2020-08-21, 13:54
Medlem
(21.08.2020)Etterforskningene mot drapssiktede TH og narkotikasiktede PN har begge ftt detaljer lekket til pressen.
Reagerer p forskjellsbehandling av Hagen og Northug.
st politidistrikt varslet Spesialenheten for politisaker etter at opplysninger fra P*tter N*rthug-saken ble lekket til mediene. Det er forskjell p folk, sier forsvareren til drapssiktede TH.

Advokaten reagerer p at st politidistrikt n velger varsle Spesialenheten om lekkasjer i Northug-saken.
Det er tydeligvis forskjell p folk. Politiet sitter stille i bten og registrerer at det lekkes kontinuerlig fra Lrenskog-saken i mnedsvis uten lfte en finger. Men nr det lekkes fra saken mot Northug, involveres Spesialenheten umiddelbart.
Det er klart jeg gjr meg mine tanker rundt dette, sier Holden, som legger til at han ikke har snakket med Hagen om hvordan han personlig ser p varslingen som er sendt i forbindelse med Northug-saken.

https://www.tv2.no/nyheter/11596193/

Politimesteren i st politidistrikt sa (iflge Tv2-artikkelen) bl.a at politiet fortlpende har vurdert anmelde saken til Spesialenheten, og at de har vrt bekymret for lekkasjene i Hagen-saken, og har satt i verk tiltak for begrense informasjonstilgangen internt, men har valgt ikke sende den til Spesialenheten. N ser de imidlertid frem til at Spesialenheten vil gjennomg alle sider av saken.

(Tidligere i august anmeldte Holden st politidistrikt til Spesialenheten fordi han mener at Hagen er forhndsdmt, og at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet.
Forsvareren sier at han har vrt i dialog med Spesialenheten angende anmeldelsen, og han har ftt bekreftet at saken er under etterforskning.
Jeg hper Spesialenheten legger de ndvendige ressurser i saken for oppklare hvem som har lekket taushetsbelagt informasjon, sier Holden.)
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-21 kl. 14:15.
Citera
2020-08-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det er forskjell p folk sier SH:

Advokaten reagerer p at st politidistrikt n velger varsle Spesialenheten om lekkasjer i Northug-saken. Det er tydeligvis forskjell p folk. Politiet sitter stille i bten og registrerer at det lekkes kontinuerlig fra Lrenskog-saken i mnedsvis uten lfte en finger. Men nr det lekkes fra saken mot Northug, involveres Spesialenheten umiddelbart.

https://www.tv2.no/a/11596193/

Hva er likt da? Utenom et par politilekkasjer og en idrettskarriere da, kanskje..

PN er et levende ikon som har gitt mye til veldig mange og er en nasjonalhelt.
Sak: Bilkjring og kokain
Legger seg helt flat p direkten, innrmmer de faktiske forhold han er siktet for og enda mer.

TH er en kar som har tjent penger til seg selv.
Sak: Drap
Legger seg overhodet ikke flat, nekter signere avhr, nekter flere avhr, anker saken om beslag i boligen, og anmelder politiet for lekkasjer.

Det er nok som SH sier: Det er forskjell p folk

S sant som det sies. Skyldssprsmlet er det samme, vil jeg si.
Citera
2020-08-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det er forskjell p folk sier SH:

Advokaten reagerer p at st politidistrikt n velger varsle Spesialenheten om lekkasjer i Northug-saken. Det er tydeligvis forskjell p folk. Politiet sitter stille i bten og registrerer at det lekkes kontinuerlig fra Lrenskog-saken i mnedsvis uten lfte en finger. Men nr det lekkes fra saken mot Northug, involveres Spesialenheten umiddelbart.

https://www.tv2.no/a/11596193/

Hva er likt da? Utenom et par politilekkasjer og en idrettskarriere da, kanskje..

PN er et levende ikon som har gitt mye til veldig mange og er en nasjonalhelt.
Sak: Bilkjring og kokain
Legger seg helt flat p direkten, innrmmer de faktiske forhold han er siktet for og enda mer.

TH er en kar som har tjent penger til seg selv.
Sak: Drap
Legger seg overhodet ikke flat
, nekter signere avhr, nekter flere avhr, anker saken om beslag i boligen, og anmelder politiet for lekkasjer.

Det er nok som SH sier: Det er forskjell p folk
SH reagerer p forskjellsbehandling av Hagen og Northug.

Politimesteren i st politidistrikt sa (iflge Tv2-artikkelen) bl.a at politiet fortlpende har vurdert anmelde saken til Spesialenheten, og at de har vrt bekymret for lekkasjene i Hagen-saken, og har satt i verk tiltak for begrense informasjonstilgangen internt, men har valgt ikke sende den til Spesialenheten. !

Fetad i ditt innlegg: TH kan vre 100% uskyldig i det han er mistenkt og siktet for. Hvordan mener du at han skulle legge seg flat hvis han er uskyldig?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-21 kl. 14:56.
Citera
2020-08-21, 15:20
Medlem
Dere som formidler at dere er helt sikre p at TH er skyldig i drap og dere som forhndsdmmer TH; hvordan vil dere reagere dersom det blir bevist at TH ikke er skyldig i drap?
Vil dere endre p hva dere tenker og tror og skriver om andre mennesker i andre uoppklarte saker i fremtiden?
Citera
2020-08-21, 15:24
Medlem
Polisen fr bara behlla Hagens hus i en mnad. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...aned.rGNpUWi6i
Citera
2020-08-21, 15:25
Medlem
(21.08.2020) Politiet kan ta beslag i Tom Hagens hus i en mned.
Eidsivating lagmannsrett har gitt politiet medhold i at de kan ta beslag i Tom Hagens hus i Lrenskog i en mned. Det er to mneder mindre enn de ba om.

Vi er naturligvis fornyd med at retten reduserer beslagstiden fra tre mneder til en mned, sier Hagens forsvarer Svein Holden i en kommentar til NTB.

https://www.aftenposten.no/norge/i/v...us-i-en-maaned
Citera
2020-08-21, 15:26
Medlem
Politiet fr forelpig kun en mned til i boligen. Antar underskelsene n intensiveres. Hper de finner noe som opplyser saken ytterligere, men usikker. TH har bodd i boligen og fjernet eventuelle gjenstander. Finner de noe kan det skes om ytterligere beslag.
Senast redigerad av LH07 2020-08-21 kl. 15:35.
Citera
2020-08-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(21.08.2020) Politiet kan ta beslag i Tom Hagens hus i en mned.
Eidsivating lagmannsrett har gitt politiet medhold i at de kan ta beslag i Tom Hagens hus i Lrenskog i en mned. Det er to mneder mindre enn de ba om.

Vi er naturligvis fornyd med at retten reduserer beslagstiden fra tre mneder til en mned, sier Hagens forsvarer Svein Holden i en kommentar til NTB.

https://www.aftenposten.no/norge/i/v...us-i-en-maaned

Som det str: Politiet fr forelpig kun beholde Tom Hagens hus en mned. Det slr Eidsivating lagmannsrett fast.
Citera
2020-08-21, 15:41
Medlem
Citat:
Dere som formidler at dere er helt sikre p at TH er skyldig i drap og dere som forhndsdmmer TH; hvordan vil dere reagere dersom det blir bevist at TH ikke er skyldig i drap?
Vil dere endre p hva dere tenker og tror og skriver om andre mennesker i andre uoppklarte saker i fremtiden?

Til dere som formidler at dere er helt sikre p at TH er uskyldig i drap og dere som kritiserer politiet hvordan vil dere reagere dersom det blir bevist at TH er skyldig i drap?
Vil dere endre p hva dere tenker og tror og skriver om politi og andre mennesker i andre uoppklarte saker i fremtiden?
Citera
2020-08-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Til dere som formidler at dere er helt sikre p at TH er uskyldig i drap og dere som kritiserer politiet hvordan vil dere reagere dersom det blir bevist at TH er skyldig i drap?
Vil dere endre p hva dere tenker og tror og skriver om politi og andre mennesker i andre uoppklarte saker i fremtiden?
Jeg ser ikke at du svarte p det som jeg spurte om. S hvorfor siterte du mitt innlegg?
Til ditt innlegg kan jeg kommentere at jeg ikke kan huske ha lest at noen her i denne diskusjonstrden har skrevet at de er helt sikre p at TH er uskyldig.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-21 kl. 16:08.
Citera
2020-08-21, 16:10
Medlem
Citat:

Forsker du framst som en person med hyere etisk moral enn andre brukere her?

Patetisk innlegg.
Citera
2020-08-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Forsker du framst som en person med hyere etisk moral enn andre brukere her?

Patetisk innlegg.
Jeg forstr at det er vanskelig svare p de sprsmlene som jeg stilte.

Fetad: Nei.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-21 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in