Citat:
Ursprungligen postat av
SpeedMax
Takk for link!
- Det kan ogs vre en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap. Hun kan ha blitt utsatt for en ulykke ett eller annet sted, sa politiinspektr Tommy Brske til Nettavisen i fjor vinter.
Nettavisen fr opplyst at TH overfor etterforskeren innrmmet at den frivillige forsvinningen var noe av det frste han tenkte p i den frste perioden etter forsvinningen. Han hpet ogs at det var slik.
Det kunne fre til at hun kunne komme tilbake, sa han til etterforskeren som avhrte ham.
Dette var ogs noe han tenkte nye gjennom fra frste dag.
Videre i avhret forklarte TH at han hadde snakket med et familiemedlem som fortalte at hun hpet at Anne-Elisabeth var lurt av en religis sekt, det hadde hun sett p TV.
Da vil det vre strre sjanse for at hun kommer tilbake, gjentok TH.
TH sa: Det er ikke noe i huset som jeg kan skjnne eller har tenkt p i ettertid som kan vre tegn p at hun skulle forlate [meg] frivillig.
---
Jeg synes at det er veldig forstelig at TH og det kvinnelige familiemedlemmet hpet at det som hadde skjedd var noe som innebar strre sjanse for at hun kom tilbake, enn hvis det var en kidnapping (med tanke p at det hender at kidnappede mennesker aldri kommer tilbake). Det kan kanskje hres ut som om de ikke trodde 100% p at AE var kidnappet for penger, eller at selv om de kanskje forsto at det sannsynligvis var en kidnapping s valgte de
hpe p at det var noe annet som hadde skjedd som ville gi strre sjanser for at hun kom tilbake?