2020-05-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kommer an p hvordan det ser ut p veggen baderomsdren slr imot. Hvis den lar seg pne 180 grader, skal den ikke vre i veien lenger.

Men hvis den slr ut slik at GM m g rundt selve drbladet med offeret, blir det vel annerledes.

Jeg s for meg at hvis jeg skulle g p baderomsdren p vei ut, ville jeg g p baksiden av dren og dytte den igjen, nrmest.

Ble litt flisespikkeri om baderomsdren, men politiet har info om spor p baderomsdren, s de har nok en grunn til sprre TH om akkurat dette. Det skurrer.

Det er rart at den var lukket. Ingen grunn til det.
Citera
2020-05-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
"rd til at barna kunne velge interesser, bl.a. ridesport som i noen tilfeller kun er forbeholdt de velstende" skriver du. Hvilket grunnlag har du for pst dette?

Nei, det er ikke normalt at man kjper leilighet til noen som er 37, det er noe man gjr nr dem er yngre. Men det har ikke TH gjort, enda han har 2000 millioner p bok. Og hva forteller det? Jo han er en gjerrigknark som bare tenker p seg selv.
Hva er mest sannsynelig, at TH er gjerrig eller at AE ikke nsket ha en egen bil, slik at hun kunne ta seg en tur til en venninne eller kafe akkurat nr det passet henne? Ikke bare gjerrig, men kontrollerende vil jeg si. Alle med middels god rd hjelper sin egen snn til f seg en egen leilighet, og at sin egen kone har sin egen bil.

Er det normalt at foreldrene kjper leilighet til barna? "Alle med middels god rd hjelper sin egen snn til f seg en egen leilighet". Sttter/hjelper barna, muligens stiller som kausjonist er mer vanlig, men betaler leilighet for barna er det i hvert fall ikke mange i min bekjentskapskrets som gjr. Som sagt, jeg kjenner ikke fam. Hagen annet enn det som skrives om dem i media. Om han er gjerrig fordi de bare har en bil, eller om det er et valg de tok, vet jeg ikke. Vet heller ikke hvorfor snnen leier leilighet, men m ikke ndvendigvis vre fordi far er gjerrig. Min familie har rd til to biler hvis vi ville hatt det, men vi klarer oss veldig fint med bare en. Har ingenting med hverken gjerrighet eller kontrollbehov gjre. Kanskje ekteparet Hagen ogs tenkte slik, men som sagt, dette vet jeg ingenting om. Om barnas interesser vet jeg bare via forumet her, at hun var/er hesteinteressert, og at noen former for hestesport koster en del.
Senast redigerad av univers123 2020-05-20 kl. 22:14.
Citera
2020-05-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jo, hvis du er god for nesten 2000 millioner kroner og en av hovedvirksomheten du driver i er eiendom - s hjelper du snnen inn p boligmarkedet. Heller enn at han skal kaste penger ut av vinduet p leiemarkedet.
Ok. Kan det vre mulig at TH (en mann av "den gamle skole") nsker at snnen skal lre seg st p egne bein og derfor har valgt ikke kjpe hus/leilighet til ham? Eller at snnen ikke nsker eie egen bolig? Vet vi at TH ikke har hjulpet ham p noe vis, selv om han ikke har kjpt leilighet til ham? Hvis noen vet noe om dette, del gjerne info.
Citera
2020-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Er det ikke slik at baderomsdrer alltid skal sl ut av baderommet? Det samme med ytterdrer ... de skal sl ut av huset ... tror jeg. Noe med brannvern.

Det synes ikke trolig at kidnappere, enten det skulle forestille n GM eller to, skulle bry seg med lukke dren.

Politiet reagerer p ting som skurrer.

Edit:

Hvis baderomsdren slr ut, og tenkte GM sleper/drar en person ut av baderommet, m dren bli pnet helt, minst 90 grader, og kanskje sltt helt opp mot veggen utenfor baderommet, snn 180 grader bortimot.

Da kan det bli noks mye bry hente den dren og lukke den igjen etter seg.

Edit 2

Kan hende sporene p drhndtaket og p selve baderomsdren ikke stemmer med historien TH forteller. Han har nok ikke tenkt igjennom riktig alle detaljer.

Tror ikke det finnes noen forskrifter som sier at baderomsdren skal sl utover, jeg vet om mange som slr innover.
Citera
2020-05-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ok. Kan det vre mulig at TH (en mann av "den gamle skole") nsker at snnen skal lre seg st p egne bein og derfor har valgt ikke kjpe hus/leilighet til ham? Eller at snnen ikke nsker eie egen bolig? Vet vi at TH ikke har hjulpet ham p noe vis, selv om han ikke har kjpt leilighet til ham? Hvis noen vet noe om dette, del gjerne info.

Jeg tror svrt f her vet alt de diskuterer. Skjnner ikke hvorfor du spr om det i omtrent alle innleggene du skriver. Du vet hva hensikten med dette forumet er?
Citera
2020-05-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Har hrt ryktet. Men velger tenke at det oppsto av ubegrunnede beskyldninger fra TH. Det skal visst vrt noe av grunnen for ektepakten. Han beskyldte AE for dette. Tror ikke det stemmer.
Hm! Men det er noe som ikke stemmer...
TH er beskrevet p den mten, at han snakker veldig lite om private ting. Hvor kommer ryktene fra da?
Det kan vel ikke vre AE som har spredd disse ryktene om seg selv? Nei, det tror jeg ikke!
Senast redigerad av Havhest 2020-05-20 kl. 22:42.
Citera
2020-05-20, 22:23
Medlem
Citat:
Det kommer an p hvordan det ser ut p veggen baderomsdren slr imot. Hvis den lar seg pne 180 grader, skal den ikke vre i veien lenger.

Men hvis den slr ut slik at GM m g rundt selve drbladet med offeret, blir det vel annerledes.

Jeg s for meg at hvis jeg skulle g p baderomsdren p vei ut, ville jeg g p baksiden av dren og dytte den igjen, nrmest.

Ble litt flisespikkeri om baderomsdren, men politiet har info om spor p baderomsdren, s de har nok en grunn til sprre TH om akkurat dette. Det skurrer.
Nja, kanskje arkitekten fikk et illebefinnende, slik at dren kom i konflikt med ytterdren.
Citera
2020-05-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror ikke det finnes noen forskrifter som sier at baderomsdren skal sl utover, jeg vet om mange som slr innover.

Da jeg fikk tenkt meg om, kom jeg ogs p baderom med dr som slr innover.

Siden det er beskrevet som et gjestetoalett, s er de ofte sm og da passer det kanskje bedre at dren slr utover.

Uansett, om dren slr ut eller inn, s er det rart at kidnappere tok seg tid til lukke den. Og s har politiet muligens noen spor fra dren, som ikke stemmer med historien TH har fortalt.
Citera
2020-05-20, 22:28
Medlem
Citat:

Siden det er beskrevet som et gjestetoalett, s er de ofte sm og da passer det kanskje bedre at dren slr utover.

Uansett, om dren slr ut eller inn, s er det rart at kidnappere tok seg tid til lukke den. Og s har politiet muligens noen spor fra dren, som ikke stemmer med historien TH har fortalt.

Hva slags spor ser du egentlig for deg her ?
Citera
2020-05-20, 22:30
Medlem
Citat:

Jo men med klrne liggende utenfor baderomsdren + slepesporene i gangen s ville 99% av alle ektemenn som er bekymret over at noe har skjedd kona sjekket badet frst, pst noe annet annet er lgn, sludder og vs.
Citera
2020-05-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hva slags spor ser du egentlig for deg her ?

Nei, hva slags spor tror du det finnes p drer? Fingeravtrykk og hndavtrykk, var de to frste jeg tenkte p. Det kan sikkert finnes flere muligheter.
Citera
2020-05-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, sjekket opp i eiendomsregisteret, og sjekket de tre adressene jeg fant han registrert p, og ingen plasser dukket navnet hans opp. Det kommer jo opp alle tidligere eiere p adressen.
Hvem er det som str oppfrt som eier p eiendommen da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in