2020-10-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Slektning er riktig begrep om en nev.
Vi vet at det er en slektning og at det er en mann. Vi vet ogs at det ikke er et av barna: les snnen. En svigersnn er ikke slektning. Da er det ikke s mange alternativer igjen. Det kan selvflgelig vre en av de aldrende brdrene hans eller en annen nev enn VE.
Ja enig. Lurer p betydningen av dette.

Jeg vet at politiet gjerne innkaller til avhr om ett straffbart forhold som en person er siktet for. Og s begynner grave i forhold som er utenfor siktelsen, andre straffbare forhold. Det er de i sin fulle rett til...
Citera
2020-10-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvilken oppfatning fr dere etter ha hrt reporter M*gnus B*aaten snakke om saken i et opptak her? (link i sitatet)
Tror det samme som tidligere.
At VE er slektningen, og snakker om vennen til VE og "ubehaget" med feil dato 31/1 mtet.
At vitnet deretter har anmeldt VE for "true" han til si 1 i stedet for 31.
Forsvarer sier oppkonstruert, som jeg tror han mener at "trusselen" er oppfunnet eller at vitnet har oppfattet at det var en trussel, men at det "ikke" var det.

Nr det gjelder ekteskapelig problem, s tyder det jo p en annen retning enn 31/1, men at det heller er truet til si noe om ekteskapet som ikke stemmer. Derav kan det vre noen helt andre?

EDIT; kan det vre kontordamen, at hun har blitt truet til si at hun hadde en lnnssamtale med snnen? (Selv om det er bekreftet at det ikke er noen av barna?? Jeg har ikke sett det skriftlig noe sted selv)
Kan kontordamen ha blitt truet av VE til ikke si noe om forholdet til TH og AE i forhold til hva hun har hrt p kontoret?
Senast redigerad av Idasma 2020-10-03 kl. 22:52.
Citera
2020-10-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Kan det vre snnen?
Spr du om det kan vre snnen som er det vitnet som har blitt truet? Det truede vitnet har fortalt om ekteskapelige problemer (i AEH og THs ekteskap).
Citera
2020-10-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Jeg tenkte det samme, men det ville vre veldig avslrende true noen som har gitt alibi.
I og med at advokaten sier det er oppkonstruert og at siktede erkjenner ikke straffeskyld etter kjennelsen, tenker jeg at det kan ha vrt en diskusjon om en mening(ekteskap, personkarakteristikk e.l.) eller noe som ikke er konkret. Den som har anmeldt har flt seg truet, s blir sprsmlet videre om det har vrt en reell trussel eller oppfattet som dette. Dette tror jeg blir greit nste opp i av politiet og vi fr sikkert vite mer etter hvert.
Jeg frykter at dette ikke er avgjrende for saken, men kun er et sidespor inntil videre da f tar risikoen ved bevisst true noen da det er for avslrende.
Ja, men han kunne vel true han for si at det var 1 nov i stedet for 31 okt dem mttes? For da mister VE det psttte alibiet sitt..
Citera
2020-10-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det er avkreftet at det er noen av barna.
Ja det er riktig at det er opplyst om at ingen av barna er den som truet. Men det er vel ikke opplyst om at ingen av barna er det vitnet som ble truet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 22:53.
Citera
2020-10-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, men han kunne vel true han for si at det var 1 nov i stedet for 31 okt dem mttes? For da mister VE det psttte alibiet sitt..

Skal ikke se bort fra at siktelsen blir utvidet etter hvert.
Citera
2020-10-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hvis de frst har han til avhr, s er vel dette tidspunktet for intervjue ham. Og utvide siktelsen basert p hva han svarer - eller ikke klarer svare for.

Kan dette vre et gjennombrudd? Tror det ikke fr jeg fr se det, men krysser alt jeg har.
Citera
2020-10-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg tenker det samme.

Det eneste som fr teorien min til skurre er at reporteren sier "ekteskapelig problemer har vrt diskutert", s da begynner jeg jo lure p om det siktes til noe helt annet her?
Kan denne slektningen ha truet noen AE har vrt i kontakt med ang. konflikt i ekteskapet om pengene?
En venninne, en advokat eller lignende? Noen som AE har betrodd seg til i tiden fr forsvinningen? Det m jo vre et vitne i tillegg, s at noen har fortalt politiet om et motiv og en krangel, kan dette kalles et vitne? Eller m et vitne vre eksempelvis kontordamen eller snnen som har snakket med AE? Hva skal til for klassifiseres som et sentralt vitne?
Citera
2020-10-03, 22:57
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ja det er riktig at det er opplyst om at ingen av barna er den som truet. Men det er vel ikke opplyst om at ingen av barna er det vitnet som ble truet?
Nei, men vitnet som ble truet har fortalt om sentrale hendelser i ekteskapet som kan ses i sammenheng med et motiv. Barna har lovprist ekteskapet i avhr inntil de nektet flere avhr, s da er de ikke aktuelle.
Citera
2020-10-03, 22:57
Medlem
Citat:
Tror det samme som tidligere.
At VE er slektningen, og snakker om vennen til VE og "ubehaget" med feil dato 31/1 mtet.
At vitnet deretter har anmeldt VE for "true" han til si 1 i stedet for 31.
Forsvarer sier oppkonstruert, som jeg tror han mener at "trusselen" er oppfunnet eller at vitnet har oppfattet at det var en trussel, men at det "ikke" var det.

Nr det gjelder ekteskapelig problem, s tyder det jo p en annen retning enn 31/1, men at det heller er truet til si noe om ekteskapet som ikke stemmer. Derav kan det vre noen helt andre?

EDIT; kan det vre kontordamen, at hun har blitt truet til si at hun hadde en lnnssamtale med snnen? (Selv om det er bekreftet at det ikke er noen av barna?? Jeg har ikke sett det skriftlig noe sted selv)
Kan kontordamen ha blitt truet av VE til ikke si noe om forholdet til TH og AE i forhold til hva hun har hrt p kontoret?
Takk for svar! Jeg har ingen forslag til hvem det kan vre. NRK skrev dette om Hagen-slektning siktet for vitnepvirkning i forsvinningssaken: NRK er ogs kjent med identiteten til slektningen. Vedkommende er ikke et av barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
https://www.nrk.no/norge/hagen-slekt...ken-1.15185193
Citera
2020-10-03, 23:00
Medlem
Citat:
Jeg tenker det samme.

Det eneste som fr teorien min til skurre er at reporteren sier "ekteskapelig problemer har vrt diskutert", s da begynner jeg jo lure p om det siktes til noe helt annet her?
Kan denne slektningen ha truet noen AE har vrt i kontakt med ang. konflikt i ekteskapet om pengene?
En venninne, en advokat eller lignende? Noen som AE har betrodd seg til i tiden fr forsvinningen? Det m jo vre et vitne i tillegg, s at noen har fortalt politiet om et motiv og en krangel, kan dette kalles et vitne? Eller m et vitne vre eksempelvis kontordamen eller snnen som har snakket med AE? Hva skal til for klassifiseres som et sentralt vitne?

Citat:
Takk for svar! Jeg har ingen forslag til hvem det kan vre. NRK skrev dette om Hagen-slektning siktet for vitnepvirkning i forsvinningssaken: NRK er ogs kjent med identiteten til slektningen. Vedkommende er ikke et av barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
https://www.nrk.no/norge/hagen-slekt...ken-1.15185193

Se svaret mitt over ogs, hvem andre kan eventuelt vre aktuelle?

Jeg ser i artikkelen du postet n at det str "han", s slektningen er i allefall en mann.
Jeg kan ikke tenke meg noen andre enn VE dersom det ikke er barna. Da m det vre noen vi ikke har hrt om i det hele tatt i forbindelse med saken? (Tvilsomt)
I tillegg slektning passer godt til nev, hadde det vrt en nrmere, s tror jeg de hadde sagt familiemedlem?

Sprsmlet er om VE kjente RU?
Citera
2020-10-03, 23:03
Medlem
Edit; Hvis dere leser om hva advokatfirmaet til slektningen spesialiserer seg p ;

Djerv Advokatfirma AS bestr av tre engasjerte advokater med srlig erfaring fra straffesaker, herunder konomisk kriminalitet. Vi yter ogs bistand innenfor fagomrdene arbeidsrett, barne- og familierett, arv og skifte, samt fast eiendom.

Tilfeldig? Har jo ikke hrt om dette firmaet fr, s det kan vel vre av grunn at dette advokatfirmaet er valgt? Tanker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in