2020-06-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Spennende teori, helt til jeg bommet p tiden.

Edit; Jeg lurer p hvorfor GM valgte morgenen man har stilt klokken. Risikabelt med tanke p nr TH drar p jobb, rutiner osv. At alle parter som er involverte faktisk mter til riktig tidspunkt.
Kan det vre noe med tiden som er hensiktsmessig?
Det kan skape forvirring for evt vitner, og i tillegg kan det delegge litt for deres troverdighet/usikkerhet om hvorvidt de (egentlig) hadde stilt klokken.

Kan det vre at dette er noe som politiet er bevisst p generelt - ved hendelser som skjer p de dagene vi enten skrur klokken frem eller tilbake?
Citera
2020-06-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dette er ganske oppsiktsvekkende - hvis opplysningene i Nettavisen er korrekte.

Dersom TH kom hjem kl. 13:30 - og ikke 13:38 som mediene tidligere har opplyst - betyr det som Kornblomst skriver at TH var hjemme ca 8 minutter tidligere enn frst antatt.

Det betyr at den telefonsamtalen TH hadde med et familiemedlem kl. 13:40 kommer i et enda merkeligere lys. Familiemedlemmet skal i avhr ha forklart at TH ikke nevnte noen ting om situasjonen i huset.
Da skal alts TH ha vrt 10 minutter i huset - uten oppdage noen ting.

Politiet har allerede ppekt at denne telefonsamtalen og THs frste minutter i huset er mistenkelig.

Kan Nettavisen ha skrevet feil om tidspunktet 13:30? Eller er det korrekt?
De innleder teksten med hittil ukjente opplysninger og skriver 13:30.

Godt poeng.
Citera
2020-06-10, 23:01
Medlem
Citat:

Dersom TH kom hjem kl. 13:30 - og ikke 13:38 som mediene tidligere har opplyst - betyr det som Kornblomst skriver at TH var hjemme ca 8 minutter tidligere enn frst antatt.

Det betyr at den telefonsamtalen TH hadde med et familiemedlem kl. 13:40 kommer i et enda merkeligere lys. Familiemedlemmet skal i avhr ha forklart at TH ikke nevnte noen ting om situasjonen i huset.

Politiet har allerede ppekt at denne telefonsamtalen og THs frste minutter i huset er mistenkelig.

Ja det er isfall en vesentlig detalj i saken f sltt fast tenker jeg. Veldig viktig, for det er veldig stor forskjell p 10 og 2 minutt akkurat i den situasjonen der.
Citera
2020-06-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det var en logisk grunn til det. De hadde vrt ute p teater kvelden fr etter invitasjon fra et vennepar, og kom hjem sent.
S var naturlig at de kunne ha sovet litt ekstra den morgenen.
Klokka ble jo allerede en time "mindre" som gjorde at han kunne sove en time ekstra da, men han trengte vel enda mer svn kanskje..
Citera
2020-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan skape forvirring for evt vitner, og i tillegg kan det delegge litt for deres troverdighet/usikkerhet om hvorvidt de (egentlig) hadde stilt klokken.

Kan det vre at dette er noe som politiet er bevisst p generelt - ved hendelser som skjer p de dagene vi enten skrur klokken frem eller tilbake?
Ja, jeg tenker at gamle kamera/overvking, folk som ser p klokka eller lignende blir forvirret.

Edit; Klokken ble visst stilt 28okt. Ikke 31.
Senast redigerad av Idasma 2020-06-10 kl. 23:06.
Citera
2020-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Klokka ble jo allerede en time "mindre" som gjorde at han kunne sove en time ekstra da, men han trengte vel enda mer svn kanskje..

Vintertid slo vel inn noen dager fr dette s vidt jeg vet.
Citera
2020-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Vintertid slo vel inn noen dager fr dette s vidt jeg vet.
Ja du har rett, jeg mener noen nevnte tidligere at det var 31, men jeg ser n at det var 28.
Citera
2020-06-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ja det er isfall en vesentlig detalj i saken f sltt fast tenker jeg. Veldig viktig, for det er veldig stor forskjell p 10 og 2 minutt akkurat i den situasjonen der.

Ja, dette er vesentlig mange minutter i det tidsperspektivet vi har her.

Media kan skrive feil, men i denne saken br de vre sikre p tidspunktene fr det publiseres.
I tillegg skriver alts Nettavisen om hittil ukjente opplysninger og trekker frem 13:30.
Citera
2020-06-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du har alts ikke ftt med deg at TH er en teknisk grnnsak ?
Joda
Citera
2020-06-10, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
At Wiborg tok livet av seg er det samme som at man tror p Julenissen. Merkelig at vedkommende ikke svarer deg.
S mye fake har jeg til gode se.
Wiborg ble nok tatt av dage. Lurt inn i en felle der de brukte snnen hans som lokkemiddel.
Fy f**n hvor mange syke individer som finnes p denne jord. Hva i granskogen fikk TV2 for all feilinfo ?
Kjenner jeg blir uvel av alle klin grne individer som vandrer ls i dette samfunn og verden.

Ja, det var nok drap. Resepsjonsdama hadde sett at han hadde med seg to menn opp til rommet, men hennes vitneutsagn ble bare lagt til side. Da ble hun s redd at hun flyktet til England.
Det ble ikke funnet noe gjenstand som kunne klart lage hull p det tykke dobbelt Thermopan vinduet.
Wiborg mtte ha stupt mot vinduet for kunne klart knuse det. Det er jo ingen som gjr slikt. Det var bare 3-4 etasjen ned, og det er ikke egnet til beg selvmord fra den hyden. Wiborg l p bakken en tid fr han dde. Han var fullstendig oppkuttet.
Og s har vi papirene hans, nkkelen og ryggsekken som var borte. Papirene som handlet om Hurum-saken. Ble aldri funnet. Og s denne juksingen/villedningen av tv2, som Sosialisten har et stort problem med finne en logisk forklaring p. Han prver vri seg unna med strmann-hersketeknikken, som bare blir seende helt dumt ut. TV2 fikk vel noen hundre tusen, og s tok de saken. Ja, det er til bli uvel av hva enkelte kan gjre, og hva som kan gjres hvis det kommer penger nok under bordet. Det store sprsmlet er, var TH med p dette som bakmann? Vi vet at han har noe tilknytning til AP, som var nettopp drivkraften til at flyplassen skulle legges til Gardermoen. Hadde han noe eiendommer ellerannen nring p eller ved Gardermoen? Skulle vrt interessant vite.
Citera
2020-06-10, 23:16
Medlem
Citat:

TH lyver om detaljer som nr han kom hjem, og hva han gjorde etter at han kom hjem. Det er videobevis fra ankomst til jobb, og da m det vre videobevis da han dro fra jobb ogs. Eller i hvert fall da bilen hans ankom og dro fra jobb.

Han kan ikke ha lett gjennom huset i 10 minutter uten ha sett innom badevrelset, eller toalettet, like ved inngangspartiet.

Det er ogs oppsiktsvekkende at han fryktet at AEH kunne vre dd, og at han hastet hjem midt i arbeidstiden p grunn av en slik irrasjonell frykt.

Jeg lurer p om han kan ha vrt hjemme 10:06 og 10:07. At mobiloppringingene ble gjort fra minside hos teleoperatren, og at disse to oppringingene ikke vises i anropsloggen p telefonen.
Citera
2020-06-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det var nok drap. Resepsjonsdama hadde sett at han hadde med seg to menn opp til rommet, men hennes vitneutsagn ble bare lagt til side. Da ble hun s redd at hun flyktet til England.
Det ble ikke funnet noe gjenstand som kunne klart lage hull p det tykke dobbelt Thermopan vinduet.
Wiborg mtte ha stupt mot vinduet for kunne klart knuse det. Det er jo ingen som gjr slikt. Det var bare 3-4 etasjen ned, og det er ikke egnet til beg selvmord fra den hyden. Wiborg l p bakken en tid fr han dde. Han var fullstendig oppkuttet.
Og s har vi papirene hans, nkkelen og ryggsekken som var borte. Papirene som handlet om Hurum-saken. Ble aldri funnet. Og s denne juksingen/villedningen av tv2, som Sosialisten har et stort problem med finne en logisk forklaring p. Han prver vri seg unna med strmann-hersketeknikken, som bare blir seende helt dumt ut. TV2 fikk vel noen hundre tusen, og s tok de saken. Ja, det er til bli uvel av hva enkelte kan gjre, og hva som kan gjres hvis det kommer penger nok under bordet. Det store sprsmlet er, var TH med p dette som bakmann? Vi vet at han har noe tilknytning til AP, som var nettopp drivkraften til at flyplassen skulle legges til Gardermoen. Hadde han noe eiendommer ellerannen nring p eller ved Gardermoen? Skulle vrt interessant vite.
TH tjente vel rundt 800 mill p salg av eiendom til nring. Han fikk vel halvparten av fortjenesten av bonden som eide tomtene i provisjon som jeg har forsttt det... S han tjente godt p at flyplassen landet p Gardermoen, og ikke Hurum kan en si.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in