2020-09-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for innspill!
Blodspor fra TH p drkarm p ytterdr og p gjestetoalettet i 1. etasje ble funnet av politiet allerede p forsvinningsdagen. TH ble underskt bde den 31.10.2018 og den 1.11.2018 for se om han hadde sr eller skader om kunne forklare blodsporene. Ingen slike sr eller skader ble funnet. Det er ikke mulig finne ut dato for nr blodspor har blitt avsatt.
Senere har vi ftt vite at disse blodsporene fra TH er ett av politiets beviser mot TH...
Det kan tyde p at hendelsen har skjedd tidligere enn vi tror. Jeg stoler ikke helt p disse alibiene som skal vre s sikre. I alle fall det med teh. Sprsmlet er om blodsporet kan settes i sammenheng med bortkjring.
Citera
2020-09-27, 01:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg synes at det er interessant lese dine og andres teorier. I din teori: Var det viktig for TH at AE hadde telefonsamtale med lnnsansatt den morgenen? Hvis det var viktig, og hvis AE og lnnsansatt feks hadde en slik samtale den siste hverdagen i hver mned, kan dato for forbrytelsen ha blitt valgt pga at det skulle vre en slik eventuelt planlagt telefonsamtale den dagen?
Jeg har tenkt mye p det, men vi vet ikke om dette var rutine eller avtalt 0845 siste dag i mneden, noe politiet helt sikkert har svar p.

Jeg tror det var viktig for planen ettersom AE ringte opp igjen, og det ville vre en stor fordel at utenforstende bekreftet at hun var i live p morgenen.

Det var trolig ogs derfor TH ventet med dra til Futurum: Samtalen mtte tas som ventet, AE skulle drepes og TH skulle reise. Trolig ble samtalen noe lenger enn ventet og planen noe forskjvet.
Citera
2020-09-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du er ekstremt opptatt av at TH m vre uskyldig.
Neida. Jeg er ikke opptatt av at TH m vre uskyldig.
Jeg vet ikke om han er skyldig eller uskyldig.
Uansett hvem som er den/de skyldige, s hper jeg at den/de blir tiltalt og dmt for den forbrytelsen som den/de har utfrt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 01:39.
Citera
2020-09-27, 01:11
Medlem
Citat:
Neida. Jeg er ikke opptatt av at TH m vre uskyldig.
Jeg vet ikke om han er skyldig eller uskyldig.

Dine 30 000 innlegg sier noe annet.
Citera
2020-09-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det kan tyde p at hendelsen har skjedd tidligere enn vi tror. Jeg stoler ikke helt p disse alibiene som skal vre s sikre. I alle fall det med teh. Sprsmlet er om blodsporet kan settes i sammenheng med bortkjring.
Ja, det er jo en mulighet at det skjedde tidligere enn vi tror. Det er veldig synd at blodspor ikke kan dateres. P ganske nye blodspor kan man vel se forskjellige tegn som viser noe informasjon (bl.a. fargen p blodet) men de kan allikevel ikke finne tidspunktet for blodsporets avsetting, leste jeg. Bl.a. luftfuktighet og temperatur pvirker blodsporet. Kanskje politiet senere finner metoder for datere nr blodspor har blitt avsatt?

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har tenkt mye p det, men vi vet ikke om dette var rutine eller avtalt 0845 siste dag i mneden, noe politiet helt sikkert har svar p.

Jeg tror det var viktig for planen ettersom AE ringte opp igjen, og det ville vre en stor fordel at utenforstende bekreftet at hun var i live p morgenen.

Det var trolig ogs derfor TH ventet med dra til Futurum: Samtalen mtte tas som ventet, AE skulle drepes og TH skulle reise. Trolig ble samtalen noe lenger enn ventet og planen noe forskjvet.
Takk! Du tenker veldig logisk. Bommen p gangveien ble vel ogs pnet den dagen (eller dagen fr?) pga oppstart av brytesesongen? S hvis gangveien var planlagt bli benyttet av GM med bil, s mtte forbrytelsen skje i brytesesongen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 01:35.
Citera
2020-09-27, 01:56
Medlem
Jeg lurer p om det ble brytet p den gangveien den morgenen (for ta unna sn/snslaps) og om brytebilsjfren i s fall hadde noen observasjoner og om politiet har snakket med vedkommende om eventuelle observasjoner.
Citera
2020-09-27, 02:02
Medlem
Det med bommen taler for planlegging. Har visst vrt skrevet her fr at den pner en bestemt dag hvert r.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-27 kl. 02:40.
Citera
2020-09-27, 02:02
Medlem
Citat:
Jeg lurer p om det ble brytet p den gangveien den morgenen (for ta unna sn/snslaps) og om brytebilsjfren i s fall hadde noen observasjoner og om politiet har snakket med vedkommende om eventuelle observasjoner.

Bryting ? Det var ingenting bryte der.
Citera
2020-09-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Bryting ? Det var ingenting bryte der.
Ikke snslaps heller? Vet du hvor p den gangveien den bommen er plassert? Jeg tenker p om den som pnet bommen kan ha observert noe? Og jeg tenker p hvor langt man kan kjre p den gangveien fr man kommer til bommen, med tanke p om det var mulig parkere en bil et sted nr den gangveien (f,eks p det stedet der den 9.05-bilen som ble fanget opp p video kom kjrende fra) fr bommen ble pnet.

31. oktober 2018 har regnet laget srpe av snen som falt dagen fr. Folk i Lrenskog vkner til nyanser av grtt denne onsdagen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

P videoen av Futurummennene kan man ogs se at det er slapsefre.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 07:24.
Citera
2020-09-27, 08:05
Medlem
Jeg siterer denne pga uttalelsen fra Brenna angende Futurum-mennenes bekledning den dagen. Noen her i diskusjonen nevnte at hettemannen kan ha hatt buff og kan ha kledt seg etter vret, men det var jo ganske mildt vr den dagen (og det var kanskje ikke behov for ha p hverken hansker eller hette eller buff el.l. pga vret?).

Citat:

Luemannen: Ung, slank og lettere p t.
Telefonmannen: Grovere og tyngre.

Brenna synes det mest oppsiktsvekkende ved de to mennene er den ulike bekledningen.
:

De skiller seg ganske kraftig fra hverandre, fordi den ene har lett bekledning, mens den andre har kraftigere bekledning. Det er det samme vret og p samme tidspunkt. Det vil jeg anse som mistenkelig. Hva kan det bety?
Jeg synes begge to virker mistenkelig p hver sin mte. Man kan pst at den siste med jakken prver skjule seg, siden han kler seg som om det skulle vrt uvr, sier han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...stiske-mennene

Jeg tror at den frste mannen hadde lett bekledning fordi han bare skulle g et kort stykke frem til parkeringsplassen ved Futurum for deretter g tilbake til en bil som han skulle sette seg inn i og holde seg varm i. Og at den andre mannen var bedre kledt fordi han hadde planer om oppholde seg utendrs i lengre tid (og planla kanskje st i ro skjult et sted langs den gangveien ved Futurum, og da trenger man tykkere jakke m.m. for holde varmen) for observere om TH kom gende til Futurum p gangveien ved Futurum.

Jeg mener at det er helt klart at de to mennene var der for observere THs ankomst til Futurum.

Hva tror dere om dette og om det jeg skrev om i det andre innlegget (sitert over)?

Det er mange detaljer i artikkelen i linken av en som studerte videoen av Lue- og telefonmannen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-27 kl. 08:22.
Citera
2020-09-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det med bommen taler for planlegging. Har visst vrt skrevet her fr at den pner en bestemt dag hvert r.
Ja. Er det opplyst om hvilken dato bommen ble pnet? Hvis bommen ble pnet den 31.10, kunne vel ikke GM vite akkurat nr p dagen bommen skulle bli pnet?
Citera
2020-09-27, 09:03
Medlem
Citat:
1) Jeg vet ikke om noen av de etterforskerne fikk tunellsyn allerede fra dag 1 eller ikke.
2) Jeg vet ikke hvorfor de fikk tunellsyn, men se her:

https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

Du pstr hardnakket at politiet har tunnelsyn, men du vet ikke nr de evt. skulle ha ftt det, og heller ikke hvorfor.

Sitat fra Sandemose:
"Allerede hsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de br rette skytset mot Tom Hagen, fr VG opplyst."

Med andre ord, s er det tydelig at politiets skelys i begynnelsen er rettet en helt annen vei, men at noe fikk dem til snu. Jeg vil ikke kalle det for tunnelsyn. Eller kanskje vi har helt forskjellig oppfatning av hva tunnelsyn er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in