2020-09-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Tror du en ukjent GM ville legge s mye vekt p mistenkeliggjre TH og samtidig f utbetalt lsepenger? Det henger ikke sammen.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke GM og jeg vet ikke hva som var GMs motiv.

Citat:
Den teorien er helt usannsynlig og du burde begynte g ut i fra fata, tidslinjer og faktisk bruke hodet med hva som er sannsynlig.
Vi vet ikke hvem som var GM, vi vet ikke hvor mange GM det var, vi vet ikke om de (hvis de var flere GM) hadde ett felles motiv eller om de hadde forskjellige motiv eller om en eller flere av de hadde flere motiv enn kun ett motiv. Vi vet heller ikke om det var en bakmann (med sitt/sine ene eller flere motiv) og vi vet ikke om eventuelle innleide eller eventuelle medhjelpere hadde kun ett motiv eller flere motiv.

Et tenkt eksempel: 1 bakmann med sitt/sine motiv fr noen personer til utfre kidnapping (og disse tror at BO skal bli sluppet fri levende) og disse personene tror eventuelt at lsepenger kommer til bli utbetalt. Men det kan hende at bakmannen har betalt kidnapperne p forhnd for oppdraget, slik at kidnapperne ikke venter p lsepenger. De trenger ikke en gang vite hva det str i trusselbrevet eller hvor stort lsepengekrav som kreves i trusselbrevet. (Kanskje bakmannen er hettemann1 som gr til stedet for plassere trusselbrev etter at kidnapperne har flyttet BO ut fra huset og transportert henne til et skjulested?)
Kidnapperne plasserer BO (neddopet) p et skjulested og de forlater skjulestedet. Bakmannen har sagt til kidnapperne at han skal ta seg av resten av oppdraget. BO dr enten ved et uhell eller blir planlagt drept av bakmannen.

Bakmannen kan ha hatt veldig stor interesse av mistenkeliggjre TH. Feks noe personlig, eller rett og slett for kaste mistanken p TH for selv ikke bli mistenkt.

Fetad: Hvis det var slik som jeg skrev i et tenkt eksempel i dette innlegget, s fant jeg en potensiell forklaring p hvorfor det var ndvendig for hettemann1 (/bakmannen ?) komme til stedet og plassere trusselbrev etter at kidnapperne hadde utfrt oppdraget.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 16:50.
Citera
2020-09-05, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Man har liksom ikke kompetansen til politiet p sin side, s rlig m jeg vre.. birgitte saken, fritz moen, Monika saken (bergen) , det gr jo enda en dokumentar p tv2 disse dager der quote :

" Monika-saken er en av de strste politiskandalene i nyere tid. Den handler om en etterforsking full av huller, en politiledelse som motarbeidet gjenpning av saken og en mor som ikke ble hrt da hun fra frste stund mente datteren var drept."

Man blir ikke veldig imponert over politiet sin rolle i disse sakene, ikke veldig rart at politiet har liten oppimot 0 trovedighet visse steder.. nr det er sagt er jeg temmelig sikker p at TH er skyldig, 90%, men blir han dmt? Tross alt norske politiet vi snakker om, alt kan skje^

S lengde de kan bevise at hun er drept der i Sloraveien, at de kan bevise at TH lyver gang p gang, og at det finnes motiv, s ligger han jo tynnt ann. Trenger ikke ndvendigvis ha et lik.
Det har vrt mye tull med bergenspolitiet, men det betyr ikke at det er likens over hele landet.
Citera
2020-09-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
S lengde de kan bevise at hun er drept der i Sloraveien, at de kan bevise at TH lyver gang p gang, og at det finnes motiv, s ligger han jo tynnt ann. Trenger ikke ndvendigvis ha et lik.
Det har vrt mye tull med bergenspolitiet, men det betyr ikke at det er likens over hele landet.
Fetad: Hittil har det ikke blitt offentliggjort uttalelser fra politiet om at de kan bevise at AE ble drept i S4.
Politiet kan ikke utelukke at AE var levende da hun ble flyttet ut fra S4, leste jeg for ganske kort tid siden.
Citera
2020-09-05, 17:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
..og walkie talkie
Kunne du tenkt deg blir politi nr du blir stor?

Enig i at det ofte m skiftes batteri p politlekebiler, srlig dem som har bllys og lager sirenelyd. Jeg bruker sprre foreldrene mine om hjelp da
Oh, Im impressed - TT inntar stadig nye hyder i sin desperasjon nr det brenner under fttene.
Citera
2020-09-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi vet ikke hvem som var GM, vi vet ikke hvor mange GM det var, vi vet ikke om de (hvis de var flere GM) hadde ett felles motiv eller om de hadde forskjellige motiv eller om en eller flere av de hadde flere motiv enn kun ett motiv. Vi vet heller ikke om det var en bakmann (med sitt/sine ene eller flere motiv) og vi vet ikke om eventuelle innleide eller eventuelle medhjelpere hadde kun ett motiv eller flere motiv.

Et tenkt eksempel: 1 bakmann med sitt/sine motiv fr noen personer til utfre kidnapping (og disse tror at BO skal bli sluppet fri levende) og disse personene tror eventuelt at lsepenger kommer til bli utbetalt. Men det kan hende at bakmannen har betalt kidnapperne p forhnd for oppdraget, slik at kidnapperne ikke venter p lsepenger. De trenger ikke en gang vite hva det str i trusselbrevet eller hvor stort lsepengekrav som kreves i trusselbrevet. (Kanskje bakmannen er hettemann1 som gr til stedet for plassere trusselbrev etter at kidnapperne har flyttet BO ut fra huset og transportert henne til et skjulested?)
Kidnapperne plasserer BO (neddopet) p et skjulested og de forlater skjulestedet. Bakmannen har sagt til kidnapperne at han skal ta seg av resten av oppdraget. BO dr enten ved et uhell eller blir planlagt drept av bakmannen.

Bakmannen kan ha hatt veldig stor interesse av mistenkeliggjre TH. Feks noe personlig, eller rett og slett for kaste mistanken p TH for selv ikke bli mistenkt.

Fetad: Hvis det var slik som jeg skrev i et tenkt eksempel i dette innlegget, s fant jeg en potensiell forklaring p hvorfor det var ndvendig for hettemann1 (/bakmannen ?) komme til stedet og plassere trusselbrev etter at kidnapperne hadde utfrt oppdraget.

Forhold deg til fakta i saken.
Politiet sier de har et klart motiv og ektepakten er en del av den.
Politiet sier TH er drapsmann eller medvirker.
Politiet sier ogs at det er spor etter kvelning/ drap i hjemmet.
De vet mer enn oss.
Citera
2020-09-05, 17:12
Medlem
Citat:

De vet mer enn oss.
Fetad: Flere av dine punkter her er pstander som ikke er bekreftet fra politiet. Ja, jeg har sett i flere avisartikler at journalister har skrevet sine spekulasjoner om kvelning og motiv, MEN politiet har ikke nsket uttale seg om motiv og om eventuell ddsrsak.

Journalisten skrev: De skal ogs ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet nsker ikke kommentere ddsrsaken.
Politiet sa: - Sprsmlet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vr side om det. S jeg har ingen kommentar til noe av det du anfrer, sier ptaleleder Haris Hrenovica til Nettavisen.
nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Politiet har aldri uttalt seg om hva de mener er motivet for drapet, men etter det NRK fr opplyst er politiets hovedteori at Anne-Elisabeth Hagen ble drept som flge av problemer i ekteskapet
nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661

"Nrk fr opplyst..." kan vre spekulasjoner eller usanne "opplysninger".

Kanskje DU kan forholde deg til fakta? Du kan jo prve finne artikler (og linke til disse) som bekrefter alle dine pstander.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 17:47.
Citera
2020-09-05, 17:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
De vet mer enn oss.
Det tror jeg ikke hjelper skrive. Det er lrdag og klart for TT-show.
Citera
2020-09-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Oh😂
Citera
2020-09-05, 17:19
Medlem
Er det noen her som kan legge opp lenker her i trden ang bekreftet informasjon om hvor vidt en leiebil er involvert i saken?

Hm...finner ingen dokumentasjon p det jeg - er det en trdsannhet?
Citera
2020-09-05, 17:26
Medlem
Citat:
"KT-showet" gr 24/7 - fint med en evaluering innimellom.
Citera
2020-09-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Er det noen her som kan legge opp lenker her i trden ang bekreftet informasjon om hvor vidt en leiebil er involvert i saken?

Hm...finner ingen dokumentasjon p det jeg - er det en trdsannhet?
Jeg har ikke lest om noen leiebil i noen artikler. Her er et innlegg av Sosialisten (med link og sitat fra artikkel) som omhandler de to som ikke var enige om hvilken dag de mttes:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Han kjrte en lys gr leiebil, mener jeg ha hrt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-05 kl. 17:33.
Citera
2020-09-05, 17:45
Medlem
Citat:

Ja men nr samme episode gr hver Lrdag s gr man lei etterhvert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in