Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Det var en strek i regninga for politiet, de hadde sikkert ikke regna med VG skulle flge opp disse lekkasjene. Jeg mener politiet bevisst lekker til media. Jeg kan ikke pst politiet bevisst juger, men de unngr jo bevisst informere leserne om at det kan finnes forklaringer p det som ved frste yeblikk kan virke veldig mistenkelig. P den mten skaper de et bilde av at TH er skyldig, og media stiller omtrent ikke kritiske sprsml. Og de vet samtidig at det er veldig begrenset hva SH kan uttale seg om.
Dette er jo en gedigen forhndsdmming. Akkurat som i saken med fetteren til Bir*gitte Tengs, og i saken mot Vig*go Kristian*sen.
I denne saken tror jeg rsaken ligger i at saken str veldig svakt, og politiet fler selvsagt et veldig press fra publikum. Da er det lett rre litt rundt i gryta, ved lekke "sensajonelle" opplysninger, som de har ruget p veldig lenge.
Jeg tenker da p saken med vitnene fra denne foreningen. Og saken med disse kortene med hilsener, som fungerte som lynavleder etter fadesen med de slettede anropene. Alt dette dryppes med jevne mellomrom, og formlet er signalisere at det hele tiden dukker opp "nye saker som peker mot TH".
S lenge de kan holde p denne mten, er det jo helt naturlig den jevne leser bli overbevisst om at TH er skyldig. Nr politiet mener det, s tror vel ogs leserne dette. Det er jo frst ved flge med p forskjellige nettforum, at man kan oppdage at det som ser helt opplagt ut, kanskje ikke er s opplagt likevel.
Det var en bruker som kalte meg "politihater". Det stemmer ikke. Jeg er kritisk, men det synes jeg man m vre mot alle autoriteter. Se bare p saken med Estonia, som sank 28.september 1994. Hvis du har sett dokumentarserien, s er det opplagt at myndighetene har holdt befolkningen og de etterlatte for narr.
Politiet gjorde en veldig solid jobb i saken mot E*rik Jense* . Det som var oppsiktsvekkende der, var jo at politiet i Asker og Brum hadde mistanke mot Cap*elen og Jense* i maange r, mens politiet Oslo fremstod som uvitende om dette omtrent like lenge
Alla sidor i detta fall lcker, ondigt mycket ocks, du kan se att hr, inte mycket att diskutera om det inte finns ngra lckor...
Men vem lcker vilken information, det r stor frvirring runt ...
men om man tittar p mycket gamla fall ser man ngot som idag skulle verraska mnga, nr det finns tv stt som en tidning fick information, antingen frn grannarna och andra kretsar eller frn polisen...
s r det inte lngre, i det hr fallet beskylls polisen fr att ha lckt mycket mer n vad de gr,
det frstr otroligt mycket...