2020-10-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg har vanskelig for tro at to personer som er midt oppi mord og bortkjring av AE vinker til hverandre og gr tre steg bak hverandre rett foran kameraene der. Jeg tenker det er en sledam som nr 2 vil unng. Jeg tror ikke de sr sammen til neste plass. De vil vel ikke servere to personer i fanget p politiet?
Og ikke samme klr for anledningen. Finnes masse ulikt ty. For er de innblandet er sikkert dette nytt og deretter kastet eller sendt Fretex containere langt derifra.

Bedre g helt ulike ruter. Gjre det vanskeligst mulig for politiet. De to der vekker nysgjerrighet og det nsker de vel minst av alt.
Takk for dine tanker om dette! Men hva om de to gikk der sammen nettopp for tiltrekke seg oppmerksomhet og at dette med komme til fots sammen var en avledningsmanver for at politiet ikke skulle tro at en eventuell bil hadde kjrt fra Sloraveien kort tid fr de to mennene ble observert gende sammen?
Citera
2020-10-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det hadde neppe skadet saken fortelle om hettemann 2 allerede er identifisert eller har forklart seg.
Milli sa vel at han trolig ikke var interessant, fordi han var innom kjpesenteret? Eller hrte jeg feil da? Var p en av de to siste podcastene til VG.
Citera
2020-10-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nr politiet viste stor interesse for og etterlyste syklisten som passerte Futurum-mannen, er det noe underlig at det ikke vises synlig interesse for en mann som gr tettest p hettemannen.

Det hadde neppe skadet saken fortelle om hettemann 2 allerede er identifisert eller har forklart seg.

Ja det er en uting at mediene hver for seg redigerer slike videoer og bare viser sine egne bruddstykker. Det NRK har klippet bort eller redigert og trikset hastigheten p, viser f.eks. andre medier uredigert.

Synd ikke noen i media kan samle trdene og vise en komplett og uredigert video med alle klippene samlet.
Jeg innbiller meg at den gangen de frst publiserte denne videoen, at mannens om gr bak jakke-mannen meldte seg og ble sjekket ut av saken? Blander jeg med noe annet?
Jeg tenker kanskje p at det var en som meldte seg og trodde det var han, men at det ikke var det?

Kan de to vre de to futurum mennene?
Citera
2020-10-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Milli sa vel at han trolig ikke var interessant, fordi han var innom kjpesenteret? Eller hrte jeg feil da? Var p en av de to siste podcastene til VG.

Her tok Milli feil, vedkommende kom ned trappen, ikke ut av svingdren til senteret (uten at det ndvendigvis har noe si)
Citera
2020-10-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg innbiller meg at den gangen de frst publiserte denne videoen, at mannens om gr bak jakke-mannen meldte seg og ble sjekket ut av saken? Blander jeg med noe annet?
Jeg tenker kanskje p at det var en som meldte seg og trodde det var han, men at det ikke var det?

Kan de to vre de to futurum mennene?
Det var avisartikkel for en tid tilbake om en mann som meldte seg fordi han trodde at han kunne vre hettemannen (hettemann1). Men han var ikke det.
Ja, flere har skrevet at de synes at hettemann1 ligner p luemannen fra futurum-opptakene.
Citera
2020-10-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Her tok Milli feil, vedkommende kom ned trappen, ikke ut av svingdren til senteret (uten at det ndvendigvis har noe si)
Ja, tenkte det samme som deg. Husker ikke helt hva han sa. Men synes ikke det var grunnlag for utelukke ham.

Mageflelsen min skriker at denne personen er involvert. Og det er i hvert fall Futurum-mennene. Som politiet liksom har "lagt bort".
Citera
2020-10-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Mulig han sa det, men uansett gikk hettemann 2 s nrt opptil hettemann 1 at han som vitne kan ha ftt med seg viktige observasjoner og detaljer. Det burde normalt vrt interessante opplysninger.

Det var jo viktig for politiet etterlyse syklisten som passerte den ukjente Futurum-mannne samme morgen. Og syklisten passerte i hy hastighet, i motsetning til hettemann 2 som kunne f med seg flere detaljer i rolig gangfart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for dine tanker om dette! Men hva om de to gikk der sammen nettopp for tiltrekke seg oppmerksomhet og at dette med komme til fots sammen var en avledningsmanver for at politiet ikke skulle tro at en eventuell bil hadde kjrt fra Sloraveien kort tid fr de to mennene ble observert gende sammen?

Nei for all del ikke. De vil neppe bli dratt inn i drapsetterforskning om de har en oppgave her. Da br de f klekkelig betalt. Tenker st om oppgaven er sprade foran kamera vil betalingen fyke opp. Eller oppgaven avvises
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-12 kl. 22:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det var avisartikkel for en tid tilbake om en mann som meldte seg fordi han trodde at han kunne vre hettemannen (hettemann1). Men han var ikke det.
Ja, flere har skrevet at de synes at hettemann1 ligner p luemannen fra futurum-opptakene.
Det stemmer.
Lurer p hvordan en person kan tro at det er han, ogs er det ikke det. De har vel gode bevis for at det ikke er han da, med tanke p tid, sted, telefon osv.

Jeg mener det er mistenkelig at hettemennene og futurum-mennene ikke har meldt seg?
Har dem funnet ut hvem hettemannen "bak" jakkemannen er?

Lurer ogs p om de kan sjekke ut nettsiden der jakken ble solgt, hvem som har handlet den jakken der i Norge? Selges den p andre nettsider?

Edit; den er sikkert kjpt p coop alna i oslo, en stor butikk og lite oversikt. Med kontanter ogs da, s blir han ikke oppdaga?

Edit 2; Rart kjpe en s "dyr" jakke for et snt oppdrag for deretter kaste den med en gang?
Kan vre noe mannen hadde hjemme fra fr, men det er jo risikabelt dersom en skulle bli gjenkjent?
Senast redigerad av Idasma 2020-10-12 kl. 22:02.
Citera
2020-10-12, 22:00
Medlem
Citat:
Hettemann 2 kommer ikke ut dra fra senteret, men ned trappa, som HM1 selv kom ned p vei i retning S4.

Man ser litt av hyre arm nr han gr nedover. HM1 ser muligens p ham.

HM2 kan ha sttt i trappen og ventet p HM1, for s sl flge tilbake i retning ishallen

Ned den samme trappen... Det er veldig pfallende. Jeg tror at hettemann2 kanskje har parkert en bil kort tid fr han kom for mte hettemann1.
Citera
2020-10-12, 22:04
Medlem
Citat:
Hettemann 2 kommer ikke ut dra fra senteret, men ned trappa, som HM1 selv kom ned p vei i retning S4.

Man ser litt av hyre arm nr han gr nedover. HM1 ser muligens p ham.

HM2 kan ha sttt i trappen og ventet p HM1, for s sl flge tilbake i retning ishallen
Nei jeg ser ikke logikk i vente p hverandre etter et drap og rusle videre foran kamera.

Vekk fra kamera, bytte klr. Komme seg vekk. Det sier min logikk
Citera
2020-10-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Nei for all del ikke. De vil neppe bli dratt inn i drapsetterforskning om de har en oppgave her. Da br de f klekkelig betalt.
Du har sannsynligvis rett. Men kan de ha tenkt at g til fots og dermed f fokus bort fra en (eventuell) bil som bevegde seg fra Sloraveien, ville vrt smart fordi de tenkte at det er lettere identifisere en bil enn 2 maskerte mennesker?

Hvis de to hettemennene er innblandet i forbrytelsen men de ikke er hjemmehrende i Lrenskog, s kanskje de ikke var s redde for bli gjenkjent?
Kanskje de ikke bor i Norge?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-12 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in