2020-07-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Bildet er fra 2016, ser ikke noen biler der da, men de kanskje var p jobb nr googlebilen kjrte forbi.

https://www.google.no/maps/@59.98792...7i13312!8i6656

Det som er verdt merke seg, er at BB i mai uttalte i media at "jeg kunne aldri krevet noe slikt", og en mnd etterp skjer dette herverket.
Kan BB ha visst om noe? Som advokat kommer man i kontakt med klienter som er tungt kriminelle. Kan det vre at BB har skaffet til veie en torpedo, uten at han visste hva TH skulle bruke han til?

Tja. Hvem vet. Det hadde iallfall vrt interessant vite om det var BB som fikk ripet lakken p bilen sin.

Det kan jo hende, at om BB lyver om ikke ha skrevet ektepakten, at BB har skrevet stygge ektepakter for andre slemme menn, og at det er noen andre som har hevnet seg p han?

Men om det var en annens bil som ble ripet, s er vi p villspor.

Jeg tenker, det m da vre noen i nromrdet som vet sikkert hvem sine biler som ble tauet bort for underskelser.

Det er ogs et annet spm jeg lurer p, det er hvor og nr TH gjennomfrte verneplikt. Det m det ogs vre noen som vet. Tenker jeg.
Citera
2020-07-02, 18:55
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
0.44 p videoen i linken stopper mannen ved en avfallsboks og etter en kort stund ser det ut som han retter p den ene hansken fr han gr videre. Kan han ha lagt fra seg eller hentet noe fra den boksen (som han oppbevarte inne i hansken)?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken

Ja det var just ngot sdant jag tnkte, det r i varje fall et mrkligt uppehll/ avvikelse han gr dr, tittar sig ocks omkring mens han str dr som om han vill se om ngon har sett honom.
Citera
2020-07-02, 18:55
Medlem
Citat:
Historien rimer fordi du gjetter at AE var langvarig utro?

Ja jeg tror ogs at AEH var langvarig utro, dette er jo noe ogs politiet har hengt seg opp i, men s kan man sprre seg selv hvorfor skulle TH hevne seg etter 30 r.

Det rimer fordi det nok er sant at det TH selv har sagt at han fikk panikk, og srget for at huset ble overfrt p han igjen. Det kan virke smlig, men menn med separasjonsangst blir kjipe nr de havner i en snn situasjon.

Dette er ikke noe forsvar for TH, men det er lett og skjnne at en mann som mistet mor som barn lider av separasjonsangst, og blir hevngjerrig.

Men at han 30 r seinere skulle ta livet av henne for dette rimer ikke.
Citera
2020-07-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Nei. Men ja, nettopp derfor.

Fordi to oppegende vitner s bort fra det.

Ingen av de tok EN telefon til Politiet.

- Men de husker hendelsen med nrmest fotografisk hukommelse nesten to r etter. Begge vil stille p TV i/ved eget hjem, men fullt navn. Ogs er det politiet de frykter?

Tror vanlige folk ville varslet. S enkelt.

Ja. Enig med deg. Vanlige folk ville ha varslet.

Enda mer srt blir det nr de husker hendelsen s godt den dag i dag.
Citera
2020-07-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. Hvem vet. Det hadde iallfall vrt interessant vite om det var BB som fikk ripet lakken p bilen sin.

Det kan jo hende, at om BB lyver om ikke ha skrevet ektepakten, at BB har skrevet stygge ektepakter for andre slemme menn, og at det er noen andre som har hevnet seg p han?

Jeg tenker, det m da vre noen i nromrdet som vet sikkert hvem sine biler som ble tauet bort for underskelser.

Det er ogs et annet spm jeg lurer p, det er hvor og nr TH gjennomfrte verneplikt. Det m det ogs vre noen som vet. Tenker jeg.

Du stiller gode sprsml, vi vet veldig lite om BB, og hvilken personlighet han har. Personlig ser jeg faktisk ikke vekk fra at BB lyver. For f svar p dette p man kjenne BB sin personlighet. Kan skje media burde presset han mer.
Ikke alle advokater er s hederlige, det finnes mye avskum blant de ogs.Ektepakten ble skrevet i i 1993, og advokaten kan ha forsvart det med at AEH var utro. Litt snn gutteklubben grei.
Citera
2020-07-02, 19:14
Medlem
Citat:

Er det naturlig ripe vr stille inn i et panser p en bil, dersom man nsker at vedkommende skal vre stille? Man m jo skjnne at dette virker mot sin hensikt all den tid dette skaper mye blest. Hres ut som noen som kdder, evt. enda en villedningsmanver.
Citera
2020-07-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Vel, terskelen av redsel for dumme seg ut er ogs svrt hy hos mange, har du vurdert det ogs?

Det er forholdsvis veldig lett ringe inn om vinglete kjring pga rattfyll, men man kan ogs tenke at noen bare holder p med SMS og kjrer fornuftig igjen.

Eller at noen skriker fordi de holder p drukne, men kanskje de bare leker?

Du ser to biler krasje i speilet, men ogs at andre biler er rett ved. Stopper du da, eller kjrer du bare videre i god viten om at noen trr til?

Det er s lett spekulere og konkludere, men sannheten er at alle har forskjellige reaksjoner til forskjellige tider, og mens noen ringer til politiet bare fordi de mener ha hrt noen lyder ute p grdsplassen vil andre ikke ringe selv om de virkelig undrer seg over noe veldig uvanlig de har sett.

Det er veldig lett "lure seg selv" til tenke at det helt sikkert har en helt naturlig forklaring.

I dette tilfellet kanskje vitnene selv fler seg dumme, og pines i seg selv, n i ettertid, nettopp fordi de ikke tok den der telefonen der og da, selv om reaksjonen akkurat den dagen var helt naturlig.

Har du noen gang vurdert det..??
Jeg har sett folk g p t-bane skinnene p Nationaltheatret stasjon uten at noen reagerte. Jeg har ogs sett en mann ligge midt i en trafikkert veibane i Oslo, bussjfren kjrte bare en sving utenom ham. Du vil bli overrasket over hvor hy terskel det er for noen ta tak, ringe vakt/ politi eller bare hjelpe. Begge gangene var det bare jeg som reagerte. S nei, det er ikke mistenkelig at de ikke ringte.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-02 kl. 19:18.
Citera
2020-07-02, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja jeg tror ogs at AEH var langvarig utro, dette er jo noe ogs politiet har hengt seg opp i, men s kan man sprre seg selv hvorfor skulle TH hevne seg etter 30 r.

Det rimer fordi det nok er sant at det TH selv har sagt at han fikk panikk, og srget for at huset ble overfrt p han igjen. Det kan virke smlig, men menn med separasjonsangst blir kjipe nr de havner i en snn situasjon.

Dette er ikke noe forsvar for TH, men det er lett og skjnne at en mann som mistet mor som barn lider av separasjonsangst, og blir hevngjerrig.

Men at han 30 r seinere skulle ta livet av henne for dette rimer ikke.

Du mener at han har overfrt huset til seg, snn at AE ikke skulle kunne kaste han ut, og heller ikke ha noe sted flykte til? Tjo. TH hadde vel 60 millioner p bok p dette tidspunktet, s panikk for bli kastet ut vet jeg ikke, men kanskje mer rimelig hvis det var for lse fast AE.
Det str jo i media at TH har sagt at det var i forbindelse med en konflikt i ekteskapet at denne panikken oppsto. Da er det rart etterp si at de aldri hadde diskutert skilsmisse.
Fler at det er flere ting som ikke kommer fram. Hvorfor godtok AE dette?
Og samme dag som Sloraveien 4a ble overfrt til han, s ble eiendommen ved siden av, 4b overfrt til henne, og samme med eiendommen ved siden av hytten. Og s har vi barndomshjemmet da. Er det TH som har overtalt henne til selge, snn at hun ikke skulle ha noe sted trekke seg tilbake til?
Jeg tror at grunnen til at TH drap henne, var fordi at hun ikke skulle kunne komme seg unna han. Hun hadde ftt alderspensjon n, og TH kunne ikke holde henne fast lengre med sine penger.
De fleste ekteskapsdrap skjer jo nettopp ved skilsmisse.
Citera
2020-07-02, 19:18
Bannlyst
Citat:

Ja, skulle vrt interessant vite om hans biler ble ripet opp. Media har ikke tatt et eneste bilde fra rundt eiendommen, s vi har ingenting g p for bekrefte/avkrefte. Ikke noe fugleboks eller postkasse eller noe som man kan finne gjenn p google maps. Media flger jo med her ogs, og vet at man snart kommer frem til det ene og det andre, bl.a Uteng-brdrene ble relativt kjapt funnet ut av, at det var der de hadde arrestert en person.
Naboene vet nok sikkert.
Citera
2020-07-02, 19:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
S konklusjonen er at en stirrende kontaktskende alvorlig eldre kvinne som helt tydelig sker sterk og kraftig kontakt med fotgjengere p fortauet i fra baksetet av en bil med maskerte menn bare er helt se totalt bort i fra.

Fint!

Disse vitnene pstr at det er det de har sett, men vi har ikke noen dekning for vite at
observasjonene deres stemmer. De er spass sensasjonelle at dersom det var hold i dem, ville
politiet benyttet seg av dem. Det later det til at de ikke har gjort.

Jeg mener det ikke er usannsynlig at vi str overfor flgende fenomen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Citera
2020-07-02, 19:36
Bannlyst
Citat:

Nr det gjeder verneplikt, s har han ikke avtjent verneplikt. Han har ftt fritak p medisinsk grunnlag gjennom legeerklring.
Senast redigerad av Orderud. 2020-07-02 kl. 19:39.
Citera
2020-07-02, 19:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nr det gjeder verneplikt, s har han ikke avtjent verneplikt.

Hm, og det var, hvis opplysningen stemmer, i en tid da det var svrt vanskelig slippe militret. Han har jo vrt idrettsmann s da kan man lure p hvordan han slapp unna. Psyken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in