2020-07-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert i slutten av 2017 og fortsatte inn i 2018.

Det var ogs i denne perioden kryptomannen begynte gi likerklikk p Facebook-siden til TEH, dvs fra november 2017 til mars 2018. Likerklikkene opphrte alts i lpet av 2018.

Samtidig i mars 2018, og utover vren og sommeren det ret, var kryptomannen aktiv p sosiale medier og tok kontakt med flere personer. Han ga uttrykk for at han ville ha et kryptosamarbeid og fortalte om sine store kryptoplaner med TH, uten oppgi navnet hans. Formlet var knytte til seg kryptoeksperter.

I juli 2018 nevnte kryptomannen om mulighetene for en kontrakt. Og s sent som i august 2018 skrev han i en melding at han samarbeider med en av Norges strste strmleverandrer og hvor spennende dette kunne bli. S ble det stille.

Bare to mneder senere forsvant AEH og kryptovaluta er et sentralt punkt i forsvinningssaken.
Gode argumenter. Hvis det i tillegg er slik som ryktene her inne sier, at snnen hadde pdratt seg gjeld...Var det rusavhengighet inne i bildet? Var det derfor AE var blitt bekymret den siste tiden, hun hadde begynt jobbe for hjelpe snnen?
Fb- profilen minner om en som har problemer med rusavhengighet og julenissebildet viser jo et tydelig hat mot julenissen...

Samtidig viser villedningen spor mot andre miljer, tenkes iscenesatt av TH og VE.

Fiskere fra st- Europa to dager fr
Luemannen og Mobilmannen spankulerende foran nyoppsatt kamera p Futurum
Hettemann foran kamera p kjpesenter
Rd BMW med mystisk innhold
Et vitne s en mistenkelig person med balaklava inne p kjpesenter samme dag
Forsk p kamuflere norsk i trusselbrev

Alle skuespillere kan vre hentet fra den tsjekkiske militrskolen hvor VE ble tagget i 2016.
Noen her p forumet ppekte i januar 2019 at det var store utslag p Google trends p Tom H* agen Norway i Tsjekkia (Sugar- Daddy 19.01.2019)
Det virker som bde Luemannen og hettemannen ikke er norske og mten de gr p minner om militr disiplin.

Dette er mine to mest plausible teorier.
Senast redigerad av Ptahhotep 2020-07-27 kl. 14:30. Anledning: ..
Citera
2020-07-27, 15:17
Medlem
Legokatts avatar
Finding Amy - Utgitt 2014

Rmningsscene fra film.
Amy flykter i bil med bandasje p hnda etter ha faket stedet med sitt eget blod.
"Jeg er s mye lykkeligere n nr jeg er "dd" - teknisk sett "forsvunnet" - snart blir jeg antatt dd. Borte, og min lgnaktige, utro, uvitende mann vil komme i fengsel for drapet p meg. Nick Dunne tok stoltheten min, verdigheten min, hpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen st i forhold til forbrytelsen
For forfalske et overbevisende drap m du vre disiplinert. Du m plante bevis som skal peke i retning av din mann.

Du m s vente til brylypsdagen, vent til din uvitende ektemann drar p jobb om morgenen, da begynner klokka g - og klokka teller ned. Stage stedet ditt omhyggelig med akkurat nok feil til s tvil. Du m bl. (ved hjelp av spryte/kanyle fra sin egen arm) Blod m settes og det m vaskes bort. Vask og bl. Bl og vask.
Plant bevis som tyder p ekteskapsproblemer og plant dem i huset s du er sikker p at politiet vil finne dem. Hvis jeg gjr alt rett, hater verden Nick for at han drepte sin kone.

Kort resyme av handling:

Amy og Nick er gift. Flukt foregr p bryllupsdagen deres. De har vrt gift i flere r. Nick kommer hjem fra jobb tidlig en dag - blir ring opp av nabo. Amy er borte. Det er tegn til en kriminell handling i huset. Mannen kontakter politiet. Spor i huset - amy har fallt p et bord - bloddrper av Amy i huset. Brev med ledetrd er lagt igjen i huset.

Det kommer frem i filmen at stedet var faket med ekte blod fra Amy som ble vasket bort med vilje.

Politiet i filmen forklarer:
De vasket bort blod - fordi et sted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping - frer til at "ektemannen" vil rette mistanken sin mot noen "utenfor huset. Han vil tro at hun er bortfrt.

Men politiet sier ogs at et sted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann.

Deres ekteskap blir brettet ut i media - media sirkus - media vinkler saken som at Nick har drept Amy - Nick blir forgndsdmt

Amy hadde plantet en "bevis" not sin ektemann forut for hendelsen for rette all mistanke mot sin mann.

"Finding Amy" kom ut i 2014 - noen r fr handlingen i Slora*veien.
Filmen er en "oppskriften" hvordan man skal rette all mistanke mot sin ektemann ved en flukt. Den forklarer detaljert hvorfor det m fakes blod samt hvorfor blod m vaskes bort. Den forklarer at det er viktig plante bevis mot sin ektemann og fortelle noen f om ekteskapsproblemer. Filmen beskriver ogs hvordan media vil reagere ved en slik sak.

Filmen har s mange paralleller at den m ha blitt brukt som del av planlegging.

Nr man vet at snn TEH var meget film-interessert (hadde mindre roller i filmer) mtte han og sine to sstre ha brukt denne filme som en "oppskrift" nr de la "Tidenes plan" og AEH flyktet.

Dette er hvordan de kom p plottet!

Finding Amy - er en film jeg anbefaler for alle. Den ligger p p Netflix.
Citera
2020-07-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Finding Amy - er en film jeg anbefaler for alle. Den ligger p p Netflix.

Er vel Gone Girl du refererer til? Denne er nevnt av flere her p FB.
Citera
2020-07-27, 16:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er vel Gone Girl du refererer til? Denne er nevnt av flere her p FB.
Riktig - Gone Girl 2014

Takk!

Skrev navnet feil i farta (forvekslet navet)
Citera
2020-07-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Riktig - Gone Girl 2014

Takk!

Skrev navnet feil i farta (forvekslet navet)

Hvis det foregikk slik som du skrev, s kan de kanskje ha vrt inspirert av denne saken ogs? :

(12. juli 2018) Lot som han ble kidnappet - plantet blodspor.
Iflge VGs kilder skal en tidligere savnet 37-ring ha plantet blodbevis for fabrikkere sin egen kidnapping. Et ektepar ble siktet i saken.

Strafferammen for grov uriktig anklage er p 10 rs fengsel.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...antet-blodspor

Dette kan kanskje ha vrt inspirasjon til kreve en svrt hy sum i lsepenger? :

(29.04.2018) Kidnappingen av Heineken-sjefen: Over 400 millioner i lsepenger.
Gjennom instrukser i nedgravde plastbegre og koder i avisene fikk lmagnaten Freddy Heinekens kidnappere utbetalt en av de hyeste summene lsepenger i historien. Dette er historien om den spektakulre kidnappingen.

Klokken 19.00 den 9. november i 1983 forlater Heinekenbryggeriets arving Freddy Heineken kontorlokalene Pentagon i Amsterdam sentrum. Idet Heineken gr ut av kontorbygget, blir han overmannet. Det blir starten p en mange dager lang jakt som ender med en betaling av 412 millioner i lsepenger.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...-i-loesepenger
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-27 kl. 16:56.
Citera
2020-07-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Legger til grunn det som politiet sier s langt etter sin etterforskning, alts Sv4 er sted for drap.
TH er ingen drapsmann, han er en forretningsmann. Vrt gift med AEH i 50 r, har barn, barnebarn og konomisk frihet. Ingen skal f meg til tro at han har risikert delegge alt dette ved planlegge drap. Ei heller at han har planlagt dette sammen med barna. Hva skulle de vinne p at kone, mamma og bestemor forsvant, med alt det mediestyret, politiet, forhndsdmming med pflgende tap av omdmme? Ingenting.

Kidnappingsteorien ryker ved Sv4 som sted, og manglende interesse for lsepenger.

Mesterplanteorien med TH og barna ryker ogs. Det ville vre dumt etterlate seg spor etter handlingen ved drepe henne hjemme. Dessuten ryker denne teorien etter SF-vurdering.

Da sitter vi igjen med et par alternativer:

Forsk p kryptokidnapping som gikk galt, hvor RU og noen tvilsomme banditter var involvert. Men.. Hvorfor er fam. Hagen s utrolig motvillige i avhr, og til og med nekter flere avhr?

AEH og TH kranglet etter teaterturen, det kokte over for TH, og AEH dde. Resten er desperate forsk p skaffe seg alibi, og spre mistanken bort fra seg selv.

Og, her er et par svar til god dag mann, kseskaft:
Trusselbrevet ble skrevet med hjelp av f.eks RU. Fikk det tilkjrt av TEH fr han skulle mte politiet.
Telefonsamtalene med MB og TEH er gjort av TH, og han har ftt dem til lyve for seg i avhr.
Og gitt at Sv4 er sted for drap, s satt ikke AEH og s desperat ut i en bil i s sentrum.

Peace

Om det var impulsivt etter et uhell p kvelden, er deg fremdeles spor. Hvordan fikk han tak i hjelp? Ringte han noen p natta?

Hagen familien er motvillige til flere avhr fordi de fler alt de sier eller ikke sier blir vridd p brukt mot dem. Det har dejo sagt klart og tydelig i fra om, til og med kommet med eksempler. Til og med det blir brukt mot dem.

Det eneste som passer er kidnapping av mer eller mindre proffe folk.

Det var noen eksperter fra internasjonale politi, de mente krypto opplegget var av svrt hy kvalitet, og de tvilte p at en hvem som helst kunne greie dette. N snakkes det om at det er amatrmessig.
Jeg aner ikke, men fint om de kunne bli enige 🤔

Om TH ville drepe henne, finnes mange flere og bedre mter.

Om barna ville hjelpe henne inn i er nytt liv, finnes mange bedre alternativ.

Begge disse alternativ er s kompliserte og deMatiske at det blir for utrolig, og ikke minst helt upraktisk.
Senast redigerad av Rips 2020-07-27 kl. 17:13.
Citera
2020-07-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Om det var impulsivt etter et uhell p kvelden, er deg fremdeles spor. Hvordan fikk han tak i hjelp? Ringte han noen p natta?

Hagen familien er motvillige til flere avhr fordi de fler alt de sier eller ikke sier blir vridd p brukt mot dem. Det har dejo sagt klart og tydelig i fra om, til og med kommet med eksempler. Til og med det blir brukt mot dem.

Det eneste som passer er kidnapping av mer eller mindre proffe folk.

Det var noen eksperter fra internasjonale politi, de mente krypto opplegget var av svrt hy kvalitet, og de tvilte p at en hvem som helst kunne greie dette. N snakkes det om at det er amatrmessig.
Jeg aner ikke, men fint om de kunne bli enige 🤔

Om TH ville drepe henne, finnes mange flere og bedre mter.

Om barna ville hjelpe henne inn i er nytt liv, finnes mange bedre alternativ.

Begge disse alternativ er s kompliserte og deMatiske at det blir for utrolig, og ikke minst helt upraktisk.
Er det helt utelukket at snnen var tilstede da AE dde? Han kan ha passet hunden og overnattet. Hans alibi har jeg ikke lest annet om enn at han sov da AE ringte p morgenen. Dette har vel aldri blitt bekreftet?
Citera
2020-07-27, 17:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Er det helt utelukket at snnen var tilstede da AE dde? Han kan ha passet hunden og overnattet. Hans alibi har jeg ikke lest annet om enn at han sov da AE ringte p morgenen. Dette har vel aldri blitt bekreftet?

Det m ha blitt bekreftet av politiet i forhold til hvor hans telefon befant seg da den mottok anropet fra AEH's telefon 09.14.

Edit: Og utenom det s har de vel valgt legge til grunn at han snakker sant om at det var han selv som svarte p telefonen, og at det var AEH selv som ringte, og at det blant annet ble gjengitt informasjon fra samtalen AEH hadde hatt med MB om lnn noen minutter tidligere.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 18:07.
Citera
2020-07-27, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog

Det kan jo ikke utelukkes. Men trolig var han hjemme hos seg selv da anropet fra AE sin telefon ble gjort, ellers ville P*lit*et sett det. Hadde han vrt med p likfjerning om natta, s var han sikkert trtt kl. 9:14.
Citera
2020-07-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Legger til grunn det som politiet sier s langt etter sin etterforskning, alts Sv4 er sted for drap.
TH er ingen drapsmann, han er en forretningsmann. Vrt gift med AEH i 50 r, har barn, barnebarn og konomisk frihet. Ingen skal f meg til tro at han har risikert delegge alt dette ved planlegge drap. Ei heller at han har planlagt dette sammen med barna. Hva skulle de vinne p at kone, mamma og bestemor forsvant, med alt det mediestyret, politiet, forhndsdmming med pflgende tap av omdmme? Ingenting.

Kidnappingsteorien ryker ved Sv4 som sted, og manglende interesse for lsepenger.

Mesterplanteorien med TH og barna ryker ogs. Det ville vre dumt etterlate seg spor etter handlingen ved drepe henne hjemme. Dessuten ryker denne teorien etter SF-vurdering.

Da sitter vi igjen med et par alternativer:

Forsk p kryptokidnapping som gikk galt, hvor RU og noen tvilsomme banditter var involvert. Men.. Hvorfor er fam. Hagen s utrolig motvillige i avhr, og til og med nekter flere avhr?

AEH og TH kranglet etter teaterturen, det kokte over for TH, og AEH dde. Resten er desperate forsk p skaffe seg alibi, og spre mistanken bort fra seg selv.

Og, her er et par svar til god dag mann, kseskaft:
Trusselbrevet ble skrevet med hjelp av f.eks RU. Fikk det tilkjrt av TEH fr han skulle mte politiet.
Telefonsamtalene med MB og TEH er gjort av TH, og han har ftt dem til lyve for seg i avhr.
Og gitt at Sv4 er sted for drap, s satt ikke AEH og s desperat ut i en bil i s sentrum.

Peace

Hei Hybridbil
Jeg liker oppstillingen din.

Og jeg ber alle TH-hatere om lese frsteavsnittet ditt.

Kidnappingsteorien.
Jeg er enig i at den er tynn om Sloraveien er sted.
MEN de middelmdige etterforskerne har ikke greid bevise at dette er et drapssted.

Nr det gjelder den manglende interessen for lsepenger s er det vel mulig at amatrkidnapperne for eksempel hadde latt seg overbevise av den i gjengen som var kryptoeksperten om at moneroopplegget var vanntett, og s skar alt seg da TH gikk til politiet og amatrpolitiet ga rd om ikke betale og begynte sende egne meldinger.

Masterplanteorien
Denne formidable Gone Girl-teorien er snt som skjer i bker og ikke i virkeligheten.

Du har dessuten helt rett. Jeg kan komme p 50 bedre og enklere mter f dette til p.

Forsk p kryptokidnapping
Har TH-haterne i politiet gjort ett eneste forsk p ta et mte med familien?

Har de sannsynliggjort p en troverdig mte at de er pne for andre lsninger enn at TH er skyldig?

Hvis svarene er nei og nei, hvorfor i all verden skal de snakke med motparten?

AEH og TH kranglet etter teaterturen. AEH dde
Dette er alltid den mest sannsynlige teorien.
Kjent fra for eksempel Jemtland-saken.

I slike tilfeller begs desperate handlinger for dekke over gjerningen.

Jeg er pen for at dette kan ha skjedd, men du verden for en cover up. Den er s formidabel, at hvis alle disse dgeniktene, som presumptivt, og kanskje dessverre, skal vre det beste som finnes av etterforskningskapasitet i landet ikke har greid avslre n lgner, s fr det meg til tvile p teorien.

Det finnes n annen teori, som gr opp.
TH gjorde alt alene, med cyanid og syrebad. Den teorien gr opp, med den lille merkverdigheten at hans eneste motiv kan ha vrt ekstrem galskap og ondskap. Da er det litt merkelig at det ikke har sltt ut tidligere i livet.

Jeg mener sterkt at et drap m ha et veldig tydelig motiv.

Som oftest er motivet affekt.
(Akkurat n, som oftest i fylla, klikka det for meg, fordi det du sa eller gjorde skremte meg, provoserte meg og gjorde meg forbanna.)

Alle andre motiv som TH mtte ha hatt for i en alder av 70 r f sin kone ut av sitt liv, ville pengemannen TH heller lst med penger.

Jeg tror RUs reklamekampanje for milliardren TH har bidratt til at noen helt andre enn de vi har hrt om til n, har begtt bortfring med dden til flge.

Kanskje er snnen involvert, men jeg er redd mange snakker om ham fordi det fantasilse politiet ikke har funnet frem til andre mulige mistenkte.
Senast redigerad av Sandemose 2020-07-27 kl. 18:39.
Citera
2020-07-27, 18:36
Medlem
Niffys avatar
Du hadde ikke klart f frem poengene dine uten snakke dritt om politiet i annenhver setning eller, Sandemose?

Jeg lurer serist p hva politiet har gjort mot enkelte av deltagerne her, siden det virker som mange her er mest opptatt av ta politiet, fremfor faktisk interessere seg for saken og hva som har skjedd.
Citera
2020-07-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Du hadde ikke klart f frem poengene dine uten snakke dritt om politiet i annenhver setning eller, Sandemose?

Jeg lurer serist p hva politiet har gjort mot enkelte av deltagerne her, siden det virker som mange her er mest opptatt av ta politiet, fremfor faktisk interessere seg for saken og hva som har skjedd.

Jeg interesser meg for saken og hva som er skjedd. Provokasjon frer ofte til handling. Politiet har ikke gjort det de er satt til gjre - oppklare en kidnapping, og p dette forumet gjr jeg det eneste moralske riktige, provosere dem, slik at de kanskje blir litt ugne i magen og kommer p bedre tanker, eller eventuelt, bidrar til at noen sjefer setter p nye folk, som kan se p saken med nye yne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in