2020-06-11, 09:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Er du full? TH kontaktet politiet 30 min etter at han kom hjem. Minnimus mener vel at han har brukt 15 min p lete etter henne og funnet trusselbrevet, lest, og forsttt det etc. S har han brukt 15 min p beslutningen om kontakte politiet eller ikke. Jeg synes minnimus er snill med TH i tidslinjen jeg...

https://www.nrk.no/tidslinje-over-lo...gen-1.14382263
Takk for sttten. Mitt innlegg beskrev tiden fra han oppdaget trusselbrevet til han kontaktet politiet.

Her er nrmere forklaring:

Da han snakket med HHB1 kl 13:40 hadde han ikke funnet det. Da han ringte AE mobil kl 13:46 kan vi anta at han ikke hadde funnet det. S en gang etter det? Kl. 14:10 ringer han politiet. Brevet var flere sider, og m ta noen minutter lese.

Ergo konklusjon om at han ringte politiet maks 15-20 min etter funn av trusselbrev. Kanskje mindre.

Om han kom hjem 8 min fr eller senere spiller ingen rolle for det resonnementet.
Citera
2020-06-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det skal ha vrt vitne som sa at han satt i vinduet i en time. Men det er jo rart at ikke ambulanse eller politi ble tilkalt da, eller personalet p hotellet.

Det kommer litt an p hvilket klientell som bodde p hotellet, tenker jeg. Naboen kan ha vrt vant til se litt av vrt. Det opplyses ogs at det var en skade p vinduet, allerede fr Wiborg havnet p asfalten. Hvordan oppstod denne skaden, glasset skulle angivelig vre "umulig" skade. Dette ble vel testet i "sted Norge".
Citera
2020-06-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Takk for sttten. Mitt innlegg beskrev tiden fra han oppdaget trusselbrevet til han kontaktet politiet.

Her er nrmere forklaring:

Da han snakket med HHB1 kl 13:40 hadde han ikke funnet det. Da han ringte AE mobil kl 13:46 kan vi anta at han ikke hadde funnet det. S en gang etter det? Kl. 14:10 ringer han politiet. Brevet var flere sider, og m ta noen minutter lese.

Ergo konklusjon om at han ringte politiet maks 15-20 min etter funn av trusselbrev. Kanskje mindre.

Om han kom hjem 8 min fr eller senere spiller ingen rolle for det resonnementet.

At han ringede til AEH kl 13:46 betyder vel ikke ndvendigvis, at han ikke har fundet trusselsbrevet, men kan betyde, at han endnu ikke har fundet hendes telefon. Hvis han tror, at telefonen er forsvundet sammen med hende er det vel naturligt, at man desperat forsger at f kontakt med hende efter at have fundet brevet?
Jeg forstr stadig ikke helt om "under en klokke" betyder, at telefonen er forsgt gemt under et ur, eller om det 'bare' er hendes armbndsur der er lagt ovenp?
Citera
2020-06-11, 10:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
"I et avhr tidlig i etterforskningen forklarte han at han reagerte p hvor han fant telefonen, p hyre side av et lite bord i stueomrdet, under en klokke, fr Nettavisen opplyst."

Hvordan skal dette forsts? Jeg gr ud fra, at "klokke" betyder et ur, og ikke en bjlde som p dansk. Betyder det, at der str et ur oven p mobiltelefonen? Eller ville man ogs sige sdan hvis man fx havde lagt sit armbndsur oven p telefonen?

En klokke i denne sammenhengen er nok et armbndsur.

Det er svrt mistenkelig at AE har ftt fjernet bde klokke og ring (antagelig alt av metall). Hvilke kidnappere gjr slikt? Dessuten legger igjen mobilen hennes p det riktige bordet i stuen, men p feil plass? Overfallet skjedde i badet ved inngangsdren tross alt. Ingen ekte kidnappere vil bruke tid p plassere mobil et annet sted.
Citera
2020-06-11, 10:12
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
At han ringede til AEH kl 13:46 betyder vel ikke ndvendigvis, at han ikke har fundet trusselsbrevet, men kan betyde, at han endnu ikke har fundet hendes telefon. Hvis han tror, at telefonen er forsvundet sammen med hende er det vel naturligt, at man desperat forsger at f kontakt med hende efter at have fundet brevet?
Jeg forstr stadig ikke helt om "under en klokke" betyder, at telefonen er forsgt gemt under et ur, eller om det 'bare' er hendes armbndsur der er lagt ovenp?
Det er rett. Men i samtalen kl 13:40 hadde han ikke funnet det. Hvor lenge varte den samtalen? Har han rukket finne samt ta inn over seg innholdet i brevet i tide fr neste hendelse som er at han forsker ringe AE kun 6 min senere? Tvilsomt.
Det er vanskelig begripe NR i tidslinjen han skal ha hatt tid til finne, lese og fordye trusselbrevet.
Med mindre han var kjent med innholdet fra fr.
Citera
2020-06-11, 10:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Man kan tenke seg at HHB1 ikke er med p planen, at TH ble litt perpleks da hun ringte hjem 1340 og derfor ikke tenkte p informere henne.

Finner det imidlertid lite sannsynlig at han og de andre to skal ha frarvet hun mora si og satt himmel og jord i bevegelse uten hennes viten. Heller mer mot at han ikke tenkte det var ndvendig nevne fordi hun allerede visste hvordan det s ut p stedet eller hva planen var, i tillegg til at de mtte vre tilbakeholdne med detaljer som lett kunne glemmes senere.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-11 kl. 10:17. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, han er ikke vant til ikke ha kontroll tenker jeg, derfor har han forskt hjelpe etterforskerne p rett spor gjennom mange e-poster underveis.

Mesterplanen mtte ikke ha noen avvik, s det er ikke rart isfronten dannet seg nr ting ikke skjedde etter den nye spikrede planen.

Det var etterforskerne som ba TH om komme med teorier om hva som hadde skjedd. I det ligger det ogs en oppfordring om navngi evt mistenkte. Tidligere i saken fremstod dette litt merkelig. TH "bombarderte" politiet med e-poster. I ettertid synes jeg det ikke var s merkelig med disse e-postene, det var jo p oppfordring fra politiet.
Citera
2020-06-11, 10:19
Medlem
Citat:

Det er svrt mistenkelig at AE har ftt fjernet bde klokke og ring (antagelig alt av metall). Hvilke kidnappere gjr slikt? Dessuten legger igjen mobilen hennes p det riktige bordet i stuen, men p feil plass? Overfallet skjedde i badet ved inngangsdren tross alt. Ingen ekte kidnappere vil bruke tid p plassere mobil et annet sted.

N kunne jo AEH ha fjernet klokke og ring pga rend p badet, men da er er det merkelig at angivelige kidnappere skulle legge klokken p plass, et annet sted i huset. Og hvor vanlig er det ta av seg gifteringen fr bad/dusj?

TH er en systematiker som kan ha "overstaget" stedet og "dandert" litt vel mye. I stedet for at dette gir politiet svar og en tydelig retning, har TH i stedet gitt demflere sprsml de trenger svar p i etterforskningen
Citera
2020-06-11, 10:20
Medlem
[quote=Akershus|71911341]Det er ogs kjent at TH var bekymret for at AEH skulle ha ftt et illebefinnende. Er dette en indikasjon p kjent underliggende sykdom? Kan denne sykdommen ha frt til at familien har hatt hyppig telefonkontakt med AEH, ogs FR hun forsvant?
Citera
2020-06-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg er ganske sikker p at du har helt rett her. En annen ting jeg undres over er Holdens "Det er ikke som dere tror". Og at han sendte en annen advokat til den planlagte gjennomlesningen. Det har blitt mer stille fra Holden i media. Jobber de hardt med endre strategi? Er Elden p vei inn som forsvarer?

Det er vanskelig si.

Frst, hva Holden mente med "det-er-ikke-som-dere-tror"-utsagnet. TH ble siktet for drap, eller medvirkning til drap, p AEH. Hvordan i all verden skal det kunne misforstes?

Og s hva slags planer Holden har fremover. Ut fra politiets opplysninger ser det mest ut som om det gr mot tiltale. Holden ber TH om ikke mte i avhr mer.

Kanskje Holden forbereder seg p forsvare TH ved en straffesak. Der TH benytter seg av sin rett som siktet og tiltalt til la vre forklare seg overfor politiet.

Det er flere nye artikler i Dagbladet i dag. Og det ser ut som om det er TH og forsvarer-siden som er kilder. Hvorfor vil de skape oppstyr med alle disse beskyldningene mot politiet?

Det er da ikke politiet som er synderen i denne saken.
Citera
2020-06-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
God oppsummering. At Politiet i DK gjorde en svak jobb er ikke ensbetydende med at Wiborg ble drept som flge av en konspirasjon.

Noen leter etter et mnster i alt. Leter man lenge nok, finner man noe som kan likne p et mnster. I tillegg kommer tunnelsyn, og ikke minst bekreftelsesfellen.
Citera
2020-06-11, 10:23
Medlem
Citat:

Man fr klart indtryk af, at 'kidnapperne' nsker at medtage sig en "ren" krop, uden klder eller genstande. Hvis det er drab tnker jeg, at det kan have at gre med bortskaffelsen af liget.
Det er ikke alle der har telefon med p badevrelset, s det kan vel vre AEH/eller staging at hun har lagt telefon og ur p bordet inden hun gik i bad.
At TH ikke hrte hendes telefon da han ringede til hende og at telefonen ligger det forkerte sted p bordet (snak om vaner!) tnker jeg enten kan tyde p staging, eller at nogen har lagt den der efterflgende..
Senast redigerad av colli 2020-06-11 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in