2020-07-09, 12:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det forresten noen som har lyktes i se videoklippene p nytt?

Det virker som om de er tatt ned, bde fra DB og VG sine artikler.
Man fr bare se reklamer n, nr selve videoen skal komme gr
den automatisk til ny reklame. Utrolig irriterende, jeg hadde
tenkt bruke video screen capture for f dem lastet ned.

Fant dem p Dagbladet.no
Citera
2020-07-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ut fra videoer av "Hettemannen" holder det pent at det kan vre en dame. Er det noen antydninger til p*upp der? Vil si det er 50/50 mellom at det er mann eller dame.
Litt spinkel benbygning - srlig bena. Kan benytte tykke genser p overkropp

Ellers drar personen hyrebenet litt ut til hyre side i ganglaget - tyder p en litt eldre person/noen som har hatt en skade/stiv i hoften/lyskeskade/noen som har lpt en del [...]
Eller kanskje gtt noen 10.000-metere p skyter? Mange venstresvinger med fraspark fra hyrebeinet, som du beskriver...

Ja, det ser ogs ut som personen har bra med "lunger"😉 Men omtrent ingenting i denne saken er snn som det ser ut som. Bortsett fra det ENESTE fakta vi vet med sikkerhet... AEH er borte og en skytelper er mistenkt.
Hata slumpen, har jeg lest noen ganger i denne trden
Citera
2020-07-09, 12:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det kan godt vre at TH har disse personlighetsforstyrrelsene/diagnosene. Men dette VET hverken du, eller andre i gruppa. Det er selvflgelig noe helt annet si "mye tyder p at TH er psykopat", eller man kan antyde at TH har narsissistiske trekk.

(...)

Hvis en person er dmt for mord, s er det selvflgelig helt kurant kalle vedkommende morder. Man kan selvflgelig diskutere om noen er "drapsmann", men man kaller ikke vedkommende "drapsmann", fr denne er dmt. Og for rydde eventuell tvil av veien: Fjerndiagnostisering og forhndsdmming tar jeg avstand fra . Dette har IKKE noe gjre med TH. Jeg har hatt samme oppfatning i mer enn 40 r.

Veldig enig i dette. Diagnoser er det forbeholdt spesialister stille, og selv for dem kan det
vre utfordrende nok selv om de har kjenner personen det gjelder. Uansett er begrepet
"psykopat" noe man i nyere tid har beveget seg bort fra, og konsensus blant fagfolk later
til vre at det ikke fins n bestemt lidelse som passer til betegnelsen.

Det er uansett umulig for oss vite hvordan en person vi ikke kjenner vil reagere p
de omstendighetene han befinner seg i. Det eneste som slr meg er at det i forhold
til regnskapstallene ikke later til g drlig p forretningsfronten. Kan hende presset
gir ham ekstra fokus p businessen, ikke vet jeg. Mulig ogs han er iskald og uten
srlige flelser. Men alts ikke opp til oss bedmme, egentlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Fant dem p Dagbladet.no

Og de spiller av fint? Kan vre nettleseren min som k*ker det til.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Eller kanskje gtt noen 10.000-metere p skyter? Mange venstresvinger med fraspark fra hyrebeinet, som du beskriver...

Jeg har ogs tenkt p muligheten for at det er en skytelper.

Eller en sprangrytter..? De er vel kanskje litt mer hjulbeint?
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-09 kl. 12:17.
Citera
2020-07-09, 12:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog

Ja, det ser ogs ut som personen har bra med "lunger"😉 Men omtrent ingenting i denne saken er snn som det ser ut som. Bortsett fra det ENESTE fakta vi vet med sikkerhet... AEH er borte og en skytelper er mistenkt.
Hata slumpen, har jeg lest noen ganger i denne trden
I og med at det er hyre ben kan det vre skyter, det kan ogs vre lyskeskade pga fotball. Hvem vet😉
Citera
2020-07-09, 12:18
Medlem
Citat:
Er det forresten noen som har lyktes i se videoklippene p nytt?

Det virker som om de er tatt ned, bde fra DB og VG sine artikler.
Man fr bare se reklamer n, nr selve videoen skal komme gr
den automatisk til ny reklame. Utrolig irriterende, jeg hadde
tenkt bruke video screen capture for f dem lastet ned.

Her er det 2 videoer med hettemannen:
https://www.dagbladet.no/nyheter/her...annen/72625768

1 video med hettemannen:
https://www.rb.no/mannen-som-meldte-...s/5-43-1337866

Her er video av Lue- og telefonmannen:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-under-oppsikt

Citat:

De spilles av fint her.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-09 kl. 12:27.
Citera
2020-07-09, 12:25
Medlem
[quote=Akershus|72201600]
Citat:
Grunnen til at dette blir "gjentakende og kjedelig", skyldes jo at du deler ut personlighetsforstyrrelser/diagnoser i hytt og pine. Jeg kan ta det med teskje: Det kan godt vre at TH har disse personlighetsforstyrrelsene/diagnosene. Men dette VET hverken du, eller andre i gruppa. Det er selvflgelig noe helt annet si "mye tyder p at TH er psykopat", eller man kan antyde at TH har narsissistiske trekk. Men du VET. Og ut fra ca 10 rs erfaring fra Flashback, kan jeg si at mange har tatt feil. Bde nr det gjelder bastante oppfatninger om skyldsprsml, men ogs med fjerndiagnostisere personer man aldri mtt. Bakgrunnen for dine uttalelser er kun basert p rykter og sladder. Du er s bastant i dine meninger, da m ogs tle kritikk, uten ta det personlig. Du er veldig forutinntatt, et eksempel p det er at du kaller meg "hun". Er ikke s sikker p at kjerringa mi er enig med deg!

Hvis en person er dmt for mord, s er det selvflgelig helt kurant kalle vedkommende morder. Man kan selvflgelig diskutere om noen er "drapsmann", men man kaller ikke vedkommende "drapsmann", fr denne er dmt. Og for rydde eventuell tvil av veien: Fjerndiagnostisering og forhndsdmming tar jeg avstand fra . Dette har IKKE noe gjre med TH. Jeg har hatt samme oppfatning i mer enn 40 r.

Enig ang fjerndiagnostisering. Men n vet vi jo ikke om det er det eller ikke. Anonymiteten i en snn sak er selvflgelig viktig, og ingen vet om brukere har kjennskap, men kan av naturlige grunner ikke dokumentere dette uten sette anonymiteten i fare. Og husk at "vi er i Sverige n" og her p FB er det reell ytringsfrihet, for alle, og ikke bare de med rett (PK) mening. Liker du ikke meninger du ikke selv har er du nesten p feil plass... Uten rykter og sladder er det ikke s mye diskutere her. Politiet sier jo pent at de har en mediestrategi, s det som kommer fra de fr vi ta med en klype salt og heller ta imot det vi kan av info. Mange har lest alle 40.000 innleggene og gjort seg opp en mening om hvem som troller og hvem som har kjennskap. Ting har jo kommet frem her flere uker fr det blir bekreftet i media...
Citera
2020-07-09, 12:30
Medlem
Citat:
Fin skisse. Men hvis det var slik, ville de ikke vrt hissigere p pengene i ettertid?
Jeg antar teorien din sttter eksterne, ekte kidnappere og at TH ikke er involvert.

Jeg for min del mener BMW-tipsene m vre sjekket ut av saken.

Politiet rper seg ved mte opp i uniform, eller ved deres adferd p stedet s kidnapperne forflger ikke kravet.
Frst nr saken sprekker i mediene skjnner de at politiet ikke har spor etter dem s de prver seg p krav.

Politiet sa ikke at de hadde sjekket ut BMWen og det tror jeg er fordi den har kjrt en lype med f kameraer uten mobil, nettopp for unng sporing.

Selvflgelig er ikke TH involvert!

Kvitte seg med kona p denne mten er helt hinsides! - Bare se p alt peset han har ftt.
Hvis hun hadde forsvunnet p fjellet under en tur med hunden, p et sted med et tarvelig helgestengt lensmannskontor ville saken ha ftt mye mindre oppmerksomhet og langt mindre omfattende etterforskning.

Som kriminalitet er det ikke perfekt, men veldig nre.
De har etter 20 mnd ikke blitt tatt men ftt ut 10 mill noe som er veldig vanskelig i dag.
Rane pengetransporter eller banker er blitt s og si umulig.
Citera
2020-07-09, 12:32
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, du verden. Legg merke til datoen. Det handler om desember for 27 r siden. Det er s lenge at mange av dere har tilgode oppleve det.

Kanskje det var dette som skjedde:

TH: Jeg, er helt knust, du har jo lyet for meg.
AEH: Ja, det er sant, men jeg angrer.
TH: Jeg vet ikke om jeg vger satse p dette.
AEH: Jammen, jeg lover deg, jeg skal aldri vre utro igjen. Jeg kommer aldri til g fra deg.
TH: Men det har du sagt fr.
AEH: Men, denne gangen mener jeg det. OK, la oss lage en kontrakt da.
TH: Vi har en kontrakt, vi er gift.
AEH: Jammen, ta fra meg huset, da! La oss skrive en kontrakt som sier at jeg ikke fr noenting om jeg gr fra deg.

La oss starte ekteskapet med utpressinger, ekte kjrlighet det der..

Synes dette og alt annet du sier p forumet er tilbakestende..
Citera
2020-07-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
kan jo vre mulig, men tror du han har brukt sprox-sko? er det riktig at sprox-skoene er avsatt ETTER den kriminelle handlingen er funnet sted eller er det kun spekulasjoner? det m vre vanskelig fastsl. Vet noen om trusselbrevet var brettet eller krllet p noe vis eller om det var helt urrt papir? Hvis det var helt urrt papir kan ikke hettemannen vre den som la papiret p plass.
Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet p stedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan vre et drap.(16:21)

Fra krimpodden her:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...skog-saken-naa

Det ble ogs nevnt i krimpodden at spor p stedet var todelt: Noen spor peker i retning av kidnapping (strips, brev, konvolutt) og andre spor kunne kobles til et mulig drap.

2 typer spor:
En type spor som viser hva som faktisk har skjedd, og en type spor som er plassert der for villede.
Citera
2020-07-09, 12:50
Medlem
[quote=Lurenskog|72201820]
Citat:

Enig ang fjerndiagnostisering. Men n vet vi jo ikke om det er det eller ikke. Anonymiteten i en snn sak er selvflgelig viktig, og ingen vet om brukere har kjennskap, men kan av naturlige grunner ikke dokumentere dette uten sette anonymiteten i fare. Og husk at "vi er i Sverige n" og her p FB er det reell ytringsfrihet, for alle, og ikke bare de med rett (PK) mening. Liker du ikke meninger du ikke selv har er du nesten p feil plass... Uten rykter og sladder er det ikke s mye diskutere her. Politiet sier jo pent at de har en mediestrategi, s det som kommer fra de fr vi ta med en klype salt og heller ta imot det vi kan av info. Mange har lest alle 40.000 innleggene og gjort seg opp en mening om hvem som troller og hvem som har kjennskap. Ting har jo kommet frem her flere uker fr det blir bekreftet i media...

Enig med deg i det meste. Og selvflgelig skal vi spekulere og legge frem teorier, det er jo det som gjr diskusjonene interessante. Det jeg reagerer p er at noen VET. Man VET, og grunnlaget for skrsikkerheten er kun basert p sladder og rykter. Da har man forlengst forlatt stadiet hvor man spekulerer.
Citera
2020-07-09, 12:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet rper seg ved mte opp i uniform, eller ved deres adferd p stedet s kidnapperne forflger ikke kravet.
Frst nr saken sprekker i mediene skjnner de at politiet ikke har spor etter dem s de prver seg p krav.

Det var kommunikasjon mellom TH og "kidnapperne" allerede i november 2018.

Umulig si hvorfor politiet ikke etterkom THs nske om at de stilte i sivil.
Men det hinter om at sivile ikke kan fortelle dem hvordan de skal gjre jobben sin.

Citat:
Politiet sa ikke at de hadde sjekket ut BMWen og det tror jeg er fordi den har kjrt en lype med f kameraer uten mobil, nettopp for unng sporing.

Politiet har uttalt at de ikke ans vitneobservasjonene fra s som relevant for saken.
De har selvsagt ingen plikt til rpe hvordan de ettergr opplysninger i en sak som denne.

Citat:
Selvflgelig er ikke TH involvert!

"Selvflgelig" er et sterkt ord i denne saken. Det eneste selvflgelige her er at AEH er borte, og
at politiet enn ikke har funnet henne.

Citat:
Kvitte seg med kona p denne mten er helt hinsides! - Bare se p alt peset han har ftt.
Hvis hun hadde forsvunnet p fjellet under en tur med hunden, p et sted med et tarvelig helgestengt lensmannskontor ville saken ha ftt mye mindre oppmerksomhet og langt mindre omfattende etterforskning.

Det har vrt oppe til diskusjon her om den avlyste turen til Kv*tfj*ll kan har vrt
plan A i et eventuelt drapskomplott. Umulig si. Om det er slik, og de gikk rett til
plan B s raskt, kunne tyde p at de hadde hastverk med gjennomfre det.

Umulig si noe sikkert. Men jeg tenker at det er strre sannsynlighet for at hun
ligger nedmurt under et nylagt hyttegulv p Kv*tfj*ell enn at hun er tatt av ekte
kidnappere.

Citat:
Som kriminalitet er det ikke perfekt, men veldig nre.
De har etter 20 mnd ikke blitt tatt men ftt ut 10 mill noe som er veldig vanskelig i dag.
Rane pengetransporter eller banker er blitt s og si umulig.

10 millioner er lommerusk i en slik sammenheng. Ikke minst ventet TH lenge nok til
at AEH med stor sannsynlighet var drept fr han betalte.
Citera
2020-07-09, 12:55
Medlem
Citat:
Veldig enig i dette. Diagnoser er det forbeholdt spesialister stille, og selv for dem kan det
vre utfordrende nok selv om de har kjenner personen det gjelder. Uansett er begrepet
"psykopat" noe man i nyere tid har beveget seg bort fra, og konsensus blant fagfolk later
til vre at det ikke fins n bestemt lidelse som passer til betegnelsen.

Det er uansett umulig for oss vite hvordan en person vi ikke kjenner vil reagere p
de omstendighetene han befinner seg i. Det eneste som slr meg er at det i forhold
til regnskapstallene ikke later til g drlig p forretningsfronten. Kan hende presset
gir ham ekstra fokus p businessen, ikke vet jeg. Mulig ogs han er iskald og uten
srlige flelser. Men alts ikke opp til oss bedmme, egentlig.

Jeg har ogs tenkt p muligheten for at det er en skytelper.

Eller en sprangrytter..? De er vel kanskje litt mer hjulbeint?

Eller en tidligere ishockeyspiller? PAS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in