2020-05-28, 17:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Har dere noen teorier om hvorfor TH og barna snakker lite om AE?

Nei, absolutt ingen.

Har du noen?
Citera
2020-05-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, absolutt ingen.

Har du noen?
Nei. Og derfor spurte jeg.
Citera
2020-05-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, det var Mulholland007 som at at det var gjerrighet som hadde gjort TH s rik.

Tror ikke det er gjerrighet som har gjort han til, men jeg tror det blir riktig og si at om man skal komme s langt m man ha endel egenkapital, ikke alltid men tenker vel at TH ikke er en gambler p samme mte som Petter Stordalen s ser ikke vekk fra at de frste 10 rene av ekteskapet var konomisk kjipe, siden TH sikkert trengte bygge opp egenkapital. Jeg ikke bare tror men vet.
TH startet sin oppbygging av imperiet sannsynligvis med to tomme hender engang p 70 tallet,muligens i starten av 80 tallet.
Dette var en tid det var vanskelig og skaffe midler via ln etc. Dette var i perioden bankene hadde lnerestriksjoner hvor de ikke fikk lne ut mer enn en viss sum pr.r.

Hvordan TH skaffet egenkapital er egentlig et mysterium for det var ikke enkelt lne penger uten ha mye egenkapital.

Men TH klarte p en eller annen mte det, enten har han vunnet i lotto, mulig hadde AEH som var enebarn midler med inn i ekteskapet fra egen familie.
Da sitter vi igjen med to muligheter TH gjorde noe ulovlig ( som Tommy Sharif i dekkmann) eller han snudde og vendte p hver krone de frste 10 rene av ekteskapet.Gjerrighet har ogs en tendens til sitte seg nr det har pgtt lenge.

Mange kjenner folk som har vokst opp under kummerlige forhold og ftt veldig lite som barn og blir gjerrig som en kompensasjon for mangel p goder i barndommen.
Veldig mye tyder p at TH vokste opp i fattigslig nr. Det ha 12 ssken var mye selv den gangen.
Jeg har stusset litt p dette, var foreldrene til TH veldig religise, personlig kjenner jeg kun en som har vokst opp med 12 ssken og han kommer fra en over snutter religis familie.
Selv om det var vanlig Og f flere barn enn man fr i dag var det likevel ikke vanlig Og f s mange. Det fantes prevensjon, s det var fullt mulig og begrense barnefdsler.
P en mte synes jeg litt synd i lille TH som sannsynligvis vokste opp under veldig fattslige kr, og p toppen av det hele mistet mor som barn.

Det er sklart ingen unnskyldning om det skulle vise seg at han var uskyldig.
Jeg synes vel n at politiet gr vel langt i sette opp opinionen mot han.
Javel han er en gretten gammel gubbe, men man skal ikke glemme hvilket press han er under. Jeg synes og han fremstr som usedvanlig usympatisk, men det gjr han ikke ndvendigvis til drapsmann.

Det er en grunn til at jeg ikke tror at det er TH, og det er det faktum at en snn mann ville aldri vge engasjere ukjente i dette komplottet. Ikke glem at de som har hjulpet han kan presse han for penger resten av livet.
S det er ikke bare,bare og rekruttere noen til et slikt oppdrag
Jeg er imidlertid fortsatt tilbyelig til tro at han har fikset dette alene, men skjnner ikke helt hvordan.
Citera
2020-05-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror han synes det var ekkelt. Og at det kom som en svrt ubehagelig overraskelse i noe som skulle vre et "ryddig" mord. Han ville ha det vekk.

Helt rlig vet vi at det var rester av avfring eller er dette et rykte som har oppsttt her.
Citera
2020-05-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Helt rlig vet vi at det var rester av avfring eller er dette et rykte som har oppsttt her.

Vi vet at det er "biologiske spor" fra AE som er satt i sammenheng med slepesporet og klrne, og at de har konkludert med at de tror at hun er kvalt.
Citera
2020-05-28, 18:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Vi vet ikke hvilke spor som eventuelr ble funnet p klrne.

Men det er sagt at klrne som ble funnet indikerer at hun ble kvalt.
Citera
2020-05-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Eventuelt som mellommann?

Men hvorfor har profesjonelle folk tatt seg tid til kle av henne, og fjerne giftering? Hadde det ikke vrt enklere bare pakke henne inn i en body-bag, med klr og ring? Det virker s personlig p et vis. Og at man har gjort ting i panikk, grunnet feks sl, og litt for f det til fremst som en kidnapping. De har ryddet etter seg ogs. Lukket dren til det verste.
Citera
2020-05-28, 18:22
Medlem
Citat:
Jeg er imidlertid fortsatt tilbyelig til tro at han har fikset dette alene, men skjnner ikke helt hvordan.

Hva tror du om Sletsnokens teori fra 13:19 i dag om hvordan TH fikset det selv ved hjelp av gift som kvalte henne?

Jeg fr svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger fr her.

Jeg tror han har planlagt dette i mneder, kanskje r, og hadde et kit med brev, strips, gift, muligens syre til opplsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende p sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker p, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett fr.

Liket tror jeg han flyttet p vei til/fr han dro og mtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken p video eller bomstasjoner, alts ikke langt fra stedet.

Hun var trolig avkledd fordi hun dde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.

Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.

Han hadde ikke behvd ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han inns at det virket litt tidlig vre stresset 10:06 og 10:07, s derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.

kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor pkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 r, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.

Jeg tror han var alene om selve drapet og pflgende hndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.

Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforlpet, s lenge vi kun kan basere oss p opplysninger fra media.
Citera
2020-05-28, 18:26
Medlem
Tror det er viktig for oss alle bevare fatningen n ( inkludert politiet)
Ja TH er en sur gammal grinebiter, sannsynligvis med drlige sosiale antenner, jeg er og enig i at han neppe er godt likt bortsett fra kompisene som han har skytelp til felles med. Det er ikke engang overraskende, en person som kommer s langt statusmessig vil neppe bli godt likt. Ikke glem at dette er Norge et land det er vanskelig og lykkes i pga.janteloven.
Og jeg er vel selv til en viss grad enig i janteloven fordi penger og status forteller lite om en person.

Jeg er s klart ikke overrasket over at TH er en person som ikke takler dette, jeg forstr ogs n litt mer hvorfor han m ha en advokat til snakke for seg.

vre vellykket i nringslivet innebrer ikke ndvendigvis at du har gode sosiale ferdigheter og det blir mer og mer tydelig for meg at TH er sosialt inkompetent og at AEH trolig dekket over dette.

Men det innebrer ikke ndvendigvis at TH er en drapsmann, Hvis man ser p TH som en hard og kynisk mann kan man lett tenke at han er i stand til drepe.

Men det er langt fra sikkert, jeg er overrasket over politiets siste utspill, de burde kunne skille mellom usympatiske mennesker og drapsmenn.
Citera
2020-05-28, 18:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Men hvorfor har profesjonelle folk tatt seg tid til kle av henne, og fjerne giftering? Hadde det ikke vrt enklere bare pakke henne inn i en body-bag, med klr og ring? Det virker s personlig p et vis. Og at man har gjort ting i panikk, grunnet feks sl, og litt for f det til fremst som en kidnapping. De har ryddet etter seg ogs. Lukket dren til det verste.

Ja.
Og det er STAGING.

Vi har, frem til n, vrt spart fra slike forbrytelser her i Norge, men en sak m jo vre den frste.

Det er bra at Politiet har hentet inn kompetanse fra andre land, som FBI, som har erfaring med forfalskede steder.
Citera
2020-05-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hva tror du om Sletsnokens teori fra 13:19 i dag om hvordan TH fikset det selv ved hjelp av gift som kvalte henne?

Jeg fr svare, selv om jeg hater lange poster og har skrevet en del om det flere ganger fr her.

Jeg tror han har planlagt dette i mneder, kanskje r, og hadde et kit med brev, strips, gift, muligens syre til opplsning av lik, kjemikaliedunk osv liggende p sikkert sted, mulig der AE ble fraktet etter drapet. Evt. drapskit m/pose i eller ved boligen, og lik-kit et annet sted. Type gift er jeg usikker p, men det finnes mye forskjellig, og han var etter sigende i Kina rett fr.

Liket tror jeg han flyttet p vei til/fr han dro og mtte politiet, til et sted han ikke kunne bli registrert verken p video eller bomstasjoner, alts ikke langt fra stedet.

Hun var trolig avkledd fordi hun dde i bad/dusj sammenheng. Trolig en strek i regningen ift stagingen.

Tiden mellom 1330 og 1400 var mer enn nok til staging og sleping av lik over til likpose el.lign. og inn i bilen, fordi alt var planlagt til minste detalj.

Han hadde ikke behvd ringe 8 ganger hvis han eller noen andre hadde kvalt henne, og han inns at det virket litt tidlig vre stresset 10:06 og 10:07, s derfor slettet han disse fra telefonloggen. Det var trolig ikke en del av planen, og derfor en skjebnesvanger glipp.

kvele en person tar tid, det kreves mye krefter, og er etter min mening en ekstremt stor pkjenning for en GM som har levd med et menneske i tykt og tynt i 50 r, selv for en psykopat, og ville trolig preget han resten av arbeidsdagen.

Jeg tror han var alene om selve drapet og pflgende hndtering av liket, men kan ha hatt uvitende medhjelpere/opplring til kryptoplottet. Her tror jeg svaret finnes i digitale enheter som politiet ikke har funnet, muligens lagt i samme syrebad som AEH.

Det meste i denne saken virker utrolig, men jeg ser ikke at andre hypoteser gir noen mer troverdig beskrivelse av hendelsesforlpet, s lenge vi kun kan basere oss p opplysninger fra media.

Jeg har vel allerede skrevet at om han er GM tror jeg han m ha vrt alene. Jeg finner det lite sannsynlig at en kontrollfrik drar med seg andre inn i en slik handling fordi han da vil vre et slags gissel resten av livet.Det er et unntak og det er at det finnes en person som TH selv har s mye p at personen er avhengig av at TH forholder seg taus
Citera
2020-05-28, 18:37
Medlem
Citat:
Jeg har vel allerede skrevet at om han er GM tror jeg han m ha vrt alene. Jeg finner det lite sannsynlig at en kontrollfrik drar med seg andre inn i en slik handling fordi han da vil vre et slags gissel resten av livet.Det er et unntak og det er at det finnes en person som TH selv har s mye p at personen er avhengig av at TH forholder seg taus

Men jeg mener fortsatt at politiet gr for langt nr de omtaler TH som lite samarbeidsvillig. Vi kjenner alle folk som er s usympatisk og tverr at de i liten grad bidrar det gjr de ikke ndvendigvis til drapsmann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in