2020-06-08, 21:53
Medlem
Nettavisen: Politiet er mistenksomme til at to av anropene p telefonen til TH er borte

Politiet mener de m vre slettet og stiller sprsml ved hvorfor de er slettet.
Nettavisen fr ogs opplyst at politiet mener det er sannsynlig at TH selv kan ha slettet de to frste anropene fra telefonen, men at det skal vre uklart hvorfor.

Politiet skal ogs ha stusset over at de to anropene ikke var finne p hans telefon nr han har forklart i avhr at han har begrenset digital kompetanse.

Iflge personer som kjenner TH sender han for eksempel aldri SMS-er.
Personer som kjenner ham sier ogs at det er usannsynlig at TH selv kan klare finne frem til en anropslogg og slette anrop p egenhnd.

- Da m det vre andre enn ham selv som har slettet anropene, eller det m vre andre omstendigheter som har gjort at de ikke er der lenger, sier en person til Nettavisen som har kjent TH i over 15 r.
Nettavisen fr ogs opplyst at politiet foretar konkrete underskelser av rsaken til at de to anropene er borte fra telefonen. En sentralt plassert kilde opplyser at det underskes om det kan ha andre naturlige forklaringer. Fortsatt venter politiet p bekreftelser p disse underskelsene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423979326.html
Citera
2020-06-08, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Nr det gjelder orderudsaken s kan jeg bekrefte at alle de dmte er riktig dmt.
Den eneste "feilen" i den saken er at det er person som slapp unna.

Jeg kjente personen p den tiden, men det er ikke en person jeg ville navngitt uansett.
Selv ikke den dag i dag :-)

Serberen Davor Smailagic, er det han? Han er vel dd i dag. Ble funnet dd i en skog i Sverige.
Personen som navnga han i forbindelse med o-saken sa: "Davor er dd, derfor tr jeg navngi han".
Citera
2020-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraaga
Jeg ser at flere retter mistanke mot snnen. Hvorfor er det ingen som mistenker dtrene? Minst n av dem hadde interesser i farens bedrift, som kanskje hadde blitt splittet opp hvis AEH hadde tatt ut skilsmisse. Kan en av dtrene ha reddet sin arv?

Jeg synes det virker som hele familien er involvert...var vel derfor mannen til presten dro til Australia...de kalte henne nullet...stakkars dame.Hper de rette fr straffen...lukter Orderud...
Citera
2020-06-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Joda, hvis du hadde lest litt tilbake finner du litt om det.

Jeg har fortsatt en teori om at det dreier seg om et familiekomplott at far og alle barna str bak. Enten alle eller ingen, en for alle, alle for en.

Enig virker som en ny Orderud...
Citera
2020-06-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hm. Jeg lurer p: ble han virkelig rdet til ikke betale?

Jeg skjnner at man vil ha livsbevis. Kan det vre det politiet forskte f med sin feilmelding?

Vet du hva, jeg tenker at alternativet til ikke betale er at hun dr, og det er ikke nskelig. Det er umulig si om betaling setter fri. Der ligger terroren prrende opplever i kidnappingssakene. Likevel har man ikke noe valg hvis man skal forske f noen satt fri.
Gikk det ikke ut p ikke betale uten livsbevis?
Citera
2020-06-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Politiet er styrket i sin hypotese om at dette er et drap.

Kjennetegn p GM i drapssaker er at de har store personlighetsavik, er flelseskald og kan lide av schizofreni. Rusmisbruk er kjennetegn nr 1 (60% av alle drap)
9 av 10 har en nr relasjon til offeret.
En typisk GM er mann, snittalder p 38 r og arbeidsledig.

begi meg ut p en analyse av de teoretiske gjerningsmenn i denne saken vil jeg ikke gjre da jeg ikke kjenner dem.

Interessant statistikk.
Citera
2020-06-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nettavisen: Politiet er mistenksomme til at to av anropene p telefonen til TH er borte

Politiet mener de m vre slettet og stiller sprsml ved hvorfor de er slettet.
Nettavisen fr ogs opplyst at politiet mener det er sannsynlig at TH selv kan ha slettet de to frste anropene fra telefonen, men at det skal vre uklart hvorfor.

Politiet skal ogs ha stusset over at de to anropene ikke var finne p hans telefon nr han har forklart i avhr at han har begrenset digital kompetanse.

Iflge personer som kjenner TH sender han for eksempel aldri SMS-er.
Personer som kjenner ham sier ogs at det er usannsynlig at TH selv kan klare finne frem til en anropslogg og slette anrop p egenhnd.

- Da m det vre andre enn ham selv som har slettet anropene, eller det m vre andre omstendigheter som har gjort at de ikke er der lenger, sier en person til Nettavisen som har kjent TH i over 15 r.
Nettavisen fr ogs opplyst at politiet foretar konkrete underskelser av rsaken til at de to anropene er borte fra telefonen. En sentralt plassert kilde opplyser at det underskes om det kan ha andre naturlige forklaringer. Fortsatt venter politiet p bekreftelser p disse underskelsene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423979326.html

Tenk om han snakker sant at han ikke gjorde det selv? Kan jo hende. Det er jo egentlig en for stor feil gjre hvis man er noenlunde oppegende i hodet. Da er det vel en viss sjanse for at GM er en som har hatt mulighet til slette de anropene for sette mistanke p han.
Citera
2020-06-08, 22:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har fortsatt en teori om at det dreier seg om et familiekomplott at far og alle barna str bak. Enten alle eller ingen, en for alle, alle for en.
Da mtte TH vre i stand til hjernevaske alle barna sine til drepe sin egen mor.
Mener du TH var en slags sekt-leder i familien? Eller hva er teorien din?
Citera
2020-06-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det har sttt i mange artikler at politiet har rdet familien til ikke betale lsepenger.
Politiet sier videre at de rdgiver familien i forhandlingene. Tidligere i saken har politiet sagt at de rder til ikke betale lsepenger.
Politiet har jo sagt i flere andre saker som nevnt at dem frst og fremst ikke rder til betale dersom noen blir kidnappet?
Om TH da velger betale eller ikke er jo han sitt valg. Han kunne vel gjort det uavhengig av hva politiet sier, s ja han kunne jo betalt for se om hun ble sluppet fri?
Sprsmlet er om du selv betaler s mye penger, uten livsbevis, og med stor sjanse for at hun ikke blir sluppet ut uansett om han betaler? Vil du miste alt, bde kona og pengene?

Hm. Mye av dette er ukjent for meg. Jeg fr det ikke til henge p greip, og stusser veldig over det faktum at man er rdet til ikke betale, ogs nr tiden gr, som i denne saken. Det du skriver her indikerer jo at alt er tapt ved en kidnapping; den kidnappede vil ikke lslates uansett. Er det virkelig slik politiet forholder seg nr en kidnapping har inntruffet og de blir involvert? Det virker utrolig kynisk og deterministisk. Jeg tenker ogs at uvissheten om hvorvidt den kidnappede lever eller vil settes fri er den terroren de prrende str i nr noe slikt intreffer. De kan ikke vite noe sikkert, selv ikke om de fr tilsendt et livsbevis. Det kan likevel vre lsningen betale. f pengene og slippe fri er frst og fremst det kidnapperne nsker, med mindre motivet for kidnappingen er noe annet enn penger. Men i dette tilfellet kan det ha gtt galt slik at hun mistet livet. Hvis dette da var en reell kidnapping (noe jeg egentlig ikke tror p). Dette er likevel relevant diskutere for forst perspektivet til familien og alle andre som ser kidnappingen som reell.
Citera
2020-06-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Jeg synes det virker som hele familien er involvert...var vel derfor mannen til presten dro til Australia...de kalte henne nullet...stakkars dame.Hper de rette fr straffen...lukter Orderud...

Vem av dem r prst? ldsta dottern r vl involverad i H:s verksamhet, liksom T**m ..?
Man kan ju i sammanhanget frga varfr AEH inte varit med i TH: verksamhet under ngon period?
Hade han hoppats det, blivit besviken och missunnat henne del av frmgenheten?
Ngon som vet mer?
Citera
2020-06-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Gikk det ikke ut p ikke betale uten livsbevis?

Det kan godt tenkes. Jeg har diskutert dette med andre i flere nye innlegg.
Citera
2020-06-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om inte spelreglerna fljs, blir GM misstnksam och kan vgra kommunisera mer.
D anar de ord.
Hvis TH gjerne ville rett hjem, p tross av at han kone var nettopp bortfrt, og hans ene datter var truet i brevet, tror jeg politiet hadde ham i kikkerten fra dag en. De ville sjekke om det var en reell motpart, og spore den opp, uten at TH fikk vite det. Jeg tror ikke det var en feil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in