2020-11-17, 11:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor hadde han hastverk med gjennomfre Plan A?
Fr att mordet/ddsfallet var inte planerat. Om TH ville bli av med sin hustru hade de kt till Kvitfjell och dr hade han hjlpt henne utfr en klippa.
Citera
2020-11-17, 11:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nn kanske. Det rcker ju med en.

Alla stora mn tnker vl sig att de har beundrare. Nn som frstr dem. Han kanske tnker sig ngn rent av som hr av sig p annan vg och vill hjlpa till. Nn som rent av fattar att han velat bli av med frun.

nej, en behver inte vara en copy cat fr att komma in i ett rende och gra ngot som med rtt planering kan bli en anvndbart.
Hr r en lnk till ett tidningsklipp frn Marianne-rendet, dr du ser hur ngon reagerar p strre brottml :
https://i.imgur.com/fU4QQBR.png
Citera
2020-11-17, 11:45
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Lol. Snakk for deg selv

Det er en skandale at politiet i over ett r har kjrt seg fast p TH, det finnes gjerningspersoner der ute som ikke engang blir etterforsket.

Er dette noe du kan underbygge med fakta, eller i det minste et gjennomtenkt resonnement?
Citera
2020-11-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Fr att mordet/ddsfallet var inte planerat. Om TH ville bli av med sin hustru hade de kt till Kvitfjell och dr hade han hjlpt henne utfr en klippa.

Hva er det som tilsier at mordet ikke var planlagt, hva var planen i en verden hvor tom Hagen er skyldig
Citera
2020-11-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Er dette noe du kan underbygge med fakta, eller i det minste et gjennomtenkt resonnement?

Det er mange som ikke tror at TH er skyldig, deriblant hans barn. Om vi legger til grunn at dette stemmer, s er det gjerningspersoner der ute som ikke engang har vrt i lupen til politiet og ett av landets strste politiskandaler er et faktum.
Citera
2020-11-17, 12:00
Medlem
Denne VG-spesialen om partnerdrap som ble publisert for noen mneder siden, er det flere som reagerer p. VG har til og med i artikkelen trykket et kors over datoen 31.10.18, som vel betyr at VG mener at AE ble drept den 31.10.18.

"Forsvinningssaken i Lrenskog ble en partnerdrapssak i den offisielle statistikk da politiet siktet ektemannen for drap p Anne-Elisabeth Hagen.

Domstolen mener imidlertid at politiets bevis mot ektemannen ikke er gode nok og det er hyst uvisst om det vil bli tatt ut tiltale i saken.

Politiet mener Anne-Elisabeth ble drept samme dag som hun forsvant og har registrert 31. oktober 2018 som ddsdato. De vet ikke sikkert at hun er dd, siden liket ikke er funnet.
"
https://www.vg.no/spesial/2016/partn...beth-Hagen-835
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 12:04.
Citera
2020-11-17, 12:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, en behver inte vara en copy cat fr att komma in i ett rende och gra ngot som med rtt planering kan bli en anvndbart.
Hr r en lnk till ett tidningsklipp frn Marianne-rendet, dr du ser hur ngon reagerar p strre brottml :
https://i.imgur.com/fU4QQBR.png

Precis. Det finns drar till allt. Det r ju liksom inte svrt att frestlla sig heller. Fr en annan dre.

Valjakalja och madsen o sna dr fr brev frn beundrarinnor i tiotusental.

Jag sg ett fall p tv hromdagen: frun tar livet av maken med kylarvtska. Stac*ey cas*tor. Frvisso ett tag sen nu. Ska se ut som sjlvmord men polisen hittar pipett, o glaset har bara makans fingeravtryck. Makan skryter om sina kylarvtskekunskaper i frhr. Sen upptcker polisen att frra maken ocks dog mystiskt. Denne grvs upp o visar sig ha kylarvtska i systemet. D erknner dottern till mamman och frste maken bda morden i sitt utfrliga sjlvmordsbrev. Fast hon bara var tolv vid frsta mordet. Och stavar samma fel p kylarvtska som mamman. Och skriver i en wordfil p mammans datorkonto nr dottern sjlv bevisligen r i skolan.

Och rddas, verkligen, frn lillasyster att d av verdosen tabletter och vaknar p sjukhus mttligt road av mammans phittighet.

Mamman dr av hjrtattack, verkligen (verkligen!) efter bara sju-tta rs avtjnat straff.

Alldeles fr kort tid.

Polisen bermmer sig av att ha lyckats binda henne vid brottet. Bara en sn sak. Vilket annars blinda apor hunnit gra i deras stlle.

Sjukhuset o lillasyster bermmer sig av att ha rddat storasystern till livet. Desto viktigare.

Exhumisterna bermmer sig av att ha grvt upp frste makens kropp. New York state bermmer sig av frikostig syn p nr ddsorsak o obduktion inte r s kinkigt.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-17 kl. 12:15.
Citera
2020-11-17, 12:13
Medlem
TH skal alts ikke ha hrt mobiltelefonen til AE da han forskte ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide legge fra seg mobiltelefonen sin? Da ville han jo ha ftt svar med en gang.

penbart var det en god del ting TH ikke s eller oppdaget da han kom hjem.
Citera
2020-11-17, 12:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
storleken av lsenkravet tilsier at ru vet det er et drap og ingen kidnapping. Jeg fr dog ikke ru til passe annet enn om teh ogs er involvert.

Om RU har vetat att lsensumman inte skulle fungera med monero och samtidigt visste att summan finns i kidnappningsbrevet, r han medskyldig i mord, minimum...
S fr mig handlar det mycket om RU: s kunskap om monero och kunskap om innehllet i kidnappningsbrevet...
vet inte med TEH, att hjlpa RU att komma i kontakt med TH eller visa versa r mjligt utan att veta ngonting om konsekvenserna, och fr ngon med ett samvete som har frt dem och drmed hjlpt till att dda modern, ja ven utan att ha vetat ngot i frvg kan det leda det bsta till psykiatrin...
Citera
2020-11-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal alts ikke ha hrt mobiltelefonen til AE da han forskte ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide legge fra seg mobiltelefonen sin?
Hvem har sagt at AE alltid pleide legge fra seg mobiltelefonen sin p det lille bordet?
Det har ikke jeg lest om i noen artikler.
Jeg har lest om at AE og TH brukte legge fra seg bl.a. mobiltelefoner p det lille bordet i kjkkenstuen da de kom hjem. Det kan hende at AE brukte legge mobilen sin p et annet sted etter ha brukt mobilen nr hun var hjemme. Eller det kan hende at hun brukte bre mobilen p seg i en lomme el.l. nr hun var hjemme.

Dessuten: TH lette frst etter AE p de rommene der hun brukte oppholde seg. Kanskje hun ikke brukte oppholde seg i kjkkenstuen der det lille bordet var? Og jeg synes at det er ulogisk legge fra seg mobilen p et sted der man ikke bruker oppholde seg nr man er hjemme og bruker mobilen.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har forsttt det slik at TH kom hjem noen f minutter fr et av Hagens barn ringte p fasttelefonen kl 13.40 og snakket med TH. TH lette frst etter AE p de rommene der hun brukte oppholde seg. TH ringte fra fasttelefonen til AEs mobil kl 13.46. TH ringte til to av sine voksne barn: Til en av de kl 14.00 og til en av de kl 14.01. Han ringte politiets ndnummer klokken 14.08. (Flere av detaljene finnes her: https://www.tv2.no/a/11535844/ )

TH fant brevet p en stol i gangen (i nrheten av gjestetoalettet og ytterdren) og han tok brevet med inn p en stue (kanskje kjkkenstuen (?) som er rett i nrheten av gangen) der han satte seg og leste brevet. Hvor lang tid han brukte p lese brevet vet jeg ikke, men jeg regner med at brevet ble lest etter kl 13.46 og fr kl 14.00. Jeg tenker at det er sannsynlig at han ble sittende i flere minutter med lese brevet og tenke over innholdet i brevet.

TH forklarte at han fant AEs mobil p et lite bord p kjkkenstuen. (Kjkkenstuen er nr yttergangen etter det jeg har forsttt) da han var p vei ut av huset.

(15.08.2020) Den drapssiktede ektemannen har forklart at han gikk rundt i nesten hele huset fr han pnet toalettdren, s det sentrale stedet, og deretter fant det mye omtalte trusselbrevet p en rd stol i gangen. Han har forklart at han deretter skal ha satt seg inn i stuen for lese brevet, fr VG opplyst
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hagens-skospor

(08.08.2020) I avhr forklarte Hagen at han leste gjennom brevet, men ikke grundig, fr VG opplyst. Han har videre sagt han leste nye om bitcoin-opplegget, som i hovedsak fremgr p side to og tre i trusselbrevet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...aa-konvolutten
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 12:37.
Citera
2020-11-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem har sagt at AE alltid pleide legge fra seg mobiltelefonen sin p det lille bordet?
Det har ikke jeg lest om i noen artikler.
Jeg har lest om at AE og TH bruke legge fra seg bl.a. mobiltelefoner p det lille bordet i kjkkenstuen da de kom hjem. Det kan hende at AE brukte legge mobilen sin p et annet sted etter ha brukt mobilen nr hun var hjemme. Eller det kan hende at hun bruke bre mobilen p seg i en lomme el.l. nr hun var hjemme.

Bde AE og TH brukte det lille bordet til legge fra seg mobiltelefonen og andre ting, s da er jo dette et veldig naturlig sted sjekke - spesielt i en situasjon hvor TH var veldig opptatt av... ja, nettopp mobiltelefonen til AE.

Det lar seg neppe bortforklare dette ogs, slik du forsker deg p her.
Citera
2020-11-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
1) Bde AE og TH brukte det lille bordet til legge fra seg mobiltelefonen og andre ting, s da er jo dette et veldig naturlig sted sjekke - 2) spesielt i en situasjon hvor TH var veldig opptatt av... ja, nettopp mobiltelefonen til AE.

Det lar seg neppe bortforklare dette ogs, slik du forsker deg p her.
Fetad: Bde AE og TH brukte det lille bordet til legge fra seg mobiltelefonen og andre ting nr de kom hjem, etter ha vrt ute av huset.
Din pstand om at mobilen ALLTID (inkludert nr AE hadde brukt mobilen hjemme og nr AE hadde vrt hjemme en viss tid) ble lagt p det bordet, kan du f lov til dokumentere med link til artikkel. Men en slik artikkel finnes ikke.

Jeg forsker meg ikke p noen bortforklaring. Jeg forsker f deg til forst.

Edit: Fetad 2) Jeg tenker at han ringte til AEs mobil (for kunne finne AE raskere) i hp om hre hvor mobilen var i tilfelle AE hadde mobilen p seg og hun var et sted i huset og trengte yeblikkelig hjelp.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in