2020-07-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vem tror du sjlv att det r?

Efter vad jag frstr vet polisen exakt hur lng han r och kan frmodligen kra honom mot filmer frn andra kameror eller andra tillfllen. De lr ocks veta om han gr dr ofta och om han har sin mobil med sig.

Med lite anstrngning kan de nog ta ut ngra ytterligare mtt p honom. Och frger p klder och var dessa r kpta.

Men de behver ju ngon (som de vet vem det r) att jmfra mot.

Har de riktigt avancerad programvara s borde de kunna gra en 3D-figur av gubben och sen lta datorn ska efter denna p all film de ha tillgng till. Det r kanske inte tekniskt mjligt n, jag vet inte skert. Eller tidskrvande, om det krvs omvandling av all cctv-film till ngt anvndbart digitalt format. Men ngt sger mig att de har en del resurser i alla fall.

Att inte personen anmlt sig n r lite mrkvrdigt. Men han kan ju tillhra ngn riskgrupp...

Hettemannen skulle ju kunna vara fler n en person men det kanske polisen kan utesluta med sna underskningar av bilderna.
Citera
2020-07-16, 01:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dow
Hettemannen skulle ju kunna vara fler n en person men det kanske polisen kan utesluta med sna underskningar av bilderna.

De har redan i det nrmaste frskrat att det r en och samma person. S, jo, nn form av kontroll har ju d sannolikt redan gjorts.
Citera
2020-07-16, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror ikke at TH villeder og jeg tror ikke at kryptomannen kunne ha vrt en del av en slik eventuell villeding. Det var kryptomannen som oppskte TH og ikke omvendt.

Dette miljet som du nevner, vet ikke jeg noe om. Men hvordan kan du skrive at TH peker mot dette miljet? Har dette vrt skrevet i avisartikler?

Det har vi vel bare THs ord p, eller?
Citera
2020-07-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vem tror du sjlv att det r?

Efter vad jag frstr vet polisen exakt hur lng han r och kan frmodligen kra honom mot filmer frn andra kameror eller andra tillfllen. De lr ocks veta om han gr dr ofta och om han har sin mobil med sig.

Med lite anstrngning kan de nog ta ut ngra ytterligare mtt p honom. Och frger p klder och var dessa r kpta.

Men de behver ju ngon (som de vet vem det r) att jmfra mot.

Har de riktigt avancerad programvara s borde de kunna gra en 3D-figur av gubben och sen lta datorn ska efter denna p all film de ha tillgng till. Det r kanske inte tekniskt mjligt n, jag vet inte skert. Eller tidskrvande, om det krvs omvandling av all cctv-film till ngt anvndbart digitalt format. Men ngt sger mig att de har en del resurser i alla fall.

Att inte personen anmlt sig n r lite mrkvrdigt. Men han kan ju tillhra ngn riskgrupp...

Jeg har ingen aning hvem han er. Men mulig mgm. Jeg fatter bare ikke hva oppdraget er. Alle hypoteser har store brister. Men jeg tror politiet er p rett vei. Det er det viktigste.
Citera
2020-07-16, 10:43
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke at TH villeder og jeg tror ikke at kryptomannen kunne ha vrt en del av en slik eventuell villeding. Det var kryptomannen som oppskte TH og ikke omvendt.

Dette miljet som du nevner, vet ikke jeg noe om. Men hvordan kan du skrive at TH peker mot dette miljet? Har dette vrt skrevet i avisartikler?

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud-

TH sine ord. Og han har pekt mot lokale milj. Og nevnte tidlig "kryptogutten". Jeg drar slutsatsen at det er mot kriminelt milj rundt RU han peker, med en direkte linje mot b-gjengen. De liker nok drlig at TH peker mot dem.
Citera
2020-07-16, 11:07
Medlem
GG99Slayers avatar
S lenge ikke hette mannen har meldt seg, virker det ut som at han har noe med saken gjre..

Normalt ville vel folk meldt seg for lenge siden, jeg holder en knapp p VE synes ogs det kan vre TEH som kommer ut og flger.. Men n har da politiet sagt at dem ikke mener han som flger har noe med saken gjre, han ser bare veldig misstenksom ut..
Citera
2020-07-16, 11:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Jeg har ingen aning hvem han er. Men mulig mgm. Jeg fatter bare ikke hva oppdraget er. Alle hypoteser har store brister. Men jeg tror politiet er p rett vei. Det er det viktigste.

Det r det viktigaste.

Ja MGM syftar ju p en specifik person (TH), s en mulig sdan blir ju en mulig TH. Jag tror ocks det kan vara en mulig TH det dr. Men man vet ju inte.

r han ute efter att ha ihjl ngon dr o d s r han nog sent ute i alla fall. D missar han nog allt det roliga.
Citera
2020-07-16, 11:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg har ingen aning hvem han er. Men mulig mgm. Jeg fatter bare ikke hva oppdraget er.

Hvis hettemannen er involvert, tenker jeg det kan vre slik et er foresltt tidligere - at det
enten er TH eller en medhjelper som m til stedet for hjelpe til med rigging og/eller
flytting av liket.

Personlig gjetter jeg p at det er TH selv, som skal assistere medhjelper.
Noen har ppekt at hettemannen m vre yngre enn TH, men husk p
at han har gtt mange 10000-metere p skyter. Han er ikke i drlig form!

Citat:
Alle hypoteser har store brister. Men jeg tror politiet er p rett vei. Det er det viktigste.

Brister i alle hypoteser, sant nok. Men de er minst i den rdende hypotesen fra politiet, slik jeg ser det.
Citera
2020-07-16, 12:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud-
Citat:
TH sine ord.
Den bortfringssiktede kryptomannen i 30-ra skal ha vrt den som tok initiativ til mtene med drapssiktede Tom Hagen.
Det fr Dagbladet bekreftet fra flere kilder med kjennskap til mtene mellom de to.

Uavhengig av hverandre beskriver kildene de allerede omtalte mtene som langt mer uformelle enn man kan f inntrykk av gjennom pressen.

Det skal ha vrt den bortfringssiktede mannen i 30-ra som tok kontakt med et av Tom Hagens selskaper, Tom Hagen Eiendom AS, og ba om et mte for foresl en forretningsid
.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...inger/72453961
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-16 kl. 13:03.
Citera
2020-07-16, 12:41
Medlem
Jeg fant dette angende en venns uttalelse om at TH brukte legge igjen en telefon p jobb:

Iflge Nilsen har Hagen heller ingen interesse for teknologi.
- Han hadde ikke PC p pulten engang. Han hadde en gammeldags telefon, og den la han igjen da han dro hjem. Han er ikke interessert i noe digitalt, har Hagens venn tidligere uttalt til Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...-lite/72461713
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-16 kl. 12:45.
Citera
2020-07-16, 13:05
Medlem
Citat:
Den bortfringssiktede kryptomannen i 30-ra skal ha vrt den som tok initiativ til mtene med drapssiktede Tom Hagen.
Det fr Dagbladet bekreftet fra flere kilder med kjennskap til mtene mellom de to.

Uavhengig av hverandre beskriver kildene de allerede omtalte mtene som langt mer uformelle enn man kan f inntrykk av gjennom pressen.

Det skal ha vrt den bortfringssiktede mannen i 30-ra som tok kontakt med et av Tom Hagens selskaper, Tom Hagen Eiendom AS, og ba om et mte for foresl en forretningsid
.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...inger/72453961

Om de samarbeidet eller ikke er vanskelig si. Men vi kommer ikke utenom at TH har nevnt "kryptoentusiasten" RU tidlig, og han har pekt p "lokal lsning". Han mener det er noen som kjenner han, og omrdet, som str bak. TH har ogs nevnt et spesifikt navn.
B-gjengen har direkte linje til RU via hans bor. Den type folk liker drlig feilaktig fokus mot seg tror jeg.
Den siste mailen til politiet lukter virkelig av desperation.

https://www.tv2.no/nyheter/11534580/
Citera
2020-07-16, 13:16
Medlem
Snart vil det komme frem hvordan TH og RU kom i kontakt.

Husk at TH har holdt en lav profil i alle r s det er ikke naturlig at en ung mann tilfeldigvis "oppdager" TH utenfor Oslo, og finner ut at han vil gjre business med ham.

Det er nok ikke slik kontakten har oppsttt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in