2020-08-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hen lyktes neppe, men villedningen av politiet virker vre i beste TH-stil.

tilfre saken slik sty er i beste fall bare irriterende eller lattervekkende.

Denne trden bestr snart bare av folk som av, en eller annen grunn, heier p politiet.

Det skyldes ikke tiltro til politiet, men mistillit til milliardrer.

Nr man leser de gamle innleggene til de folkene som fortsatt pludrer p denne trden, s visste de at det snart kom et gjennombrudd i april, mai, juni, juli og august.

De trodde p det de ble presentert for - storinnrykk med teknikere - og lol det kanskje mest latterlige; den gjengen som raket i THs hage.

Jeg fr lyst til si til alle millardrskeptikere p denne trden. VKNE!

Det vi ser, face it, er et middelmdig tunnelsynpoliti som ikke har etterforsket det de burde, og som n gjr de siste krampetrekninger. (Wow! Nybrottsarbeid, vi har snakket med Apple, som skal hjelpe oss underske hvordan iPhonen til AEH beveget seg.)

Hvorfor er det ingen som bruker mer krefter p den mest sannsynlige hypotesen?

AEH ble kidnappet.

De som kidnappet stod i ledtog med kryptofolk, som fr kidnapping bare hadde holdt p med videospill. De hadde ikke skjnt at hvis du kidnapper, s blir det forhandlinger og krav om livsbevis.

De som utfrte bor i Sverige, men jobbet som hndverker i Norge.

OG: Politiet etterforsket aldri dette sporet. (De tenkte storliga (hjelp oss Interpol)).

Fadesen er formidabel. Den br komme p forsiden av alle landets aviser.

En bnn til sist: Kjre alle dere som bare er innom her av og til, og som er enig eller halvenige med meg. Bruk stemmeretten. La oss srge for at alle disse hvor-var-TH-9.04-folkene blir i mindretall.
Citera
2020-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men upphrde AEs mobil rra sig 10:07, eller var det tidigare? Har det preciserats?

Siste bevegelse p mobilen hennes var 10:07.

Fra da av l den urrlig, helt til politiets teknikere tok hnd om den.

Det er mye annet vi ikke vet om mobilen, om den har fingeravtrykk, om det finnes DNA fra andre enn AEH p den, osv.
Citera
2020-08-26, 18:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siste bevegelse p mobilen hennes var 10:07.

Fra da av l den urrlig, helt til politiets teknikere tok hnd om den.

Det er mye annet vi ikke vet om mobilen, om den har fingeravtrykk, om det finnes DNA fra andre enn AEH p den, osv.

Det r sant. Vi fr vnta och se. Nu ska ju i alla fall AEs bevegelser kartlggas under frsvimningsdagen. Det r ju rtt pikant.
Citera
2020-08-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Denne trden bestr snart bare av folk som av, en eller annen grunn, heier p politiet.

Nr man leser de gamle innleggene til de folkene som fortsatt pludrer p denne trden, s visste de at det snart kom et gjennombrudd i april, mai, juni, juli og august.

De trodde p det de ble presentert for - storinnrykk med teknikere - og lol det kanskje mest latterlige; den gjengen som raket i THs hage.

Det vi ser, face it, er et middelmdig tunnelsynpoliti som ikke har etterforsket det de burde, og som n gjr de siste krampetrekninger. (Wow! Nybrottsarbeid, vi har snakket med Apple, som skal hjelpe oss underske hvordan iPhonen til AEH beveget seg.)

AEH ble kidnappet.

De som kidnappet stod i ledtog med kryptofolk, som fr kidnapping bare hadde holdt p med videospill. De hadde ikke skjnt at hvis du kidnapper, s blir det forhandlinger og krav om livsbevis.

OG: Politiet etterforsket aldri dette sporet. (De tenkte storliga (hjelp oss Interpol)).

En bnn til sist: Kjre alle dere som bare er innom her av og til, og som er enig eller halvenige med meg. Bruk stemmeretten. La oss srge for at alle disse hvor-var-TH-9.04-folkene blir i mindretall.
Du burde ske jobb i politiet du som har s stort talang. Du er ikke enig i at noen av indisiene virker i THs disfavr... Personlig s TROR jeg at TH er innblandet, men jeg er ikke 100% sikker, dermed blir det (forelpig) feil dmme TH dersom beviser/indisier er utilstrekkelige. Du, derimot, virker 100% sikker p at han ikke er innblandet uten at du kan begrunne det skikkelig.
Citera
2020-08-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Du burde ske jobb i politiet du som har s stort talang. Du er ikke enig i at noen av indisiene virker i THs disfavr... Personlig s TROR jeg at TH er innblandet, men jeg er ikke 100% sikker, dermed blir det (forelpig) feil dmme TH dersom beviser/indisier er utilstrekkelige. Du, derimot, virker 100% sikker p at han ikke er innblandet uten at du kan begrunne det skikkelig.
Hva tror du det kommer av at politiet ikke har funnet et eneste bevis som knytter TH til saken?
2 r og enorme resurser brukt.
Vi snakker her om at en mann p 70 r uten kriminell erfaring skal ha lurt norsk politi, kripos, interpol og FBI.
Ikke et eneste bevis som knytter han til saken, bare en lang rekke svake indisier som for det meste gr p TH's karakter.
Citera
2020-08-26, 19:20
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:

AEH ble kidnappet.

Tror definitivt ingen heier p noen, dette er en dyp tragisk episode uansett hvem som er gjerningsmann eller kvinne. Hvordan kan du pst at gjerningsmennene er svenske hndverkere?
I beste fall gjetter du, i verste fall vet du mer enn de fleste her. Tror dine tidligere hypoteser, fantasier, synsinger og innlegg, ikke fikk den store menigheten her. Men, for all del fortsett synse og dele dine synspunkter. Men respekter at flertallet er uenig med deg. Vi fr hpe den eller de skyldige m st til ansvar og la fagfolkene som bestr av politi og domstoler gjre jobben sin. De har med stor sannsynlighet bedre forutsetninger til lse saken, enn samtlige forumdeltagere p FB.
Citera
2020-08-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Tror definitivt ingen heier p noen, dette er en dyp tragisk episode uansett hvem som er gjerningsmann eller kvinne. Hvordan kan du pst at gjerningsmennene er svenske hndverkere?
I beste fall gjetter du, i verste fall vet du mer enn de fleste her. Tror dine tidligere hypoteser, fantasier, synsinger og innlegg, ikke fikk den store menigheten her. Men, for all del fortsett synse og dele dine synspunkter. Men respekter at flertallet er uenig med deg. Vi fr hpe den eller de skyldige m st til ansvar og la fagfolkene som bestr av politi og domstoler gjre jobben sin. De har med stor sannsynlighet bedre forutsetninger til lse saken, enn samtlige forumdeltagere p FB.
Her inne er barna til TH beskyldt for drapet.
Alle kollegaene til TH er beskyldt for drapet.
TH er karakterisert som psykopat og grotesk.

Det er litt forskjell p menighetene her inne, noen f lanserer hypoteser og vil diskutere de, inkludert teorier om svenske hndtverkere og s har du den store dominerende menigheten som har bestemt at TH er skyldig og mter enhver hypotese som ser vekk fra TH med spydigheter og drittslenging - i mangel av argumenter.
Citera
2020-08-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hva tror du det kommer av at politiet ikke har funnet et eneste bevis som knytter TH til saken?
2 r og enorme resurser brukt.
Vi snakker her om at en mann p 70 r uten kriminell erfaring skal ha lurt norsk politi, kripos, interpol og FBI.
Ikke et eneste bevis som knytter han til saken, bare en lang rekke svake indisier som for det meste gr p TH's karakter.

La oss si TH faktisk er bakmann og har kommet i kontakt med noen som kan utfre slike oppdrag.

- Alt har blitt kommunisert muntlig face to face og ingen digitale spor.
- Betaling er utfrt med svarte penger han har ifm diverse business i byggebransjen.
- "Kidnapperne" ble sluppet av i skogholtet nr TH kjrte forbi som betyr kysten klar.
- TH forter seg p jobb og str lenge forran kamera for alibi.
- Kidnapperne har tette klr enten proffutstyr eller "gaffa i skjter versjonen" = null dna.
- TH fr vite nada om hendelsesfrlpet s han ikke trenger juge
- Kryptorigget er en del av pakka og skal rette skelys vekk fra TH som er lite teknisk.

I et slikt tenkt scenario er det ikke lett bevise TH sin skyld som bakmann.
Citera
2020-08-26, 20:02
Medlem
Citat:

AEH ble kidnappet.

Citat:
Her inne er barna til TH beskyldt for drapet.
Alle kollegaene til TH er beskyldt for drapet.
TH er karakterisert som psykopat og grotesk.

Det er litt forskjell p menighetene her inne, noen f lanserer hypoteser og vil diskutere de, inkludert teorier om svenske hndtverkere og s har du den store dominerende menigheten som har bestemt at TH er skyldig og mter enhver hypotese som ser vekk fra TH med spydigheter og drittslenging - i mangel av argumenter.

En stemme fra meg. Jeg er s klart ikke tusen prosent sikker p at TH og familien er uskyldige (hvem kan egentlig vre sikre p noe som helst her?), men jeg regner det som svrt usannsynlig at de er innblandet. Sjelden jeg gidder skrive s mye mer her, for de som er s skrsikre p at politiet gjr rett og at TH er skyldig gjr klimaet her inne surt og utrivelig. Jeg nsker en mer nyansert diskusjon uten drittslenging og usakligheter, og ikke minst uten forhndsdmming og grove personkarakteristikker, men det er visst for mye forlange av flesteparten her inne. Jeg tenker det sier mest om dem mtp sosial intelligens og empati og evnen til analyse, men det frer jo til at vi er mange som ikke gidder delta (lenger). Er her inne og leser innimellom fordi det fortsatt er noen her som kommer med saklige og interessante betraktninger. Takk til dere for at dere gidder.
En dag er det nok ganske mange her inne som fr passet pskrevet. Det blir flaut. Gleder meg. Haha.
Citera
2020-08-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
La oss si TH faktisk er bakmann og har kommet i kontakt med noen som kan utfre slike oppdrag.

- Alt har blitt kommunisert muntlig face to face og ingen digitale spor.
- Betaling er utfrt med svarte penger han har ifm diverse business i byggebransjen.
- "Kidnapperne" ble sluppet av i skogholtet nr TH kjrte forbi som betyr kysten klar.
- TH forter seg p jobb og str lenge forran kamera for alibi.
- Kidnapperne har tette klr enten proffutstyr eller "gaffa i skjter versjonen" = null dna.
- TH fr vite nada om hendelsesfrlpet s han ikke trenger juge
- Kryptorigget er en del av pakka og skal rette skelys vekk fra TH som er lite teknisk.

I et slikt tenkt scenario er det ikke lett bevise TH sin skyld som bakmann.

Jeg har vrt inne p det selv, at TH har kjpt en tjeneste.
Det er allikevel noen ting som peker i mot.
- Planen er spektakulrt drlig, TH har levd i et helvete n i 2 r og har ingen utsikt til at det skal endre seg. Alle tror han har gjort det.

- Han har hatt alle muligheter til velge et bedre sted, n har han valgt et sted fullt av kameraer, midt i mellom Norges to strste politikamre som i motsetning til resten av landet har eget helikopter, nrhet til KRIPOS og beredskapstroppen.
Sammenliknet med et tarvelig lensmannskontor med helgestengt er valget nesten ikke til tro.

- Han kom tidlig hjem, hvis han hadde folk til gjre dette ville hans tilstedevrelse ikke vre ndvendig, s hvorfor kom han hjem s tidlig.
Han kunne ha hatt mter og eller tur p pub og kommet hjem p kvelden.
Forskjellen i digitale spor politiet m gjennomg er gigantisk, han bor midt i mellom flere motorveier og jernbanelinje med enorm rushtrafikk.

- Plankebiten som kan ha vrt et signal s det fra avstand kan sjekkes om ugjerningen er oppdaget.
Citera
2020-08-26, 20:10
Medlem
Citat:
Det hres veldig flott ut det, men politiet er bare mennesker og i denne saken hvor s mange indisier peker p TH s er det nok lett vre subjektiv.
At de i denne saken som tross alt er veldig komplisert legger mye krefter i binde TH til saken.
TH samarbeidet innledningsvis, men i avhrene vinkler politiet utskriften til TH's disfavr, s ille at TH nekter skrive under.

Politiet har heller ikke sjekket ut den rde BMWen, bare et avhr over telefonen.
Jeg skal vre litt forsiktig her, men det kan antyde at de har trodd s sterkt p at TH er skyldig at de ikke sjekket den ut.
Ulempen med det er at SH i en eventuell rettsak kan kunne skape tvil om alternative gjerningsmenn.

En annen sak som er litt problematisk nr det gjelder politiets avhrsteknikker etter Tengs-saken er Baneheia.
Der fikk den pedofile drapsmannen Jan Helge Andersen tilpasse sin forklaring etter politiets beviser.
Han fikk tilbud om skylde p Viggo og de underslo kunnskapen om at Viggos kniv var funnet av en nabo og ikke kunne vre drapsvpenet, noe JHA pstod.

N nylig (2019) sier politiet at de er fornyd med sitt arbeid i saken og at den ikke br gjenopptas, stikk i strid med hva de skryter av i artikkelen din.
Vi m ta hyde for at det kan skje i denne saken ogs.

TH ble sluppet fri av lagmannsretten som ikke fant skjellig grunn til mistanke og politiet har ikke klart knytte han bevismessig til saken etter 2 r og en enorm resursbruk.

Jag har heller inte lst ngot annat n att de inte forskat kring den rda BMW:n - trots 2 vittnen som offentligt sger att de observerat den med ngon som liknar AEH i bakstet, trots att den ena mannen i framstet hade "hette" ... och andra likheter.
Skulle det senare visa sig att den rda BMW:n har betydelse i saken, har polisen verkligen blamerat sig.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-26 kl. 20:13.
Citera
2020-08-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har heller inte lst ngot annat n att de inte forskat kring den rda BMW:n - trots 2 vittnen som offentligt sger att de observerat den med ngon som liknar AEH i bakstet, trots att den ena mannen i framstet hade "hette" ... och andra likheter.
Skulle det senare visa sig att den rda BMW:n har betydelse i saken, har polisen verkligen blamerat sig.
Jeg mistenker den BMWen!
De som tok AEH har sluppet unna, politiet har ikke etterlyst noe bil med bilde fra bomstasjoner eller andre kameraer.
Jeg tror at de har lurt politiet ved ta en pause p et sikkert sted i nrheten og byttet bil der.
Politiet har sett en slvgr bil p et kamera p andre siden av vannet.

Ved bytte bil s blir det nesten en umulighet etterforske dette ved sjekke kameraene fra bomringen. Med en pause ville de ha passert veldig mye senere og i en bil med annen farge.
Dette m politiet ha brukt store resurser p, uten resultat.
BMWen kan vre svaret - i s fall veldig smart!
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-08-26 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in