2020-06-27, 22:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, hva venter vi p?

Alibiet har vi jo aldri diskutert tidligere .

Sarcasm alert.

Men, vi som sitter her har faktisk ikke mulighet til etterg dette p noe som helst vis, kun spekulere ut i fra det lille vi vet.

Men det er spennende at politiet ettergr det, og at det tydeligvis kan ss tvil rundt.
Citera
2020-06-27, 22:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, hva venter vi p?

Jeg synes ikke at TH ndvendigvis har s voldsomt alibi jeg da, men det blir umulig diskutere det nr opplysninger holdes tilbake.
Citera
2020-06-27, 22:44
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ja, hva venter vi p?

Nei, kl.09.14 og kl.09.48 har vel ikke vrt nevnt i trden overhodet??

🙈🙊🙉

Ikke alle som har sans for hu mor & sarkasme ...
Det er neppe noe tema som har vrt debattert s lenge og s bredt.
Selv gikk jeg lei 09.14 for mer enn 1 r siden.
Tror ikke det har kommet frem s veldig mye nytt om denne siste 12 mneder?
Citera
2020-06-27, 22:47
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jo det har det, jeg og andre har tatt det opp her at TH ikke har alibi for hele arbeidsdagen sin.
Jepp, alibiet bde for morgenen og perioden frem til ca kl.13.00 har vrt GRUNDiG diskutert.
Du har helt rett: 👍
Citera
2020-06-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Historikk sier noe om en person.

Historikk kan selvflgelig si noe om en person. Men om denne "hendelsen" p Gjvik, s vet vi ingenting om det som skjedde. Absolutt ingenting!
Citera
2020-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Handlet det om en slosskamp,trusler eller vold? mener jeg leste noe om dette.
Det er bare det at det en person kan finne p 30 r fr,ikke forteller noe om personligheten 30 r etter. Mennesker er jo i utvikling,de str jo ikke stille.Derfor synes jeg det blir s feil dmme noen,for noe de har gjort flere ti r fr.
Dette er jo til og med 50 r siden!

Vi ingenting om denne hendelsen, absolutt ingenting!
Citera
2020-06-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Historikk kan selvflgelig si noe om en person. Men om denne "hendelsen" p Gjvik, s vet vi ingenting om det som skjedde. Absolutt ingenting!

Den handlet neppe om at AE hadde gjort noe straffbart.
Citera
2020-06-27, 22:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Men politiet vet.

Og det er vel gjennomgangstemaet her, politiet vet.

Noen ser ut til glemme det noen ganger.

Edit: Dette har faktisk ogs et navn, skalt "WYSIATI-bias". "What You See Is All There Is".

https://facilethings.com/blog/en/wha...s-all-there-is

Det er mange her som ser ut til vre helt blinde for ta hyde for all den informasjonen vi faktisk IKKE har i denne saken.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-27 kl. 23:02.
Citera
2020-06-27, 22:56
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jeg synes ikke at TH ndvendigvis har s voldsomt alibi jeg da, men det blir umulig diskutere det nr opplysninger holdes tilbake.
Helt alvorlig: Dette er rsaken til at jeg sluttet fokusere mye p alibiet om morgenen/formiddagen. Politiet tilbakeholder fortsatt helt essensiell info ad 09.14 mv.

Politiet offentliggjorde vren 2019 at de hadde lagt en MEDIEstrategi for tiden fremover.
Der og da gikk det opp for meg at vi alts IKKE ville bli oppdatert p politiets viktige fremskritt i etterforskningen, men istedet vre in the receiving end of a media strategy.

Underlig se hvordan et samlet pressekorps og denne trden har lpt etter politiet og diksutert side opp og side ned om Sprox sko og strips. Jeg tror man kan telle p 1-2 fingre de gangene jeg siste 12 mnedene har skrevet om kl.09.14 og Sprox sko.
Citera
2020-06-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvis politiet hadde god kontroll ville saken vrt lst for lenge siden. Politiet har jo delvis skjnt hva som har skjedd her, men det virker p meg som om de enten blir hindret, roter eller rett og slett ikke har bevis nok, eller kanskje en kombinasjon av alle tre.
Jeg har ftt litt frynsete tillit til politiet og rettssystemet etter alt jeg har sett av diverse saker som blir hndtert utrolig drlig. Bare det at Viggo Kristiansen ikke fr tatt opp igjen saken sin vitner om dyp korrumpering av systemet. Det er ikke slik at bare man har politiet p saken s vil rettferdighet skje og ting vil bli lst.

Her er vi helt p linje, Ariel70! Jeg sier ikke at Vi*ggo K*ristiansen er uskyldig , det vet jeg ingenting om. Men ut fra det som er kjent fra media, kan mye tyde p at han ble feilaktig dmt.
Citera
2020-06-27, 23:06
Medlem
Citat:
Her er vi helt p linje, Ariel70! Jeg sier ikke at Vi*ggo K*ristiansen er uskyldig , det vet jeg ingenting om. Men ut fra det som er kjent fra media, kan mye tyde p at han ble feilaktig dmt.

Politiets verktykasse og arbeidsmetoder er betydelig endret siden Baneheia-saken
Citera
2020-06-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har ikke henvisningene i hodet, men har lest det meste underveis, i tillegg til pfyll av intern info her inne.

09:14 telefonen har jeg aldri lest om har gtt til VE, heller ikke 08:45 telefonen.

Hadde det vrt som du skriver, ville nok saken vrt lst n.

Nr det gjelder VE tror jeg han har gitt en troverdig forklaring p hvorfor han angivelig vitnet falskt om leiebilen og turen til Kvitfjell, ellers ville han trolig allerede vrt siktet for medvirkning.

Jeg har heller aldri lest at den samtalen 09.14 har gtt til VE, men at VG skrev de frste ukene at samtalen var mellom TH og AEH er 100% sikkert. Kanskje de skrev feil, men nr dette ganske raskt ble endret s stod det at samtalen var til ett familiemedlem istedenfor. S hvis hypotesen stemmer s kan VE som MGM hatt AEH sin telefon i sin besittelse i Sloraveien nr TH var p Futurum.

VE kan vre under hemmelig etterforskning og p bakgrunn av det kan han vre hemmelig siktet for medvirkning.

Rart at ingen her vet hvem som fikk bilen ripet opp!?!

Min intuisjon sier meg at dette kan vre VE. Om det faktum at bilen(e) ble utsatt for hrverk har noen betydning eller ikke er uklart for meg, men kan vre som saken ellers: villedning av politiet og media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in