2020-09-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette gjelder i s fall alle mulige MGM, men her har det trolig vrt snakk om felles forstelse for hva som var ndvendig.

Det vet vi ikke, men bilen kan ha blitt kjrt dit ifb med pass av valp kvelden i forveien.

Som sagt tror jeg bruk av biler og mobiler er nye planlagt i lang tid for nettopp unng bomstasjoner og telefonmaster.

Biler, skilt, telefoner, simkort o.l. er selvflgelig anskaffet til formlet p en mte som gjr at det forsvinner i mengden.

Dette var en Mesterplan som ikke kunne mislykkes.

Men de glemte seg og slettet anrop? Stoppeklokke presisjonen og forsinkelser er dee flere av? De tok feil av kodesprk i SMS?
Citera
2020-09-09, 13:21
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Da sier vi det. Da trenger du ikke mase p meg angende hypotesen din, samt hevde at jeg er del av et team.

Jeg har selv vrt inne p mange ulike hypoteser og endret dem underveis. Det har frt til at jeg ikke har tunellsyn.

Du sitter p mye kunnskap om saken s det er positivt at du vil bidra. Men kan oppfordre deg til sette seg inn i andre hypoteser ogs.

Hvis du ikke har tunellsyn, hva kan det ha seg at du alltid har utelukket TH som potensiell gm?
Citera
2020-09-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Slik jeg har forsttt det, ringte ikke TH til ndnummer, men kun til politiets vanlige nr( noe som er oppsiktsvekkende i seg selv)
Noen som vet om disse samtalene blir tatt opp?

Jeg vet ikke om TH ringte 112, eller 02800.

Jeg har tenkt p dette med ndnummer. Jeg vet ikke om det er slik n, men tidligere koblet alle ndsamtaler seg sammen.
Kanskje det bare er politiet som fr de andre inn i sin sentral?

Det er ikke srlig anonymt i alle fall ringe ndnummer.

Noen som kan om dette?
Citera
2020-09-09, 13:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Men de glemte seg og slettet anrop? Stoppeklokke presisjonen og forsinkelser er dee flere av? De tok feil av kodesprk i SMS?
Ikke De, det var TH som var i sjokk og glemte seg.

Han fikk ikke som han ville, og fikk trolig panikk da han mtte beskrive et sted han ikke selv hadde lagt siste hnden p.

Det er en gte hvorfor han valgte slette anropene, men jeg tror han gjorde dette i farta uten rd fra andre.

Han var aldri inne i huset da han kom hjem. Det gikk fullstendig i ball, men han rodde seg unna med at han var sjokkert over at AE var kidnappet.
Citera
2020-09-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ikke De, det var TH som var i sjokk og glemte seg.

Han fikk ikke som han ville, og fikk trolig panikk da han mtte beskrive et sted han ikke selv hadde lagt siste hnden p.

Det er en gte hvorfor han valgte slette anropene, men jeg tror han gjorde dette i farta uten rd fra andre.

Han var aldri inne i huset da han kom hjem. Det gikk fullstendig i ball, men han rodde seg unna med at han var sjokkert over at AE var kidnappet.

Ok
Citera
2020-09-09, 13:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hvis du ikke har tunellsyn, hva kan det ha seg at du alltid har utelukket TH som potensiell gm?
Feil. Hvis du gr tilbake p flashback s har jeg forskt skrive teorier om TH. Men saken utvikler seg og vi har mer informasjon om saken n. Da burde man ikke ha tunellsyn. "Ny informasjon frer til ny hypotese"
Citera
2020-09-09, 13:56
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Feil. Hvis du gr tilbake p flashback s har jeg forskt skrive teorier om TH. Men saken utvikler seg og vi har mer informasjon om saken n. Da burde man ikke ha tunellsyn. "Ny informasjon frer til ny hypotese"

Hvorfor er du s overbevist om at TH er uskyldig?

Nei, forresten. Det er ikke s nye.
Senast redigerad av Farkosten 2020-09-09 kl. 14:05. Anledning: tillegg
Citera
2020-09-09, 13:58
Medlem
Jeg vil tro politiet har sjekket apper som Strava og andre som logger aktivitet ellers offentlig og privat.
P Strava har man mulighet til se enkelte segment hvem som har rekorder og nr de er tatt. Vil tro det er mulig f utlevert all data fra Strava i omrdet rundt Langvannet den aktuelle dagen?

Dette kan bli brukt av politi for finne eventuelle vitner.
Sikkert mye ellers man kan f ut av slik data ogs. Om politiet ikke har sjekket dette kan det vre verdt et forsk.
Citera
2020-09-09, 13:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Pussig, det har siden du ble medlem ikke kommet en tddel med informasjon som svekker mistanken mot TH, heller motsatt.
Citera
2020-09-09, 14:06
Medlem
Citat:
ID-tyveri er veldig vanlig, og har ogs i denne saken blitt brukt, s jeg gr ut fra at ting er skaffet ved hjelp av dette.

Edit: Bl.a. Autopass og mobil-abonnement kan misbrukes av andre uten at det blir oppdaget s lenge man ikke misligholder avtalen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Det er skjedd id tyveri th ikke er i stand til gjennomfre. Det m vre involvert en med noe kunnskap om hacking. Det var dette kjellimoss prvde seg p forumet.Jeg mener ru m vre involvert. 10 million for jobben og de la planer om investeringer tilsvarende lsepengesummen. Forutsetningen var nok at plottet holdt vann.
Citera
2020-09-09, 14:09
Medlem
Citat:
Dette gjelder i s fall alle mulige MGM, men her har det trolig vrt snakk om felles forstelse for hva som var ndvendig.

Det vet vi ikke, men bilen kan ha blitt kjrt dit ifb med pass av valp kvelden i forveien.

Som sagt tror jeg bruk av biler og mobiler er nye planlagt i lang tid for nettopp unng bomstasjoner og telefonmaster.

Biler, skilt, telefoner, simkort o.l. er selvflgelig anskaffet til formlet p en mte som gjr at det forsvinner i mengden.

Dette var en Mesterplan som ikke kunne mislykkes.
valpen kan vel kun gpsspores realtime antar jeg. Synd den ikke kan snakke.
Citera
2020-09-09, 14:11
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Pussig, det har siden du ble medlem ikke kommet en tddel med informasjon som svekker mistanken mot TH, heller motsatt.

Ja, det er besynderlig dette hvordan tunellsynet kun gjelder de som tror at TH kan han noe med drapet p sin kone gjre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in