2020-06-11, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her tenker jeg helt motsatt av deg.

Jeg tror det var viktig kontakte politiet raskt, for etablere illusjonen om at dette var en kidnapping. Ikke bare for politiet, men ogs i forhold til familie, slekt og venner. At den som var nrmest mistenke er "helt uskyldig" og kontaktet politiet uten ugrunnet opphold.

Du skal vre klar over at i de 10 ukene fr kidnapping ble offentliggjort trodde mange som kjente familien at TH hadde drept AE, eneste de visste var jo at hun var borte. Hvis TH str bak s var det tvingende ndvendig involvere politiet raskt, for forebygge mistanke.

Det at politiet ble kontaktet s raskt som bare 15-20 minutter etter funn av trusselbrev finner jeg mistenkelig. I denne perioden er det ogs rukket flere korte telefonsamtaler. Det virker som en altfor rask reaksjonsevne, og framstr planlagt. Hadde det vrt meg som kom hjem til en slik situasjon s ville jeg rdfrt meg med barna, og andre nrstende fr jeg besluttet kontakte politiet. Man rekker knapt lese brevet gjennom, og i hvert fall ikke vurdere konsekvens av blande inn politiet.

Jss, jeg har ansett deg som en av de bedre bidragsyterne, Minnimus. Men n har jeg sett at du er anklaget for spre lgn, blant annet om kallenavnet, som mange ikke tror p. Ingen kaller moren sin et null vet du. Det er bare ikke logisk at en prestedatter gjr det alts. Skamme deg, burde du. Og Hagen ventet jo ikke i 15 min fr han kontaktet politiet. Det kan alle lese. Det var vel heller opp mot 1 time, eller 1,5 timer. Hva er det du tjener p lyve? Hva mener du har skjedd egentlig?
Citera
2020-06-11, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Og jorden er flat. Wiborg var alkoholisert og syk. Han tok livet sitt.

Jeg syntes det blir for enkelt si at siden han spiste tabletter eller drakk, s er det dermed sagt at det er selvmord. Det er jo mange som drikker. Det ryktes at AE drakk, mener du at hun ogs tok selvmord?
Du m jo lese hva jeg skriver. Det var ingen gjenstand som kunne vre egnet til knuse det tykke vinduet. Et vitne s at han hadde flge av to norske personer.
Flere av hans eiendeler var borte, bl.a Hurum-papirene
Det er jo ingen som tar livet sitt ved hoppe fra bare 3-4 etasjer, det skjnner du ogs. Da velger man heller et vindu lengre opp. 10 etasje f.eks. ogs pner man vinduet, man stuper ikke mot vinduet s man kutter seg i stykker frst. Vinduet lot seg lett pne hvis man nsket det.
Her er forresten bilde av slik det vinduet s ut.
https://www.aftenposten.no/norge/i/A...ha-blitt-drept
Citera
2020-06-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jss, jeg har ansett deg som en av de bedre bidragsyterne, Minnimus. Men n har jeg sett at du er anklaget for spre lgn, blant annet om kallenavnet, som mange ikke tror p. Ingen kaller moren sin et null vet du. Det er bare ikke logisk at en prestedatter gjr det alts. Skamme deg, burde du. Og Hagen ventet jo ikke i 15 min fr han kontaktet politiet. Det kan alle lese. Det var vel heller opp mot 1 time, eller 1,5 timer. Hva er det du tjener p lyve? Hva mener du har skjedd egentlig?
Er du full? TH kontaktet politiet 30 min etter at han kom hjem. Minnimus mener vel at han har brukt 15 min p lete etter henne og funnet trusselbrevet, lest, og forsttt det etc. S har han brukt 15 min p beslutningen om kontakte politiet eller ikke. Jeg synes minnimus er snill med TH i tidslinjen jeg...

https://www.nrk.no/tidslinje-over-lo...gen-1.14382263
Senast redigerad av Lurenskog 2020-06-11 kl. 08:19.
Citera
2020-06-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Dagen ble nok annerledes ja, men det jeg skrev handlet ikke om denne dagen. Den handlet om:

1 Han har sagt at han pleier la tlf ligge igjen p jobb.
2 Han sier ogs at tlf pleier ligge p et bord hjemme i stua sammen med penger og nkler.

En av delene m jo vre lgn?

Hagen kan ha to telefoner. En jobbtelefon, og en privat. Jobbtelefonen legges igjen p Futurumbygget. Den private er med p jobb, men ligger i bilen nr TH er p jobb, og tas med inni hjemmet nr han kommer til Sl+oraveien. Den siste ser litt mer moderne ut, jfr bilder fra da TH var p vei ut fra avhr. Selv om sistnevnte telefon er mer moderne enn den gamle Nokiaen, er det ikke sikkert at TH er s "avansert" at han er tilkoblet internett. Kun samtaler og SMS. Den nyeste telefonen kan ha to sim-kort.
Senast redigerad av Akershus 2020-06-11 kl. 08:45.
Citera
2020-06-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg syntes det blir for enkelt si at siden han spiste tabletter eller drakk, s er det dermed sagt at det er selvmord. Det er jo mange som drikker. Det ryktes at AE drakk, mener du at hun ogs tok selvmord?
Du m jo lese hva jeg skriver. Det var ingen gjenstand som kunne vre egnet til knuse det tykke vinduet. Et vitne s at han hadde flge av to norske personer.
Flere av hans eiendeler var borte, bl.a Hurum-papirene
Det er jo ingen som tar livet sitt ved hoppe fra bare 3-4 etasjer, det skjnner du ogs. Da velger man heller et vindu lengre opp. 10 etasje f.eks. ogs pner man vinduet, man stuper ikke mot vinduet s man kutter seg i stykker frst. Vinduet lot seg lett pne hvis man nsket det.
Her er forresten bilde av slik det vinduet s ut.
https://www.aftenposten.no/norge/i/A...ha-blitt-drept
Var det ikke en nabokvinne omtrent vitne i dokumentaren p TV? (Hun s jo ingenting av selve hendelsen.) Hun hadde likt skr vinkel, s hun s ikke s mye. Men jeg mener bestemt at hun sa hun hadde riktig vinkel for se det pne vinduet godt, mens hun bare s litt av ham, sittende i vinduskarmen i timesvis, og at det vinduet allerede var knust?
Citera
2020-06-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja det er tvil om tidspunktet da man har sprikende opplysninger.

Om 8 minutter er en vesentlig forskjell kan diskuteres.

Fra VG: P en stol i gangen l blant annet en hvit konvolutt, trusselbrevet og flere av konas personlige eiendeler.

Trusselbrevet l i gangen og da kan det godt stemme at han hadde lpt forbi det da han kom hjem fordi han var bekymret for om AEH hadde ftt illebefinnende.
At det tok litt tid fr han fant trusselbrev og slepespor virker sannsynlig da han ikke tenkte den tanken i det hele tatt da han kom hjem.
Hvor lang tid det burde tatt for en stresset 70 ring finne dette er ikke lett vurdere.

For snu p det s beviser samtalen 13.40 at han hadde lpt inn dra/vrt stresset da han kom hjem. At han virkelig hadde vrt bekymret for AEH.

Det er ogs kjent at TH var bekymret for at AEH skulle ha ftt et illebefinnende. Er dette en indikasjon p kjent underliggende sykdom?
Citera
2020-06-11, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
TH tjente vel rundt 800 mill p salg av eiendom til nring. Han fikk vel halvparten av fortjenesten av bonden som eide tomtene i provisjon som jeg har forsttt det... S han tjente godt p at flyplassen landet p Gardermoen, og ikke Hurum kan en si.

Ja, han dro inn en god del p f.eks. nr han solgte Robsrudjordet til Coca-Cola drikker as, eller var mellommann for det salget. Men ville ikke Cola ha etablert seg der hvis flyplassen ble lagt til Hurum istedet? Avstanden fra Lrenskog til Gardermoen, og til Hurum er vel ca den samme.
Citera
2020-06-11, 08:35
Medlem
Citat:
Er du full? TH kontaktet politiet 30 min etter at han kom hjem. Minnimus mener vel at han har brukt 15 min p lete etter henne og funnet trusselbrevet, lest, og forsttt det etc. S har han brukt 15 min p beslutningen om kontakte politiet eller ikke. Jeg synes minnimus er snill med TH i tidslinjen jeg...

https://www.nrk.no/tidslinje-over-lo...gen-1.14382263

Edit: Da jeg liste over svaret mitt tenkte jeg umiddelbart at den halvtimen der er det mest avslrende ved denne saken. Det er vanvittig kort tid til gjre det funnet, sette seg inn i brevet (i det sjokket man er i) og ta den avgjrelsen.
Senast redigerad av Lurenskog 2020-06-11 kl. 08:39.
Citera
2020-06-11, 08:36
Medlem
allegragellers avatar
I konflikt frn dag 1

https://www.dagbladet.no/nyheter/i-k...dag-n/72551998
Citera
2020-06-11, 08:37
Medlem
"I et avhr tidlig i etterforskningen forklarte han at han reagerte p hvor han fant telefonen, p hyre side av et lite bord i stueomrdet, under en klokke, fr Nettavisen opplyst."

Hvordan skal dette forsts? Jeg gr ud fra, at "klokke" betyder et ur, og ikke en bjlde som p dansk. Betyder det, at der str et ur oven p mobiltelefonen? Eller ville man ogs sige sdan hvis man fx havde lagt sit armbndsur oven p telefonen?
Citera
2020-06-11, 08:39
Bannlyst
Citat:
Var det ikke en nabokvinne omtrent vitne i dokumentaren p TV? (Hun s jo ingenting av selve hendelsen.) Hun hadde likt skr vinkel, s hun s ikke s mye. Men jeg mener bestemt at hun sa hun hadde riktig vinkel for se det pne vinduet godt, mens hun bare s litt av ham, sittende i vinduskarmen i timesvis, og at det vinduet allerede var knust?

Det skal ha vrt vitne som sa at han satt i vinduet i en time. Men det er jo rart at ikke ambulanse eller politi ble tilkalt da, eller personalet p hotellet.
Citera
2020-06-11, 08:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
I konflikt frn dag 1

https://www.dagbladet.no/nyheter/i-k...dag-n/72551998
Ja, han er ikke vant til ikke ha kontroll tenker jeg, derfor har han forskt hjelpe etterforskerne p rett spor gjennom mange e-poster underveis.

Mesterplanen mtte ikke ha noen avvik, s det er ikke rart isfronten dannet seg nr ting ikke skjedde etter den nye spikrede planen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-11 kl. 08:43. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in