S den person som slde denna BMW x3, 15 dagar efter AEH frsvann, har vi nnu inte hittat.
Dette er nok et feilspor og ingen grunn til undersken denne bilen videre.
Det fremkommer jo tydelig av bildene fra november 2018 at bilen har mrke bakvinduer. Hvordan tror du vitnene skal ha sett noen person gjennom dette fnsteret og kunne gi detaljerte beskrivelser av ansiktsfarge osv?
Dette er nok et feilspor og ingen grunn til undersken denne bilen videre.
Det fremkommer jo tydelig av bildene fra november 2018 at bilen har mrke bakvinduer. Hvordan tror du vitnene skal ha sett noen person gjennom dette fnsteret og kunne gi detaljerte beskrivelser av ansiktsfarge osv?
Kan kanskje vre snn at nr noen av trdens hyperaktive deltakere hva gjelder stemple TH som psykopat og narsissist, skriver 15 ganger at brevet beviser og bekrefter disse personers bias, s gidder man ikke ta imot stormen som er pregnlig dersom man mener noe annet. Srlig ikke nr disse hyperaktive med psykopat-stemplet fr sttte av en slettsnok mv.
Befriende at du vger g mot strmmen! Jeg har fulgt denne trden fra starten, men har ikke skrevet s mye. Jeg har fulgt trder p Aktuella brott og ogs Frsvunna personer i ca 10 r. Det som slr meg i denne trden, er graden av skrsikkerhet hos de som er sikre p at TH er skyldig.Dette er ikke sammenlignbart med andre trder jeg har fulgt. Ikke bare skrsikkerhet, men ogs tillp til spydigheter og latterliggjring av andre debattanter. Z-Z-Z, for eksempel, har bidratt veldig mye, med blant annet finne frem saker som har vrt omtalt i media. Takken for det, er stadig nye sleivspark og spydigheter. Det er vel f her som er 100% sikre p at TH er skyldig. Likevel blir enkelte beskyldt for uedle motiver, hvis disse tar til motmle mot de mest hyrstede og skrsikre. Jeg var fra starten av "sikker" p at TH var skyldig. Etter ha fulgt trden og etterforskningen, vil jeg n si at jeg er veldig i tvil om hva jeg skal mene. Vi er i denne gruppa for diskutere skyld og uskyld. Diskusjon er bra, men det blir jo ikke mye til diskusjon, hvis man er helt fastlst.
Befriende at du vger g mot strmmen! Jeg har fulgt denne trden fra starten, men har ikke skrevet s mye. Jeg har fulgt trder p Aktuella brott og ogs Frsvunna personer i ca 10 r. Det som slr meg i denne trden, er graden av skrsikkerhet hos de som er sikre p at TH er skyldig.Dette er ikke sammenlignbart med andre trder jeg har fulgt. Ikke bare skrsikkerhet, men ogs tillp til spydigheter og latterliggjring av andre debattanter. Z-Z-Z, for eksempel, har bidratt veldig mye, med blant annet finne frem saker som har vrt omtalt i media. Takken for det, er stadig nye sleivspark og spydigheter. Det er vel f her som er 100% sikre p at TH er skyldig. Likevel blir enkelte beskyldt for uedle motiver, hvis disse tar til motmle mot de mest hyrstede og skrsikre. Jeg var fra starten av "sikker" p at TH var skyldig. Etter ha fulgt trden og etterforskningen, vil jeg n si at jeg er veldig i tvil om hva jeg skal mene. Vi er i denne gruppa for diskutere skyld og uskyld. Diskusjon er bra, men det blir jo ikke mye til diskusjon, hvis man er helt fastlst.
M ha LITT temperatur og LITT humor, ellers blir det drgende kjedelig. Synes forvrig at det er like mye stahet og tunnelsyn p begge sider.
Jeg synes kanskje det er litt pussig at forretningspartner og venn B.Brodw var den som introduserte Svein H for TH. Dersom Brodwall er en nr venn av Holden, vil det skurre litt dersom Brodw skulle bli siktet i saken.
Hvordan vet du det?
Dette er hva som er kjent om hvordan Svein Holden ble familiens bistandsadvokat.
En "bekjent" av TH ringte Svein Holden hsten 2018:
"Hagens kone skulle ha blitt bortfrt. Ektemannen hadde kommet hjem til tomt hus og funnet et brev. I brevet ble det fremsatt grove trusler og krav om ni millioner euro i lsepenger, betalt i kryptovalutaen Monero. Hvis politiet ble kontaktet, ville Anne-Elisabeth Hagen bli drept. N var det gtt en mned uten livstegn.
Om Holden kunne tenke seg bist familien?"
Det frste mtet skjedde fredag 30. november 2018. Om opplysningene i VG er korrekte.
"Kort tid etter satt Tom Hagen og ett av hans tre voksne barn p Holdens kontor i Oslo sentrum.
Han setter seg litt opp i sofaen.
Vi snakket sammen et par timer. De var i en ekstrem situasjon, og det gjorde veldig inntrykk p meg.
Mtet med Hagen-familien, den siste fredagen i november i fjor, var s overveldende at Holden mtte g tidlig hjem fra jobb for fordye inntrykkene. Det har han aldri gjort fr."
Kilde: Portrettintervju med Svein Holden i VG+ 15.oktober 2019.
Mulig jeg kommer med en oppflger p denne teorien snart. Blir ikke trt og kjedelig for si det snn👍
***Han ville ta hevn"***
.
.
Ny teori
.
.
"Var han bare lei? Lei av alltid vre den som ble lurt? Mtte han ta hevn?"
.
.
.
"TH hadde tenkt p dette lenge"
Info fra en av de tretti-tte-tusen postene p forumet
.
.
.
"Det var en kjensgjerning blant venner av TH at hans dialekt kunne by p problemer. Hans oppvekst p Jaren, samt hyppige opphold i Gjvik skape en meget spesiell og uforstelig dialekt.. en skalt gjvik-gangster-dialekt".
VG pluss sladder = sant. 05.03.2019
.
.
.
Bakgrunnshistorie:
Ideen hadde han ftt den gangen han reddet en valp fra bli kidnappet p Gjvik i 1968. TH hadde akkurat vrt i slosskamp. Rivalen hans "Kjakan" hadde slengt med leppa den kvelden. "Rudolf Rdnese" hadde han ropt "Je ska ta're din gjerriknark!". Det handlet om vinne hjertet til prinsessen p Gjvik. Etter ha skambanket Kjakan kunne TH stolt dra hjem med trofeet sitt. Den vakre AEH.
Det var p veien hjem han reddet valpen som hadde blitt kidnappet av en person p sykkel. Han syklet ikke s fort men.... litt raskere enn vanlig.... "Misstnktsmt!" tenkte TH. Det var en RD DBS X3... Personen var VE senior. Han hadde kidnappet denne stakkars valpen fra eieren av bilopphggers-huggeriet p Gjvik. Med kriminelle gangsterkrefter klarte TH bringe valpen tilbake til eieren og han fikk bilen - som han bruker den dag i dag - som belnning.
Men n var dagen ndeli kmmi. AEH skulle dra p hyttetur i all hemmelighet og TH skulle fake en kidnapping. Som et trick p Halloween. Han var lei av bli lurt av barna sine hver bidige halloween opp igjennom rene. N var det hans tur til lage "tidenes plan"!
Da kan vi se p tidslinjen:
Kl 08.45: Anrop AEH til snuppa p lnn.
Da AEH var litt sjalu mtte hun hver morgen ringe den hersens dama og lekse opp for henne at hun mtte holde fingrene av fatet.
Kl 09.06: En bil rygger i grfta fra fiskeplassen. Det er elektriker Skansen. Gangveien hadde akkurat pnet den dagen... og is og sn p smal vei = dette m man aldri finne p gjre selv om man er mann. ...forklarer at han ikke ringer AEH fr Kl 09.48.
09.05 - 09.08. TH har hatt litt problemer med kjerra denne morgenen og har allerede vrt i garasjen en times tid for f i gang veteranbilen. Endlelig fr han start!
Han ankommer "Futurum", som navnet ved en feiltagelse ble skrevet da TH ringte det inn til skatteetaten i 1978. Han skulle prve seg p et nytt engelsk ord han syntes hrtes fremtidsrettet ut - men gjvik-gangster-dialekten gjorde at dama i skatteetat-telefonen etter sjette forsk bare mtte skjre igjennom skrive dette navnet..
Kl 09.06: AEH ringer datter. Som et "trick" legger hun p etter 3 sekunder. "Detta blir mrrsamt" tenker hun. Hun venter ...fire minutter for gjre det ekstra spennende, fr hun sender SMS til datter der hun... avlyser hytteturen.. "Je e helt spr i dag" fniser AEH.
Snnen har akkurat entret scenen og klatret opp...stigen som sto oppreist bak huset. (Han er med p plottet mot sine sstre..) Endelig skal lillebror f ta igjen for alle gangene han mtte leke bibelhistorer i barndommen da storesster skulle leke prest, samt "fola blakken i stallen" til Ma*rta Louise-fan heste-sster.
Han har kledd seg ut som.. st-Europeisk hndverker.. noe han var ndt til gjre for leve seg totalt inn i rollen som kidnapper da han skrev trusselbrevet....forklarer hvorfor det er frst er skrevet p polsk, for s gjennom google translate er oversatt til norsk, for s til gjvik-dialekt og til slutt til svensk! Det er alts snnen som har forfattet dette profesjonelle og skremmende brevet. Men hvordan har snn lrt seg polsk?
Snnen ble informert om planen fra sin far for et rs tid siden. For kunne leve seg helt inn i rollen som en kriminell hadde han reist til Polen og ftt seg jobb i et hndverker firma. Firmaet var s kriminelt at arbeidsgiver kun betalte med krypto-valutta. ...forklarer hvorfor snn har opprettet krypto-konto.
Han har ogs invitert noen fiskeglade arbeidskollegaer til Norge p besk ...forklarer fiskerne ved Langnvannet.
Snnen kommer inn, stager huset og legger ut vater, mlebnd, malingskost og fan plakat av skihopperen "Adam Malysz" slik er han sikker p at dette skal se ut som ekte st-Europeiske kriminelle!
Kl 09.12-09.15. TH ankommer Futurum der han har sine faste rutiner. Et smekk p rompa til snuppa p lnn fr han setter seg fremfor skrivemaskinen. To pekefingre i vret og i dag skal han forfatte et helt brev til kraftsambandet. TH jobber slikt i rolig og traust tempo hver bidige dag (ogs helg). Som en zombie i hengemyra. .....forklarer at han er utbrent etter de hektiske rene fr Norge fikk OL p Lillehammer 1994. Han var personen som p kriminelt vis gjennom korrupsjon fikk OL til Norge slik at de mtte lage flyplass p Gardermoen og han kunne tjene masse penger p.... "OL-floka - sangen" (hvis man gjr sk p google finner man faktisk ut at det er TH som har skrevet lta "Ja n skal OL-floka g". En tilfeldighet - neppe. Dedektivarbeid p hyt niv)
Men p jobben har VE jr kommet inn p kontoret. TH syntes litt synd p hans far "VE senior" etter han hadde krsjet sykkelen hans da han reddet valpen p Gjvik. S TH har ansatt snnen VE jr som sin hyre hnd. (Stillingstittel - "Hyre Hnd") VE jr gjr kun det TH sier han skal gjre, som en fjernkontrollert bil, og m sprre TH om f g p do. Det er akkurat det VE jr nsker n - han spr - han fr lov - han gr p do. Ikke s spennende men ...forklarer at TH m ha kontroll!!
TH pleier ta de daglige ringesignalene hjem til AEH, slik han har gjort det i 25 r snart. Dette har TH gjort helt siden han fikk denne nymotens telefonen. (Hemmeligheten med dette er helt utrolig nr man "knekker" dedektiv-koden)
AEH sitter faktisk hjemme med blyant og papir og skriver ned alle anropene p flgende vis:
Kl 10.06 Anrop TH til AEH - itte besvart
Kl 10.07 Anrop TH til AEH - itte besvart
KL11.13 Anrop TH til AEH - itte besvart
.
.
osv
...helt til TH i lpet av dagen har ringt henne tte ganger. Nr alle anrop er skrevet opp, s kommer det spennende hun gjr..... hun skal gjette hvilke to anrop TH sletter fra loggen sin fr han drar hjem. Dette er deres form for lotto da AEH ikke fr penger til verken bingo eller flakslodd.. Klarer AEH gjette riktig, fr hun et nytt kjkkenapparat eller lov til pusse opp noe i huset. TH "jukser" selvflgelig litt s hun ikke skal treffe s ofte. Alltid klar med en klonet Nokia med "feil svar" i den slitte jobbmappa. ...forklarer bruk av "tvillingsim" (obs.. var dette i denne saken?)
P tide sette opp tempo for en forrykende avslutning.
Kort oppsummert:
TH skal komme hjem - AEH skal dra p hytta - TH skal ringe sin datter - fortelle at AEH er kidnappet av en st-Europeisk hndverker - datter skal ringe i kirkeklokkene og kalle p heste-datter - hun skal ri til Sl"oraveien - de skal sammen forske oversette trusselbrevet - de skal benytte google translate - de skal bli skremt - men fr TH har klart fortelle at dette er et Halloween trick (ler seg i hjel) har heste-datter allerede ringt politiet og avtalt at TH skal mte dem p Shell...
"Obs! Jeg har faktisk ring politiet allerede" ......forklarer en litt for ivrig og hysterisk datter.
"Ja ja", svarer TH, "je ha no lst p plse allikavl, s je kan no bare ta en tur p Shell" (Hvis AEH ikke er hjemme, m TH, for i det hele tatt overleve - spise mat p Shell)
Kl 14.25 - TH setter seg inn i politibilen p Shell med en plse i hnda. Han skal akkurat fortelle politiet at det var falsk alarm. At det bare var et Halloween trick, men han har brukt trusselbrevet som plsepapir. TH kaster aldri noe som kan brukes om igjen. "Man kaste itte et s flott kvalitetspapir!"...og han mister det, og det faller ned i hendene p politiet nr siste bit av plsa er tatt. De leser det fr TH fr svelget siste bit. De ser p TH. Han prver snakke til dem, men den uforstelige gjvik-gangster-dialekten delegger for han igjen. Politiet skjnner ikke bret av hva han sier. ...forklarer hvorfor politiet tror TH er i sjokk.
Politiet skjnner selv ikke den dag i dag hva han sier, men TH kommuniserer med dem gjennom Krypto-meldinger (ved hjelp av sin snn's arbeidsgiver i Polen)......forklarer at situasjonen er fullstendig fastlst.
.
Film slutt
Rulletekst
.
.
Filmmusikk:
"Vazelina Bilopphggers - Bllys"
.
.
.
Men hva med RU? og luemannen? Hvorfor ble ikke de med her??? Tror du ikke de er med p plottet? Hvorfor er da RU en av de mistenkte av politiet?
.
.
. Legokatt:
.
.
.
"Slapp av, RU kommer i oppflgeren"
.
.
.
"Gjvik Gangster 2": RU er snn av Kjakan. RU tar med Kjakan p besk til Sl*raveien. Kan en gammel rival lage trbbel?
.
.
.
.
"Jeg synes det er userist lage en slik histrorie med en iskald drapsmaskin som den nazi-zombien av en psyko TH virkelig er!!!!!!
.
.
.
Legokatt:
.
.
.
"Det er viktig f seg en god latter minst en gang om dagen. Srlig nr man tenker s mye p denne tragiske saken"
.
.
.
"Historien er basert p rykter og spekulasjoner (inkludert fra meg) fra denne trden - men satt sammen p en litt komisk mte"
.
.
.
"Fortsett for all del spekulere og utforsk til saken er lst!"
.
.
.
Men hva tror du egentlig skjedde Legokatt?
.
.
.
"Jeg tror AEH flyktet ved hjelp av sine barn. Hun flyktet fra en syk mann. TH's uttalelser etter hendelsen viser en person som er sykelig opptatt av penger. En person uten virkelige flelser"
.
.
.
"Jeg tror TH er skyldig i at hun mtte rmme"
.
.
.
"Jeg tror de fryktet for AEH's liv"
.
.
.
"Jeg ber for henne og sender mine tanker ut i universet, uansett hva som har skjedd"
.
Peace out!
Legokatt
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-06 kl. 22:32.
En kryptoekspert sier til Aftenposten at kryptoopplegget kan tyde p at noen er helt inkompetente.
Han viser blant annet til at det er hyst uvanlig bruke samme adresse, slik antatt motpart har gjort, og beskriver dette som noe av det merkeligste med hele bitcoin-kommunikasjonen som har pgtt.
Kryptoeksperten viser til at applikasjoner man bruker p telefonen for overfre bitcoin lager nye adresser hver eneste gang. Dette er helt standard, forteller han til Aftenposten.
- Hvis du skal gjenbruke en adresse, m du g aktivt inn for det. Og det er det som slr meg som merkelig. Det er ingen gode grunner til gjre dette, understreker han.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-06 kl. 22:37.
Litt (mye) drodling rundt en teori som handler om snnen og kjresten hans. Helt umulig?
-TEH og KT venter i bil til TH kjrer forbi.
-Rygger et stykke opp gangveien og slipper av TEH. Hun kjrer til hans leilighet.
-TEH overrasker AEH. Sier han ikke fikk ringt fordi han har mistet telefonen.
-09.14 TEH ber AEH om ringe telefonen hans for se om noen svarer. KT tar telefonen og de snakker i 93 sek.
- TEH fr med seg AEH opp i annen etasje. Dytter henne ned trappen, gir henne en spryte? med hennes egen sovemedisin e.l (som han har tatt dagen fr eller tidligere) som gjr henne bevisstls. Brer henne til entreen.
-Klokken 09.45? ringer KT fra TEH'S telefon. Fr ikke svar, noe som er cuet til at hun skal komme med bilen.
-KT kjrer snarveien ved blokka over plenen. Maskert og med tildekket/falske skilter.
-De tar av AEH tilgriset bukse og pakker henne inn i et teppe. Slepespor lages.
-Klokken 10.07 legges telefonen til AEH p bordet, de brer henne inn i bilen. (Om noen skulle komme kan de si at de skal p legevakta med AEH. At hun har ringt han for hjelp og var drlig da de kom. Ble visst plutselig fryktelig mye drligere akkurat nr noen dukket opp).
-De kjrer maskerte og parkerer ved ishallen. KT kveler den bevisstlse AEH med strips mens TEH gr tilbake til stedet. Trusselbrevet, sproxspor, ringen osv m legges p plass. Dette kunne ikke rigges fr AEH var kjrt bort i tilfelle noen skulle komme.
-Han gr tilbake og mter KT. De kjrer innom leiligheten til TEH og legger igjen noen digitale spor p telefonen hans fr de drar og dumper liket.
Motiv: penger, spillegjeld, evt konflikt mellom mor og snn, "svigerdatter"? Han kan ha funnet ut om skillsmisseplaner, derfor brukt ringen for han bryr seg ikke om far blir mistenkt? Fler seg sviktet av begge foreldrene?
Hvilken bil? Hun kan ha tyvlnt bilen til en kollega for eksempel. Hvis hun kom p jobb i Oslo kl 8, kan hun fint ha tatt en bil nr kollegaene kjrer ut til kundene med jobbilene og levert den tilbake fr kollegaene er ferdig for dagen.
Dette ble langt og fantasifullt, men det har surret rundt i hodet mitt en stund, s det m ut.
Dette var spesielt dryt. Tror du en snn dreper sin mor pga. spillegjeld? Jeg har selv spillegjeld. Det er svrt grovt skrive at noen har spillegjeld hvis man ikke vet at det stemmer, og dessuten virker det ikke som du vet at det stemmer? Hvis det stemmer antar jeg TH hadde hjulpet han med penger med mindre han vil knuse sin egen snn. Det er helt upassende tro at en jente som kun er kjresten til en med eventuelle konomiske problemer ville drepe en annen person pga. en annens spillegjeld. Dette er noe man kun er skyld i selv. Jeg vet ikke om snnen har spillegjeld, men jeg har lest han m betale husleie til TH (wtf), og jeg vet heller ikke om det stemmer at TH bruker masse penger p barnet med hesteinteressen. Jeg vil anta TH er svrt ppasselig med gi alle barna like mye? Er det lov komme med slike drye pstander?
Nettsiden til Statens vegvesen opplyser (fortsatt samme reg nr):
Reg p nvrende eier: 12 10 2018
Frstegangsreg: 28 01 2014
Merke og modell: BMW X3 xDRIVE20d
Farge: Rd
hvorfor skal det vre den bilen med det reg. nr. nevnt tidligere? en mann p notodden? hadde ikke bilen registreringsskilt fra utlandet da? gitt at det er de samme som var ved langvannet som fuglefotografen hadde lagt merke til litt tidligere? de hadde steuropeiske skilter, det er rart at folk klarer f med seg slike ting, imponerende. Da var det jo ikke noe som tydet p at det skulle skje en forvinning, s fuglefotografen er jammen observant.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!