2020-06-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWard
Jeg kan ikke forst hvorfor det at TH kan ha slettet to anrop er av betydning, og indisie mot TH. Han vet da vel at anrop spores p andre mter, ser ikke at han kan ha tenkt at det ville ha noen hensikt slette anropene. Tror ogs det er fullt mulig at de kan ha blitt slettet med en feil, dersom han for eksempel har sett igjennom anropsloggen for g igjennom tidslinjen den dagen i etterkant.

Noen gode teorier p hvorfor sletting av anrop skulle vre indisie mot TH?
Godt sprsml. I mangel p bevis s kan man jo med godviljen kalle det et indisie p at han forskte skjule noe, men hva "noe" skulle vre er for meg et mysterium. Er vel dette som er rsaken til at ogs retten avfeide dette som tilstrekkelig bevis, selv sammen med de andre psttte indisier.
Citera
2020-06-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvilken vei stiller man klokka da?
Stiller en snn gammel Nokia seg?
Kan det vre at han ringte "feil klokkeslett", og slettet det i panikk fordi han s at klokka var noe annet enn da han planla ringe.
Det er helt ulogisk og stemmer sikkert ikke, men en idiotisk tanke jeg mtte lufte.

Det er nok ikke riktig nei, for logg fra telenett viser nok korrekt tid. Han hadde vel etter opplysningene vrt p jobb en time ca da de anropene gikk fra hans mobil. Hvis det skulle vre 0906 s var han p vei i bil.
Citera
2020-06-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er nok ikke riktig nei, for logg fra telenett viser nok korrekt tid. Han hadde vel etter opplysningene vrt p jobb en time ca da de anropene gikk fra hans mobil.
Ja, visste nok svaret p dette, selv om jeg skulle nske svaret var noe annet.

Har da ingen god forklaring p hvorfor han skulle slette samtalen.

Han ringte nok tidlig fordi han var nok nysgjerrig p om jobben var gjort allerede.
Lurer p hva grunnen er til at han ringte allerede etter en time. Som regel ringer jeg personlig ikke hjem eller til familie allerede etter en time p jobb, da er det i s fall utover dagen hvis jeg lurer p middag eller annet.
Citera
2020-06-10, 22:50
Medlem
har det blitt nevnt hvilken grunn TH har oppgitt for reise s seint p jobb denne dagen?
Citera
2020-06-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWard
Jeg kan ikke forst hvorfor det at TH kan ha slettet to anrop er av betydning, og indisie mot TH. Han vet da vel at anrop spores p andre mter, ser ikke at han kan ha tenkt at det ville ha noen hensikt slette anropene. Tror ogs det er fullt mulig at de kan ha blitt slettet med en feil, dersom han for eksempel har sett igjennom anropsloggen for g igjennom tidslinjen den dagen i etterkant.

Noen gode teorier p hvorfor sletting av anrop skulle vre indisie mot TH?

Du har alts ikke ftt med deg at TH er en teknisk grnnsak ?
Citera
2020-06-10, 22:52
Medlem
Citat:
Spennende teori, helt til jeg bommet p tiden.

Det jeg siktet til var teorien om at noen som kjente RU kan st bak dette , og at de visste at TH mtte kontakte en kryptomann for kunne utfre overfringen, dersom han fulgte instruksene i brevet.
Mulig jeg misoppfattet teorien, men en slik teori kan vre like sannsynlig som at TH str bak alt, og kunne ogs vre grunnlag for siktelse mot RU, dersom han hadde hjulpet TH, med overfringer. Men det har han tydeligvis ikke.
Citera
2020-06-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Ja.. I s fall har TH hatt veldig flaks. Synes det virker litt for ulogisk at alt skal ha gtt p skinner slik dersom han involverte snnen p s kort varsel etter en ulykke. Men, over til neste sprsml: vet du at TEH har en samboer?

Det var hvertfall en dame han hadde vrt sammen med lenge. Vet ikke om de var samboere da, men de var ihvertfall det senere. Vet ikke om de er sammen lenger.
Citera
2020-06-10, 22:56
Medlem
Citat:
Spennende teori, helt til jeg bommet p tiden.

Edit; Jeg lurer p hvorfor GM valgte morgenen man har stilt klokken. Risikabelt med tanke p nr TH drar p jobb, rutiner osv. At alle parter som er involverte faktisk mter til riktig tidspunkt.
Kan det vre noe med tiden som er hensiktsmessig?

Kan vre at disse samtalene er i fra TH til GM2 som kan vre VE. Han rygger inn med leiebilen han tilfeldigvis hadde glemt nevne i avhr samt hvilken dag han var p mte oppover mot Kvitfjell. Han pstod vel at dette var dagen etter at AHE hadde forsvunnet.

I tillegg s har han ogs forskt f en person til vitne falskt om denne datoen. Jeg tipper han er den som fikk bilen ripet opp og er den GM politiet har vurdert pgripelse av som nr relasjon.

Men, det kan ogs vre noe helt annet...

Uansett lsning s er det en helt forferdelig sak for barnebarn, barn og vrige familie hva stakkars AEH har mttet lide seg gjennom.
Citera
2020-06-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nettavisen n i kveld
"Kilder forteller ogs om hittil ukjente opplysninger fra da Tom Hagen hastet hjem fra jobb midt p dagen. Han er antatt ha kommet tilbake til boligen i Sloraveien 4 i Lrenskog klokken 13.30."

Da var TH hjemme i Sloraveien en 8-10 minutter tidligere.

Dette er ganske oppsiktsvekkende - hvis opplysningene i Nettavisen er korrekte.

Dersom TH kom hjem kl. 13:30 - og ikke 13:38 som mediene tidligere har opplyst - betyr det som Kornblomst skriver at TH var hjemme ca 8 minutter tidligere enn frst antatt.

Det betyr at den telefonsamtalen TH hadde med et familiemedlem kl. 13:40 kommer i et enda merkeligere lys. Familiemedlemmet skal i avhr ha forklart at TH ikke nevnte noen ting om situasjonen i huset.
Da skal alts TH ha vrt 10 minutter i huset - uten oppdage noen ting.

Politiet har allerede ppekt at denne telefonsamtalen og THs frste minutter i huset er mistenkelig.

Kan Nettavisen ha skrevet feil om tidspunktet 13:30? Eller er det korrekt?
De innleder teksten med hittil ukjente opplysninger og skriver 13:30.
Citera
2020-06-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det jeg siktet til var teorien om at noen som kjente RU kan st bak dette , og at de visste at TH mtte kontakte en kryptomann for kunne utfre overfringen, dersom han fulgte instruksene i brevet.
Mulig jeg misoppfattet teorien, men en slik teori kan vre like sannsynlig som at TH str bak alt, og kunne ogs vre grunnlag for siktelse mot RU, dersom han hadde hjulpet TH, med overfringer. Men det har han tydeligvis ikke.
ja, s bare at du siterte det jeg skrev med klokkeslett, rygge opp til boligen, at TH ringte for f AE til rommet TH og GM hadde avtalt. Den gikk i dass.

Enig at teorien om at noen som kjente RU eller har kjennskap til han via nett kan st bak, og at de valgte TH som offer fordi RU har brettet ut om han p nett. Det behver jo ikke vre at RU har hjulpet TH med noe som helst, men det kan jo ha gitt GM dobbeltgevinst ved at RU er den eneste med krypto kunnskap som har vrt i kontakt med TH. Det gjr jo at RU automatisk blir mistenkt uavhengig av om han har hjulpet til eller ikke.
Samtidig m dem vel ha noe bevis p RU for sikte han for medvirkning til bortfring? Kan det holde at han har brettet ut om hvor rik TH er, og annen info?
Citera
2020-06-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
har det blitt nevnt hvilken grunn TH har oppgitt for reise s seint p jobb denne dagen?

Ja det var en logisk grunn til det. De hadde vrt ute p teater kvelden fr etter invitasjon fra et vennepar, og kom hjem sent.
S var naturlig at de kunne ha sovet litt ekstra den morgenen.
Citera
2020-06-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kan vre at disse samtalene er i fra TH til GM2 som kan vre VE. Han rygger inn med leiebilen han tilfeldigvis hadde glemt nevne i avhr samt hvilken dag han var p mte oppover mot Kvitfjell. Han pstod vel at dette var dagen etter at AHE hadde forsvunnet.

I tillegg s har han ogs forskt f en person til vitne falskt om denne datoen. Jeg tipper han er den som fikk bilen ripet opp og er den GM politiet har vurdert pgripelse av som nr relasjon.

Men, det kan ogs vre noe helt annet...

Uansett lsning s er det en helt forferdelig sak for barnebarn, barn og vrige familie hva stakkars AEH har mttet lide seg gjennom.
Jeg har ogs tenkt tanken at det kan vre VE.
Enten er han helt lost, eller s er det jo noe ved alle hans uttalelser og handlinger som er veldig mistenkelig.
Jeg tenkte ogs at det kan vre han som har ftt bilene ripet opp. Har han flere biler? Bor han p stlandet?

Ja, det er selvflgelig tragisk uansett hvem som str bak. Hper det gikk fort for henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in