at han har sett. Stemmer dette, er det ikke usannsynlig at det KAN ha vrt AEH vitnet s. Winger nevnte ogs to menn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Grunnen til at jeg ikke tror de hadde risikert to biler er at de da minimum mtte ha 3 personer involvert. Og mer risikabelt kjre med to biler enn en bil over grensen. Hres smart ut det med at bilen egentlig var rd og at de tok av coatingen ja. Da betyr det i s fall at man burde lete etter spor av slvfarget coating. Tror X3 og X5 har vrt unyaktighet fra vitnene. Det er nok samme bil de har kommet med. Deretter har de tatt av coating, byttet skilt og dratt over igjen....
Men hvorfor fjernet de i s fall ikke den eventuelle coatingen fra bensinluken?
Er det lett finne spor etter slik coating? Er det ikke mulig fjerne coatingen 100%?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
prvde sende deg pm.Du m ha vrt p forumet i mer enn 30 dgr. og ha lagt ut mer enn 50 innlegg,fr noen kan sende deg mld. Litt dumt.

Kan du ikke laste det opp som bilde p et av disse anonyme billedopplastings-sitene og sende linken her? Evt kan jeg opprette en provisorisk mail-adresse som du kan sende det til.
Citera
2020-06-15, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Hvertfall i 69..
Citera
2020-06-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
En veldig viktig observasjon av Irene.
For henne m det ha vrt en svrt ubehagelig opplevelse.
Fra hun ser dette til media opplyser om at AEH er blitt bortfrt gikk mange verdifulle uke " tapt ".
Mulige kamera hadde etter den tid allerede slettet sine opptak.
Hvor lenge bomveiselskap oppbevarer opptak vet jeg ikke.

Det som for meg var tydelig, var at vedkommende kvinne i baksetet tydeligvis ikke hadde mulighet til lfte opp armene sine. Armene kunne ha vrt bundet fast til leggene eller til noe i bilen. Vitnet tyder p hy grad av bde troverdighet og observasjonsevne.
sitte inne i en ganske varm bil med hettegenser og lue, mens kvinnen i baksetet sitter med en tynn bluse og ser desperat ut....hmmm.
Betviler at de i hastverk var p vei til s demenssenter eller Moer Sykehjem som ligger like i nrheten.

Ptaleleder sier Haris Hrenovica flgende:
Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppflging.

Denne uttalelsen er i seg selv syltynn. Hadde dette tipset vrt grundig etterforsket kunne Haris gitt noen ledetrder der han f.eks. hadde sagt ; " Kvinnens opplysninger ble grundig etterforsket. Vi fikk identifisert bilen med de som befant seg der. Hendelsen har sine helt naturlige forklaringer, uten at vi kan g mer inn p dette. Men impliserte parter er forlengst sjekket ut av denne saken ".

Jeg har i bakhodet hva M. Winger har fortalt at han har sett. Stemmer dette, er det ikke usannsynlig at det KAN ha vrt AEH vitnet s. Winger nevnte ogs to menn.

Enig. Gode poeng!
Citera
2020-06-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Men hvorfor fjernet de i s fall ikke den eventuelle coatingen fra bensinluken?
Er det lett finne spor etter slik coating? Er det ikke mulig fjerne coatingen 100%?

Sikkert bare litt slurvete i arbeidet og regnet ikke med at en eller annen dame i s med nrmes fotografisk hukommelse skulle huske den detaljen...
Citera
2020-06-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det vanlig med stlfarget bensinluke p slike rde biler, eller tyder det p at noen byttet farge p bilen enten ved lakkering eller med coating el.l.?

Jeg har aldri sett en rd bil med stlfarget bensinlokk.
Citera
2020-06-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Det ser ut til at rstallet 1970 kan stemme med at han fremdeles var student der.
TH og AEH giftet seg i 1969. ( https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ar-du-blitt-av )
Citera
2020-06-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Den befalinga der var litt snn psykopatisk synes jeg! Men litt enig ogs.Om det er viktig s kan man sende pm.

Jeg bor ikke her inne. Jeg svarer nr det passer meg.
Ja virker litt psykopatisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in