Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Den mest alvorlige bristen i din teori er tro at AE skulle velge leve et liv p flukt.
Nr jeg i tillegg peker p at TH bare gjennom se p telefonbruken er naglet til saken, henger det ikke p greip.
At du ogs gr p spillet rundt avlyst hyttetur, viser jo at det funket for noen.
Du har ikke greid s tvil om noe i min teori utover dette, s den str seg godt.
Har ikke tid til utdype mer n, fr muligens ta det i morgen.
At AEH flyktet er ikke noe jeg hevder 100% sikkert har skjedd - men lsningen kommer frem av s og si all informasjon om saken satt sammen i teori.
Hvor hun er n er det umulig for meg si, p samme mte som det er umulig for deg si hvor et lik er. At de hadde en plan for AEH sitt nye liv gr jeg ut fra - men det er ingen flere puslespillbrikler legge for finne ut av dette - jeg nsker ikke spekulere for mye i rsaker til at hun mtte flykte - dette vet mest sannsynlig kun de involverte. Men det har kommet frem en rekke informasjon om ekteskapsproblemer, gjerrighet, ektepakt, hint om vold osv - slik du sikkert ogs har lest.
Nr man leser i media s ser man at politiet har en slik hypotese.
Klipp VG
"I forsvinningssaker undersker alltid politiet hvorvidt den forsvunne har reist vekk av egen fri vilje. Slike tilfeller hrer ikke til sjeldenhetene, og derfor er det n av politiets teorier."
At det er en stor mulighet for at de har laget plottet i Gone Girl stil, gjr at bde politi, ektemann og media blir lurt. I filmen blir ogs ektemann mistenkt og media forhndsdmmer han. Filmen forklarer blant annet dette om vaske bort blod p et sted:
Et sted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved frste yekast. Men et sted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nrmere politietterforskning."
"Vask og bl, bl og vask" er et sitat fra filmen.
Klipp - VG
"Politiet mener noen har forskt vaske bort blod fra Anne-Elis*abeth Hagen p stedet"
Det har ogs kommet frem at vaskebtte ble fjernet - slik at TH skulle bli mistenkeliggjort etter GG teori
At det n har gtt spass lang tid - ingen flere arrestasjoner, politiet kommuniserer at de ikke med sikkerhet kan si at hun ble drept, samt at det er snakk om sammensatte problemstillinger, samt at de voksne barna har brent alle broer til politiet - kan vise at saken er fastlst.
*
Men du har ikke svart p dette sprsmlet enda?
Med tanke p at du hevder Y (D2) sendte sms med at hytteturen var avlyst, samtidig som TH forklarte politiet at hytteturen ikke var avlyst.
Var en del av planen var mistenkeliggjre TH i avhr?
Eller
Hva var s viktig med f frem at AEH snakket usant om hytteturen? - slik at de bestemte seg for at TH skulle fortelle i avhr at hytteturen ikke var avlyst? - og samtidig misstenkeliggjre TH i avhr?
Har allerede sltt fast med denne teorien at: vre med p et drap uten vanntett alibi er veldig risikabelt.