2020-05-27, 18:02
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva sier forlaget ditt nr du presenterer manuset om kidnappere som tar med seg et ddt gissel, som omkom ved et uhell, og disse kidnapperne bestemmer seg for ta med liket tilslt av avfring og andre kroppsvsker i fluktbilen?

For deretter ikke gidde kreve inn lsepenger?

Tok de med seg den dde bare for vre greie og rydde opp etter seg?

Det er nok det minst sannsynlige plottet.

👏👏😁
Citera
2020-05-27, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) Jeg forsto det slik at han oppfattet at politiet mistenkte han. Og det velge komme politiet i forkjpet og si at det ikke er han som str bak uten at politiet har spurt, betyr ikke for meg at han er skyldig. Jeg tenker at bde en uskyldig person og en skyldig person kan velge si det samme.
2) Samme ordlyd trenger ikke bety noe spesielt.

Hvis TH er skyldig eller medskyldig og hvis politiet finner en notatbok der disse argumentene for at diverse ting "ikke kan ha vrt motiv" er skrevet sammen med andre notater som de finner ut at m ha vrt skrevet fr forsvinningsdatoen, s vil det vre svrt mistenkelig.

Jeg tenker slik at det er lettere komme i forkjpet, fordi da slipper han p en mte bli grillet.
Det blir da vanskligere for politiet stille sprsmlet, "var det du som drepte henne"?
For TH har jo allerede sagt at han ikke har drept henne.
Har den erfaringen med folk at hvis de skjnner at de skal bli grillet om noe som de har gjordt som er galt, s kommer de i forkjpet med setninger som: "Jeg har ikke gjordt det." "jeg hper ikke at du tror at det er jeg som har gjordt det"
Dette er selvflgelig ikke noe bevis for at han har gjordt det, jeg bare sier at det ringer en belle for meg nr noen nekter for noe, uten at de engang har blitt spurt. Hvis de ikke har gjordt noe galt, s skulle det heller ikke vre noe problem eller ubehag med svare for seg, og vente til at man blir konfrontert. si at "det ikke var meg", skal ikke vre ndvendig, det skal vre en selvflge, og ikke noe man m si. Den gang i februar, s vidt jeg vet, var vel ikke TH satt i noe konfronterende avhr.
Citera
2020-05-27, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja om dette er ordrett gjengitt kan det nesten virke som TH trodde at politiet skulle g p den med ektepakten og at han ikke hadde konomisk motiv.
Jeg tenker da hvor dum tror TH politiet er nr han tror at politiet vil kjpe teorien om at dette ikke var konomisk motivert.
Eller trodde han selv at han skulle sitte igjen med alle verdiene etter en skilsmisse. Kan ikke vre mye orientert denne mannen som mener at det ikke fantes et konomisk motiv uten at jeg av den grunn sier at han er GM.
Jeg tror folk flest utmerket godt vet at AEH eller andre som er i en lignende situasjon, fdt 3 felles barn og tatt seg av hus og hjem har krav p langt mer enn en hyttetomt og en bil.

Ja, den ektepakten var veldig skeivfordelt. Som andre folk med kjennskap til slikt har uttalt seg i media, s ville hun hatt krav p masse penger.
Jeg tror ikke dette med ektepakt og penger ene og alene er et motiv, men et delmotiv.
Alts, han var psykopat, og mtte ha henne og ha kontroll over. Psykopater tenker slik at de eier personen. Det er deres eie, som en gjenstand. Denne nsker de herse med delegge livet til. De kan tenke slik at hvis ikke jeg kan eie den, s skal ingen andre heller.
Det er slik at de fleste ekteskapsdrap begs av psykopater.
N er det dessverre slik at mange ikke vet eller forstr hva en psykopat egentlig er, s dette "motivet" blir bare lagt til side.
Citera
2020-05-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hvis du pstr at du kan vite at det som legges til grunn, fra politiets side, ikke er nok, ja, da vil jeg tro du har innsyn i dokumentene?
Nei, jeg begrunner det med hva lagmannsretten sier og tiden som har gtt.

Edit:
Pluss rykter i trden og media.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-27 kl. 18:24.
Citera
2020-05-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
S du mener at kidnapperene hadde planlagt kvele hun i 6 mnd? Eller hvordan mener du de har drept henne hvis det ikke var kveling og ikke i affekt?
Og hvorfor tror du de lot liket ligge igjen en god stund fr de tok det med seg? Tok de bare sjansen p at ingen skulle komme hjem og oppdage et drap?
Really??
Ingen har skrevet det du beskriver.
Citera
2020-05-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
RU, eller noen i hans omgangskrets hadde ikke klart det uten legge igjen spor. Og de hadde ikke tatt med seg en dd og tilgriset kropp. Pluss tatt seg tid til kle av den frst. Det som skapte slepesporet tror jeg kom som en ubehagelig overraskelse p GM, og er en av grunnene til at han nsket krimteknisk raskt oversttt.
Proffe kidnappere ville heller ikke tatt med kroppen , for s vre helt uinteressert i raskt oppgjr.
Alle eksperter har vendt tommelen ned for kidnapping.

Hva med slepesporet/avfring tenker du i s fall er grunnen til at GM nsket krimteknisk raskt oversttt?
Citera
2020-05-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg tenker slik at det er lettere komme i forkjpet, fordi da slipper han p en mte bli grillet.
Det blir da vanskligere for politiet stille sprsmlet, "var det du som drepte henne"?
For TH har jo allerede sagt at han ikke har drept henne.
Har den erfaringen med folk at hvis de skjnner at de skal bli grillet om noe som de har gjordt som er galt, s kommer de i forkjpet med setninger som: "Jeg har ikke gjordt det." "jeg hper ikke at du tror at det er jeg som har gjordt det"
Dette er selvflgelig ikke noe bevis for at han har gjordt det, jeg bare sier at det ringer en belle for meg nr noen nekter for noe, uten at de engang har blitt spurt. Hvis de ikke har gjordt noe galt, s skulle det heller ikke vre noe problem eller ubehag med svare for seg, og vente til at man blir konfrontert. si at "det ikke var meg", skal ikke vre ndvendig, det skal vre en selvflge, og ikke noe man m si. Den gang i februar, s vidt jeg vet, var vel ikke TH satt i noe konfronterende avhr.

Det jeg lurer p er om dette var frste gang at mulig drap ble nevnt i forklaringene til TH.

Alts, om TH tidligere har fryktet for at AEH kunne vre drept av Motparten.

Hvis det var frste gang drap ble nevnt, s tror jeg uttalelsen m ha vrt veldig avslrende for TH.
Citera
2020-05-27, 18:35
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ingen har skrevet det du beskriver.

Jeg har heller ikke skrevet at noen har skrevet det jeg skriver. Derav sprsmltegn. Jeg syntes det er interessant lese hva dere mener har foregtt, motiv, drapsrsak, teori om hvorfor ta med seg et ddt gissel osv. Dette fr jeg ikke svar p ser jeg...
Citera
2020-05-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hva med slepesporet/avfring tenker du i s fall er grunnen til at GM nsket krimteknisk raskt oversttt?

Jeg tror han synes det var ekkelt. Og at det kom som en svrt ubehagelig overraskelse i noe som skulle vre et "ryddig" mord. Han ville ha det vekk.
Citera
2020-05-27, 18:48
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror han synes det var ekkelt. Og at det kom som en svrt ubehagelig overraskelse i noe som skulle vre et "ryddig" mord. Han ville ha det vekk.

Jeg tenker det m ha vrt utrolig nervepirrende overlate selve utfrelsen til noen andre, noe av det mest kritiske med hele opplegget.

Da er det vel ikke rart at han trkket rundt og oppfrte seg unormalt og var veldig synlig, mer enn vanlig, p arbeidsplassen den dagen.

"Se p meg, her er jeg, p jobb, og absolutt ikke involvert i det som skjer hjemme med min kone akkurat n, neeeeida"
Citera
2020-05-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg har heller ikke skrevet at noen har skrevet det jeg skriver. Derav sprsmltegn. Jeg syntes det er interessant lese hva dere mener har foregtt, motiv, drapsrsak, teori om hvorfor ta med seg et ddt gissel osv. Dette fr jeg ikke svar p ser jeg...
Det har jeg allerede skrevet. Du fr g inn og lese de siste innleggene mine, s finner du svarene. Det er ikke noen vits repetere. Vi trenger ikke vre enig, Jeg forlater denne meningslse diskusjonen.
Citera
2020-05-27, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det jeg lurer p er om dette var frste gang at mulig drap ble nevnt i forklaringene til TH.

Alts, om TH tidligere har fryktet for at AEH kunne vre drept av Motparten.

Hvis det var frste gang drap ble nevnt, s tror jeg uttalelsen m ha vrt veldig avslrende for TH.

Ja, vet ikke, fr bare flelsen av at han prver lede politiet fram til fortelle om han er mistenkt eller ikke. Fra VG-artikkelen: "I flere tidligere avhr har Tom Hagen spurt om han er mistenkt. N forteller han politiet om hvordan han vurderer en eventuell mistanke mot seg selv, fr VG opplyst. Avhret skulle bli det siste 70-ringen var i som fornrmet."
Jeg har lest en annen plass at hver gang han har spurt om han er mistenkt, s har bare politiet svart: du har ikke status som mistenkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in