(21.08.2020)
Etterforskningene mot drapssiktede TH og narkotikasiktede PN har begge ftt detaljer lekket til pressen.
Reagerer p forskjellsbehandling av Hagen og Northug.
st politidistrikt varslet Spesialenheten for politisaker etter at opplysninger fra P*tter N*rthug-saken ble lekket til mediene. Det er forskjell p folk, sier forsvareren til drapssiktede TH.
Advokaten reagerer p at st politidistrikt n velger varsle Spesialenheten om lekkasjer i Northug-saken.
Det er tydeligvis forskjell p folk. Politiet sitter stille i bten og registrerer at det lekkes kontinuerlig fra Lrenskog-saken i mnedsvis uten lfte en finger. Men nr det lekkes fra saken mot Northug, involveres Spesialenheten umiddelbart.
Det er klart jeg gjr meg mine tanker rundt dette, sier Holden, som legger til at han ikke har snakket med Hagen om hvordan han personlig ser p varslingen som er sendt i forbindelse med Northug-saken.
https://www.tv2.no/nyheter/11596193/
Politimesteren i st politidistrikt sa (iflge Tv2-artikkelen) bl.a at
politiet fortlpende har vurdert anmelde saken til Spesialenheten, og at de har vrt bekymret for lekkasjene i Hagen-saken, og har satt i verk tiltak for begrense informasjonstilgangen internt, men har valgt ikke sende den til Spesialenheten. N ser de imidlertid frem til at Spesialenheten vil gjennomg alle sider av saken.
(Tidligere i august anmeldte Holden st politidistrikt til Spesialenheten fordi han mener at Hagen er forhndsdmt, og at taushetsbelagte opplysninger er kommet ut gjennom lekkasjer fra politiet.
Forsvareren sier at han har vrt i dialog med Spesialenheten angende anmeldelsen, og han har ftt bekreftet at saken er under etterforskning.
Jeg hper Spesialenheten legger de ndvendige ressurser i saken for oppklare hvem som har lekket taushetsbelagt informasjon, sier Holden.)