2020-09-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ut fra det lille vi vet av offentlig informasjon, er det mange her inne som har mange gode og logiske forklaringer.
Men ptalemyndighetene har klausulert store deler av etterforskningen, og det er det en grunn til. Derfor er det ogs grunn til tro at politiet sitter p vesentlig mer som de ikke vil ut med, i forhold til at det kan skade etterforskningen. Jeg tror alle m ha det i tankene, at det ikke er mulig f hendelser til g opp fordi vi har for lite informasjon.

Den siste underskelsen som ble gjort i huset, hvor en bil ble startet flere ganger med startkabler, har vi ingen informasjon om. Tviler p om en av politiets egne biler trengte assistanse i form av startkabler, s hva kan de ha blitt brukt til? Er det TH s gamle Picasso som ikke fikk start den 31.10?

S bilen som kom opp gangveien 08:56 kan ha kommet med starthjelp til TH? Men har TH ringt eller varslet noen om komme med starthjelp til han? Vi vet jo ikke noen ting om THs telefonaktivitet p kvelden fr, og natten til, og morgenen p forsvinningsdagen.

Kan feks TH ha prvd trillstarte ned gangveien, men stoppet p snuplassen, fordi han ikke ville risikere bli stende p fiskeplassen og bli sett av alle som kjrte langs riksvei 159 i morgenrushet.

Og som du sier, det er ikke mulig f disse sprikende detaljene til g opp i et sannsynlig hendelsesforlp. Infoen vi har er en blanding av fakta, dekkhistorie med diverse villedninger og politiets mediestrategi. Vi vet ikke engang hva som er hva.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Gravelys, sa Bull.

Jeg ser du har svart meg men jeg vet ikke hva du mener med det. Ole Bull? BullsEye? Midt i blinken?

Eller kanskje du ikke mente noe spesielt med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Neppe, etter hva jeg har hrt er det en kjent sak at politiets biler gr tomme for strm fra tid til annen fordi bilene har mye som m lades, ipads, laptops, telefoner, lommelykter, taser etc.

Ja det kan jo vre slik ogs da.
Citera
2020-09-05, 12:51
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ut fra det lille vi vet av offentlig informasjon, er det mange her inne som har mange gode og logiske forklaringer.
Men ptalemyndighetene har klausulert store deler av etterforskningen, og det er det en grunn til. Derfor er det ogs grunn til tro at politiet sitter p vesentlig mer som de ikke vil ut med, i forhold til at det kan skade etterforskningen. Jeg tror alle m ha det i tankene, at det ikke er mulig f hendelser til g opp fordi vi har for lite informasjon.

Den siste underskelsen som ble gjort i huset, hvor en bil ble startet flere ganger med startkabler, har vi ingen informasjon om. Tviler p om en av politiets egne biler trengte assistanse i form av startkabler, s hva kan de ha blitt brukt til? Er det TH s gamle Picasso som ikke fikk start den 31.10?
Dette tror jeg er helt riktig, man samtidig s er det et springende punkt. Politiet sliter med sl sprekker i THs alibi. Hadde de klart det, s hadde vi sett ny varetektsfengsling. S lenge politiet ikke kommer til det punktet s tror jeg det er folk som velger holde tett fordi de ikke tr annet.

Det virker som om hovedteorien p.t er at TH egenhendig har drept i tidsrommet 09:14 - 10:07, hvordan han har klart kunststykket med ta seg fram og tilbake fra Futurum usett innenfor den tidslinjen vi kjenner er en stor gte.

At hettemannen spiller en rolle i tidslinjen med f kabalen til g opp er jeg ganske sikker p, men hvilken rolle?
Citera
2020-09-05, 13:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
S bilen som kom opp gangveien 08:56 kan ha kommet med starthjelp til TH? Men har TH ringt eller varslet noen om komme med starthjelp til han? Vi vet jo ikke noen ting om THs telefonaktivitet p kvelden fr, og natten til, og morgenen p forsvinningsdagen.

Kan feks TH ha prvd trillstarte ned gangveien, men stoppet p snuplassen, fordi han ikke ville risikere bli stende p fiskeplassen og bli sett av alle som kjrte langs riksvei 159 i morgenrushet.

Og som du sier, det er ikke mulig f disse sprikende detaljene til g opp i et sannsynlig hendelsesforlp. Infoen vi har er en blanding av fakta, dekkhistorie med diverse villedninger og politiets mediestrategi. Vi vet ikke engang hva som er hva.

Jeg ser du har svart meg men jeg vet ikke hva du mener med det. Ole Bull? BullsEye? Midt i blinken?

Eller kanskje du ikke mente noe spesielt med det.

Ja det kan jo vre slik ogs da.

h, urskta. Lite kulturellt missfrstnd troligen. Bill o Bull r ElakaMns dumma underhuggare i PelleSvansls. De brukar platt upprepa nn enskildhet som Mns redan sagt fr att pskina egen vilja o reflektion. Med varierande framgng. Det r lite allmngods bland svenskar.

Anvnds vanligtvis fr att markera instmmande med fregende talare... Skmtsamt i ngon bemrkelse.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-09-05 kl. 13:09.
Citera
2020-09-05, 13:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror saken str og faller p troverdigheten og alibiene til AEs nrmeste familie, D1, D2 og S som sammen med TH trolig i revis har jobbet med denne planen.

Alibier som er jobbet med over lengre tid er sannsynligvis s grundige at det skal mye til sl sprekker i de.

Klarer man sl disse sprekkene kan man flytte gjerningstidspunktet til rett etter 0856, alts fr TH forlot S4.
Citera
2020-09-05, 13:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Dette tror jeg er helt riktig, man samtidig s er det et springende punkt. Politiet sliter med sl sprekker i THs alibi. Hadde de klart det, s hadde vi sett ny varetektsfengsling. S lenge politiet ikke kommer til det punktet s tror jeg det er folk som velger holde tett fordi de ikke tr annet.

Det virker som om hovedteorien p.t er at TH egenhendig har drept i tidsrommet 09:14 - 10:07, hvordan han har klart kunststykket med ta seg fram og tilbake fra Futurum usett innenfor den tidslinjen vi kjenner er en stor gte.

At hettemannen spiller en rolle i tidslinjen med f kabalen til g opp er jeg ganske sikker p, men hvilken rolle?
Jeg tror Hettemannen er GM som gr tilbake til S4 for legge ut trusselbrev og strips. Stage for kidnappingscenario. Kun ni skoavtrykk med sporax. Hvorfor ellers ta risiko g tilbake til S4?

(Politiet har vrt tydelig p at dette ikke er TH)
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-05 kl. 13:43.
Citera
2020-09-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Ja, det virker som om politiet mener TH egenhendig drepte AEH. Men nr og hvordan, er ikke klart.

Om vi bare fikk fjernet villedningene fra tidslinjen, ville handlingsforlpet blitt klarere. Men med den tildels motstridende, og tildels umulige, infoen vi har n er det vanskelig se hvordan drapet kan ha foregtt.

Men jeg tror oppklaringen vil komme. Da vil bitene falle p plass, ogs for oss som kun har fulgt saken i mediene.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
h, urskta. Lite kulturellt missfrstnd troligen. Bill o Bull r ElakaMns dumma underhuggare i PelleSvansls. De brukar platt upprepa nn enskildhet som Mns redan sagt fr att pskina egen vilja o reflektion. Med varierande framgng. Det r lite allmngods bland svenskar.

Anvnds vanligtvis fr att markera instmmande med fregende talare... Skmtsamt i ngon bemrkelse.

Takk for oppklaringen.
Citera
2020-09-05, 15:30
Bannlyst
Citat:

Kan det vre noe med at TH har benyttet en annen bil, at han har blitt observert snn og snn, og s har han sagt at det p.ga. at han ikke fikk start, og s vil politiet teste ut dette. Eller at politiet har funnet ut at TH har brukt 5 minutter lengre tid (drapet) enn det som er naturlig, og som motstrider med hva han evt tidligere har forklart, og s har han forklart det med at bilen var tom for strm. La oss si at han sa at han dro p jobb 08.55 og ble registrert p jobb 09.05, og s har politiet funnet ut at det tar bare 5 minutter kjre, og ikke 10, s det mangler 5 minutter.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-05 kl. 16:05.
Citera
2020-09-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Kan det vre noe med at TH har benyttet en annen bil, at han har blitt observert snn og snn, og s har han sagt at det p.ga. at han ikke fikk start, og s vil politiet teste ut dette. Eller at politiet har funnet ut at TH har brukt 5 minutter lengre tid (drapet) enn det som er naturlig, og som motstrider hva han evt tidligere har forklart, og s har han forklart det med at bilen var tom for strm. La oss si at han sa at han dro p jobb 08.55 og ble registrert p jobb 09.05, og s har politiet funnet ut at det tar bare 5 minutter kjre, og ikke 10, s det mangler 5 minutter.

Kanskje TH fikk kalde ftter og "tok en Mr Bean" og brukte startkablene som hjertestarter
Citera
2020-09-05, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kanskje TH fikk kalde ftter og "tok en Mr Bean" og brukte startkablene som hjertestarter

kanskje det. Jeg s fakisk den episoden for bare et par uker siden.
Citera
2020-09-05, 16:19
Medlem
GG99Slayers avatar
Man har liksom ikke kompetansen til politiet p sin side, s rlig m jeg vre.. birgitte saken, fritz moen, Monika saken (bergen) , det gr jo enda en dokumentar p tv2 disse dager der quote :

" Monika-saken er en av de strste politiskandalene i nyere tid. Den handler om en etterforsking full av huller, en politiledelse som motarbeidet gjenpning av saken og en mor som ikke ble hrt da hun fra frste stund mente datteren var drept."

Man blir ikke veldig imponert over politiet sin rolle i disse sakene, ikke veldig rart at politiet har liten oppimot 0 trovedighet visse steder.. nr det er sagt er jeg temmelig sikker p at TH er skyldig, 90%, men blir han dmt? Tross alt norske politiet vi snakker om, alt kan skje^
Citera
2020-09-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Kan det vre noe med at TH har benyttet en annen bil, at han har blitt observert snn og snn, og s har han sagt at det p.ga. at han ikke fikk start, og s vil politiet teste ut dette. Eller at politiet har funnet ut at TH har brukt 5 minutter lengre tid (drapet) enn det som er naturlig, og som motstrider med hva han evt tidligere har forklart, og s har han forklart det med at bilen var tom for strm. La oss si at han sa at han dro p jobb 08.55 og ble registrert p jobb 09.05, og s har politiet funnet ut at det tar bare 5 minutter kjre, og ikke 10, s det mangler 5 minutter.

Kan vre...eller at noen har forklart at flatt batteri var rsaken til at noen mtte leie en bil for dra p mte til Lillehammer samme dag?
Citera
2020-09-05, 16:26
Bannlyst
Citat:
Kan vre...eller at noen har forklart at flatt batteri var rsaken til at noen mtte leie en bil for dra p mte til Lillehammer samme dag?

Det kan det godt ogs vre. For bde TH og VE har jo egen bil, s hva skulle de da med leiebil..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in