2020-07-02, 18:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det allmnna rttsmedvetandet r fr det frsta en ungefr lika gripbar materia fr juridiken, som den Helige Ande r fr teologin. Men fr det andra vill jag ppeka att om det strider mot det allmnna rttsmedvetandet att ngon som r siktet fr mord fr g omkring fritt utan att vara hktad, s finns det tv stt att lsa den konflikten p, varav ett, men inte det andra, kan verklagas. Jag tror inte att det r i polisens intresse att frska hkta TH nu, med mindre de har tskilligt mer solid bevisning nu n frra gngen de frskte hkta honom. En till hktningsframstllan som avvisas i domstol skulle var fullkomligt katastrofal fr frunderskningsledningen.
TH vill ju inte mer frhras, r det verkligen frivilligt?
Citera
2020-07-02, 18:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Uansett hvem eller hvilke som str bak, og mtte vre involvert eller ei, s er det i alle fall et faktum at der har foregtt en transport med et transportmiddel.

Dette er selvflgelig et svrt svakt punkt, s finner man transportmiddel, sjfr og/eller medhjelper, vil hele korthuset falle med alle de involverte skyldige.

S fokus m vre p transportmiddel og retning, og akkurat der vet nok politiet en hel del, bde av ikke-observasjoner og faktisk registrerte passeringer.

Og denne s-hendelsen er jo bare helt spesiell!

s-hendelsen er for spesiell, og derfor ogs mindre troverdig. En ting er at noen
som er s grundig og proff at de klarer lure politiet i s lang tid, neppe ville gjort noe
s ugjennomtenkt. Det andre er at vitnenes beskrivelser er for detaljert, og de virker
altfor skrsikre p hvem de s - en kvinne som ville gtt i ett med nr sagt hvilken
som helst folkemengde. AEH har ingen spesielle srpreg utseendemessig.

Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg har sagt og sier igjen hvis TH str bak dette er det sannsynligvis bare en medskyldig, og det m vre en person som fler han str i gjeld til TH.

Tenk deg at du hadde organisert et slikt oppsett og innlemmet 3 personer, og noen som er bestukket.
Da kan han gjre regning med utpressing resten av livet. For hvem gr med p en slik agenda uten f mye igjen for det.
Tenk deg at du blir spurt om agere for forvirre politiet. Frst og fremst gjr du noe ulovlig. Jeg kan bare tenke for meg selv, og jeg hadde ikke gtt med p en slik lgn/forvirring for politiet uten f klekkelig betalt for det.
Jeg skulle alts levd med vite hvem drapsmannen og min egen risiko resten av livet.
Ja sier gjerne rett ut at skulle jeg gtt med p noe slikt, hadde jeg nok bedrevet utpressing av TH resten av livet.

Fler folk her tror at det et bare bestille en leiemorder, betale og s er det over. Mulig dette gr nr det gjelder narkotikakartellene Colombia og lignende, men neppe her i Norge p en helt uskyldig kvinne.

Det er jo ikke utenkelig at evt. medsammensvorne har sttt i en motsatt posisjon - dvs. at
hovedmannen har hatt "skit" p visse personer, nok til at han kunne presse dem til delta
i ugjerningen. Men det er nok sannsynlig at disse medsammensvorne i alle tilfeller har ftt
betalt for medvirkningen, enten de har svin p skogen fra fr eller ikke.

Jeg har vanskelig for tro at medhjelperne er profesjonelle leiemordere. Ikke bare fordi
det er komplisert f tak i her til lands, men ogs fordi det virker usannsynlig at de skulle
oppske offeret sitt p dagtid i et boligstrk.
Citera
2020-07-02, 18:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ja srlig fordi politiet ikke engang gadd og kalle inn dette vitnet til avhr. Det er noe som ikke stemmer. Politiet har bestemt seg for at det er TH, og gidder ikke sjekke andre muligheter.
Samtidig har retten kommet til at det ikke er skjellig grunn til mistenke TH.

Hva er det politiet tror/vet som ingen andre gr vite tro?
Du fr det til hres ut som det er n etterforsker som sitter og bestemmer seg for en retning.

Man skal huske p at det er et stort apparat med p Norges hittil strste etterforskning, med Kripos, st, Oslo og Statsadvokaten som sammen srger for snu alle steiner i denne saken.
Citera
2020-07-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
9.plass p Lillestr*m Venstre sin liste hsten 2019. Tidligere S*rum, fr sammenslingen.
https://www.venstre.no/artikkel/2019...-kandidater-6/

Haris kommenterte hvertfall om at det kunne vre buff, skjerf eller skjegg.

Kanskje noen lokale vet om hvor tette de har vrt?

Om ektepakten er forfalsket m jo tilliten ftt et skudd for baugen? Eller passer BB p riste av seg ansvaret. Han er en forretningsmann, sdvokat, flere styreverv(Bla i Kvitfjell hotell). Han vet nok sno seg.

Uansett har Broadwall et forklaringsproblem. Hvem ville innrmme ha laget noe slikt, sikkert ingen.
Men sklart er det en mulighet for at TH har kopiert eller ftt tak i et skrivepapir fra advokaten og laget dette selv
TH har jo innrmmet at han fikk panikk for miste huset etter noe som skjedde i starten av 90 tallet. Hva det var vet ingen av oss
Men hvis jeg skulle gjette ville jeg tro at AEH var utro, mest sannsynlig langvarig utro. Da kan man ikke bebreide TH for ha ftt panikk ved prve overdra huset til han selv igjen.

Det er vel heller ingen hemmelighet at noe skjedde i starten av 90 tallet, det har jo sivet ut.For en mann som mistet sin mor som barn har dette sikkert vrt traumatisk.
S historien om at han fikk panikk rimer jo.
Citera
2020-07-02, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
s-hendelsen er for spesiell, og derfor ogs mindre troverdig

S konklusjonen er at en stirrende kontaktskende alvorlig eldre kvinne som helt tydelig sker sterk og kraftig kontakt med fotgjengere p fortauet i fra baksetet av en bil med maskerte menn bare er helt se totalt bort i fra.

Fint!
Citera
2020-07-02, 18:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
TH vill ju inte mer frhras, r det verkligen frivilligt?
Oavsett hur hktad du n r, r du helt fri att lta bli att delta i frhr i den betydelsen att ingen kan tvinga dig att sga ett smack. Och i den situation som frunderskningsledningen har frsatt sig, kan de inte heller tvinga TH att instlla sig fr frhr, i och med att Eidsivating lagmannsrett har frsatt honom p fri fot.

Sensmoral: Chansa fr helvete inte med hktningar som frunderskningsledare, det kan komma tillbaka och bita dig i baken p alla mjliga stt.
Citera
2020-07-02, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan det vre BBs bil som fikk ripet "vr stille" i lakken? Og at det var hans to biler, (mulig ektefelle eller samboer har bil), som ble beslaglagt av politiet for undeskelser? Begge bilene hadde vrt utsatt for hrverk.

BB bor i Skr*iverveien 32 i Srumsand. Det er noen her som er s flink til finne ut om det str bil(er) parkert p eller ved adressen. P google maps, eller hvor det er de finner slikt.

VG 09. juni 2020
Biler beslaglagt i Lrenskog-saken: Vr stille risset i lakken

Fornrmede er "en av Tom Hagens forretningspartnere". Hrverket skjedde "p en adresse p stlandet", og politiet var p stedet 30. mai i r.

Forretningspartneren sa selv til VG
" For meg ser dette ut som hrverk. Jeg har ingen rolle i Hagen-saken, og vet ikke hvem som str bak dette mot meg, sier han."
Det m da vre noen i nromrdet som vet sikkert hvem av THs forretningspartnere det er som ble utsatt for hrverk p bilene sine?

Bildet er fra 2016, ser ikke noen biler der da, men de kanskje var p jobb nr googlebilen kjrte forbi.

https://www.google.no/maps/@59.98792...7i13312!8i6656

Det som er verdt merke seg, er at BB i mai uttalte i media at "jeg kunne aldri krevet noe slikt", og en mnd etterp skjer dette herverket.
Kan BB ha visst om noe? Som advokat kommer man i kontakt med klienter som er tungt kriminelle. Kan det vre at BB har skaffet til veie en torpedo, uten at han visste hva TH skulle bruke han til?
Senast redigerad av Orderud. 2020-07-02 kl. 18:35.
Citera
2020-07-02, 18:32
Bannlyst
Citat:
Uansett har Broadwall et forklaringsproblem. Hvem ville innrmme ha laget noe slikt, sikkert ingen.
Men sklart er det en mulighet for at TH har kopiert eller ftt tak i et skrivepapir fra advokaten og laget dette selv
TH har jo innrmmet at han fikk panikk for miste huset etter noe som skjedde i starten av 90 tallet. Hva det var vet ingen av oss
Men hvis jeg skulle gjette ville jeg tro at AEH var utro, mest sannsynlig langvarig utro. Da kan man ikke bebreide TH for ha ftt panikk ved prve overdra huset til han selv igjen.

Det er vel heller ingen hemmelighet at noe skjedde i starten av 90 tallet, det har jo sivet ut.For en mann som mistet sin mor som barn har dette sikkert vrt traumatisk.
S historien om at han fikk panikk rimer jo.

Historien rimer fordi du gjetter at AE var langvarig utro?
Citera
2020-07-02, 18:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis fiskerne er innblandet i saken og hvis de var ved Langvannet for observere AE og TH og deres bevegelser og huset, s synes jeg at det hres logisk ut hvis det ikke var de samme observatrene som var der hver gang (f.eks for ta ned risiko for bli gjenkjent). S hvis de var 5 forskjellige menn, s er ikke det usannsynlig.

Utdrag fra det som vitne nr 1 fortalte:
To ganger i hst stusset smbarnsfaren p oppfrselen til to menn p denne bryggen.
Signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 3545 r som snakket steuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstr litt av det sprket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuls og kraftig.
Han fortalte at han ikke vil spekulere i hvilke datoer han s mennene, men mener det var i september og/eller oktober.

Utdrag fra det som vitne nr 2 fortalte:
F dager fr AE forsvant, observerte fuglefotograf Rrvik tre fiskere ved Langvannet, ikke langt unna ekteparet Hagens hus.
Han ser av datomerkingen p kameraet sitt at han tok bilder den 29. oktober mellom klokken 10.30 og 12.00 to dager fr forsvinningen. Han mener at det er hyst sannsynlig at det var denne dagen han s de tre fiskerne.

Fuglefotografen hadde lagt merke til en bil (en slvfarget bil med skilter fra et steuropeisk land, forteller Rrvik, som tror det var en eldre Ford Fiesta) den dagen da han s fiskerne og den bilen hadde han ogs sett flere ganger tidligere, stort sett parkert p samme plass, men da s han ikke fiskere.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse

Jag tror polisen kan ha ansett att det ju visst vid lite nrmare betraktande fanns s extremt f olika mjliga misstnkta att man knde sig tvungen att lgga till ngra hr o dr. S att saker inte skulle bli fr uppenbara fr snabbt, fr fel personer. Jag tror inte man ska oroa sig ver steuropeiska fiskare verlag.

S lnge inte de j*#a gr med trl ver Doggers bankar eller i lands hav.
Citera
2020-07-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
S konklusjonen er at en stirrende kontaktskende alvorlig eldre kvinne som helt tydelig sker sterk og kraftig kontakt med fotgjengere p fortauet i fra baksetet av en bil med maskerte menn bare er helt se totalt bort i fra.

Fint!

Nei. Men ja, nettopp derfor.

Fordi to oppegende vitner s bort fra det.

Ingen av de tok EN telefon til Politiet.

- Men de husker hendelsen med nrmest fotografisk hukommelse nesten to r etter. Begge vil stille p TV i/ved eget hjem, men fullt navn. Ogs er det politiet de frykter?

Tror vanlige folk ville varslet. S enkelt.
Citera
2020-07-02, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Nei. Men ja, nettopp derfor.

Fordi to oppegende vitner s bort fra det.

Ingen av de tok EN telefon til Politiet.

- Men de husker hendelsen med nrmest fotografisk hukommelse nesten to r etter. Begge vil stille p TV i/ved eget hjem, men fullt navn. Ogs er det politiet de frykter?

Tror vanlige folk ville varslet. S enkelt.

Vel, terskelen av redsel for dumme seg ut er ogs svrt hy hos mange, har du vurdert det ogs?

Det er forholdsvis veldig lett ringe inn om vinglete kjring pga rattfyll, men man kan ogs tenke at noen bare holder p med SMS og kjrer fornuftig igjen.

Eller at noen skriker fordi de holder p drukne, men kanskje de bare leker?

Du ser to biler krasje i speilet, men ogs at andre biler er rett ved. Stopper du da, eller kjrer du bare videre i god viten om at noen trr til?

Det er s lett spekulere og konkludere, men sannheten er at alle har forskjellige reaksjoner til forskjellige tider, og mens noen ringer til politiet bare fordi de mener ha hrt noen lyder ute p grdsplassen vil andre ikke ringe selv om de virkelig undrer seg over noe veldig uvanlig de har sett.

Det er veldig lett "lure seg selv" til tenke at det helt sikkert har en helt naturlig forklaring.

I dette tilfellet kanskje vitnene selv fler seg dumme, og pines i seg selv, n i ettertid, nettopp fordi de ikke tok den der telefonen der og da, selv om reaksjonen akkurat den dagen var helt naturlig.

Har du noen gang vurdert det..??
Citera
2020-07-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
s-hendelsen er for spesiell, og derfor ogs mindre troverdig. En ting er at noen
som er s grundig og proff at de klarer lure politiet i s lang tid, neppe ville gjort noe
s ugjennomtenkt. Det andre er at vitnenes beskrivelser er for detaljert, og de virker
altfor skrsikre p hvem de s - en kvinne som ville gtt i ett med nr sagt hvilken
som helst folkemengde. AEH har ingen spesielle srpreg utseendemessig.

Det er jo ikke utenkelig at evt. medsammensvorne har sttt i en motsatt posisjon - dvs. at
hovedmannen har hatt "skit" p visse personer, nok til at han kunne presse dem til delta
i ugjerningen. Men det er nok sannsynlig at disse medsammensvorne i alle tilfeller har ftt
betalt for medvirkningen, enten de har svin p skogen fra fr eller ikke.

Jeg har vanskelig for tro at medhjelperne er profesjonelle leiemordere. Ikke bare fordi
det er komplisert f tak i her til lands, men ogs fordi det virker usannsynlig at de skulle
oppske offeret sitt p dagtid i et boligstrk.

Og kanskje spesielt fordi offeret i denne sammenheng er endel av et narkotakartell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in