2020-10-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Skulle politiet ha etterforsket snn som TT forlanger s hadde vi hatt en global etterforskning da noen har sett AE i omtrent alle verdens land.

Politiet m selvsagt prioritere og sortere ut det de mener er relevant og legge til side det urelevante.

Ja, jeg er enig med dette. Det jeg derimot ikke er enig med er at s er det lengst ute spekulere i, sammenlignet med andre opplysninger. Hettemann 2, som politiet sier ikke er involvert, som det nesten garantert finnes gode bilder av, blir diskutert opp og i mente.
Gone Girl, familieplottet, ulike gift teorier, stpe AEH ned i gulvet. s er absolutt ikke det fjerneste av fakta diskutere. Jeg mener gor vrig at det er bra at Guturum menn, hettemenn, fiskere, leiebiler etc blir diskutert. Inkludert s.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
S nye har vi ikke ftt sporene p stedet beskrevet. Underskelsene kan ha,konkludert med at AE ikke kunne sitte oppreist og uten synlige skader i ansiktet, hodet og hret. Fall ned trappen endte muligens p hodet og de skjnner at hun er synlig skadet. Ellers tror jeg de hadde hoppet p historien

Jeg vet ikke hvorfor de ikke hoppet p historien, jeg vet heller ikke om de kan ha klart finne ut s mye du tenker de kan. Det kan vise seg vre en feil ikke etterforske det grundigere, om de ikke s har gjort.
Citera
2020-10-04, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Synes det er pfallende at VG legger en link til trusselbrevet i slutten av grsdagens artikkel.

Ja, hva kan det tyde p? Hva prver de fortelle?
Citera
2020-10-04, 19:57
Medlem
Jeg tenker litt p disse blodsporene som ble sikret i Sloraveien.

Hvis blodet var ferskt, la oss si avsatt i lpet av 31. oktober 2018, kan det vel hende at blodsporene var spass nye at blodet ikke var koagulert enn, og da gikk det kanskje an tidfeste de noenlunde ?
Citera
2020-10-04, 20:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis blodet var ferskt, la oss si avsatt i lpet av 31. oktober 2018, kan det vel hende at blodsporene var spass nye at blodet ikke var koagulert enn, og da gikk det kanskje an tidfeste de noenlunde ?

Jo, eller om de l opp en flate som blir jevnlig vasket. Blir ikke s gamle der.
Citera
2020-10-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, eller om de l opp en flate som blir jevnlig vasket. Blir ikke s gamle der.

Jeg tenkte mer at det var gtt s kort tid at blodet ikke rakk koagulere eller trke fullstendig.

Det har vrt skrevet mye om at det er umulig tidfeste gamle blodspor.

Vi vet at politiet sikret de frste sporene fra Sloraveien p ettermiddagen eller kvelden 31. oktober 2018.

Og, om AEH hadde et fall i trappen og avsatte blod en gang mellom ni og ti p formiddagen, var kanskje disse blodsporene s ferske at det var mulig tidfeste de?

Eller, om hun hadde et fall i trappet etter midnatt en gang, vil tro det samme gjelder, at blod kunne vre s nytt at det var mulig tidfeste. Det samme gjelder THs blod p hvit baderomsdr, og p karmen til ytterdren.

Vi m jo tro at sikre blodspor var noe av det aller frste politiet gjorde. Enten p ettermiddagen 31. oktober, eller eller da teknikerene rykket inn for fullt 2. november.
Citera
2020-10-04, 21:07
Medlem
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...424025838.html
Citera
2020-10-04, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Jeg har tenkt p akkurat det samme. At det kan vre det som er grunnen til at politiet ser p det som et bevis. Mulig at det er neseblod, siden de ikke fant noen skader p han.
Det er ogs rart at dette ikke har blitt vasket bort hvis det var gammelt blod. S det kan tyde p at det stammer fra denne dagen. Hvis blodet er noenlunde ferskt, s er det mykt og ikke sprtt. Vil tippe man ser dette ganske godt hvis man prver skrape det vekk med en kniv. Blodet til Anne var jo rett ved siden av, og hvis begge sporene hadde samme konsistens, samme mykhet, s forteller jo det at det stammer fra samme tid.
Citera
2020-10-04, 21:13
Medlem
Er det opplyst om at THs blod ble funnet p en baderomsdr og at den dren er hvit?
Jeg leste at THs blod ble funnet p gjestetoalettet, men det var ikke en nrmere beskrivelse om hvor p gjestetoalettet det blodet ble funnet.

I denne og i flere andre artikler omtales dette gjestetoalettet som badet:

politiets underskelser av boligen etter at 68-ringen forsvant, avdekket et mindre antall blodflekker fra ektemannen p to steder i huset.
P et bad og et sted i inngangspartiet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731
Citera
2020-10-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Takk for link!
- Det kan ogs vre en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap. Hun kan ha blitt utsatt for en ulykke ett eller annet sted, sa politiinspektr Tommy Brske til Nettavisen i fjor vinter.

Nettavisen fr opplyst at TH overfor etterforskeren innrmmet at den frivillige forsvinningen var noe av det frste han tenkte p i den frste perioden etter forsvinningen. Han hpet ogs at det var slik.
Det kunne fre til at hun kunne komme tilbake, sa han til etterforskeren som avhrte ham.

Dette var ogs noe han tenkte nye gjennom fra frste dag.

Videre i avhret forklarte TH at han hadde snakket med et familiemedlem som fortalte at hun hpet at Anne-Elisabeth var lurt av en religis sekt, det hadde hun sett p TV.
Da vil det vre strre sjanse for at hun kommer tilbake, gjentok TH.

TH sa: Det er ikke noe i huset som jeg kan skjnne eller har tenkt p i ettertid som kan vre tegn p at hun skulle forlate [meg] frivillig.
---
Jeg synes at det er veldig forstelig at TH og det kvinnelige familiemedlemmet hpet at det som hadde skjedd var noe som innebar strre sjanse for at hun kom tilbake, enn hvis det var en kidnapping (med tanke p at det hender at kidnappede mennesker aldri kommer tilbake). Det kan kanskje hres ut som om de ikke trodde 100% p at AE var kidnappet for penger, eller at selv om de kanskje forsto at det sannsynligvis var en kidnapping s valgte de hpe p at det var noe annet som hadde skjedd som ville gi strre sjanser for at hun kom tilbake?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-04 kl. 22:03.
Citera
2020-10-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det opplyst om at THs blod ble funnet p en baderomsdr og at den dren er hvit?
Jeg leste at THs blod ble funnet p gjestetoalettet, men det var ikke en nrmere beskrivelse om hvor p gjestetoalettet det blodet ble funnet.

I denne og i flere andre artikler omtales dette gjestetoalettet som badet:

politiets underskelser av boligen etter at 68-ringen forsvant, avdekket et mindre antall blodflekker fra ektemannen p to steder i huset.
P et bad og et sted i inngangspartiet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/fan...ligen/72466731

Nei men det er jo det samme hvorhenne blodet ble funnet. Poenget var at blodet kunne ha vrt s ferskt at det ikke var fullstendig trket.

At det var spor etter blodvask betyr ikke at absolutt alt av blod var blitt forskt vasket bort. Det kunne allikevel ha blitt funnet avsetninger som ikke var forskt vasket bort.
Citera
2020-10-04, 21:26
Medlem
Citat:

Det er helt utrolig hva den mannen har trkt ut av seg, det er nesten ikke til tro.
Citera
2020-10-04, 21:34
Medlem
Citat:

XX (familiemedlem, red. anm.) har sagt at h*n ringte [Anne-Elisabeth] mellom 09.30 og 10.00. XX sa at Anne-Elisabeth hadde tatt telefonen og trukket en konklusjon om at det ikke ble noe av hytteturen til Lillehammer, forklarte Tom Hagen i avhret.

Det m derfor ha skjedd i det tidsrommet, rett og slett, forklarte han videre.

Nettavisen er kjent med politiet sitter p korrespondanse som viser at familiemedlemmet aldri ringte, men sendte SMS-er med Anne-Elisabeth. Det har ikke vrt gjort noe poeng ut av at Tom Hagen mener at det dreide seg om en telefonsamtale og ikke SMS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in