2020-07-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan man mjligtvis ha valt dagen den 31 Oktober, alts Halloween, s att om ngon sg ngot
misstnksamt s ville man bara ansett att det var ngot Halloween scenario ?

Ja.
Halloween infaller den 31 oktober. En tradition p Halloween r att kl ut sig i spkkosttymer och att busa. D blir det inte s misstnksamt.
Citera
2020-07-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis dere ser p disse bildene (fr videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...vaakningsvideo

s ser telefonmannen ut til ha mrk (svart?) bukse og grnn jakke. (Han har ogs en sekk p ryggen)
Og luemannen ser ut til ha brun bukse og bl-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og bl-lilla jakke og hettemann 2 har mrk (svart?) bukse og grnn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her...annen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer bde utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye drligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som p Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene p begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen ogs har lyse masker foran ansiktene sine.

Hva tenker dere om dette?

Synes du trekker fantasien litt vel langt her og putter inn detaljer som ikke finnes - bde i forhold til koblingen til farge p buksene og pstander om ansiktsmasker p Futurum-mennene, samt sekk p ryggen som ikke fremkommer p opptakene slik du hevder.

Dette er nok ikke de samme mennene.

Luemannen ved Futurum er feks yngre enn mennene p de siste opptakene som er offentliggjort.
Gangstilen til luemannen er ogs en helt annen enn hettemennene.
Citera
2020-07-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det hadde vrt fint om du la alle bekreftede opplysninger til trdstart. S blir det enklere for "nye" brukere flge trden
Det er en veldig god ide! Hvis noen lager slike oversikter over bekreftede opplysninger, s kan man sprre Moderator om linker til slike oversikter kan tilfyes i 1. innlegg.
Citera
2020-07-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Synes du trekker fantasien litt vel langt her og putter inn detaljer som ikke finnes - bde i forhold til koblingen til farge p buksene og pstander om ansiktsmasker p Futurum-mennene, samt sekk p ryggen som ikke fremkommer p opptakene slik du hevder.

Luemannen ved Futurum er feks yngre enn mennene p de siste opptakene som er offentliggjort.

Jeg ser ingen likhetstrekk overhodet, bare tull & tys.
Citera
2020-07-08, 23:59
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja jeg mente at det var noen dager fr jul.
Ja hadde en flelse av at jeg har lest flere versoner s tog et sk til da dukka vg opp ogs
Citera
2020-07-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
"Fire dager fr julaften 1993 signerer han og Anne-Elisabeth Hagen, samt to vitner, et tillegg til ektepakten, som gir ham eneboligen som sreie. Det eneste hun fr beholde som sin rdighetsdel er mblene og inventaret i boligen. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...gens-millioner

Men 4 dager fr eller p julekvelden spiller liten rolle, enig med deg at det ikke er beste julefeiringen det ret dette tegner p

Ja, du verden. Legg merke til datoen. Det handler om desember for 27 r siden. Det er s lenge at mange av dere har tilgode oppleve det.

Kanskje det var dette som skjedde:

TH: Jeg, er helt knust, du har jo lyet for meg.
AEH: Ja, det er sant, men jeg angrer.
TH: Jeg vet ikke om jeg vger satse p dette.
AEH: Jammen, jeg lover deg, jeg skal aldri vre utro igjen. Jeg kommer aldri til g fra deg.
TH: Men det har du sagt fr.
AEH: Men, denne gangen mener jeg det. OK, la oss lage en kontrakt da.
TH: Vi har en kontrakt, vi er gift.
AEH: Jammen, ta fra meg huset, da! La oss skrive en kontrakt som sier at jeg ikke fr noenting om jeg gr fra deg.
Citera
2020-07-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis dere ser p disse bildene (fr videoen starter)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...vaakningsvideo

s ser telefonmannen ut til ha mrk (svart?) bukse og grnn jakke. (Han har ogs en sekk p ryggen)
Og luemannen ser ut til ha brun bukse og bl-lilla jakke. Det er mulig at fargene er litt forvrengt?

Hettemann 1 har brun bukse og bl-lilla jakke
og hettemann 2 har mrk (svart?) bukse og grnn jakke.
https://www.dagbladet.no/nyheter/her...annen/72625768

Er det faktisk de samme to mennene som er ute og spaserer bde utenfor Futurum og i Hettemann-videoen og faktisk i samme antrekk?!

Telefonmannen er kraftigere (bredere) enn luemannen og Hettemann 2 er kraftigere (bredere) enn Hettemann 1. Videoene fra Futurum er av mye drligere kvalitet, slik at man ikke kan se detaljer like godt som p Hettemann-opptakene. Men jeg tror at det er de samme 2 mennene p begge steder.

Noen skrev at lue-og telefonmannen ogs har lyse masker foran ansiktene sine. Hettemann 1 og 2 ser ogs ut til ha lyse masker el.l.

Hva tenker dere om dette?

Du har veldig gode poeng! En slik risk ville han aldri tatt, tror jeg. Kan du ogs se p det jeg skrev om mennene p video-opptakene?

Jeg synes hettemannen p Futurum ligner p hettemannen som kommer inn fra venstre i videoen fra Lrenskog/Metro omrdet. Samme gange og fasong men andre klr.

Jeg synes luemannen p Futurum virker yngre og mer atletisk enn han som gr frst i videoen fra Lrenskog/Metro omrdet. Sistnevnte kan minne om TH. Tyngre i steget, usymmetrisk gange... kan indikere en eldre mann. Burde ikke vre altfor vanskelig for en ekspert kjenne igjen denne mten g p. Kanskje politiet allerede vet hvem dette er, og vil gi vedkommende kalde ftter... er det i dette omrdet de selger Sprox sko?
Citera
2020-07-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Takk for din mening! :-)
Fargene p jakker og bukser stemmer. Og noen som hadde forstrret bilder av lue- og telefonmannen skrev at de hadde tildekket ansikt.
Det ser da ut som en sekk han har p ryggen? Eller det er kanskje jakken som ligger slik p ryggen at det ser ut som en sekk?

Luemannen og Hettemann 1 langer ut med lange skritt p sine slanke ben.

P videoen her synes jeg at luemann fra Futurum gr tungt p en fot og lett p en fot (det samme som jeg la merke til med hettemann 1 ved Metro-omrdet).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-under-oppsikt
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-09 kl. 00:31.
Citera
2020-07-09, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Face it.

Det er latterlig melde, skjnt latter har ikke noe i denne saken gjre.
Citera
2020-07-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, du verden. Legg merke til datoen. Det handler om desember for 27 r siden. Det er s lenge at mange av dere har tilgode oppleve det.

Kanskje det var dette som skjedde:

TH: Jeg, er helt knust, du har jo lyet for meg.
AEH: Ja, det er sant, men jeg angrer.
TH: Jeg vet ikke om jeg vger satse p dette.
AEH: Jammen, jeg lover deg, jeg skal aldri vre utro igjen. Jeg kommer aldri til g fra deg.
TH: Men det har du sagt fr.
AEH: Men, denne gangen mener jeg det. OK, la oss lage en kontrakt da.
TH: Vi har en kontrakt, vi er gift.
AEH: Jammen, ta fra meg huset, da! La oss skrive en kontrakt som sier at jeg ikke fr noenting om jeg gr fra deg.

Og n er hun drept og ektemannen er siktet for drap.
Citera
2020-07-09, 00:05
Medlem
Citat:
Og n er hun drept og ektemannen er siktet for drap.

--- fordi politiet ikke hadde kompetanse, kapasitet eller lyst til forflge spor som pekte i andre retninger.
Citera
2020-07-09, 00:05
Bannlyst
Citat:
Jeg ser ingen likhetstrekk overhodet, bare tull & tys.

Enig. Enda et talentlst forsk p spre mistanken vekk fra der den hrer hjemme. Eneste likheten er at det er 2 personer p hver video
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in