2020-06-11, 11:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Fr du nogen tip om hvem s er? VE?
Jeg har tidligere argumentert for hvorfor VE eventuelt kan vre den nrstende forretningspartner som etterforskes for medvirkning. Men jeg VET ikke. Det er kun spekulasjon. Jeg heller mot at profesjonelle har utfrt overfall/drap, men det kan ogs finnes nrstende som har roller for mellommenn eller annet.

Jeg vil nesten tro at den personen som ble bedt om vre stille, er den forretningspartneren som ogs er under lupen. Og som kanskje har kommet med noe i avhr etter at TH ble pgrepet?

Politiet holder HELT TETT om dagen. Lite lekkasjer meg bekjent.
Citera
2020-06-11, 11:54
Medlem
Hva tenker dere om at truslene i brevet om overvking av familien i stor grad retter seg mot yngste datter?

Jeg tenker at om det ikke er TH er det trolig noen som kjente yngste datter i fortiden siden hun tidligere hadde et forhold til en kriminell. Tenker ikke hun er involvert men at noen hun kjente hadde mye opplysninger som de fikk av henne for mange r siden.
Trenger bare vre en som har dradd andre inn i det, mulig han i tillegg hater yngste datter av andre grunner.
Citera
2020-06-11, 11:56
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg mener naturligvis ikke at GM har tatt med mobilen ut, men den m jo ha ligget et sted mer skjult i huset (med plan om senere legge mistanke p TH).

S den opplysningen du kommer med der er jo helt oppsiktsvekkende sentral. Jeg visste ikke det der.
I fravr av Poirot s fr jeg vel ta meg tid til gidde lete fram artikkelen:

https://www.nrk.no/norge/undersoker-...set-1.15034014
Citera
2020-06-11, 11:59
Medlem
Kom p en teori her om dagen.
Sett at RU kontaktet TH for vise sin kompetanse p kryptovaluta og at de to mtene som var avtalt ble for lite og at han derfor dukket opp noen ganger ekstra for vise kunnskap. RU kunne gitt uttrykk for at han visste det meste om krypto og at TH bare mtte ta kontakt om han hadde sprsml.

Planen videre, om RU er innblandet og TH er uskyldig, har vrt at TH ikke skulle kontakte politiet men RU etter ha sett trusselbrevet som vel hadde drlig forklaring p hvordan opprette kryptokonto og lignende.
P den mten kunne RU blitt en "innsidemann" for de som krevde lsepenger. Da dette ikke gikk mistet GM oversikten og kommunikasjonen ble mer eller mindre fravrende.

Det er nok lite sannsynlighet for dette, men tenkte lufte det siden RU hadde vrt veldig ivrig med kontakt.
Citera
2020-06-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har tidligere argumentert for hvorfor VE eventuelt kan vre den nrstende forretningspartner som etterforskes for medvirkning. Men jeg VET ikke. Det er kun spekulasjon. Jeg heller mot at profesjonelle har utfrt overfall/drap, men det kan ogs finnes nrstende som har roller for mellommenn eller annet.

Jeg vil nesten tro at den personen som ble bedt om vre stille, er den forretningspartneren som ogs er under lupen. Og som kanskje har kommet med noe i avhr etter at TH ble pgrepet?

Politiet holder HELT TETT om dagen. Lite lekkasjer meg bekjent.

Men ved vi at der er en forretningspartner der mistnkes? Troede kun vi vidste det var en nrtstende. VE bor i Langhus (i vrigt tt p Holmlia), tnker du at det kunne vre ham der har fet ridset sin bil?
Citera
2020-06-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Kom p en teori her om dagen.
Sett at RU kontaktet TH for vise sin kompetanse p kryptovaluta og at de to mtene som var avtalt ble for lite og at han derfor dukket opp noen ganger ekstra for vise kunnskap. RU kunne gitt uttrykk for at han visste det meste om krypto og at TH bare mtte ta kontakt om han hadde sprsml.

Planen videre, om RU er innblandet og TH er uskyldig, har vrt at TH ikke skulle kontakte politiet men RU etter ha sett trusselbrevet som vel hadde drlig forklaring p hvordan opprette kryptokonto og lignende.
P den mten kunne RU blitt en "innsidemann" for de som krevde lsepenger. Da dette ikke gikk mistet GM oversikten og kommunikasjonen ble mer eller mindre fravrende.

Det er nok lite sannsynlighet for dette, men tenkte lufte det siden RU hadde vrt veldig ivrig med kontakt.

Ville du gtt ut med eventuelle familire problemer med en ukjent avtalt kvitte deg med din kone?
Citera
2020-06-11, 12:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg har tidligere skrevet hva jeg tror om hvorfor bare yngste datter og mannen er nevnt i trusselbrevet:

Det tyder p at verken TH eller noen av barna har med saken gjre, hvis da ikke, som jeg tror, hele familien er involvert. Ellers ville sannsynligvis minst ett av de andre barna ogs vrt nevnt.

Yngstedattera kan da ha sagt noe snt som "Vi skriver navnet til meg og NN, s blir truslene mer troverdige", eller rett og slett ha skrevet dette selv.

Selvflgelig har etterforskerne mange opplysninger vi ikke kjenner, men ut fra det vi vet fra media, ser jeg det som det mest trolige.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-11 kl. 12:19. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Ville du gtt ut med eventuelle familire problemer med en ukjent avtalt kvitte deg med din kone?

I dette tilfellet er TH uskyldig og har ikke en avtale med RU eller andre.
Citera
2020-06-11, 12:12
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Men ved vi at der er en forretningspartner der mistnkes? Troede kun vi vidste det var en nrtstende. VE bor i Langhus (i vrigt tt p Holmlia), tnker du at det kunne vre ham der har fet ridset sin bil?
Du har rett, det str ikke skrevet i artikkelen spesifikt at det er en forretningspartner. https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...423961120.html
Citera
2020-06-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Fra Dagbladet:
- Starte kommunikasjon via kryptovaluta mot familiens nske.

- Ulovlig avlytting av familien.

- Unnlatt avhre/etterforske konkrete og relevante spor.

- Oppfordret sterkt familien til betale hele lsepengekravet.

- Manipulering og lgn av avhr.

Hvorfor nsker her Politiet at hele lsepengekravet skal betales? Jo de har fra frste sekkund trodd TH er gjerningsmannen og har jobbet deretter. Hvilken katastrofale flger kan ett slikt forslag bli for mange andre velstende ved en senere anledning om det virkelig er en reel bortfring med pengekrav. Denne saken vil i s fall sette en standard som flere frem i tid vil f slite med.

Der er noget lidt srt ved det datteren skriver. For Holden, familiens bistandsadvokat, siger klart det modsatte p et pressemde i januar 2019:
- Politiet har givet en klar anbefaling til familien om ikke at betale, og familien har besluttet at flge politiets opfordring, siger familiens advokat.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/adv...alt-loesepenge
Citera
2020-06-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Politiet har vel aldri ytret et ord om at TEH kan vre innblandet. De har tvert i mot skjermet ham i stor grad. Blant annet ved ikke avslre hvem som snakket med AE i 9:14 samtalen.

Hvis politiet ikke mistenker TEH, og de har rett i ikke gjre det, s hadde vel TEH og AEH en reell samtale fra kl 0914.

I s fall har vel TH alibi i perioden hun antatt dde. Det blir for skt tror at han egentlig ikke kommer p jobb fr 0915, at han egentlig ikke logget inn p ipaden, at vitner egentlig ikke s han etc.

Enten m politiet mene han har brukt gift i Agatha Christie-stil, ellers m noen andre ha sttt bak selve drapet og ogs evt. fjerningen av liket.

Enkelte i RUs sfre kunne nok ha stilt opp p denne biten for, la oss si, 10 millioner kroner ...

Korriger meg gjerne
Citera
2020-06-11, 12:21
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis politiet ikke mistenker TEH, og de har rett i ikke gjre det, s hadde vel TEH og AEH en reell samtale fra kl 0914.

I s fall har vel TH alibi i perioden hun antatt dde. Det blir for skt tror at han egentlig ikke kommer p jobb fr 0915, at han egentlig ikke logget inn p ipaden, at vitner egentlig ikke s han etc.

Enten m politiet mene han har brukt gift i Agatha Christie-stil, ellers m noen andre ha sttt bak selve drapet og ogs evt. fjerningen av liket.

Enkelte i RUs sfre kunne nok ha stilt opp p denne biten for, la oss si, 10 millioner kroner ...

Korriger meg gjerne

Jeg tror du har rett.
Jeg fler meg ganske sikker p at noen andre har fjernet AE fra Sl*raveien.
Om det er noen i RUs sfre vet jeg ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in