2020-06-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Wiborg var helt utslitt, bde fysisk og psykisk. Han hevdet at det hadde blitt jukset med mleutstyr p det som skulle bli den nye flyplassen p Hurum. Drlige resultater fra Hurum, ville falle gunstig ut for de som ville ha den nye hovedflyplassen lokalisert til Gardermoen. Det ble vel aldri dokumentert at mlingene p Hurum var manipulerte, det var uansett en tapt sak. Men Wiborg ga seg ikke, til tross for at det var stadig frre som stttet ham. Han ble rdet til avslutte dette prosjektet, ogs fra sine stttespillere og familie. Wiborg var p slutten helt utslitt, bde fysisk og psykisk. Jeg tror dette kan ha utlst en psykose/suicidalitet. Tanker om avslutte livet, kan ha kommet som lyn fra klar himmel. Politiet kunne ha etterforsket dette langt grundigere. Jeg heller mot selvmord/ulykke. Det er mye man ikke ha ftt svar p. For eks: Hvorfor fant man avfring i vinduskarmen? Kan Wiborg ha vrt svrt beruset p hotellrommet?

God oppsummering. At Politiet i DK gjorde en svak jobb er ikke ensbetydende med at Wiborg ble drept som flge av en konspirasjon.
Citera
2020-06-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Var det ikke en nabokvinne omtrent vitne i dokumentaren p TV? (Hun s jo ingenting av selve hendelsen.) Hun hadde likt skr vinkel, s hun s ikke s mye. Men jeg mener bestemt at hun sa hun hadde riktig vinkel for se det pne vinduet godt, mens hun bare s litt av ham, sittende i vinduskarmen i timesvis, og at det vinduet allerede var knust?

Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Husker ikke om jeg leste dette i boka , eller om det var fra TV-serien. Trolig det siste.
Citera
2020-06-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det skal ha vrt vitne som sa at han satt i vinduet i en time. Men det er jo rart at ikke ambulanse eller politi ble tilkalt da, eller personalet p hotellet.
Hun s eller hrte ikke hendelsen som jeg forstod det, og ble vel ikke oppmerksom p at det hadde skjedd noe fr han ble funnet og det ble oppstyr. Poenget var uansett at hun mente at glasset allerede var knust mens han fremdeles satt der, alts fr han "falt"! Eller husker jeg feil?
Citera
2020-06-11, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har ikke TH alt for mange detaljer her ogs. Det gr vel som en rd trd gjennom hele dekkhistorien.

Det er mange tekniske lsninger tilgjengelig. Ogs for en som er selvoppnevnt "teknisk tilbakestende". Jeg synes det etter hvert blir mer og mer latterlig hvor ubehjelpelig denne mannen pstr seg vre i mte med hverdagslige digitale dingser.

Jeg tror politiet vet hva han har gjort, og hvordan og hvorfor. De har bare ikke ftt konfrontert han enn. Og n nekter han jo mte i avhr. S det vil ta tid fr vi fr vite hva slags beviser politiet mener ha mot han.

Jeg er ganske sikker p at du har helt rett her. En annen ting jeg undres over er Holdens "Det er ikke som dere tror". Og at han sendte en annen advokat til den planlagte gjennomlesningen. Det har blitt mer stille fra Holden i media. Jobber de hardt med endre strategi? Er Elden p vei inn som forsvarer?
Citera
2020-06-11, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, han dro inn en god del p f.eks. nr han solgte Robsrudjordet til Coca-Cola drikker as, eller var mellommann for det salget. Men ville ikke Cola ha etablert seg der hvis flyplassen ble lagt til Hurum istedet? Avstanden fra Lrenskog til Gardermoen, og til Hurum er vel ca den samme.

Plasseringen p Lrenskog er optimal. Uavhengig av hvor den nye flyplassen ville ligge.
Citera
2020-06-11, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hun s eller hrte ikke hendelsen som jeg forstod det, og ble vel ikke oppmerksom p at det hadde skjedd noe fr han ble funnet og det ble oppstyr. Poenget var uansett at hun mente at glasset allerede var knust mens han fremdeles satt der, alts fr han "falt"! Eller husker jeg feil?

Ja, mener ogs at jeg har lest noe slikt.
Citera
2020-06-11, 09:02
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jss, jeg har ansett deg som en av de bedre bidragsyterne, Minnimus. Men n har jeg sett at du er anklaget for spre lgn, blant annet om kallenavnet, som mange ikke tror p. Ingen kaller moren sin et null vet du. Det er bare ikke logisk at en prestedatter gjr det alts. Skamme deg, burde du. Og Hagen ventet jo ikke i 15 min fr han kontaktet politiet. Det kan alle lese. Det var vel heller opp mot 1 time, eller 1,5 timer. Hva er det du tjener p lyve? Hva mener du har skjedd egentlig?

Det var en eller annnen svensk kis som postet "kallenavet" her frst, var ikke minni
bedre lykke neste gang
Citera
2020-06-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I Nettavisens artikkel fremkommer det at mobiltelefonen til AEH l p et lite bord de pleide bruke.

Hvis dette var en fast plass og han fryktet det verste, ville ikke dette vre et naturlig sted sjekke?
Hvorfor oppdaget ikke TH mobiltelefonen hennes fr ca en halvtime senere, da han var p vei ut?
Videre forklarte TH etterforskeren at han og AEH hadde en deling av bordet. Han brukte hyresiden hvor han pleide legge penger, telefonen og nkler. AEH pleide legge telefonen sin p venstre side av bordet.
Bordet var alts lite. Er det et s stort avvik hvis mobilen til AEH l p hyre side av det lille bordet?
S han ikke mobilen hennes p det lille bordet fordi det l p "feil side"?

AEH var jo alene hjemme og kunne vel legge den fra seg der p den ledige plassen en liten stund.
I et avhr tidlig i etterforskningen forklarte han at han reagerte p hvor han fant telefonen, p hyre side av et lite bord i stueomrdet, under en klokke, fr Nettavisen opplyst.

Det er ikke der telefonen pleier ligge, det kan ikke vre AEH som har lagt den der, forklarte han.
Selv om mobiltelefon til AEH l p en fast plass p et lite bord - dog litt mer til hyre enn venstre side denne dagen - s hadde TH fortsatt ikke sett mobilen hennes kl. 13:46. Da hadde det gtt mellom 10 og 15 minutter siden han kom hjem.

Kl. 13:46 forskte han ringe mobilen hennes fra fasttelefonen, men da hrte han den ikke heller.

Frst etter ca en halvtime, da TH var p vei ut av huset, oppdaget han mobilen til AEH.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...423980107.html

TH kan ha rotet for mye med oppringninger som var planlagt.

De to litt over kl 10 kan ha slettet fordi han kom p at dette var for tidlig til virke troverdig. Ogs noe som skurrer med at han skulle ringe fra jobb nesten med en gang han kom for diskutere hyttetur. En hyttetur han m ha visst var avlyst, men samtidig ikke visste AEH hadde fortalte en annen i SMS var avlyst.

Forklaringen p hvorfor han ikke har hrt et anrop han beviselig burde ha hrt hvis han var i huset, kan vre at han ikke var i huset nr han ringte. Han kan ha vrt opptatt med "noe annet" ute, men oppringningen var en del av stagingen. Jeg kan ikke huske sett bekreftet at han ringte fra fasttelefonen i huset.

Tidslinjen vi har hengt oss opp i, er til dels ogs basert p THs forklaring, og hvor han var p de ulike tidspunknter kan vre andre enn det han har forklart, selvsagt.

Jeg aner at vi ser sprekker i et ellers ganske vanntett opplegg
Citera
2020-06-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg kan bekrefte at dette er riktig. Husker ikke om jeg leste dette i boka , eller om det var fra TV-serien. Trolig det siste.
Har ikke lest boka, s ihvertfall fra det siste🙂
Det er jo merkverdig at han kaster noe gjennom vinduet for lage ett hull som han kan stupe gjennom (det
stemmer at han ble funnet med kuttskader?) for s PNE vinduet, sitte der en stund, lukke vinduet igjen for s stupe gjennom det? Det er noe merkverdig ved det, og snne saker vil alltid vre litt "mystiske". Selv om det sikkert er rett at han har gjort overnevnte😉
Citera
2020-06-11, 09:06
Medlem
Wiborgsaken:
Det ble funnet en tom spritflaske p rommet, vte klr i dusjen p badet.
Wiborg hadde drukket, var full og hadde et uhell. Kledde av seg, spylte klrne i dusjen.
Satte seg i vinduskarmen for f frisk luft. Nytt uhell - avfring - akte seg lenger ut for ikke sitte i dritten, duppet av og falt ut.
Citera
2020-06-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg har da yne se med. Enkelte par som er over 50 r, som jeg kjenner har vrt sammen i mange r, og de fremstr som forelsket den dag i dag. Og jeg er helt enig med deg at mange overhodet ikke gjr det. Det blir falskt behandle en du ikke er forelsket i som kjreste. Da finner man seg heller en ny partner. Det er veldig in n. Ikke til komme ifra.

Men ikke en hjerne tenke med De elsker hverandre, de er ikke forelsket. Vesentlig forskjell. Lykke til med livet som seriemonogam!
Citera
2020-06-11, 09:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Det var en eller annnen svensk kis som postet "kallenavet" her frst, var ikke minni
bedre lykke neste gang
Det stemmer. Jeg har faktisk rapportert det innlegget fra en svenske til moderator for ryktespredning, og aldri kommentert noe om kallenavn. Jeg synes vi br avst fra bruk av stigmatiserende karakteristikker av en person som er dd og ikke kan forsvare seg. Det holder vite at det var et nedsettende kallenavn slik media har omtalt.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-11 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in