2020-07-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Akkurat hvilket rend denne personen kan ha er i seg selv et sprsml selvflgelig.

Jeg tror ikke det er noe smtteri som sjekke ditt og datt osv.

Jeg synes det er mer tenkelig at det er noe svrt vesentlig denne personen m gjre.

Det er mange gter i saken, men av alle spor synes jeg dette er et meget interessant spor som har kommet fram, spesielt etter selv ha sett ruten han gr.

Gi signal till bil i skogholtet kanske? Eller hjelpe med noe. La oss si fallet i trapp skjedde ca 09.30-09.45. Da skulle kroppen vre klar for transport i ventende bil ca nr hettemannen ankommer.
Citera
2020-07-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
La oss si at vi spurte Brske den dagen han fikk jobben om hvor raskt han mente denne etterforskningen burde lses for at han selv kunne si at han hadde gjort en

A) Fantastisk jobb
B) God jobb
C) Helt grei jobb
D) Drlig jobb
E) Elendig jobb

Man kan lse en sak etter 10 r fordi man A) Har gjort en fantastisk jobb.

Enig med at basert p infoen vi idag har s er det mest opplagte svaret p denne gten er at AEH ble kidnappet av amatrer. Jeg tror dog det er info vi ikke har som er av betydning.

Noen m gjerne skrive at de har egen informasjon som ikke er offentlig viten, men p et anonymt forum er det verdt s og si ingenting.
Citera
2020-07-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
En av tingene du selv kunne bidratt med var svare noe p noe jeg lurte p ang dine tanker. Men det gidder du ikke, fordi du mener det ikke fremhever debatten debattere??

Hvorfor var det s viktig at telefonen ble lagt bort, for mer eller mindre ukjente "ekte" kidnappere/drapsmenn, som frte til at AEH fikk gitt TH (med flere) alibi ved at de lot henne bde sende en sms (til den ene datteren), og snakke i telefonen (med snnen) ca p minuttet samtidig med at de br ha forsttt at de er langt etter tidsskjema og at bilen til TH snart blir fanget opp p kamera p Futurum, hvis de nsket frame ham?
Og hvorfor avbrt og utsatte de ikke da tidsskjemaet ryk?
Godt sprsml. Det kan tyde p at hun var i 2 etg da GM kom inn, en hun kjente...Kanskje ikledd morgenkpe med mobilen i lommen. S ble hun skutt og falt ned trappen. Derfra ble hun slept inn p badet i 1.etg. I GMs plan skulle det se ut som om hun skulle ha lagt telefonen der hun pleide ha den. Men- det var jo bare EN som visste hvor det var...
Edit: Det beviser jo ogs at det var viktigere gi TH alibi enn frame ham, ved at ugjerningen ble begtt etter at han ble fanget p kamera ved Futurum.
Senast redigerad av Ptahhotep 2020-07-30 kl. 11:55. Anledning: Edit
Citera
2020-07-30, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Han gikk fra parkeringen 1020 og returnerte 1105, det tar ca 28 min g fram og tilbake, s det tilsier ca. 17 minutter i huset.

Jeg tror det var ment bruke 10 min s han skulle rekke ringe fra Futurum 1106 og 1107, men ble av ukjent grunn 7 min forsinket og fikk frst ringt 1113 og 1114.

Av uforutsette ting jeg kan tenke meg, er sl fra AE, bl.a. blod i trappa.

Jeg tror ikke hun bldde srlig fr TH dro p jobb rett etter ha kvalt henne. Blod og avfring ble frst synlig etterp, og hun l trolig p magen s det var ikke srlig synlig fr hun ble dyttet ned trappa av Y(D2).

Dette tror jeg frte til mer stress enn ndvending, og at bl.a. vaskebtta ubetenksomt ble fjernet med kluter og div. tilslt av blod.
Hvorfor skulle TH ringe ved bestemte "06 07" klokkeslett egentlig? Politiets etterforskning ville jo avdekke dette som mistenksomt... ? En teori du har hengt deg opp i fordi du er utlmodig?
Citera
2020-07-30, 13:19
Medlem
Jeg ringer alltid/ofte to ganger nr jeg ikke fr svar, til bestemte individer, srlig mine foreldre. Det er ikke alltid de rekker svare fr mobilsvar eller den personen du forsker n... slr seg inn.

Tenker ikke det er unaturlig i det hele tatt.
Citera
2020-07-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Godt sprsml. Det kan tyde p at hun var i 2 etg da GM kom inn, en hun kjente...Kanskje ikledd morgenkpe med mobilen i lommen. S ble hun skutt og falt ned trappen. Derfra ble hun slept inn p badet i 1.etg. I GMs plan skulle det se ut som om hun skulle ha lagt telefonen der hun pleide ha den. Men- det var jo bare EN som visste hvor det var...
Edit: Det beviser jo ogs at det var viktigere gi TH alibi enn frame ham, ved at ugjerningen ble begtt etter at han ble fanget p kamera ved Futurum.

Markert tekst er meget viktig. Planen viser tegn p nettopp dette. Alibi for TH str sentralt.
Citera
2020-07-30, 14:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvorfor skulle TH ringe ved bestemte "06 07" klokkeslett egentlig? Politiets etterforskning ville jo avdekke dette som mistenksomt... ? En teori du har hengt deg opp i fordi du er utlmodig?
Det er altfor systematisk til at det er tilfeldig. Jeg tror 0906 var et startskudd og planlagt anrop med avbrudd, og at timer var innstilt p 60 min etter dette.

1118 og 1318 var heller ikke tilfeldig, det samme gjelder 0910, 0950, 1340, 1400 og 1410.

For at et slikt komplott skal gjennomfres med presisjon og uten telefon fra stedet, m tidspunkter vre nye innarbeidet p forhnd.

Derfor tror jeg nettopp klokkeslettene spiller en stor rolle i saken.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-30 kl. 14:21.
Citera
2020-07-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Nettopp! Men brukeren vil heller klage p nivet her enn delta i sin egen teori, s jeg har gitt opp f noe svar p hva hun mener.
THs alibi var nok viktigst ja, og det fikk han tydeligvis (ref lagmannsretten). Eller bilen hans ihvertfall... Politiet er litt diffuse ang akkurat det.
Skutt? Det ville vel gitt litt mer enn kun et par drper blod isfall😉
Citera
2020-07-30, 15:19
Medlem
Lonnrots avatar
Det finns en kongruens mellan trappfallet och mobilens felaktiga placering p hallbordet som jag inte tnkt p. Men skert undulater hr inne tnkt p.

Om AE tappat mobilen nr hon verflls s hade kidnapparna ltit den ligga dr den fll. Eller om den slitits av henne och kastats (av en ensam GM som brottas med henne). Det hade d ocks angivit var hon verflls. Men ven exakt nr, om polisen kunnat terskapa stten mot golvet. Dessutom borde det kunna g att matcha ett mrke i telefonen mot ett i golvet. Jag tnkte p nt mer dr, jo, risken r frsts att telefonen gtt snder.

En GM som fejkar historien kan drmed inte kasta eller lgga mobilen p golvet vid ett annat tilflle n nr d brottet ger rum. Och samtidigt ha alibi p annan plats.

Vn av ordning kan invnda att en ensam GM kanske mste brotta ner damen p golvet och kan d ta telefonen av henne dr och placera den p golvet. Ja men s har d inte skett.

Givet vriga knda uppgifter s fr man anta att mobilen lagts p bordet fr att undvika att en enskild plats i exv hallen direkt uppfattas som brottsplats som skulle pkalla kriminalteknisk underskning. Drtill indikerar mobilens placering att bortfrandet gtt lugnt till, att AE r i livet, och att just en urskiljbar brottsplats inte r ptrngande uppenbar. Det ger ocks MGM bttre mjlighet att tassa runt en del och ltsas leta. Placeringen av mobilen p fel sida r vl dock en minimal signal att ngn frmmande hanterat mobilen och tagit den av AE. En signal som MGM kan och vill kosta p sig.

Men, det ser ut att pltsligt ge vldigt snva ramar fr exakt hur var o nr bortfrandet d skulle ha skett. Med en ensam GM med skor som verfaller AE med strips och en extra hgerarm och slpar henne utan att hon skriker och utan att hon eller mobilen kommer till skada eller att nn har sett eller hrt dem.

Polisen vill sga att MGM vilseleder oss vad gller tidpunkten fr nr brottet gt rum. I teorin kan en kidnappare med AE under ena armen lagt ifrn sig mobilen som han kanske hittar i hennes kofta p hallbordet. Men troligare r att de kastat den i golvet eller p uppfarten eller dyl. De har inget behov av att den r hel. De har ths nummer och har i alla hndelser inte tnkt ringa. Uppringare lr vl inte heller mrka skillnad p om mobilen r trasig eller bara ingen svarar.

S mobilen r, som summering, en hgst vsentlig faktor i vilseledningen kring nr och var brottet verkligen gde rum. Och drmed det som kan stadkomma att GM kan se ut att ha alibi nr mordet sker.
Citera
2020-07-30, 16:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det var slik, s kanskje AE selv la mobilen p feil side av bordet for at TH skulle tro at det var noen andre (GM/kidnapper) som hadde lagt mobilen der?
Det at AEH's telefon legges p bordet viser at noen nr AEH la den der - GM viste hvilket bord den skulle ligge p - virker ikke realistisk at ekte kidnappere gjorde dette

Etter GG teori legges telefon p feil side da det mest sannsynlig var HHB1 som la den ifra seg - AEH var allerede ute av huset i bil
At den legges p feil side viser enten at hun tok feil av hvilken side den skulle legges p eller at det skulle vise at TH hadde lagt telefonen p "sin side".
Citera
2020-07-30, 16:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Den mest alvorlige bristen i din teori er tro at AE skulle velge leve et liv p flukt.

Nr jeg i tillegg peker p at TH bare gjennom se p telefonbruken er naglet til saken, henger det ikke p greip.

At du ogs gr p spillet rundt avlyst hyttetur, viser jo at det funket for noen.

Du har ikke greid s tvil om noe i min teori utover dette, s den str seg godt.

Har ikke tid til utdype mer n, fr muligens ta det i morgen.
At AEH flyktet er ikke noe jeg hevder 100% sikkert har skjedd - men lsningen kommer frem av s og si all informasjon om saken satt sammen i teori.

Hvor hun er n er det umulig for meg si, p samme mte som det er umulig for deg si hvor et lik er. At de hadde en plan for AEH sitt nye liv gr jeg ut fra - men det er ingen flere puslespillbrikler legge for finne ut av dette - jeg nsker ikke spekulere for mye i rsaker til at hun mtte flykte - dette vet mest sannsynlig kun de involverte. Men det har kommet frem en rekke informasjon om ekteskapsproblemer, gjerrighet, ektepakt, hint om vold osv - slik du sikkert ogs har lest.

Nr man leser i media s ser man at politiet har en slik hypotese.

Klipp VG
"I forsvinningssaker undersker alltid politiet hvorvidt den forsvunne har reist vekk av egen fri vilje. Slike tilfeller hrer ikke til sjeldenhetene, og derfor er det n av politiets teorier."

At det er en stor mulighet for at de har laget plottet i Gone Girl stil, gjr at bde politi, ektemann og media blir lurt. I filmen blir ogs ektemann mistenkt og media forhndsdmmer han. Filmen forklarer blant annet dette om vaske bort blod p et sted:

Et sted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved frste yekast. Men et sted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nrmere politietterforskning."
"Vask og bl, bl og vask" er et sitat fra filmen.

Klipp - VG
"Politiet mener noen har forskt vaske bort blod fra Anne-Elis*abeth Hagen p stedet"

Det har ogs kommet frem at vaskebtte ble fjernet - slik at TH skulle bli mistenkeliggjort etter GG teori

At det n har gtt spass lang tid - ingen flere arrestasjoner, politiet kommuniserer at de ikke med sikkerhet kan si at hun ble drept, samt at det er snakk om sammensatte problemstillinger, samt at de voksne barna har brent alle broer til politiet - kan vise at saken er fastlst.

*

Men du har ikke svart p dette sprsmlet enda?

Med tanke p at du hevder Y (D2) sendte sms med at hytteturen var avlyst, samtidig som TH forklarte politiet at hytteturen ikke var avlyst.

Var en del av planen var mistenkeliggjre TH i avhr?

Eller

Hva var s viktig med f frem at AEH snakket usant om hytteturen? - slik at de bestemte seg for at TH skulle fortelle i avhr at hytteturen ikke var avlyst? - og samtidig misstenkeliggjre TH i avhr?

Har allerede sltt fast med denne teorien at: vre med p et drap uten vanntett alibi er veldig risikabelt.
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-30 kl. 16:38.
Citera
2020-07-30, 16:06
Medlem
Citat:
Han gikk fra parkeringen 1020 og returnerte 1105, det tar ca 28 min g fram og tilbake, s det tilsier ca. 17 minutter i huset.

Jeg tror det var ment bruke 10 min s han skulle rekke ringe fra Futurum 1106 og 1107, men ble av ukjent grunn 7 min forsinket og fikk frst ringt 1113 og 1114.

Av uforutsette ting jeg kan tenke meg, er sl fra AE, bl.a. blod i trappa.

Jeg tror ikke hun bldde srlig fr TH dro p jobb rett etter ha kvalt henne. Blod og avfring ble frst synlig etterp, og hun l trolig p magen s det var ikke srlig synlig fr hun ble dyttet ned trappa av Y(D2).

Dette tror jeg frte til mer stress enn ndvending, og at bl.a. vaskebtta ubetenksomt ble fjernet med kluter og div. tilslt av blod.
Men trappen fra andre til frste er i stuen p motsatt ende av huset, utgangsdren og kjkkenstuen.
Jeg tror hun bldde fr hun fk ned trappen. Et skrap i veggen p vei ned gir ikke blodmerker som m vaskes s veldig. Det kan gi hudavskrap. Var det ikke blod og veggen. S jeg tenker hun har tatt bena fatt da hun skjnte faren og fikk seg et smell. Kunne bldd neseblod og bitt seg i tungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in