2020-06-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Okei, men har du noen link, eller kan dette vre fra gammelt av?
Jeg spr fordi media har en tendens til bruke gamle utsagn, og skrive som om at det er nye utsagn.
Det var i et intervju jeg hrte Haris Hrenovica si at kidnappingshypotesen ikke er utelukket.

Jeg fant denne +artikkelen fra 8. juni 2020:

https://www.aftenposten.no/article/ap-BRgWJG.html

"Forsvinningssaken: Kidnappingsteorien er ikke lagt bort, men politiet mener drapshypotesen er ytterligere styrket."
Senast redigerad av Havhest 2020-06-18 kl. 19:05.
Citera
2020-06-18, 19:07
Medlem
Citat:
De kan jo ikke anholde han i starten, de m jo skaffe seg et grunnlag frst gjennom etterforskning.
At det har tatt s lang tid, tyder jo p at de har sjekket ut andre ting ogs og gjort et grundig arbeid.
Nr det gjelder anholdelsen, s vet jo ikke vi hvordan den foregikk. Om det skjedde p amerikansk vis, med at de slo hodet hans ned i panseret, og sparket beina hans til hver sin side, eller om de snakket rolig med han gjennom bilvinduet, og at alt gikk rolig for seg.

Anhlla maken i brjan, till det behvs ingen bevisning,syftet med anhllandet r att utreda
eller pvisa om skuld eller motsatsen.r han oskyldig eller har han skuld i detta.
Anhllande r inte samma sak som hktning.
Citera
2020-06-18, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var i et intervju jeg hrte Haris Hrenovica si at kidnappingshypotesen ikke er utelukket.

Jeg fant denne +artikkelen fra juni 2020:

https://www.aftenposten.no/article/ap-BRgWJG.html

"Forsvinningssaken: Kidnappingsteorien er ikke lagt bort, men politiet mener drapshypotesen er ytterligere styrket."

Drapshypotesen ytterligere styrket. Ja, nei, vet ikke, de kan vel ikke legge den bort s lenge det ikke er 100% sikkert at det ikke er kidnapping med lsepengekrav. S lenge det er 0.1% sjanse for at noen har kidnappet henne og at kravet om lsepenger er reelt, s kan de ikke legge det bort.
Citera
2020-06-18, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Anhlla maken i brjan, till det behvs ingen bevisning,syftet med anhllandet r att utreda
eller pvisa om skuld eller motsatsen.r han oskyldig eller har han skuld i detta.
Anhllande r inte samma sak som hktning.

Kanskje det er anneledes i Sverige enn i Norge. Man kan ikke sette noen i varetekt eller celle uten skjellig grunn til mistanke. Med anholde, s gr jeg utifra at du mener frihetsbervelse? Arrest?
Du skriver at etter et r blir han anholdt, men at dette er noe de skulle gjort i starten/brjan?
Citera
2020-06-18, 19:22
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er mange som hevder at politiet tar feil her, det er bare ikke de som skriker hyest.

Med all respekt for det. Folk her inne mener forskjellig. Det jeg synes er interessant er argumentasjonen og hva folk bruker som belegg.

Du mener politiet tar feil. Jeg er nysgjerrig p hvorfor du mener det.
Citera
2020-06-18, 19:35
Medlem
Citat:
Kanskje det er anneledes i Sverige enn i Norge. Man kan ikke sette noen i varetekt eller celle uten skjellig grunn til mistanke. Med anholde, s gr jeg utifra at du mener frihetsbervelse? Arrest?
Du skriver at etter et r blir han anholdt, men at dette er noe de skulle gjort i starten/brjan?
Bde du och jag kan bli anhllen om pltsligt vr egen partner frsvinner mystiskt i ett nafs..
jag vet att bde England och Sverige visst anhller partnern
i frsta hand..man blir tagen i frvar, och genomgr frhr.
Fhren kan pg olika lng tid tills polisen kan f
klarhet i om jag/du r skyldig till partnens mystiska frsvinnande.
Polisen utreder skuld eller om man r oskyldig.
Anser polisen att det finns indicier s kan det leda till hktning.
Och utredningen fortstter om man har begtt brottet eller inte.
Inte ens hktning behver innebra att det finns bevis elleratt man r skyldig till brottet.
Polisen arbetar ocks med att utreda andra mjliga grningsmn.

Kan inte tnka mig annat n att Norge har samma frfarande. Men fr urskta om jag haft fel.
Citera
2020-06-18, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Bde du och jag kan bli anhllen om pltsligt vr egen partner frsvinner mystiskt i ett nafs..
jag vet att bde England och Sverige visst anhller partnern
i frsta hand..man blir tagen i frvar, och genomgr frhr.
Fhren kan pg olika lng tid tills polisen kan f
klarhet i om jag/du r skyldig till partnens mystiska frsvinnande.
Polisen utreder skuld eller om man r oskyldig.
Anser polisen att det finns indicier s kan det leda till hktning.
Och utredningen fortstter om man har begtt brottet eller inte.
Inte ens hktning behver innebra att det finns bevis elleratt man r skyldig till brottet.
Polisen arbetar ocks med att utreda andra mjliga grningsmn.

Kan inte tnka mig annat n att Norge har samma frfarande. Men fr urskta om jag haft fel.

Ja, du tar nok feil. Man kan ikke anholde, arrestere, sette i varetekt (frihetsbervning) uten noe som helst grunn. Man kan kalle inn til avhr og det har dem jo gjort i begynnelsen. Men jeg skjnner ikke helt hvordan du kommer fram til at siden det tar et r fr han blir arrestert, s betyr det at de ikke har etterforsket andre spor.
Citera
2020-06-18, 20:03
Medlem
Citat:
S lenge det er 0.1% sjanse for at noen har kidnappet henne og at kravet om lsepenger er reelt, s kan de ikke legge det bort.

Hva er resterende 99,9% sjansene til da? Hagen?
Citera
2020-06-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ja, du tar nok feil. Man kan ikke anholde, arrestere, sette i varetekt (frihetsbervning) uten noe som helst grunn. Man kan kalle inn til avhr og det har dem jo gjort i begynnelsen. Men jeg skjnner ikke helt hvordan du kommer fram til at siden det tar et r fr han blir arrestert, s betyr det at de ikke har etterforsket andre spor.
Det hade varit bra om vi vetat vilka spr som polisen i sfall har.
Har polisen lyckats spra de dr mystiska personerna som fngats p film, en gnglig person.
Har polisen lyckats lokalisera mobiltelefoner till platsen, vilka har varit uppkopplade till platsen vid tidpunkten fr frun Hagens frsvinnande.
Vilka spr har de hittat i huset, frutom slpspr, och att frun antas vara dd.
Hon levde ju uppenbarligen, eftersom hon talat i telefon, sedan hantverkaren som ringer och fr inget svar..
TH r p arbetet. Han kan omjligt ha ddat henne, frt bort henne under den tiden.
S vem tog henne-
vilka bilar figurerar?
att polisen talat med Hellsangels avhoppare, och ngra andra banditer som kunde vetat ngot,
det har framkommit-
men i vrigt vilka spr har polisen arbetat med?
Citera
2020-06-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Er meget sannsynlig at et familiemedlem er GM i denne saken. Og at TH er helt uskyldig. For meg er det helt utrolig at folk ikke klarer se dette n.
Den ene muligheten jeg s p en gang, ogs som ideen bak, medhjelper eller manipulert, ble motargumentert og uttalt her som en umulighet og helt utelukket. Uansett kan en cocktail af psykiatriske medikamenter gjre en del ting med sinnet, det er bare google bivirkninger.
Ellers er min mening at TH har motiv, men det har flere andre ogs. Vi m vel nesten g ut i fra at politiet har gtt gjennom alibi og motiv til snnen, eller mulighet for medvirkning. Akkurat der fr vi jo ikke vite noe.
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-18 kl. 21:06.
Citera
2020-06-18, 20:43
Medlem
Citat:
Er du norsk du?

Nei?
Citera
2020-06-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Hva er resterende 99,9% sjansene til da? Hagen?

Politiet har jo jobbet ut ifra flere teorier da. Selvmord, eller at hun har iscenesatt sin egen forsvinning, og lever i beste velgende p Mallorca f.eks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in