2020-11-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En liste over ulike hendelser som omhandler AEH i tiden fr forsvinningen. Basert p informasjon fra media. (kan vre mer som ikke er med her):

- AEH bestille hndverkere (informasjon fra media og HHB2's klageskriv)

- AEH bestille elektriker

- Meldte seg inn i Facebook-gruppe p Gjvik

- Gjorde internett sk som omhandlet skilsmisse

- Anskaffet ny valp

- Sendte SMS til veninne om at ekteskapet gikk mot sluttet. Venninne forklarte dette til politiet.

- Personer som kjente AEH fra foreningsarbeid mente AEH virket ute av seg og at TH kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.

- "Eng*m mtte AEH i september, til en kopp kaffe. Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte p det i etterkant. Vi pratet som vanlig, om vre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det

-Est*her forklarte at AEH gledet seg til hytteturen og at AEH virket lykkelig

- AEH avtalte med TH at han skulle ringe etter ca 1 time for diskutere detaljer angende hytteturen

- AEH forklarte lnnsansatt at hun var tvilende til at hun kom p jobb den dagen

- AEH sendte SMS til datter - hytteturen var avlyst/utsatt og at hun kunne sitte barnevakt

- AEH ringte snnen - barnevakt / lnn / halloween

I tiden etter forsvinningen:

- AEH's helseopplysninger ble oppgitt i kryptert e-post - TH betalte lsepenger
Takk! :-)
AE og L*v Eng*m mttes til skolegjenforening sommeren 2018. Det markerte ogs 50 rs vennskap.
https://www.dagbladet.no/nyheter/ven...veien/71274578

AE var p helgetur til Kvitfjell sammen med en venninne i midten av oktober, og p hyttetur p Biri uker fr forsvinningen:
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
AE var p flere hytteturer uker fr hun forsvant. Bde p Kvitfjell og p Biri:

(09.01.2019) J*hanne A*rseth har vrt nr venninne av bortfrte Anne-Elisabeth Falkevik Hagen i 40 r. Hun er i sjokk over hre om det som har skjedd med venninnen.
Hun er et svrt elskelig menneske, sier A*rseth til TV 2.
Hun forteller at hun ikke har visst at det har handlet om bortfring fr i dag. Sist hun var sammen med Falkevik Hagen var i midten av oktober, da de var p helgetur til Kvitfjell.

https://www.tv2.no/a/10332863/

Uker fr hun forsvant var Anne-Elisabeth (68) p hytta i Biri
https://www.ringsaker-blad.no/tom-hagen

Noen skrev noe slikt som at det var et slektstreff som AE var invitert til, men som hun ikke skulle p (pga tur til Kvitfjell?). Stemmer det?
Citera
2020-11-21, 22:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
I teorien, ja
I Norge, nei.

Citat:

Politiet nsket i utgangspunktet beslaglegge huset i totalt 6mnd. At de fikk innvilget de frste 3 er alt annet enn overraskende mtp alvorlighetsgraden av forbrytelsen og at huset er stedet, retten vil selvsagt legge forholdene til rette for at politiet skal f gjort det de oppfatter som ndvendige underskelser. Nr de s sker om 3 nye mnd, s viser det seg at politiet tilnrmet ikke har vrt i huset og at de selvsagt ikke har gjort noen nye funn heller, ergo var det slutt p tlmodigheten og de fikk bare beholde huset i 1 mnd, 2 mindre enn de nsket.

ja om informationen r intresang har hnt, men att den ses av de som anvnder den som ngot annat n icke-information r inte sant, s det r arkivsystemets stt att radera information som inte ska raderas ...
Ja, om ngon fngas fr att ha ddat 10 personer och lagrat 500 kg droger i ett hus, har polisen huset i en mnad ...
men nu var det faktiskt inte slutet p skningen som det handlade om utan starten och frlngningen...

Ja, hur ofta har polisen domstolens tillstnd att ha huset dr ngon bor och som inte r i frvar,
i hela fyra mnader?
det r inte ofta?
Citera
2020-11-21, 22:13
Medlem
(26.09.2020) "Tom Hagens beskrivelse av Anne-Elisabeth har vrt tema i en rekke avhr med de tre voksne barna de har sammen, venner av paret, forretningsforbindelser og andre personer i nr krets til ekteparet Hagen.
Motiv for omtale Anne-Elisabeth i positive ordelag har vrt diskutert blant etterforskere, bde fr og etter han ble siktet i saken, fr Nettavisen opplyst. Enkelte av etterforskerne skal, etter det Nettavisen blir fortalt, ha argumentert med at dette kunne bygge opp under Hagens uskyld."

"I avhrer i februar 2019 fortsatte han alts snakke varmt om sin kone. Nettavisen blir fortalt at Tom Hagen har forklart at hun hatet planlegge og at hun er spontan. Disse beskrivelsene har politiet forskt underske konkret ved sprre flere andre personer som har vrt inne til avhr.

En av flere rsaker til at politiet har fattet interesse for denne beskrivelsen har vrt for se om det kunne bygge opp under andre teorier enn at ektemannen str bak drapet, eksempelvis at hun hadde forsvunnet frivillig, og at dette kunne ha blitt gjort spontant
, blir Nettavisen fortalt.
"
https://www.rb.no/slik-blir-anne-eli...s/5-43-1407586
Citera
2020-11-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, till viss del har de gjort det, men inte s mycket att det r fel vinkel baserat p alla bevis, d skulle SH ha vunnit med ett verklagande p polisens husskning.
Meddelanden som har tagits bort har jag inga sikter om. Jag har inte hrt talas om det tidigare och jag ser inte att de behvde s mycket fr att visa att det finns ett behov av att titta igenom huset som den anklagade och MGM bodde tillsammans i...

det r mjligt att anvnda brist p bevis som bevis om summan av bevis och ledtrdar pekar p ngot p ett stt som skerstller att det r sant eller inte sant..

hade det varit en "strek i regninga" fr VG, skulle de inte ha skrivit om det

Det var en strek i regninga for politiet, de hadde sikkert ikke regna med VG skulle flge opp disse lekkasjene. Jeg mener politiet bevisst lekker til media. Jeg kan ikke pst politiet bevisst juger, men de unngr jo bevisst informere leserne om at det kan finnes forklaringer p det som ved frste yeblikk kan virke veldig mistenkelig. P den mten skaper de et bilde av at TH er skyldig, og media stiller omtrent ikke kritiske sprsml. Og de vet samtidig at det er veldig begrenset hva SH kan uttale seg om.
Dette er jo en gedigen forhndsdmming. Akkurat som i saken med fetteren til Bir*gitte Tengs, og i saken mot Vig*go Kristian*sen.

I denne saken tror jeg rsaken ligger i at saken str veldig svakt, og politiet fler selvsagt et veldig press fra publikum. Da er det lett rre litt rundt i gryta, ved lekke "sensajonelle" opplysninger, som de har ruget p veldig lenge.
Jeg tenker da p saken med vitnene fra denne foreningen. Og saken med disse kortene med hilsener, som fungerte som lynavleder etter fadesen med de slettede anropene. Alt dette dryppes med jevne mellomrom, og formlet er signalisere at det hele tiden dukker opp "nye saker som peker mot TH".

S lenge de kan holde p denne mten, er det jo helt naturlig den jevne leser bli overbevisst om at TH er skyldig. Nr politiet mener det, s tror vel ogs leserne dette. Det er jo frst ved flge med p forskjellige nettforum, at man kan oppdage at det som ser helt opplagt ut, kanskje ikke er s opplagt likevel.
Det var en bruker som kalte meg "politihater". Det stemmer ikke. Jeg er kritisk, men det synes jeg man m vre mot alle autoriteter. Se bare p saken med Estonia, som sank 28.september 1994. Hvis du har sett dokumentarserien, s er det opplagt at myndighetene har holdt befolkningen og de etterlatte for narr.
Politiet gjorde en veldig solid jobb i saken mot E*rik Jense* . Det som var oppsiktsvekkende der, var jo at politiet i Asker og Brum hadde mistanke mot Cap*elen og Jense* i maange r, mens politiet Oslo fremstod som uvitende om dette omtrent like lenge
Citera
2020-11-21, 22:31
Medlem
Citat:
Historisk sett s har politiet i Norge en heller skremmende historie med gjemme sentral informasjon i 0-dokumenter

Dette med 0-dokumenter er veldig interessant . Tor* Sandber* har vel ved flere anledninger ftt bakoversveis. Jeg er ikke s overbevist om at brukerne kjenner til dette begrepet.
Kan du vre s vennlig forklare hva dette er, og hvordan det praktiseres?
Citera
2020-11-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan ju vara att TH och barnen ftt vetskap om att hon skvallrat om negativa sidor i ktenskapet
till omgivningen och tyckte det var fel. Blev kallad "Nollan" drfr?
Att kalla fru och mor fr Nollan r enligt mig ganska grovt -
om det inte r ett skmt (som man kan kalla en hund fr "Token" ...)
Om hon t.ex. varit otrogen och samtidigt skvallrat om brister hos TH,
finns ju en orsak att kalla ngon fr Nollan.

Ngot br ju ha hnt som franleder bde make och barn att kalla henne s.
Hon var ju erknt duktig med familj, mat och tillsyn ...

Annars har jag inte heller gjort stor affr i mitt huvud av det.

Dette med "nullet" er en trdsannhet. Kallenavnet var sladdet, s for den del kan det like godt ha sttt "svima", et kallenavn nordmenn kan bruke p en litt glemsk og distre person. Det behver absolutt ikke ligge noe ondsinnet bak det. Men for enkelte er det selvsagt beleielig bruke "nullet", som oppfattes mye mer nedsettende.
Det er ingen i trden som kan dokumentere at kallenavnet var "nullet".
Citera
2020-11-21, 22:49
Medlem
" Skalte nulldokumenter er unntatt partsinnsyn i rettssaker. Dette er dokumenter Kripos vurderer som uvesentlige, og som ikke inngr i sakspapirene. I Fri*z Mo*n-saken l det, som Tor* Sandberg* har ppekt, viktige beviser i disse dokumentene, sier Ekeland."
https://www.uib.no/ka/51489/hvordan-...%A5-justismord

Hva skal til for at Kripos kan vurdere at et dokument er uvesentlig?

https://www.nrk.no/kultur/--offentli...mord-1.2216504
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 22:55.
Citera
2020-11-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette med 0-dokumenter er veldig interessant . Tor* Sandber* har vel ved flere anledninger ftt bakoversveis. Jeg er ikke s overbevist om at brukerne kjenner til dette begrepet.
Kan du vre s vennlig forklare hva dette er, og hvordan det praktiseres?

Det er bare til google. 0 dokumenter er ikke mer komplisert enn at det er en samlebunke med dokumenter som oppstr ifbm etterforskningen, men som politiet mener ikke er vesentlig for etterforskningen. Hovedproblemet er mangelen p innsyn, i alle de mest alvorlige justismordene i Norge s er det er klare fellestegn hvor viktige dokumenter blir funnet blant 0-dokumentene.
Citera
2020-11-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Merket meg forvrig at TH i intervjuet ogs bukte ordene: kvitte meg med Lisbeth som i trusselbrevet kvittes med kropp.
Th s lur ut da han sa det. Se p ynene.
Citera
2020-11-21, 23:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kan du skrive innlegget ditt p engelsk heller.

that the information is interesting has happened, but that it is seen by those who use it as something other than non-information is not true, so it is the archive system's way of deleting information that can not be deleted ...
if someone is caught for killing 10 people and storing 500 kg of drugs in a house, the police have the house for a month ...
but now it was actually not the end of the search that it was about but the start and the extension ...

Yes, how often do the police have the court's permission to have the house where someone lives and who is not in custody,
for a full four months?
it is not often?
Citera
2020-11-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
NRK:

TH via advokat SH, tilbakeviser AEH's tekstmelding, og sier at de var p middag hos datteren. (TV2 15 Aug)

Skal vi da tolke det dithen at drapssiktede indirekte anklager offeret for vre en lgner?

Her tror jeg du setter kjerra foran hesten. Det blir litt som nr kjresten din er utro, du blir sret, og nsker gjre det slutt. S sier vennen din: "Hvorfor er du sret, du skal jo gjre det slutt?"

Jeg er ikke enig i denne sammenligningen. Det blir psttt at AEH signerte et skilsmissedokument allerede i 2012. De som pstr ha inside informasjon, har hrdnakket hevdet at AEH har kjempet for komme seg ut av dette ekteskapet i mange r. Hvis man skal ta denne informasjonen alvorlig, fremstr det for meg merkelig at AEH skulle bli s sret av at TH glemte denne datoen.
Citera
2020-11-21, 23:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Th s lur ut da han sa det. Se p ynene.
Ja, s det blikket, og utsagnet kom rett fra levera: De tror vel jeg skulle kvitte meg mea eller noe snt..

penbart en skyldig mann, som kjennetegnes av alt han sier og gjr. Det gr garantert mot tiltale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in