2020-09-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Den teorien er helt usannsynlig og du burde begynte g ut i fra fata, tidslinjer og faktisk bruke hodet med hva som er sannsynlig.

Hva er din sannsynlige tidslinje da?
Citera
2020-09-05, 08:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Bde det vel ikke bare barna som har hitt TH alibi? Det er lnningsansvsrligvog, hans kollegaer og forretningsforbindelser, et kamera og andre digitale spor.

Jeg fler teorien din er svakt forankret. Litt laget til, hadde det vrt snn, s kunne TH f det til, men s er det gjerne ikke snn allikevel?

Det er litt slitsomt mtte svare p samme sprsml med f timers mellomrom, du kunne tatt deg bryet lese siden fr denne..

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, du misforstr. Nrmeste familie har srget for flytte AEs siste sikre livstegn til et tidspunkt da TH beviselig var p jobb.

Dermed srget de for alibiet hans.
Nr det gjelder at teorien er svakt forankret, synes jeg selvsagt ikke det. Den inneholder frrest hadde det vrt snn, kunne TH ftt det til av alle andre teorier jeg har lest her inne.
Citera
2020-09-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er litt slitsomt mtte svare p samme sprsml med f timers mellomrom.

Nr det gjelder at teorien er svakt forankret, synes jeg selvsagt ikke det. Den inneholder frrest hadde det vrt snn, kunne TH ftt det til av alle andre teorier jeg har lest her inne.

08:56 var det en utenfor familien som ga livsbevis.
09:08>>>>> til tidspunkt xx:xx var det folk utenfor familien som ga alibi.

Dette gir et vindu p 15 minutter minus kjretur til utfre et drap. Jeg ser p det som usannsynlig.

Kanskje det hadde vrt mindre slitsomt svare p samme sprsml flere ganger om du bare presenterte det du ser som den sannsynlige tidslinjen?

Slik faktisk svart p sprsmlet, det kan jeg ikke se du har gjort.
Citera
2020-09-05, 09:25
Medlem
Citat:
Hva er din sannsynlige tidslinje da?

Sk opp kornblomst sin tidslinje her i trden og g ut i fra fakta.
Citera
2020-09-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
AEH skal ha snakket med lnningsansvarlige p jobb 08:45 til 08:56. Mens TH var hjemme.

TH skal s ha dratt hjemmefra ca 09:05, og bilen hans skal ha ankommet jobb 09:10 til 09:15.

AEH skal ha ringt en tre-sekunders samtale 09:06. (avbrutt, til HHB1?)

AEH skal ha sendt sms 09:10. (til HHB1 prestedatter)

AEH skal ha ringt snnen 09:14, samtalen skal ha vart i 92 sekunder, og AEH skal ha vrt alene i huset etter at TH dro til jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Sk opp kornblomst sin tidslinje her i trden og g ut i fra fakta.

Det var da ikke motstrid mellom denne tidsaksen og min. Jeg betviler ikke den.

Det er ikke bare barna som gir livsbevis her, det er ogs ansatte. Lnningsansvarlig og de som s TH p Futurum.
Politiet sier de hareide kontroll p denne tiden av dagen. Den tiden politiet ser p som den kritiske tiden.

Denne tidslinjen gjr det vanskelig plassere TH som gjerningsmann.
Citera
2020-09-05, 10:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
08:56 var det en utenfor familien som ga livsbevis.
09:08>>>>> til tidspunkt xx:xx var det folk utenfor familien som ga alibi.

Dette gir et vindu p 15 minutter minus kjretur til utfre et drap. Jeg ser p det som usannsynlig.

Kanskje det hadde vrt mindre slitsomt svare p samme sprsml flere ganger om du bare presenterte det du ser som den sannsynlige tidslinjen?

Slik faktisk svart p sprsmlet, det kan jeg ikke se du har gjort.
Jeg svarte p sprsmlet, barna har forskjvet siste sikre livstegn fra lnnssamtalen 0856 til telefonen med snnen 0916.

Det gir TH mellom 6 og 11 minutter til gjennomfre kvelning som bare tar sekunder utfre.

Tidslinja har jeg lagt ut her flere ganger fr, senest 3.8. og den str seg greit fortsatt utifra min teori om at AEs nrmeste er involvert.

Som jeg har sagt til deg fr, noen ser det, andre VIL ikke se det, og det er nok en utmattelsesstrategi enkelte bedriver her inne.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-05 kl. 10:54.
Citera
2020-09-05, 10:55
Medlem
Ut fra det lille vi vet av offentlig informasjon, er det mange her inne som har mange gode og logiske forklaringer.
Men ptalemyndighetene har klausulert store deler av etterforskningen, og det er det en grunn til. Derfor er det ogs grunn til tro at politiet sitter p vesentlig mer som de ikke vil ut med, i forhold til at det kan skade etterforskningen. Jeg tror alle m ha det i tankene, at det ikke er mulig f hendelser til g opp fordi vi har for lite informasjon.

Den siste underskelsen som ble gjort i huset, hvor en bil ble startet flere ganger med startkabler, har vi ingen informasjon om. Tviler p om en av politiets egne biler trengte assistanse i form av startkabler, s hva kan de ha blitt brukt til? Er det TH s gamle Picasso som ikke fikk start den 31.10?
Citera
2020-09-05, 11:03
Medlem
Til Rips

Denne tidslinjen gjr det vanskelig plassere TH som gjerningsmann.[/quote]

Jeg svarte zzz i utgangspunktet, sa ingenting om din tidslinje. S svarte du meg, tror det ble en misforstelse. Ingenting mot det du skrev, jeg mente bare at zzz har veldig mange usaklige argumenter som ikke altid passer inn.
Citera
2020-09-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ut fra det lille vi vet av offentlig informasjon, er det mange her inne som har mange gode og logiske forklaringer.
Men ptalemyndighetene har klausulert store deler av etterforskningen, og det er det en grunn til. Derfor er det ogs grunn til tro at politiet sitter p vesentlig mer som de ikke vil ut med, i forhold til at det kan skade etterforskningen. Jeg tror alle m ha det i tankene, at det ikke er mulig f hendelser til g opp fordi vi har for lite informasjon.

Den siste underskelsen som ble gjort i huset, hvor en bil ble startet flere ganger med startkabler, har vi ingen informasjon om. Tviler p om en av politiets egne biler trengte assistanse i form av startkabler, s hva kan de ha blitt brukt til? Er det TH s gamle Picasso som ikke fikk start den 31.10?

Ja her er det mange brikker som snart faller p plass nr vi fr mer info.... de gr ikke ut med siktelse uten grunn.
Nei de foretar nok en slags rekonstruksjon som skal brukes som bevis i straffesaken.
Du har nok rett ang at ths bil trengte assistanse men hvorfor er det en del av saken?
Citera
2020-09-05, 11:37
Medlem
Flatt batteri etter ha sttt med billyktene p uten at motoren var i gang? Gitt gravelys i lpet av natten?

Spass nrt folk at motoren ble stoppet for ikke bli oppdaget, mens lysene ga han eff i? Eller sparte han drivstoff? Nei men hvem kan vel ha kommet p spare drivstoff under et s kritisk rend?

Da jeg s innom i gr trodde man at startkablene ikke hadde noe med saken gjre. Men n tror man det allikevel. Kan hende det er riktig det.
Citera
2020-09-05, 11:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Flatt batteri etter ha sttt med billyktene p uten at motoren var i gang? Gitt gravelys i lpet av natten?

Spass nrt folk at motoren ble stoppet for ikke bli oppdaget, mens lysene ga han eff i? Eller sparte han drivstoff? Nei men hvem kan vel ha kommet p spare drivstoff under et s kritisk rend?

Da jeg s innom i gr trodde man at startkablene ikke hadde noe med saken gjre. Men n tror man det allikevel. Kan hende det er riktig det.

Gravelys, sa Bull.
Citera
2020-09-05, 11:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Neppe, etter hva jeg har hrt er det en kjent sak at politiets biler gr tomme for strm fra tid til annen fordi bilene har mye som m lades, ipads, laptops, telefoner, lommelykter, taser etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in