2020-06-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det har jo TH gjort i denne saken. 10 mill NOK.
Men han burde vrt interessert i kommunikasjon fra starten av. Det var eneste link til AE, dersom han trodde p kidnappingen.

Ja precis, ngot stmmer inte i TH:s tillvgagngsstt-
Han skulle omedelbart ha kommunicerat och betalat.
Drefter kunde han kontaktat polisen med strng sekretess.
Citera
2020-06-08, 20:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor ?
Mange tenkbare grunner:
1. for tvinge motpart bort fra forhndsdefinerte koder
2. for spille "dumme" slik Gasse foreslo
3. For late som om de var TH og ikke avslre at de var politiet
4. for framprovosere en reaksjon
5. for sjekke om noen i andre enden oppdaget feilkoder, ikke bare en bot
6. prve f mottaker til annen plattform ved ikke flge spillereglene
sikkert mange andre grunner
Citera
2020-06-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Finnes det noe som helst som tyder p at politiet gjorde det med vilje?

Grunnen er at de ikke ville sende noen av de opplistede kodebeskjedene. Ergo mtte de sende et belp som ikke var nevnt p denne listen
Citera
2020-06-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
1. Han visste vel ikke hvordan/kan ikke bitcoin.
2. Han liker vel pengene sine godt nok til betale S mye.
3. Han visste allerede at hun var dd?
4. Hvis han hadde betalt med en gang s kunne jo AE si hvem/peke ut gjerningsmennene, s de taper jo p slippe henne ut.

Jeg finner ingen gode argumenter for at han skulle betalt med en gang.

Men han borde ha tagit det skra fre det oskra och betalat i samband med kommunikation menar jag-
Skriva till GM att han ger dem tid att avlgsna sig bara AE kommer hem.
Gm bor kanske inte granne med TH utan har en plats att dra sig tillbaka till ...

Om han inte knde till bitcoin s kunde han frgat andra eller bett sonen frga ngon,
om det skulle verka konstigt att han undrade och hade brttom med att f svar.

Grningsmnnen hade kunnat slppa AEG fri p skert stt genom att be en helt "utomstende"
(kriminell) att kra henne bort frn omrdet dr hon var ..och sedan frsvinna till ett annat land.

Det finns exempel p kidnappingsoffer som blivit frislppta - krda till en lantlig vg, lmnade dr, att ska vidare hjlp.
Tnker nrmast p SIBA - kidnappingen i Sverige ...

https://www.tv4play.se/program/null/...?first=3191732
Senast redigerad av Moschata 2020-06-08 kl. 20:57.
Citera
2020-06-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Jeg tilhrte et ganske tungt milj p den tiden, men har lagt det bak meg :-)
I en periode var jeg mye sammen med denne personen.
Vi kom inn p temaet siden han har veldig nr relasjon til familien, og i en meget pvirket tilstand fikk jeg en del opplysninger.
Vedkommende ble dratt inn i saken underveis , men ble utelukket fra ha noe med det gjre.

Dette er jo meget interessant for si det mildt !
Citera
2020-06-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men han borde ha tagit det skra fre det oskra och betalat i samband med kommunikation menar jag-
Skriva till GM att han ger dem tid att avlgsna sig bara AE kommer hem.
Gm bor kanske inte granne med TH utan har en plats att dra sig tillbaka till ...

Om han inte knde till bitcoin s kunde han frgat andra eller bett sonen frga ngon,
om det skulle verka konstigt att han undrade och hade brttom med att f svar.

Grningsmnnen hade kunnat slppa AEG fri p skert stt genom att be en helt "utomstende"
(kriminell) att kra henne bort frn omrdet dr hon var ..och sedan frsvinna till ett annat land.

Det finns exempel p kidnappingsoffer som blivit frislppta - krda till en lantlig vg, lmnade dr, att ska vidare hjlp.
Tnker nrmast p SIBA - kidnappingen i Sverige ...

Ja, det gr jo an det, men jeg ser ikke hva poenget med slippe henne er?
Hvis GM nsket kidnappe for penger, hvorfor slippe fri det eneste mennesket som kan identifisere GM? (Med mindre GM har litt samvittighet da, og slipper ut pga. selvflelse) Ser ingen andre fortjenester?
Citera
2020-06-08, 20:59
Medlem
Citat:
Mange tenkbare grunner:

7. For se om noen av personene de hadde under overvkning foretok seg noe.
8. Hvis GM er TH med eller uten hjelp. TH forventet da at ingen sendte noe meldinger da han hadde bestemt at de skulle avvente og dermed heller ikke trengte svare tilbake da det innebrer risiko.

Liker ogs punkt 5.
Citera
2020-06-08, 21:03
Medlem
Citat:
Mange tenkbare grunner:

Alts.

Dette er p et tidspunkt hvor man ikke har grunn til tro annet enn at det er en reell motpart, hvor politiet frarder TomH betale lsepenger uten livsbevis og hvor de er ogs klar over at familien nsker vente med innlede kontakt for forhpentligvis oppn at motparten tar kontakt over en annen kommunikasjonsplattform. Politiet velger s innlede kontakt, uten drfte det med familien p forhnd, og sender alts avgrde en kode som er alt annet enn vilkrlig og som ikke kan oppfattes som s mye annet enn "Jeg sende monero fr om 7 dager", man skaper en undvendig situasjon hvor man har null forutsetninger for si noe om utfallet og dette er alts smart i ditt hode

Igjen, din manglende evne til stille kritiske sprsml rundt jobben som politiet har gjort er ikke akkurat vanskelig registrere.

nsker man teste om motparten i det hele tatt reagerer p feilkoder s velger man selvsagt noe helt annet enn noe som er tilnrmet identisk med at pengene kommer innen 7 dager, og det skal mye til for forsvare at det ikke blir gjort etter ha drftet det med familien.

Om du lukker ynene i 10 sekunder p rettstrekningen p E18 etter drammen mens du kjrer i 130 og det gr bra, s betyr det ikke at det var smart.
Citera
2020-06-08, 21:08
Medlem
Citat:
Det blir spekulasjon, men tror ikke man kan se bort fra det. Det hadde gtt noen dager, ingen livsbevis eller kontakt fra kidnappere. Dette er jo hyst uvanlig. Alle vet at kidnappere er raske p labben, vil utveksle livsbevis mot lsepenger fort som f.... Risiko ker for dem for hver dag de sitter med gissel.
For komme noen vei var det kanskje fristende innlede kommunikasjon. Det er ikke uvanlig at politiet leder kommunikasjon i gisselsituasjoner eller kidnappinger, selv om hensikten kanskje ikke er utbetale lsepenger. Ved sende avgrde en melding, med en som var uten reell betydning, s hadde man spilt ballen over til motparten.

Jeg stiller meg bak dette. Ved kidnappinger m man handle raskest mulig. vente med betaling fordi det ville ta for lang tid med krypto (ja, det ble faktisk beskrevet i brevet fra datteren) var et paradoksalt feilskjr. Hvis man tror p en reell kidnapping er det jo kidnapperne selv som har valgt betalingsform. Derfor tror jeg det er en avledningsmanver fra TH. At han, ovenfor resten av familien, konkluderte med at de skulle vente med kommunikasjon og betaling (for tvinge motparten over p en annen plattform) var i s fall en mye strre trussel mot AEFHs liv enn at politiet sendte avgrde en feil (med eller uten vilje). Det oser av dekkhistorie.
Citera
2020-06-08, 21:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Alts.

Dette er p et tidspunkt hvor man ikke har grunn til tro annet enn at det er en reell motpart, hvor politiet frarder TomH betale lsepenger uten livsbevis og hvor de er ogs klar over at familien nsker vente med innlede kontakt for forhpentligvis oppn at motparten tar kontakt over en annen kommunikasjonsplattform. Politiet velger s innlede kontakt, uten drfte det med familien p forhnd, og sender alts avgrde en kode som er alt annet enn vilkrlig og som ikke kan oppfattes som s mye annet enn "Jeg sende monero fr om 7 dager", man skaper en undvendig situasjon hvor man har null forutsetninger for si noe om utfallet og dette er alts smart i ditt hode

Igjen, din manglende evne til stille kritiske sprsml rundt jobben som politiet har gjort er ikke akkurat vanskelig registrere.

nsker man teste om motparten i det hele tatt reagerer p feilkoder s velger man selvsagt noe helt annet enn noe som er tilnrmet identisk med at pengene kommer innen 7 dager, og det skal mye til for forsvare at det ikke blir gjort etter ha drftet det med familien.

Om du lukker ynene i 10 sekunder p rettstrekningen p E18 etter drammen mens du kjrer i 130 og det gr bra, s betyr det ikke at det var smart.
Du starter som vanlig med latterliggjring og hersketeknikk.
Men dette er det lengste meningsinnholdet jeg har sett deg ytre. Skulle nesten tro du prver argumentere. Jeg tar det som et kompliment
Citera
2020-06-08, 21:14
Medlem
Citat:
Mange tenkbare grunner:

Men om inte spelreglerna fljs, blir GM misstnksam och kan vgra kommunisera mer.
D anar de ord.
Senast redigerad av Moschata 2020-06-08 kl. 21:17.
Citera
2020-06-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Veldig dumt betale ogs da?
Hvis en betaler, tenk hvor mange andre milliardrer som kommer til bli kidnappet? Det er vel en grunn til at dem rdes til ikke betale?
I tillegg tenk om han betalte og hun ikke ble sluppet fri.. (hvis hun allerede var dd ogs?)

Hm. Jeg lurer p: ble han virkelig rdet til ikke betale?

Jeg skjnner at man vil ha livsbevis. Kan det vre det politiet forskte f med sin feilmelding?

Vet du hva, jeg tenker at alternativet til ikke betale er at hun dr, og det er ikke nskelig. Det er umulig si om betaling setter fri. Der ligger terroren prrende opplever i kidnappingssakene. Likevel har man ikke noe valg hvis man skal forske f noen satt fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in