2020-06-27, 18:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vet ikke, men han hadde jo en veeldig gammel telefon har jeg skjnt. Kan vel best sammenlignes med walkietalkie.

Ser att jag glmde en negation dr. Det r ett gissel det dr.

Har han velat undvika att ngon tidigare pringning raderas? Eller att det ska se ut som att han inte har frskt radera nn (dvs. har han velat undvika att polisen tror att han ringt mnga samtal fr att skriva ver sin egen historik lngre bak)?

N***a var det vl till p kpet. Hakkapeliitta! Mnstren gr aldrig ur.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-06-27 kl. 18:23.
Citera
2020-06-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hei vr venn
Vet du om han ble avhrt? Jeg lurer p hva politiet har funnet n jeg. Vet noen hvem som tente bl p hytta til AEH p Biri? Mener de nevnte det i den TV-reportasjen p Dagsrevyen.
Hei :-)

Vitne nr 1 (smbarnsfaren som matet ender) hadde gitt signalement til politiet: Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet.

VG har forelagt observasjonen til etterforskningsleder Christian Berge i st politidistrikt, som svarer flgende: Jeg har ikke s inngende kunnskap om etterforskningen, men vi har ftt inn mange tips om biler, og personer, og det er det jeg kan si spesifikt om dette n.

Vitne nr 2 (fuglefotografen): Jeg gikk utifra at den tilhrte fiskerne, da jeg ikke s noen andre i nrheten, sier Rrvik, som forelpig ikke har vrt i kontakt med politiet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse

Den artikkelen ble publisert 23.01.19. Jeg vet ikke om en av de eller om begge de to vitnene eventuelt har blitt avhrt av politiet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-27 kl. 18:36.
Citera
2020-06-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Tom Hagens alibi er bygget p bde egen forklaring, videobilder og vitneobservasjoner. Iflge RBs opplysninger jobber politiet n p spreng med etterg vitneforklaringene som plasserer Hagen p jobb da Anne-Elisabeth forsvant. Til tross for at politiet i snart 20 mneder har hatt Tom Hagens bevegelser 31. oktober 2018 som et helt sentralt element i sin etterforsking, fr Romerikes Blad opplyst at jobben med denne tidslinjen er intensivert etter at 70-ringen ble pgrepet i slutten av april.

Det skjnner Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, lite av. Han er klar p at Hagen som nekter straffskyld for drap eller medvirkning til drap p Anne-Elisabeth Hagen har et bunnsolid alibi.

Nye vitneavhr

Politiet bekrefter at de fortsatt mener at telefonsamtalen Anne-Elisabeth Hagen hadde med et familiemedlem klokka 09.14 forsvinningsdagen er det siste sikre livstegnet etter den savnede trebarnsmoren.

Nye vitneavhr

Politiet bekrefter at de fortsatt mener at telefonsamtalen Anne-Elisabeth Hagen hadde med et familiemedlem klokka 09.14 forsvinningsdagen er det siste sikre livstegnet etter den savnede trebarnsmoren.

Telefonsamtalen varte i 92 sekunder, iflge Romerikes Blads opplysninger.

Denne dagen reiser Tom Hagen p jobb noe senere enn vanlig, og han skal ha ankommet arbeidsplassen p Futurum en gang mellom 09.10 og 09.15.

Da Hagen i Eidsivating lagmannsrett ble lslatt fra varetekt, var det blant annet p bakgrunn av videobevis som plasserer Hagens bil utenfor Futurum-bygget i tidsrommet, har VG tidligere omtalt.

Senere p formiddagen ringer Hagen til kona hele tte ganger, uten f svar, fr han drar hjem ved 13.30-tiden. Ved 14.10-tiden ringer han politiet.

1. Sprsmlet politiet nsker svar p er: Befant Tom Hagen seg i Futurum-bygget i de drye fire timene, som han selv har forklart, eller kan han p et tidspunkt denne dagen ha vrt et annet sted?

Iflge RBs opplysninger har personer som oppholdt seg p arbeidsplassen den 31. oktober 2018 tidligere avgitt forklaringer som er med p gi Tom Hagen alibi.

2. Nylig er flere av disse vitnene kalt inn til nye avhr, fr RB opplyst. Der skal politiet ha gtt hardt til verks for etterg alibiforklaringene og stilt sprsml ved flere av observasjonene av Hagen den 31. oktober 2018.

3. Iflge RBs opplysninger, er rsaken til de nye vitneavhrene at politiet ikke er trygge p Tom Hagens alibi.

Da Hagen i Eidsivating lagmannsrett ble lslatt fra varetekt, var det blant annet p bakgrunn av videobevis som plasserer Hagens bil utenfor Futurum-bygget i tidsrommet, har VG tidligere omtalt.

Senere p formiddagen ringer Hagen til kona hele tte ganger, uten f svar, fr han drar hjem ved 13.30-tiden. Ved 14.10-tiden ringer han politiet.

Sprsmlet politiet nsker svar p er: Befant Tom Hagen seg i Futurum-bygget i de drye fire timene, som han selv har forklart, eller kan han p et tidspunkt denne dagen ha vrt et annet sted?

Iflge RBs opplysninger har personer som oppholdt seg p arbeidsplassen den 31. oktober 2018 tidligere avgitt forklaringer som er med p gi Tom Hagen alibi.

Nylig er flere av disse vitnene kalt inn til nye avhr, fr RB opplyst. Der skal politiet ha gtt hardt til verks for etterg alibiforklaringene og stilt sprsml ved flere av observasjonene av Hagen den 31. oktober 2018.

Iflge RBs opplysninger, er rsaken til de nye vitneavhrene at politiet ikke er trygge p Tom Hagens alibi.
Takk for informasjon! :-)

1. Jeg lurer p hvilket/hvilke tidsrom politiet tenker p, og hva de eventuelt har en teori om at kan ha skjedd i det tidsrommet/de tidsrommene.

2. Er politiet egentlig desperate etter finne bevis/"bevis" fordi de ikke har funnet noen egentlige bevis p at TH er skyldig?

3. Betyr dette at politiet tviler p det som ett eller flere av vitnene tidligere har forklart om sine observasjoner av TH p Futurum den dagen?

Det m vre vondt oppleve bli tvilt p i en slik situasjon.
Citera
2020-06-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Takk,Ja alt tar aaalt for lang tid p alle plan i denne saken,jeg er ikke tlmodig nok kjenner jeg.

Gjvik hendelsen? Er det det gamle som ble skrevet om her? Noe som har skjedd for ca 30 r siden?
eller mener du det at noen har tent bl p Biri n i juni?

Jeg tenker p den i mars 1970. Tar nok uker/mneder, fr vi fr svar p analysene p prvene fra Biri.
Citera
2020-06-27, 19:06
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg tenker p den i mars 1970. Tar nok uker/mneder, fr vi fr svar p analysene p prvene fra Biri.

Handlet det om en slosskamp,trusler eller vold? mener jeg leste noe om dette.
Det er bare det at det en person kan finne p 30 r fr,ikke forteller noe om personligheten 30 r etter. Mennesker er jo i utvikling,de str jo ikke stille.Derfor synes jeg det blir s feil dmme noen,for noe de har gjort flere ti r fr.
Dette er jo til og med 50 r siden!
Citera
2020-06-27, 19:11
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg tror jeg har helt mistet troen p at denne saken noen gang blir lst. Og jeg lurer p hva det neste sinnssyke utspillet fra en av partene blir.

Tror politiet har relativt god kontroll og vil lykkes med oppklare denne saken. Klart man blir negativ til det, nr man leser alle slags hypoteser og meninger her. Politiet har etter min mening hverken tunnelsyn eller er lst med tanke p endelig rsak til at AEH er borte/ forsvunnet/ kidnappet eller har blitt borte av fri vilje. Takk for at det finnes fagfolk (les: Politiet)!
Citera
2020-06-27, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Ja, de prver vise hvor bilen sto i forhold til henne. Ca s langt unna. Og akkurat nr de gjr det s str de ikke i det veikrysset det skjedde. Ikke Irene sin feil at TV2 reportasjen ikke er laget som en nyaktig rekonstruksjon.

Jeg tror nok tidligere Kriposetterforsker AH ogs ville avslrt den logiske bristen med at bilen mtte brbremse for en annen bil i et veikryss, hvis vitnet mener at det skjedde et sted uten veikryss. Eller hva tror du?

Det kan vre en logisk forklaring. Kanskje litt drlig klipping i innslaget i s tilfelle.
De har jo ikke passert noe kryss slik du skriver.
Hun prater som at brbremsingen skjer et stykke unna, men s plutselig blir hun stende en meter unna.
Hun m jo ha passert gangfeltet fr at den hvite bilen kom ut for kunne st ved siden av den rde bilen akkurat nr den brstoppet. Virker lite overbevisende det innslaget. Jeg merker at hun ser veldig mye ned i bordet nr hun prater, og har et flakkende blikk slik som lgnere ofte har.
Man skal uansett ta slike innslag litt med en klype salt. Man vet ikke hvem som har sttt bak dette, og hvordan de vil at det skal vinkles. Holden kan ha tatt kontakt med denne damen og presset henne til ta kontakt med sted Norge. Hun kan ha tatt kontakt selv bare fordi at hun vil p TV.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-27 kl. 19:40.
Citera
2020-06-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, bare skuespill alt sammen. Frst sa hun at bilene mtte brbremse for unng kollisjon, og at hun blir stende se rett inn bakvinduet. Men nr man ser p reportasjen og kartet, s er jo ikke krysset der i det hele tatt, det er 30 meter lengre bak
Men bilen stopper alts her som Irene str, rett utenfor s tanklinikk (Brekkeveien 7c) og treningssenteret Bare Trening A/S.

Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Men de str jo ikke der bilen stoppet den dagen. De prater om hva som skjedde mens de gr langs veien, passerer krysset det faktisk skjedde, og s stopper jo bare et tilfeldig sted langs Brekkeveien for vise hvor langt unna bilen vitnet var den dagen.

I denne TV2-artikkelen som z-z-z ogs refererte til tidligere idag str det:
Jeg hrer at det hviner i bremsene i en bil. Da ser jeg to biler som holder p kollidere.
Og videre:
Bilene unngr et sammenstt, men den rde bilen m stanse for en annen bil som skal inn p en parkeringsplass. Da str den rde bilen bare en dry meter unna Irene.
https://www.tv2.no/a/11499053/

Ingenting rart med akkurat den delen av historien hennes.
Citera
2020-06-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Handlet det om en slosskamp,trusler eller vold? mener jeg leste noe om dette.
Det er bare det at det en person kan finne p 30 r fr,ikke forteller noe om personligheten 30 r etter. Mennesker er jo i utvikling,de str jo ikke stille.Derfor synes jeg det blir s feil dmme noen,for noe de har gjort flere ti r fr.
Dette er jo til og med 50 r siden!

Historikk sier noe om en person.
Citera
2020-06-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Tror politiet har relativt god kontroll og vil lykkes med oppklare denne saken. Klart man blir negativ til det, nr man leser alle slags hypoteser og meninger her. Politiet har etter min mening hverken tunnelsyn eller er lst med tanke p endelig rsak til at AEH er borte/ forsvunnet/ kidnappet eller har blitt borte av fri vilje. Takk for at det finnes fagfolk (les: Politiet)!
Hvis politiet hadde god kontroll ville saken vrt lst for lenge siden. Politiet har jo delvis skjnt hva som har skjedd her, men det virker p meg som om de enten blir hindret, roter eller rett og slett ikke har bevis nok, eller kanskje en kombinasjon av alle tre.
Jeg har ftt litt frynsete tillit til politiet og rettssystemet etter alt jeg har sett av diverse saker som blir hndtert utrolig drlig. Bare det at Viggo Kristiansen ikke fr tatt opp igjen saken sin vitner om dyp korrumpering av systemet. Det er ikke slik at bare man har politiet p saken s vil rettferdighet skje og ting vil bli lst.
Citera
2020-06-27, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
I denne TV2-artikkelen som z-z-z ogs refererte til tidligere idag str det:
Jeg hrer at det hviner i bremsene i en bil. Da ser jeg to biler som holder p kollidere.
Og videre:
Bilene unngr et sammenstt, men den rde bilen m stanse for en annen bil som skal inn p en parkeringsplass. Da str den rde bilen bare en dry meter unna Irene.
https://www.tv2.no/a/11499053/

Ingenting rart med akkurat den delen av historien hennes.

Her er krysset det er snakk om. Hun sier at den hvite bilen kommer ut herfra og skal inn p en parkeringsplass. Jeg ser ikke noen parkeringsplass jeg.

https://www.google.no/maps/@59.66306...7i16384!8i8192
Citera
2020-06-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
1.
Slik jeg har forsttt det er (var) begge holdingselskapene nettopp det - holdingselskaper.
Begge holdingsselskapene eiet 100 % av TH. Holdingsselskapene har s eierandeler i alle selskaper og virksomheter TH er (har vrt) involvert i. Dette uansett om holdingselskapet eier 100 % eller 10 % eller noe imellom av det enkelte driftsselskap.

En meget utbredt selskapsstruktur i nringslivet generelt, selv om slike forhold ofte ikke er kjent for den enkelte forbruker. Nr alle konsern av noen strrelse er organisert slik. Selv om en strre investering/virksomhet gr konkurs, begrenses den konomiske skaden til at holdingsselskapets aksjer i det konkursrammede selskapet blir verdilse. Men kreditorene i det konkursrammede selskap har ingen krav mot holdingsselskapet.

(Unntak fra dette finnes, men lar det ligge her).
Det giver mening. Er der nogen steder man kan se om et holdingselskab driver virksomhed eller om det kun er en "pengetank"? Og kan man se hvilke virksomheder de har kapitalandele i?
Og et sidste sprgsml - det fremgr af det link du postede, at den daglige leder af Holding 2 AS udgr i juli 2017. Hvordan skal det forsts? Jeg havde opfattelsen, at der i forhold til driften naturligt ville vre en daglig leder i fx TH eiendom AS (som jeg gtter p Holdingsselskabet har andele i), men ikke i selve holdingsselskabet? (forudsat at holdingsselskabet ikke driver virksomhed)
Senast redigerad av colli 2020-06-27 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in