2020-09-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Ja, du mener bygde hus i Sloraveien.
Ja, det er riktig ang den husverten, den var p Gran og ikke Gjvik.
Men lett ta feil siden avisens kontor er i Gjvik.

Hva sa denne husverten? Kan ikke huske saken
Citera
2020-09-11, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Husverten bor hvertfall i Saugsv*ngen 40, og man ser huset H*gens bygde bortenfor.

Ja, ser p kartet n at de to adressene er bare noen titalls meter fra hverandre.
Citera
2020-09-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg burde ikke blande meg borti, men den linken om husverten handlet ikke om tiden p Gjvik. Det var en husvert p Gran, fra tiden etter Gjvik, og fr TH og AEH bygde hus p Gran.

Du har rette i dette. Og det burde vre rimelig klart, at eksemplet med denne husverten,var totalt uegnet til styrke ex-svogerens troverdighet.
Citera
2020-09-11, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du har rette i dette. Og det burde vre rimelig klart, at eksemplet med denne husverten,var totalt uegnet til styrke ex-svogerens troverdighet.

Men husverten KUNNE ftt med seg det ene og det andre som kunne bygge opp undersiktelsen, i og med at hun var husvert og bodde tett innp, det er du enig i?
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 13:26.
Citera
2020-09-11, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv

Har aldri lest selve artikkelen siden den er bak betalingsmur.
Citera
2020-09-11, 13:45
Medlem
Citat:
Har aldri lest selve artikkelen siden den er bak betalingsmur.

ja, hvilken avis? Finnes det noen link? Mulig jeg har tilgang om det ikke er lokal avis da...
Citera
2020-09-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv

Artikkelen er bak betalingsmur, men her er linken:
https://www.oa.no/tom-og-anne-elisab...access=granted

Denne linken ble brukt av Fenvatnet for mistenkeliggjre TH. Jeg siterer det som blir skrevet om TH.

E*srud sier at tirsdagens nyhet er helt uvirkelig.

Det er ikke til tro. Selv om vi nesten ikke har hatt kontakt med dem etter at de flyttet fra Gran, fler jeg jo at vi kjenner dem ganske godt. S dette forstr jeg ingenting av, sier hun.

Hun beskriver Anne-Elisabeth som rene engelen.

Hun var s snill og god. Jeg hadde et veldig godt inntrykk av begge, og har egentlig ikke noe negativt si om Tom heller. Nei, jeg skjnner ikke hva som kan ha skjedd her, sier Gerd.

Nr det har vrt snakk om Hagen-saken, etter at det p nyret i fjor ble kjent at Anne-Elisabeth hadde forsvunnet i oktober, har Gerd Ensrud protestert hvis noen har antydet at ektemannen kunne st bak.

P slutten av intervjuet uttaler hun flgende, og jeg tror hun er pvirket av medias vinkling:

Jeg har sagt at dere m ikke si at det er Tom som har gjort det. Jeg trodde ikke det kunne vre ham, ikke snakk om.

N frykter hun at hun har tatt feil.

Jeg kan nesten ikke tro det, sier 77-ringen ettertenksomt.
Citera
2020-09-11, 14:33
Medlem
Det har vrt litt motstridende opplysninger ang mtene mellom kryptogutten og TH. Her er fra en artikkel fra 11 mai 2020, Dagbladet.no

Uavhengig av hverandre beskriver kildene de allerede omtalte mtene som langt mer uformelle enn man kan f inntrykk av gjennom pressen.
Etter det Dagbladet forstr skal det bare vre to av mtene mellom kryptomannen, Hagen og hans eiendomsselskap som har hatt en formell karakter.

Disse skal ha funnet sted i eiendomsselskapets pne kontorlandskap i Futurum-bygget.

Investeringene mannen skal ha foresltt skal ha vrt for store for Hagens smak, og skal heller ikke ha passet inn i Hagens langsiktige forretningsfilosofi. Den foresltte investeringen ville ha utgjort flere titalls millioner kroner, slik Dagbladet forstr det.

Deretter skal mannen ha oppskt Futurum-bygget og Hagens eiendomsselskaps kontorer uanmeldt opp mot fem eller seks ganger, iflge Dagbladets opplysninger.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...r/72453961/amp
Citera
2020-09-11, 14:45
Medlem
Citat:
Du har rett i dette. Det blir ogs presentert som om RU hadde ti mter med TH. Er dette riktig? TH har selvsagt hatt mte(r) med TH, men det kan ogs vre at RU har hatt samtaler med TEH, VE og GHH. GHH er ute av bedriften, men det utelukker ikke at han har vrt innom Futurum. Og det var TH som dro RU inn i saken p et veldig tidlig tidspunkt.
Forskjellige ting er skrevet om de mtene. 😊 Men hva som sant og ikke, og om det har vrt andre viktige mter, vet vel bare de involverte. Denne artikkelen sier tydelig at det var to formelle mter. Men helt rlig s gr det ikke an trekke noen konklusjoner den ene eller andre veien etter denne artikkelen. Men den beskriver mye mer om det som skjedde. S er det alt de ikke skriver som man bare kan pnske p. Her er linken: https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...r/72453961/amp
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-11 kl. 14:51.
Citera
2020-09-11, 14:52
Bannlyst
Citat:

Denne linken ble brukt av Fenvatnet for mistenkeliggjre TH. Jeg siterer det som blir skrevet om TH.

Det er ikke til tro. Selv om vi nesten ikke har hatt kontakt med dem etter at de flyttet fra Gran, fler jeg jo at vi kjenner dem ganske godt. S dette forstr jeg ingenting av, sier hun.

Hun var s snill og god. Jeg hadde et veldig godt inntrykk av begge, og har egentlig ikke noe negativt si om Tom heller. Nei, jeg skjnner ikke hva som kan ha skjedd her, sier Gerd.

Nr det har vrt snakk om Hagen-saken, etter at det p nyret i fjor ble kjent at Anne-Elisabeth hadde forsvunnet i oktober, har Gerd Ensrud protestert hvis noen har antydet at ektemannen kunne st bak.

P slutten av intervjuet uttaler hun flgende, og jeg tror hun er pvirket av medias vinkling:

Jeg har sagt at dere m ikke si at det er Tom som har gjort det. Jeg trodde ikke det kunne vre ham, ikke snakk om.

Linken ble vel brukt for bevise at det fantes en husvert, noe du benektet, og omtalte som blff.
Fenvatnet skreiv "...eller f.eks" den tidligere husverten".
Alts et eksempel p en person som kunne ha ftt med seg det ene og det andre.
Legger forvrig merke til i denne artikkelen, som flere andre artikkeler, at Anne omtales som veldig snill og grei, mens man ikke hrer s mye om TH.
Hun sier "og har egentlig ikke noe negativt si om Tom heller."
s det betyr jo at det finnes noe negativt, men at hun ikke vil snakke om det.
Skjnner ikke hvordan du kan si at Fenvatnet har brukt artikkelen til mistenkliggjre TH, nr Fenvatnet ikke hadde tilgang til artikkelen, men det skjnner du vel ikke selv heller.
At du ikke vil svare p mitt sprsml om at husverten kunne ftt med seg det ene og det andre siden hun bodde s tett innp, tolker jeg som et ja, og at du dermed er enig i Fenvatnets innlegg.
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 15:33.
Citera
2020-09-11, 15:10
Medlem
Citat:
Linken ble vel brukt for bevise at det fantes en husvert, noe du benektet, og omtalte som blff.
Fenvatnet skreiv "...eller f.eks" den tidligere husverten".
Alts et eksempel p en person som kunne ha ftt med seg det ene og det andre.
Legger forvrig merke til i denne artikkelen, som flere andre artikkeler, at Anne omtales som veldig snill og grei, mens man ikke hrer s mye om TH.
Hun sier "og har egentlig ikke noe negativt si om Tom heller."
s det betyr jo at det finnes noe negativt, men at hun ikke vil snakke om det.
Skjnner ikke hvordan du kan si at Fenvatnet har brukt artikkelen til mistenkliggjre TH, nr Fenvatnet ikke hadde tilgang til artikkelen, men det skjnner du vel ikke selv heller.
At du ikke vil svare p mitt sprsml om at husverten kunne ftt med seg det ene og det andre siden hun bodde s tett innp, tolker jeg som et ja, og at du er enig i Fenvatnets innlegg.

Siste avsnitt er avslrende:

Citera
2020-09-11, 15:12
Medlem
Citat:

Takk for det! Alle har bare gode ting om AEH, mens man er litt mer avventende med TH virker det som. Ogs at etter s lang tid ser husverten ikke p det som noen umulighet at TH str bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in