2020-09-11, 15:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Frn det ena till det andra, mellan allt munhuggeri. Nr AEH har varit borta ca 1 1/2 r och TH blivit frislppt, d var han inne p att betala HELA lsensumman. Sa hans advokat. Eller minns jag fel? Vad skulle utbytet av det bli? Ingenting eftersom AEH antas vara dd. Vem skulle vilja sa ut 9 mill euro fr att f ingenting? Eller vet TH att det nd aldrig skulle bli aktuellt?
Allt handlar ju om att frska komma i kontakt med kidnapparna fr att kunna spra dom. Fr att se om kidnapparna var giriga nog att lta sig kontaktas. Sjlv har jag svrt att tro att dom skulle ha ltit sig luras, vilket TH och kompani antagligen ocks antog eftersom dom inte fullfljde det. Kidnapparna r skerligen njda med delsumman som dom fick i utbyte mot "livsbeviset".
Citera
2020-09-11, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Siste avsnitt er avslrende:

N frykter hun at hun har tatt feil.

Jeg kan nesten ikke tro det, sier 77-ringen ettertenksomt.

Ja, avslrende. Jeg vil tro at hun har ftt med seg det ene og det andre.
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 15:29.
Citera
2020-09-11, 15:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Info fra Aftenposten angende krypto-opplegget.

"Rogs*tad forteller at noe av det merkeligste ved bitcoin-kommunikasjonen mellom politiet/familien og motparten er at motparten har brukt samme adresse hele tiden. Det er hyst uvanlig.

Applikasjonen jeg bruker p telefonen for overfre bitcoin, lager nye adresser hver eneste gang. Det er standard. Det er et tiltak for gjre det vanskelig koble pseudonymet, adressen, til ditt virkelige navn. Hvis du skal gjenbruke en adresse, m du g aktivt inn for det. Og det er det som slr meg som merkelig. Det er ingen gode grunner til gjre dette, understreker han.

For meg fremstr det som om noen som enten er totalt inkompetente, eller som prver seg p et rart kryptosirkus som en avledningsmanver."

Dette kan vise at krypto-opplegg ikke var 1.pri med plottet. En GM har gtt aktivt inn for benytte samme adresse. Noen som kan vise at GM ikke er ekspert p krypto-valutta.
Fast den hr inkompetente kryptokillen/tjejen har ju uppenbart lyckats bra nd. Polisen har ju inte kunnat spra transaktionerna.
Citera
2020-09-11, 15:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det har vrt litt motstridende opplysninger ang mtene mellom kryptogutten og TH. Her er fra en artikkel fra 11 mai 2020, Dagbladet.no

Uavhengig av hverandre beskriver kildene de allerede omtalte mtene som langt mer uformelle enn man kan f inntrykk av gjennom pressen.
Etter det Dagbladet forstr skal det bare vre to av mtene mellom kryptomannen, Hagen og hans eiendomsselskap som har hatt en formell karakter.

Disse skal ha funnet sted i eiendomsselskapets pne kontorlandskap i Futurum-bygget.

Investeringene mannen skal ha foresltt skal ha vrt for store for Hagens smak, og skal heller ikke ha passet inn i Hagens langsiktige forretningsfilosofi. Den foresltte investeringen ville ha utgjort flere titalls millioner kroner, slik Dagbladet forstr det.

Deretter skal mannen ha oppskt Futurum-bygget og Hagens eiendomsselskaps kontorer uanmeldt opp mot fem eller seks ganger, iflge Dagbladets opplysninger.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...r/72453961/amp
Man kan sprre seg om dette er en "masterplan" av en 70 ring.. krypto-mte i pent kontorlandskap, for s lage et plott som innebrer krypto-opplegg. Man kan ogs sprre seg om en 30 ring krypto-gutt ville ha vrt med p et slikt plott etter hatt mte i et pent kontorlandskap om krypto-valutta.

Det har selvflgelig vrt fokus p hva som skjedde mellom RU og TH, men hva om en eventuell GM ogs hadde ftt kjennskap til disse mtene? Enten p Futurum eller p et annet vis. Dette kunne en GM ha utnyttet. Hvem en eventuell GM skulle vre nsker jeg ikke spekulere i.
Citera
2020-09-11, 15:50
Bannlyst
Citat:
Man kan sprre seg om dette er en "masterplan" av en 70 ring.. krypto-mte i pent kontorlandskap, for s lage et plott som innebrer krypto-opplegg. Man kan ogs sprre seg om en 30 ring krypto-gutt ville ha vrt med p et slikt plott etter hatt mte i et pent kontorlandskap om krypto-valutta.

Det har selvflgelig vrt fokus p hva som skjedde mellom RU og TH, men hva om en eventuell GM ogs hadde ftt kjennskap til disse mtene? Enten p Futurum eller p et annet vis. Dette kunne en GM ha utnyttet. Hvem en eventuell GM skulle vre nsker jeg ikke spekulere i.

TH har eget kontor. Det vinduet verst til venstre.
Citera
2020-09-11, 15:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Linken ble vel brukt for bevise at det fantes en husvert, noe du benektet, og omtalte som blff.
Fenvatnet skreiv "...eller f.eks" den tidligere husverten".
Alts et eksempel p en person som kunne ha ftt med seg det ene og det andre.
Legger forvrig merke til i denne artikkelen, som flere andre artikkeler, at Anne omtales som veldig snill og grei, mens man ikke hrer s mye om TH.
Hun sier "og har egentlig ikke noe negativt si om Tom heller."
s det betyr jo at det finnes noe negativt, men at hun ikke vil snakke om det.
Skjnner ikke hvordan du kan si at Fenvatnet har brukt artikkelen til mistenkliggjre TH, nr Fenvatnet ikke hadde tilgang til artikkelen, men det skjnner du vel ikke selv heller.
At du ikke vil svare p mitt sprsml om at husverten kunne ftt med seg det ene og det andre siden hun bodde s tett innp, tolker jeg som et ja, og at du dermed er enig i Fenvatnets innlegg.
Fetade: Det kan lika grna betyda att reportern frgade henne om det fanns nt negativt att sga om TH. Drav negationen.
Citera
2020-09-11, 15:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Siste avsnitt er avslrende:

N frykter hun at hun har tatt feil.

Jeg kan nesten ikke tro det, sier 77-ringen ettertenksomt.
Det dr sger hon nr TH sitter i hktet. Hon kunde vl inte, som s mnga andra, tro att polisen hade s dlig "bevisning".
Citera
2020-09-11, 16:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Takk for det! Alle har bare gode ting om AEH, mens man er litt mer avventende med TH virker det som. Ogs at etter s lang tid ser husverten ikke p det som noen umulighet at TH str bak.
Jag gissar att det frmst r TH's frmgenhet som sticker norrmnnen i gonen?
Citera
2020-09-11, 16:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
TH har eget kontor. Det vinduet verst til venstre.
Ok, tviler ikke p at TH hadde eget kontor, men refererte til artikkel om hvor TH og RU blant annet hadde mter:

"Disse skal ha funnet sted i eiendomsselskapets pne kontorlandskap i Futurum-bygget"

At TH skulle ha planlagt et plott som innebar kryptovalutta etter ha hatt mte i pent kontorlandskap om krypto-valutta virker ikke som en smart plan..

Synes du det virker som en smart plan?
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-11 kl. 16:36.
Citera
2020-09-11, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ok, tviler ikke p at TH hadde eget kontor, men refererte til artikkel om hvor TH og RU blant annet hadde mter:

"Disse skal ha funnet sted i eiendomsselskapets pne kontorlandskap i Futurum-bygget"

At TH skulle ha planlagt et plott som innebar kryptovalutta etter ha hatt mte i pent kontorlandskap om krypto-valutta virker ikke som en smart plan..

Synes du det virker som en smart plan?

okei, da misforsto jeg.
Vet ikke p hvordan mte RU skal ha vrt med, men tror han m ha blitt lurt med p noe vis uten at han var klar over hva han var med p. Kanskje opprettelse av konto, eller at TH brukte han til lre han alt han kunnne om krypto, vet ikke. Det er lite vi har av info om den kryptogutten Robin og hans rolle. Men vi vet at han slapp kjapt ut av arrest, og det var fordi politiet lslot han, og ikke retten. Vi vet at siktelsen henger over han fremdeles. Ser for meg at han knakk ganske fort i avhr, antakeligvis etter trussel om ukesvis med varetekt og isolasjon, og fortalte alt han visste. Vi vet ogs at han og broren sitter flger med her, for rett etter at forumet her fant ut hvem han var, s vipps var vennelisten og de aller fleste bildene p profilen til broren skjult. Men ikke RUs bilder av en eller annen grunn.
En annen som ogs flger med her er VE.
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 16:56.
Citera
2020-09-11, 17:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Drapsplanene var trolig lagt lenge fr kryptoplanen ble til. Jeg tipper ansvaret ble fordelt, at f.eks ett av barna fikk ansvar for dette med overfring av penger som ikke kunne spores, og som havnet p egen konto.

Dermed introduserte S en bekjent RU for TH, for at han skulle f et lite innblikk i hvordan krypto fungerer, under dekke av at han kanskje ville investere.

RU var helt uvitende til hva han skulle brukes til, og det kostet TH en halv kalori sette politiet p sporet av han fordi det var uten risiko, og samtidig bidro til oppklaring.

Nok et genialt trekk i mesterplanen.

Edit: Jeg ser ikke bort fra at RU kun ble brukt som villedning fra starten av.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-11 kl. 17:19.
Citera
2020-09-11, 17:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
okei, da misforsto jeg.
Vet ikke p hvordan mte RU skal ha vrt med, men tror han m ha blitt lurt med p noe vis uten at han var klar over hva han var med p. Kanskje opprettelse av konto, eller at TH brukte han til lre han alt han kunnne om krypto, vet ikke. Det er lite vi har av info om den kryptogutten Robin og hans rolle. Men vi vet at han slapp kjapt ut av arrest, og det var fordi politiet lslot han, og ikke retten. Vi vet at siktelsen henger over han fremdeles. Ser for meg at han knakk ganske fort i avhr, antakeligvis etter trussel om ukesvis med varetekt og isolasjon, og fortalte alt han visste. Vi vet ogs at han og broren sitter flger med her, for rett etter at forumet her fant ut hvem han var, s vipps var vennelisten og de aller fleste bildene p profilen til broren skjult. Men ikke RUs bilder av en eller annen grunn.
En annen som ogs flger med her er VE.
Ok, hvem som flger med her blir vel spekulasjoner. Jeg tipper at disse ikke var med p plottet.
Vi fr hpe politiet finner ut av dette, slik at GM blir blir tatt uansett hvem det er.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-11 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in