Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Men hvilket motiv skulle disse hatt om TH er uskyldig? Kun et drlig forsk p f penger?
Men det kan gi mening at noen som str TH nr (VE eller GHH) som TH har diskutert med underveis.
I starten av saken kan TH gitt utrykk for til VE at han kommer aldri til betale noe, derfor var de ikke s ivrige p kreve inn pengene, men etterhvert som politiet mistenkte TH kan han ha sagt til VE feks "hvis de bare hadde tatt kontakt igjen s skulle jeg betalt bare for renvaske meg"
Derav gjorde VE et nytt forsk p f penger og sendte denne mailen...?

Jeg tror dette var et reelt kidnappingsforsk, S ja, dette dreier seg kun om penger. Dette kan ha vrt planlagt fr VE gjorde sin entre i lokalene til Futurum. Eks-svogeren har kjent VE fra VE var liten gutt. Eks-svogerens rolle kan ha vrt snakke TH inn i saken.
Senast redigerad av Bustenskjold 2020-10-03 kl. 16:25.
Citera
2020-10-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Med tanke p at de truslene skal ha blitt fremsatt i en telefonsamtale p forsommeren i r, s skjedde ogs bilhrverkene p forsommeren:
(09.06.2020) Vr stille risset i lakken.
En av Tom Hagens forretningspartnere meldte fra til politiet da bilene hans ble utsatt for hrverk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...isset-i-lakken

Hvis bileieren er samme person som skal vitne i straffesaken mot TH om disse temaene, sitert fra VG.
"Her har vitnet blant annet gitt politiet informasjon om en tidligere konflikt med drapssiktede Tom Hagen samt detaljerte opplysninger om ekteskapet mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen."
I s fall er dette "sentrale vitnet" en av Tom Hagens forretningspartnere.

Og dermed neppe samme person som eks-svogeren.

Vi fr se om det kommer mer informasjon.

Link til sitat fra VG 3. okt 2020.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tnepaavirkning
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-03 kl. 16:26. Anledning: link til VG-sitatet
Citera
2020-10-03, 16:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis det stemmer at THs alibi er "bunnsolid", s m det angis et tidsperiode hvor alibiet er urokkelig. Og drapet m ha skjedd innenfor den samme tidsperioden.

S da kommer det an p, om folk har mest tro p at TH har iverksatt en dekkhistorie. Der sporene etter angivelig kidnappere eller leiemordere er faket, forfalsket, for villede politiet om drapstidspunktet. Alts, at drapet har skjedd tidligere enn dekkhistorien legger opp til.

Eller, som du synes mene, at TH har leid kriminelle til gjennomfre en dekkoperasjon. Der spor etter diverse menn, diverse kjretyer i omrdet, er ekte spor etter uidentifiserte GM. Og at disse ukjente GM bortfrte AEH, levende eller dd, i lpet av perioden TH har et "bunnsolid alibi".

Jeg heller til at dekkhistorien er dekkhistorie, og at disse mystiske observasjonene er en del av nye planlagt villedning.

Jeg tror ikke vi kommer til bli enige, men jeg synes det er greit trekke opp skillelinjene mellom dekkhistorie og dekkoperasjon.
Nei, vi blir nok ikke enige. Helt greit det! Jeg flger deg ikke helt med disse skillelinjene, men jeg mener alts at noen andre enn TH har vrt p sstedet og utfrt en reell aksjon. Som har etterlatt visse reelle spor, bla. slepespor, spor etter kvelning mm. S er sstedet staget, enten samtidig, eller i etterkant - hvor trusselbrevet er det mest sentrale stagingelementet. Mulig ogs fake spor som skal illustrere hvordan GM har tatt seg inn. Jeg tror at bilen ved 9 tiden samt hettemannen er ekte spor, fra folk som har hatt en rolle i drapet. Tror ikke at TH har leid inn folk til lage et slikt skuespill.
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 16:29.
Citera
2020-10-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Jeg har hrt episoden et par ganger. Jeg skjnner at han ikke blir navngitt i media, jeg siktet til anonymiteten i denne trden.
Jeg skjnte det etter trykking. Aner ikke, det er kun de frreste av oss som finner frem til disse navnene og trykker dem her.
Citera
2020-10-03, 16:34
Medlem
Citat:
Hvis bileieren er samme person som skal vitne i straffesaken mot TH om disse temaene, sitert fra VG.
"Her har vitnet blant annet gitt politiet informasjon om en tidligere konflikt med drapssiktede Tom Hagen samt detaljerte opplysninger om ekteskapet mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen."
I s fall er dette "sentrale vitnet" en av Tom Hagens forretningspartnere.

Og dermed neppe samme person som eks-svogeren.

Vi fr se om det kommer mer informasjon.

Link til sitat fra VG 3. okt 2020.
Du har rett i at hvis det er slik, s er det neppe eks-svogeren som har blitt utsatt for trusler.
Hvilke andre sannsynlige motiv finnes det for true vitner, enn at:
1) den som kommer med truslene selv er involvert i forbrytelsen. Eller 2) den som kommer med truslene har kjennskap til hva som har skjedd og vet hvem som er involvert i forbrytelsen?
Citera
2020-10-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Der kom det nyheter, ja!

Folk m forst at mange i kretsen rundt TH er redde. Med god grunn. Mannen har kontakter og har gjort ting fr.

Hadde TH forblitt i varetekt kunne flere turt snakke etter hvert. Slik situasjonen er n, kan andre siden av jordkloden vre tryggeste sted oppholde seg for dem som blir ansett som en trussel.

Jeg tipper at slektningen som n er siktet for trusler er VE. Vi fr hpe han ikke slipper unna med det.

I flge udokumenterte kilder, ble VE innkalt til avhr i juni. Truslene kan ha noe med den falske forklaringen VE ga i forbindelse med Kvitfjellbesket, noen m ha fortalt...
Angende bunnsolid alibi, det var vel bare to personer som s TH p Futurum 31.10 , i tillegg til mte med VE p hans kontor, et mte som visstnok skulle vare fra 9.00-10.00? Fremdeles i flge udokumenterbare kilder.

Det var vel bare et tidssprsml fr noen fler ble siktet. Jeg mener dette er steg videre i politiets strategi i forhold til TT. Nettet snrer seg sammen n.
Citera
2020-10-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Der kom det nyheter, ja!

Folk m forst at mange i kretsen rundt TH er redde. Med god grunn. Mannen har kontakter og har gjort ting fr.

Hadde TH forblitt i varetekt kunne flere turt snakke etter hvert. Slik situasjonen er n, kan andre siden av jordkloden vre tryggeste sted oppholde seg for dem som blir ansett som en trussel.

Jeg tipper at slektningen som n er siktet for trusler er VE. Vi fr hpe han ikke slipper unna med det.

Eks-svogeren er et vitne. Eks-svoger var selvsagt anonym i podden, men TH, og veldig mange andre, vet hvem han er. Mange vet hvem han er, men har likevel greid beholde anonymiteten i denne trden. Det er svrt uvanlig i Flashback-sammenheng. Alle hvem hvem for eksempel hvem MB er. Jeg tror etterforskerne br se nrmere p GHH og VE. Og jeg tror RU har en rolle i dette, men han har trolig ikke skjnt hva kunnskapen hans skulle brukes til.
Citera
2020-10-03, 16:44
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I flge udokumenterte kilder, ble VE innkalt til avhr i juni. Truslene kan ha noe med den falske forklaringen VE ga i forbindelse med Kvitfjellbesket, noen m ha fortalt...
Angende bunnsolid alibi, det var vel bare to personer som s TH p Futurum 31.10 , i tillegg til mte med VE p hans kontor, et mte som visstnok skulle vare fra 9.00-10.00? Fremdeles i flge udokumenterbare kilder.

Det var vel bare et tidssprsml fr noen fler ble siktet. Jeg mener dette er steg videre i politiets strategi i forhold til TT. Nettet snrer seg sammen n.
Det var beleilig at TH og VE var sammen p Futurum denne dagen og ga hverandre gjensidig alibi mens det som skulle skje skjedde. De har nok srget for at s mange som mulig p arbeidsplassen har sett dem. At de skal ha tatt seg usett til fots til SV4 for drepe, stage, fjerne lik og rydde opp i lpet av arbeidsdagen er nrmest utenkelig. S ja, her er det fler som str bak. Anbefaler ogs Jrn Lier Horsts teorier om saken.
Citera
2020-10-03, 16:45
Medlem
Han som ble utsatt for hrverk p bilene sine sa:
" For meg ser dette ut som hrverk. Jeg har ingen rolle i Hagen-saken, og vet ikke hvem som str bak dette mot meg."

(09.06.2020) VG fr opplyst at politiet etterforsker om forretningspartneren er forskt truet eller forskt pvirket til taushet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...isset-i-lakken
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 16:48.
Citera
2020-10-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Jeg tror VE blir siktet i helga, eller i lpet av neste uke.
Citera
2020-10-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har rett i at hvis det er slik, s er det neppe eks-svogeren som har blitt utsatt for trusler.
Hvilke andre sannsynlige motiv finnes det for true vitner, enn at:
1) den som kommer med truslene selv er involvert i forbrytelsen. Eller 2) den som kommer med truslene har kjennskap til hva som har skjedd og vet hvem som er involvert i forbrytelsen?

Hensikten med true et vitne er f vitnet til endre vitnemlet sitt under straffesaken, og skremme vitnet til endre tidligere forklaringer gitt til politiet.

Slike trusler kan ogs ha en avskrekkende virkning p andre potensielle vitner, som kan velge la vre forklare seg sannferdig i frykt for bli utsatt for trusler selv.

I en sak hvor offeret er forsvunnet og antatt drept, kan frykten for bli utsatt for trusler og represalier oppleves veldig sterk for potensielle vitner.

Da gir det seg mer eller mindre selv hvem som kan ha interesse av true vitner. Det m vre den eller de som skal st som tiltalt i retten. TH. Og eventuelle tiltalte medhjelper(e).
Citera
2020-10-03, 16:46
Medlem
Citat:
Hvis det stemmer at THs alibi er "bunnsolid", s m det angis et tidsperiode hvor alibiet er urokkelig. Og drapet m ha skjedd innenfor den samme tidsperioden.

S da kommer det an p, om folk har mest tro p at TH har iverksatt en dekkhistorie. Der sporene etter angivelig kidnappere eller leiemordere er faket, forfalsket, for villede politiet om drapstidspunktet. Alts, at drapet har skjedd tidligere enn dekkhistorien legger opp til.

Eller, som du synes mene, at TH har leid kriminelle til gjennomfre en dekkoperasjon. Der spor etter diverse menn, diverse kjretyer i omrdet, er ekte spor etter uidentifiserte GM. Og at disse ukjente GM bortfrte AEH, levende eller dd, i lpet av perioden TH har et "bunnsolid alibi".

Jeg heller til at dekkhistorien er dekkhistorie, og at disse mystiske observasjonene er en del av nye planlagt villedning.

Jeg tror ikke vi kommer til bli enige, men jeg synes det er greit trekke opp skillelinjene mellom dekkhistorie og dekkoperasjon.
Enig med kornblomst her. Minmiemus er litt for bombastisk i sine anfrsler. Hva vet hun. I s fall lekker hun taushetsbelagt informasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in