2020-09-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Leif GW Perssons skriver svrt gode krimbker, og jeg anbefaler 30 % av dere, som ikke har lest en bok det siste ret, om slutte poste her og heller bruke tiden p lese en bok.

Akkurat n grubler et tyvetalls etterforskere p hvilken jobb de fr nr saken mot TH ender p sparebluss og siktelsen blir frafalt.

Jeg fler ikke med dem ett sekund.

De er oppegende mennesker som i minst ett r, hver eneste dag, har hatt muligheten til rekke opp hnden og si N m vi faen meg slutte med dette tullet!

De har gravd sin egen grav, og det som er virkelig synd er at ikke TH er vital nok til kjre norgeshistoriens heftigste hevn mot talentlsheten og tafattheten i norsk politi.

Hadde det vrt jeg som eide en milliard og ble utsatt for det TH er blitt utsatt for, ville jeg vrt p Dagsrevyen hver eneste uke i minst ett r.
OnT:
Jeg er helt enig med deg! Armen min er bl og hoven, etter at jeg n har klpet meg selv i armen gjentatte ganger, hver gang saken har blitt omtalt i media (etter pgripelsen av TH). Jeg m si det er svrt overraskende at ikke flere (her i trden) ser, at det som skjer er en trussel mot vr rettssikkerhet.

OffT:
Takk for lesetips! Jeg har vrt inne p tanken, men s gikk det i glemmeboka

rsaken til at jeg har begynt skrive her igjen, er ren virkelighetsflukt.
Citera
2020-09-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er jo en opplysning som kan snues litt p. Hvorfor ba ikke TH politiet om overlevere posten til han?

Var TH s sikker p at det ikke fantes ekte kidnappere at han ikke engang tenkte p muligheten for at det kunne komme utpressingsbrev i posten?

Det kan vel hende at politiet sjekket posten til Hagen, uten at de tok den inn for han?
Hva TH tenkte, kan ikke jeg vite. Han hadde vel mer enn nok bekymringer om han ikke ogs skulle gjre politiets jobb og be de om sjekke posten? Men med tanke p at det er politiet som er de som utfrer en jobb, mens TH var en prrende i en pgende sak, er dette politiets ansvar mener jeg. Om de sjekket posten og stappet den ned igjen i den etterhvert overfylte postkassa, er jo mulig.
Citera
2020-09-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg hakker ikke ls med all slags urimelig kritikk, jeg bare ppeker at ut fra denne informasjonen media gir oss, er det grunner til stille sprsml ved politiets hndtering av saken.

Politiet mtte han p bensinstasjonen p Knatten, 20 min etter at varslingssamtalen var avsluttet. Jeg synes ikke han har noen ting klage p.

Han kunne ha gitt politiet litt mer tid til omr seg, feks. Han kunne ha ringt lensmannskompisen sin og bedt om hjelp til varsle, siden han var s stresset og opprrt at han snakket i halve setninger. Fremsto som en tulling, iflge han selv. Som om han var i tkeheimen, ogs iflge han selv.
Citera
2020-09-06, 20:03
Medlem
Citat:
Hva TH tenkte, kan ikke jeg vite. Han hadde vel mer enn nok bekymringer om han ikke ogs skulle gjre politiets jobb og be de om sjekke posten? Men med tanke p at det er politiet som er de som utfrer en jobb, mens TH var en prrende i en pgende sak, er dette politiets ansvar mener jeg. Om de sjekket posten og stappet den ned igjen i den etterhvert overfylte postkassa, er jo mulig.

Nr var det politiet ble post-sekretrer for TH da?

Han var vel p jobb. Han er en voksen mann. Han m jo ta ansvar for posten sin selv.
Citera
2020-09-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg s Veckans brott, sesong 18, episode 1. Dette var tidlig i 2019. Denne episoden finner jeg ikke p SVTPlay, heller ikke p Youtube. Det deltok tre "eksperter" i programmet. GW var overbevist om at det var en reell kidnapping. GW mente det samme i oktober i 2019, se tidligere link. Hva han mener idag, vet jeg ikke. Han fornrmet selvflgelig den norske politietaten med det du siterte, men det var nok ikke tatt helt ut av lse lufta.
Jeg s ogs den episoden av Veckans brott, hvor 3 eksperter var invitert (men GW var ikke med der). Jeg har postet den lenken her i trden tidligere, men denne episoden er n fjernet av en eller annen grunn.
I denne episoden ble det ogs diskutert at konflikten mellom familien og politiet kunne vre et spill - saken ble sammenlignet med en svensk kidnappingsak, Fabian-saken.
Citera
2020-09-06, 20:13
Medlem
Citat:
Politiet mtte han p bensinstasjonen p Knatten, 20 min etter at varslingssamtalen var avsluttet. Jeg synes ikke han har noen ting klage p.

Han kunne ha gitt politiet litt mer tid til omr seg, feks. Han kunne ha ringt lensmannskompisen sin og bedt om hjelp til varsle, siden han var s stresset og opprrt at han snakket i halve setninger. Fremsto som en tulling, iflge han selv. Som om han var i tkeheimen, ogs iflge han selv.
Vel, det var vel slik han mente politiet framstilte ham som, det at han snakket i halve setninger og muligens virket som vre i tkeheimen. Selv mente han at han hadde vrt rolig i samtalen med politiet. Hvordan det n var eller ikke var, politiet oppfattet ham som oppriktig bekymret over hva som var hendt med kona. Regner med politiet er opplrt i kunne omr seg/reagere kjapt og ta riktige vurderinger ut fra situasjoner de kommer opp i. Jeg mener at i denne situasjonen var det komme med en uniformert patrulje p Knatten bensinstasjon en drlig beslutning.
Citera
2020-09-06, 20:14
Medlem
Citat:

Han var vel p jobb. Han er en voksen mann. Han m jo ta ansvar for posten sin selv.
Vi vet ingen ting om hvilke avtaler TH eventuelt hadde laget med politiet og/eller andre (f.eks naboer) om ta inn posten.

Hva om feks denne naboen hadde en avtale med TH om ta inn posten? :

I tiden etter forsvinningen flyttet Tom Hagen ut av huset. Da fylte postkassa seg opp. En nabo hentet posten, men da skal han ha ftt tilsnakk av politiet og beskjed om la posten vre.
tv2.no/a/10959383/
Citera
2020-09-06, 20:17
Medlem
Citat:

Regner deg for s pass oppegende at jeg tror du skjnte hva jeg prvde poengtere.
Citera
2020-09-06, 20:23
Medlem
Citat:
Regner deg for s pass oppegende at jeg tror du skjnte hva jeg prvde poengtere.

Man m jo regne med at en mann som til daglig styrer sine egne milliard-investeringer, ogs greier ta ansvar for sin egen postkasse.

S nei, jeg skjnner ikke hva du prver poengtere.

Edit

Litt spesielt at han ikke kom p at postkassen kunne g full, nr han var s bekymret for at S4 kunne vre overvket. Henger ikke i hop. Ikke det heller.

Men skylde p politiet, det kan han.
Senast redigerad av kornblomst 2020-09-06 kl. 20:31. Anledning: Edit
Citera
2020-09-06, 20:45
Medlem
Citat:
Man m jo regne med at en mann som til daglig styrer sine egne milliard-investeringer, ogs greier ta ansvar for sin egen postkasse.

Ja, at TH greier ta ansvar for sin egen postkasse hersker det nok ingen tvil om. I flge div. medier gr han bl. a. hver morgen til postkassa for hente siste utgave av Dagens Nringsliv. Men i tiden etter forsvinningen, mens fam. Hagen var innlosjert p hotell under politiets bevoktning, og mens TH bodde hos dattera, observerte bl. a. nabo Tore Skansen og postbudet at posten IKKE ble tatt inn. Kunne dette vre fordi politiet ikke tenkte tanken at det muligens kunne finnes/dukke opp noe i postkassa som hadde med saken gjre? I s fall var det jo dumt av politiet ikke sjekke posten og postkassa, var da mitt poeng. Mye mulig de sjekket post til Hagen fr den kom s langt som til postkassa, forhpentligvis var det slik. Z-z-z sin opplysning fra tv2 om at politiet hadde bedt en nabo om ikke rre postkassa til Hagen var ny for meg. Godt det er noen som fr med seg det jeg mtte g glipp av! Men det tyder jo p at politiet hadde en viss kontroll over posten og postkassa til Hagen, all re til dem for det.
Citera
2020-09-06, 20:48
Medlem
Citat:

Edit

Litt spesielt at han ikke kom p at postkassen kunne g full, nr han var s bekymret for at S4 kunne vre overvket. Henger ikke i hop. Ikke det heller.

Men skylde p politiet, det kan han.
Har ikke lest om at han gir politiet skylda for at postkassa ble full, men mye mulig at han hadde spurt naboen omtalt av tv2 (z-z-z sitt innlegg) om ta inn posten for ham.
Citera
2020-09-06, 20:56
Medlem
Citat:
Har ikke lest om at han gir politiet skylda for at postkassa ble full, men mye mulig at han hadde spurt naboen omtalt av tv2 (z-z-z sitt innlegg) om ta inn posten for ham.

Det mest naturlige ville jo vre om han selv sjekket postkassen sin daglig. Eventuelt at han fikk snn eller datter til hente posten, og bringe den til ham.

Men, i og med at han ikke ville kommunisere med antatte kidnappere hverken via bitcoins eller monero, angivelig for presse kidnapperne over p en annen og mer hensiktsmessig plattform, er det meget merkelig at han ikke sjekket posten.

Kidnapperne kunne jo ha sendt et papirbrev i posten. Kidnapperne behersker bde papir og konvolutter. Det viser jo trusselbrevet.

Eventuelt, om angivelig kidnappere holdt ye med huset, kunne noen ha listet seg til postkassen i lpet av nattens mulm og mrke, og lagt igjen et nytt papirbrev der.

Merkelig adferd, synes jeg. ikke tenke p sjekke postkassen. I en angivelig kidnappingssituasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in