2020-06-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det ville jo ha vrt srdeles dumt frakte AE fra Lrenskog for dumpe henne i Oslo sentrum.

Kanskje hun har blitt flyttet dit i senere tid?

Tror ikke det da, frste jeg tenkte p er J*eanette W. S*teen, men hun har kanskje vrt savnet litt for lenge til at det passer med funn i kum.
Citera
2020-06-17, 19:52
Medlem
Citat:
Det ville jo ha vrt srdeles dumt frakte AE fra Lrenskog for dumpe henne i Oslo sentrum.
Hva er dumt med det, dersom AE ble holdt skjult (levende) et annet sted frst, og at GM senere (etter at AE dde) skjulte levningene av henne i den kummen i Oslo p natten feks?
Citera
2020-06-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg kan forst p trden her og fra VGs artikler, at de har gode kontakter i politiet. Hvis det er politiet der har lkket datoerne, og ikke har haft en strategi med det, s vil jeg mene at det er sikkerhedsbrist fra politiets side, og at de vel burde vide hvad den information kunne bruges til? Det var derfor jeg var nysgerrig p om modparten kunne have et motiv for at adresserne blev lkket/opsporet.
...
Kan du uddybe hvad du mener med dette?

Jeg lurer hva andre har av teorier hvorfor s mye saksdetaljer har kommet ut i media, srlig VG, hvem som lekker, og hvorfor. Politiet vil ikke kommentere noe som helst men ser ut bruke VG som sitt uoffisielle talerr. Merkelig, eller?

N ja, vi vet at er det er minst person bak kryptorigget. Det kan godt hende at personen bak kryptorigget har kun en birolle: f.e., oppdrag fra GM: "lag btc konto, lag lommebok, lag monero konto, og overfr 0.0007 btc nr vi sier du skal". Ikke noe mere. I lang tid visste vedkommende ikke hva dette ble brukt til. Det er ikke umulig det. Hvis man kunne f den fyren til snakke.... han er sikkert nok livredd men 10 mill kr kan jo hjelpe Det var det jeg siktet til. Har en mageflelse at fyren er norsk.
Citera
2020-06-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, og det er jo noe av paradokset i saken. (Ett av mange paradokser)Disse eventuelle kidnapperene m jo ha vrt tidenes mest amatrmessige klovner, MEN politiet finner ingen spor etter dem..merkelig.

Citat:
Det kan du ha rett i, men jeg er enig med kugutt.

Jeg tenker at uansett hvem som har gjort dette, s kan vedkommende umulig vre helt frisk i hodet, og tar helt andre risikovurderinger, enn vi som er helt normale (her kan strikken strekkes langt).
Citera
2020-06-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva er dumt med det, dersom AE ble holdt skjult (levende) et annet sted frst, og at GM senere (etter at AE dde) skjulte levningene av henne i den kummen i Oslo p natten feks?

Da vet vi du ville ha gjemt henne i en kum i Oslo sentrum istedenfor i bushen p landet.
Citera
2020-06-17, 19:57
Medlem
Citat:
Da vet vi du ville ha gjemt henne i en kum i Oslo sentrum istedenfor i bushen p landet.
Nei. Men det kan tenkes at GM nsket at levningene skulle bli funnet og at et slikt skjulested (som en kum) for levningene ble valgt av den grunn.

skjule et lik i en kum innebrer minimalt med tidsbruk og minimalt med arbeid (man slipper grave) og minimalt med sjanse for bli oppdaget mens man skjuler liket. S det kan vre rsaken til at en kum ble valgt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 20:02.
Citera
2020-06-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei. Men det kan tenkes at GM nsket at levningene skulle bli funnet og at et slikt skjulested (som en kum) for levningene ble valgt av den grunn.

At noen blir dumpet p en kirkegrd tyder vel p at en GM tross alt har et slags humanistisk syn, men tror ikke at dette funnet dreier seg om AE men man vet jo aldri.
Citera
2020-06-17, 20:04
Medlem
Citat:
At noen blir dumpet p en kirkegrd tyder vel p at en GM tross alt har et slags humanistisk syn, men tror ikke at dette funnet dreier seg om AE men man vet jo aldri.
Jeg vet ikke. Kirkegrd kan vre valgt pga at der vil det allerede vre liklukt og bruk av hunder for finne liklukt ville ikke ha samme nytteeffekt (for lokalisere ett lik p en kirkegrd som inneholder mange lik) som p andre steder (der det ikke naturlig befinner seg mange lik)?

skjule et lik i en kum innebrer minimalt med tidsbruk og minimalt med arbeid (man slipper grave) og minimalt med sjanse for bli oppdaget mens man skjuler liket (feks p natten og p en tid der ingen andre er der som kan observere). S det kan vre rsaken til at en kum ble valgt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 20:11.
Citera
2020-06-17, 20:27
Medlem
Fra VG

Citat:
Hun sier politiet har antagelser om at dette er en person som er meldt savnet i Oslo tidligere, men kan forelpig ikke si hvor lenge det er siden denne personen ble meldt savnet.

Tolker det dit hen at dette er en person som er savnet i Oslo.
Citera
2020-06-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Fra VG

Tolker det dit hen at dette er en person som er savnet i Oslo.
Ja jeg tolker det ogs slik. Det kan kanskje vre mulighet for at det er J*eanette i saken her?

J*eanette ble meldt savnet ved Drammen politistasjon 30. desember i fjor. Siden hun ogs vanket i rusmiljet i hovedstaden havnet saken hos savnetgruppen i Oslo politidistrikt.
https://www.tv2.no/a/10176903/
Citera
2020-06-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg tror at de to overfringer 30.11 er ogs fra politiet, begrunnelsen er at alle adresser kan tilknyttes kryptobrs Binance.com og vi vet at det var politiet som str bak de frste mld 02.11 og 13.11, gjennom Binance.com. GM brukte Huobi og kuCoin.

Jeg tror politiet i "all hemmelighet" klekket ut en strategi for f GM til reagere i og med sende samme belp tilsvarende 0.0007 btc ikke bare 10.12 og 14.12 men ogs 30.11, noe som ikke fungerte alts. Grunner er ogs et det ligger lite logikk i de to overfringer den 30.11 via Binance hadde det vrt en GM. Frst trodde jeg det hadde sammenheng med at RU som i skelyset men n gr jeg bort fra det.

Hvis 30.11 ogs er fra Politiet str man kun igjen med to kontoer som tilhrer GM:
1DAGY - brukt 1 gang 10.11.2018
32jYx - brukt 9 ganger i resterende kommunikasjon fra GM

Nr jeg backtracker de kontoene som sikkert du og har gjort ser jeg flgende:

10.07.2018 kl 13:40:06 ble det overfrt 0.03658508 BTC fra en kryptobrs(?) til 1DAgY. Ser det er mange "source adresser" p transaksjonen. Tolker at man da la inn buy order p summen over og den ble filled av 25 sell orders.

10.11.2018 kl 23.09:01 svarer GM frste gang og sender 0.0007 BTC til 125sDH kontoen men samtidig i samme transaksjon resterende belp minus fees (0.035862) til en ukjent og ubrukt konto 32G656.

01.12.2018 kl 10:11:44 overfrer GM alt p 125sDH kontoen (kommunikasjonskonto) til 32jYxUo som videre blir GM sin konto hen sender 0.0007x hele 9 ganger.

Klarer du finne ut mer om hvor pengene kom fra den 10.07.2018? Antar ingen av de 25 kontoene jeg mener de kommer ifra har noe med saken gjre.
Citera
2020-06-17, 20:57
Medlem
den aktuelle kummen ligger p en gangsti i kirkegrdens nordstre hjrne.

Seksjonslederen opplyser at levningene ble funnet i dag. Fr identiteten foreligger, nsker hun ikke g inn p opplysninger om personen som er savnet, eller hvorvidt funnet har forbindelse til en pgende kriminalsak.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=35667
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in